İçeriğe Yönlendir

Aracımıza Komple Motor Yaptık! Tüm Detaylarıyla


Bayram GÜRAN

Recommended Posts

Bayram GÜRAN
(düzenlendi)

Öncelikle tamirci falan değilim bu işlerden anladığım için 330.000 km'deki aracın motorunda da yağ yakma olduğundan bu işlere giriştim. Zaten motoru açınca da müdahalenin ne kadar gerekli olduğuna sizlerde hak vereceksiniz.

 

İlk başta işe motorun kayışlarını ve çevre birimlerini (manifoldlar, külbütör kapağı, v kayışı, triger kayışı vs) sökerek başladım. Bu bölümde triger kayışı v kayışı devirdaim krank ve eksantrik keçeleri komple değiştirilmiştir. Tüm işlemleri tek tek alttaki videoda gösterdim.

 

Triger Kayışı V kayışı Devirdaim Krank Keçesi ve Motor Kulağının Değişimi Nasıl Yapılır?

 

https://youtu.be/Bcz9cmojpwo

 

Şimdi sıra geldi silindir kapağının sökülmesi ve contanın alınmasına. Burada kapağı söktüğümüzde 3. Ve 4. Silindirin kesişim noktasında contanın yandığını görüyoruz. Zaten daha öncesinde de 3. Silindirde kompresyon düşüklüğü vardı. Ayrıca motorda aşırı yağ eksiltme ve yağ kapağından çok fazla üfleme yaptığından supap lastiklerinde değişim listeme ekledim. Kapağı sökünce olduğu gibi işbilmez bir rektifiyeciye verdim sonrasında ikinci kez kapağı açmak zorunda kaldık. Bu durumu ilerde detaylı anlatacağım. Detaylara aşağıdaki videodan ulaşabilirsiniz.

 

Silindir Kapağı Nasıl Sökülür? Yanmış Kapak Contası Değişimi Nasıl Yapılır? Supap Lastiği Değişimi

 

https://youtu.be/EqAOggMFZsQ

 

Kapağı söktükten sonra külbütör mekanizması üstündeki iticileride orijinal mobis marka iticiler alarak değiştirdim. Artık itici sesinden eser yok. Hem itici değişimi, hem itici sesi hem de itici arıza teşhisi ile ilgili 3 adet video hazırladım. Bunlar itici sorunu yaşayanlar için kılavuz niteliğinde olacaktır.

 

Araçlardaki Supap İtici Sesi Nasıl Olur? İtici Sesi Hidrolik Supap İtici Kadeh Sesi Lifter Sesi

 

https://youtu.be/MTJwjX138Dw

 

Lifter İtici Değişimi Nasıl Yapılır? Lifter İtici Kadeh Sesi ve Değişimi | Accent İtici Değişimi

 

https://youtu.be/-5qpK2p593A

 

Kapağı söküp rektifiyeciye verdikten sonra sıra geldi motor bloğunun üst temizliği ve pistonların alınmasına. Alınmasına alınacak ama karterin de sökülmesi, temizlenmesi ve contasının yenilenmesi lazım. Bunun için parça parça uğraşmamak adına komple bir conta takımı alarak işimi biraz kolaylaştırdım. Pistonların kötününde kötüsü şekilde kurum bağlamış olarak çıktı. Yaklaşık 1.5 saatte temizleyerek kurumlardan arındırdım. Sonrasında segmancıdan Goetze marka Accent için komple segman takımı aldım. Bunları da kurallara uygun şekilde takarak temizlenmiş bloğa tekrar taktım. Gerekli detaylar fazlasıyla aşağıdaki videoda…

 

Pistondaki Kuruma Bakın! Piston Temizliği Segman Atma Karterin Temizliği ve Karter Contası Değişimi

 

https://youtu.be/A9GFM4wWAdc

 

Silindir kapağını sökerken egzoz manifoldunun çatlak çıkması bana sürpriz oldu. Neyse götürdük kaynakçıya kaynattık derken 400tl’den olduk. Olmuşken güzel olsun dedim gittim egzoz montaj pastası aldım ve yalıtım sargısıyla güzelce kaplayarak montajladım. Detaylar videoda….

 

Çatlak Egzoz Manifoldunun Tamiri ve Egzoz Sargı Bezi ile Yalıtım Yapılması Würth Egzoz Pastası Nedir?

 

https://youtu.be/2us6TIasQJ4

 

Kapak rektifiyeciden geldikten sonra termosta gövdesinin contalarını ve termostatı yenileyerek burayı da sağlama aldım.

