İçeriğe Yönlendir

Soğuk Motor Rölanti Dalgalanması?


Recep Yavuz

Recommended Posts

Recep Yavuz

Merhaba. Aracım 2013 model 1.6 136 hp dizel motora (B16DTH) sahip Zafira Tourer. 100.000 km yi bu yaz devirdim. Aracım motor soğukken, hatta bazen ılıkken daha çok yapıyor bunu. Sürüş sırasında herhangi bir problem yok. Kırmızı ışıkta vb. sorun yaşamıyorum. Sadece ilk çalıştırmada Rölanti 800 devirle 1000 hatta bazen 1100 devirlere kadar çıkıp iniyor. Biraz gaz verince hatta düzeliyor. Ama bu dalgalanmayı çok hızlı bir şekilde yapıyor. Araba sanki öksürüyor gibi. Isındıktan sonra hiç sorun yok. Yaklaşık 2 ay önce ufak ufak baş gösterdi havaların soğuması ile mi yoksa denk mi geldi bilmiyorum. Ancak kapalı otoparktta uzun süre bir gün bekleyen araçta soğuk motorda bile sorun yaşamadım. Sıcak motorda zaten hiç olmuyor. Sadece bir yere gidip 1-2 saat parktan sonra rölanti dalgalanmaya başladı. Sonrasında şimdi sabahları da bazen yapıyor. 

 

Araştırmalarıma göre dizel araçlarda rölanti sensörü yok. MAF sensöründen şüpheleniyorum. Liqui moly maf sensör temizleme spreyi satın aldım. Henüz temizleme fırsatım olmadı. Geçen hafta hep yakıt aldığım BP istasyonundan şüphelenip SHELL' den yakıt almaya başladım. Sonrasında aracı park edip 3 saat sonra çalıştırdığımda aracım "Motor Gücü Azaltıldı" uyarısı verip arıza lambası yaktı ve çalışmayı durdurdu. Kesinlikle rölantideki bu durumla ilgili birşey diye düşündüm. İki kez marşa bastım araç çalışmadı. Sonra araçtan indim kapıları kitledim tekrar açıp bindim, çalıştı ama bu kez çok fazla dalgalanma olduğunu farkettim. Kapattım kontağı ertesi gün sanayiye gidip baktırayım diye. Sabah bindim arabaya hiçbirşey yok gibi çalıştı araba. Saç baş yoldurur tarz işler bunlar.

 

Araçta bu sorun çözümü için yapılanlar; 

 

1. O gün obd ile cihazdan baktılar p0006 diye bir hata gördüler. Hemen sildi. (Keşke sildirmeseydim dedim. Çünkü yetkili serviste opel in cihazı ile baktırmak daha mantıklı geldi bana. Çünkü bu hata yakıt kesme valfinden bahsediliyor ve pek sık görülmeyen bir durum gibi. Ben de cihaza güvenmediğim için pek dikkate almadım açıkcası.)

 

2.Sanayi de MAP sensörü temizliği yaptı usta. Kurum bağlamış. Kendisine sormama rağmen, bunun arkasındaki; Boğaz kelebeği, manifold vb. kısmı temizlemezsek yine aynısı olmaz mı? "Yok sorun olmaz senin araç düzelecek" diyip salladı. 

 

3. Başka bir usta opel opcam ile istemesem de dbf tıkanmıştır diyip 10 dk. rölantide 2800 devirle rejenerasyon yaptı. Sonra işlem bittikten sonra stop edip ecuya kalibrasyon bilgisi falan gönderdi bişeyler yaptı. Bunun zararlı olabileceğini okumuştum bazı forumlarda. Ama yapıldı bir kere. Sonrasındaki iki gün pek fark olmadı hatta ertesi gün soğuk motorda oldukça dalgalandı rölanti.