 

Hyundai Accent Termostat ve Gövde Contasının Değişimi Nasıl Yapılır? Sıfırdan Motor Yapımı

 

https://youtu.be/KG5kZf6gBNE

 

İçimde bir heyecan motoru topladık suyunu yağını vs koyduk artık marş zamanı derken motor zor marş yapıyor. Kayış mı sıkı bir şeyler mi yanlış akümü zayıfladı derken 2 gün sonra marş motoru komple gidince benim kafa dank etti. Motoru dağıtmadan önce hiçbir arıza belirtisi vermeyen marş motoru motor yapılınca ilk marşta şaftı dağıttı bende 2 gün boyunca arıza arıyorum. Her neyse marş motorunu söktüm bir güzel tamir ettim detaylarınıda videoda gösterdim.

 

Marş Motoru Arızası! Accent Marş Motoru Kömürü Nasıl Değiştirilir? Marş Motoru Temizliği

 

https://youtu.be/C_vRZ2xCrsQ

 

Marşı da yaptık artık keyif süreceğiz derken araba rampada çekmiyor bildiğin eskisinden kötü oldu. Neyse dedik sente kaçık heralde diyerek tekrar söktüm baktım ancak her şey normal. Buji miydi bobin miydi derken ben buna bir kompresyon testi yapayım dedim. Bir de ne olsun değerler eskisinden de beter (Yaklaşık 10-10.5 bar). Rektifiyeciyi arıyorum abi o kompresyon iyi iyi diyor. Yav arkadaş önceden daha yüksekti niye böyle oldu diyorum cevap yok. Supapları alıştırdınız mı dedim, yok dedi. Benim kafa yavaş yavaş ya segman ya supap diyerek silindir kapağını bana tekrar açtırdı. Kapağı test ettiğimde o can sıkıcı durumla karşılaştım. Hemen hemen her silindirin supaplarından hava kaçırıyordu. Bende rektifiyeciye güvenerek kapağı test yapmadan montajlamıştım. Her neyse gittim aradım rektifiyeciyi yine aynı terane abi supap oturma yüzeyinden kaçırır o normal biz baktık bir şey yoktu orada conta yok heralde kaçıracak gibi söylemlerde bulundu. Lafı uzatmayım gittim alıştırma macunu alarak kendim supapları alıştırdım ve kaçaksız olacak şekilde tekrar kapağı taktım. Tabi zaman ve maliyet aşağı yukarı 1000tl olarak bize girdi. İşimi riske atmamak için tetik marka supap takımı alarak supaplarıda sıfırladım. Aslında eski supaplarda da hiçbir sorun yoktu. Her neyse tüm detaylar aşağıdaki videoda.

 

Rektifiyeden Gelen Kapağı 2. Kez Söktük Çıkana Bakın Supap Kaçak Testi Supap Değişimi ve Alıştırması

 

https://youtu.be/GjfPqrGiyyM

 

Bu işlemden sonra performans arttı artmasına ama eskisine göre bir tık daha düşüktü. Tekrar bir kontrol ettik vs vs derken araca bağlayabileceğim bir diagnostik cihaz bulunca sorunumda çözüldü. Aslında bende arıza tespit cihazı var ama bu yumurta kasaların protokolleri eski olduğundan her cihaz bağlanmıyor. Cihazda vuruntu sensörü arızası verince ve sensörü söktüğümde parçalanmış olduğunu görünce arızayı kolay yoldan bulmama çok sevindim. Harcadığım parayı ve diğer detayları videoda anlattım.

 

Komple Motor Yapımı Sonrası İlk Marş! Başımıza Gelenler ve Maliyet Ne Kadar Oldu?

 

https://youtu.be/oxb1CK_Hu7E

 

Tüm videolara alttaki tek linktende ulaşabilirsiniz. Sevgiler.

 

https://www.youtube.com/playlist?list=PL71VJFXzv0pCgPlh75w0MT482nmXe0pQX

 

 

 

 

tarihinde Bayram GÜRAN tarafından düzenlendi
  • Beğen 16
  • Teşekkür 2
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Maşallah, videolar çok güzel görünüyor, fırsat bulunca izlemeye çalışırım. Çok güzel iş çıkmış. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Çanakçı

Günaydın. Arkadaş "tamirci değilim" demiş. Daha ne olsun? Tamircinin hası.

Zaman, mekan ve ekipman olduktan sonra "Vira Bismillâh"

Bu tarz işlemleri gördükçe çalışan şeyleri kurcalayıp bozduğum olmuştur. 

Bu sebeple fazla bakmayacağım. Yoksa CEBEŞin başına bir şeyler gelecek. 

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

Tebrikler.

Bu tür içerikler İngilizce ses ve birazcık iyi çekim açıları ile milyon izlenmelere ulaşabiliyor. Özellikle araba da ilgi çekiciyse.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Bayram GÜRAN
Mehmet Cihat yazdı:

Youtube dan takip ediyorum sizi burada görmek çok güzel :)

Teşekkür ederim

 

Emre Demir yazdı:

Saygı duyarım , emeğinize sağlık .

Teşekkür ederim

 

Mehmet Ozyurek yazdı:

Başarılı bir hesapmış.. tebrik edrim. 

Teşekkür ederim

 

Mahmut Yıldız yazdı:

Maşallah, videolar çok güzel görünüyor, fırsat bulunca izlemeye çalışırım. Çok güzel iş çıkmış. 

Teşekkür ederim

Köksal Yılmaz yazdı:

Abone oldum, ilk fırsatta dikkatle izleyeceğim

Teşekkür ederim

Ali Çanakçı yazdı:

Günaydın. Arkadaş "tamirci değilim" demiş. Daha ne olsun? Tamircinin hası.

Zaman, mekan ve ekipman olduktan sonra "Vira Bismillâh"

Bu tarz işlemleri gördükçe çalışan şeyleri kurcalayıp bozduğum olmuştur. 

Bu sebeple fazla bakmayacağım. Yoksa CEBEŞin başına bir şeyler gelecek. 

Zamanında bizlerde çok bozduk... Sanayi esnafından (işini hakkıyla yapanlara lafım yok) çok bunaldığımız için imkanda olunca mecburen kendimiz yapıyoruz. Artan enflasyon ile zaten araçlarımıza para harcayamaz hale geldik. 

Selim Bilgin yazdı:

Tebrikler.

Bu tür içerikler İngilizce ses ve birazcık iyi çekim açıları ile milyon izlenmelere ulaşabiliyor. Özellikle araba da ilgi çekiciyse.

Ülkemizde eğitim içerikli videolar pek tutulmuyor maalesef. Dediğiniz yöntem bir kaç yıldır aklımda ingilizcem var ama vidoeda akıcı konuşacak şekilde değil. Onu halledersem yabancı dilde eğitim videolarıda çekmeyide düşünüyorum.

Çağlar Bayur yazdı:

maaşallah

Teşekkür ederim

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

subap videosunu izledim, beceriksiz rektifiyeciye bir de üstüne tekar ricada bulunmakta kalmak sabır işi, ben beceremezdim, yahu tek işi alıştırmayı iyi yapmak zaten onu da becerememiş.

Yorum bağlantısı
Bayram GÜRAN
Çağlar Bayur yazdı:

subap videosunu izledim, beceriksiz rektifiyeciye bir de üstüne tekar ricada bulunmakta kalmak sabır işi, ben beceremezdim, yahu tek işi alıştırmayı iyi yapmak zaten onu da becerememiş.

Araya yeğeni girdi yoksa olay farklı yerlere gidecekti... Artık insanların kalıplaşmış doğrularını değiştirmeye, olması gerekeni anlatmaya ne gücüm ne sabrım kaldı.  Akışına bırakıyorum.

Gelelim alıştırma olayına. Onların demesine göre macun işi eskide kalmış artık yapmıyorlarmış, makinede kontrol yapmışlar sorun yokmuş. Hep mişli mışlı cümleler. Dükkandan çıkarkende son bir kez test yaptık kaçırmadığını görünce Hakkını Helal Et diyorlar. İşin kötüsü bu tarz kişiler sahada iş yapıyorlar ve bir çok kişinin parası zamanı ve sağlığı gidiyor. Diyecek söz yok maalesef.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Bayram GÜRAN yazdı:

kontrol yapmışlar sorun yokmuş. Hep mişli mışlı cümleler.

subap yuvaları nargile gibi fokurduyor yahu :rofl:

Yorum bağlantısı
Bayram GÜRAN
Çağlar Bayur yazdı:

subap yuvaları nargile gibi fokurduyor yahu :rofl:

Birde bu normal abi normal demeleri yok mu bitirdiler beni.

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Serhat Işık

Maşallah kardeşim. tebrik ederim.

ustalar artık iş beğenmiyor, işini düzgün yapmıyor, araba seçiyor.  yerimiz olsa bizde aynı işe girişeceğiz. bakalım inşallah nasip olur.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Serhat Işık yazdı:

yerimiz olsa bizde aynı işe girişeceğiz.

sıfır aegea da ne işi olacak bea :nazar:

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu

Elinize emeğinize sağlık 3-4 videonuzu izledim çok güzeldi. Doğru demişsiniz siz tamirci değilsiniz bu şekilde anlatım ile güzel usta yetiştirirsiniz. konuşmalar çok akıcı ve teknik olmuş.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serhat Işık
Çağlar Bayur yazdı:

sıfır aegea da ne işi olacak bea :nazar:

çağlar abi, elimde bu işler için clio var. sizden de bir iki araba gelir. işi yoluna koymuş oluruz. semaverde çay ile muhabbet de yanında çok güzel giderdi.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Fatih Keskin yazdı:

e torg bulursak tabiki

kalırsa bulursun :mangal: yılbaşı sürprüzü

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...