 

4. Yetkili servise gittim. Onlar da baktılar. Ancak onlar da çok bişey olmadığını, gaz verince geçiyor, EGR ve manifolt, boğaz kelebeği tıkanmış olabilir, yakıttan kaynaklı olabilir vb. bir sürü benim bildiğim ama hangisinde olabileceğini henüz belirleyemediğim durumlardan bahsettiler. Alman marka tunap 183 yakıt katkısı verdiler ve depo çeyrekken at bir de öyle dene dediler. Ama bırakın çeyreği ben full depo doluyken bile cesaret edip yakıt katkısını koymadım. Bununla ilgili de bazı şikayetler okumuştum çünkü.

 

5. O günden sonra aracı devirli kullanmaya başladım. Önceden soğuk motoru zorlamayalım, yakıt tasarrufu, vites at uyarısına uyalım falan diye şehiriçinde 2000 deviri görünce vites değiştiriyordum. Bu motorda alt devirler oldukça iyi olduğu için beni çok yanılttı diye düşünüyorum. Benzinli gibidir aracım. Bu nedenle bu tarz kullanım benimsemiştim. Ve üstüne hep şehiriçinde çok kısa mesafelerle gidip aracı stop ettiğim oluyordu. Dizel olduğunu unuttum haliyle. Artık soğukken 2500-2600 devirde vites değiştirip, araba ısınmadan stop etmeyip, kısa mesafe bile bir yere gidecek olsam biraz motorun ısınması için biraz gazlıyorum. Hatta haftasonları 2900 devirde sabit 10 dk sürüş yapıp partikül filtresi temizliği yapıyorum. Şehir içinde eğer ısınmışsa 3000 devirde vites değiştirmeye çalışıyorum ara ara. Bu yaptığım işlemlerden sonra geçen hafta oldukça iyi sonuçlar aldım. Dalgalanma epey azaldı. Hatta bazı ara çalıştırmalarda "kesinlikle şimdi dalgalanır" dediğim durumlarda dalgalanmadı. Sabahları iyiydi çalışması. Kesildi gibi. Ancak şimdi bu hafta yine ara ara yapıyor fakat çok kısa sürüyor. Belki 2-3 sn hemen düzeliyor. Sürüşü değiştirmem kesinlikle etkili oldu. 

 

 

 

MAF sensörünü hafta içinde fırsat bulunca temizleteceğim. Ama sanki sorun motor içindeki kurumlarla alakalı gibi. Devirli kullanarak bir şekilde düzelmeler olduysa eğer bu iyi bir şey diyorum. Bu şekilde her hafta yüksek devirde dbf temizliği yapmayı düşünüyorum haftasonları. Bunun haricinde neler önerirsiniz? Aracın çekişinde gidişinde hiç bir sorun yok. Ama bu belirti bana birşeyler anlatıyor gibi.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Merhaba Hoş geldiniz.. 

Detaylı anlatmışsınız. Ben olsam öncelikle ısıtma bujilerini değiştirirdim. Düzelmez ise kurum için ne yapabilirim onlara bakardım.. Yine düzelmez ise enjektörleri söktürürdüm. 

 

Yorum bağlantısı
Emrullah Aydoğdu

Merhaba, bir kaç ay önce benim de başıma benzeri geldi. Bende biraz yüksek devir ve würth enjektör ve yakıt sistemi temizleyici kullandım. Sorun şimdilik çözüldü gibi ancak götürdüğüm ustalar egr dpf iptali kesin çözüm, aksi takdirde her bakımda bunların da temizlenmesi ( egr manifolt, map sensörü) gerektiğini söyledi. Açıkçası bana temizletmek mantıklı geliyor.

Yorum bağlantısı
Recep Yavuz
Mehmet Ozyurek yazdı:

Merhaba Hoş geldiniz.. 

Detaylı anlatmışsınız. Ben olsam öncelikle ısıtma bujilerini değiştirirdim. Düzelmez ise kurum için ne yapabilirim onlara bakardım.. Yine düzelmez ise enjektörleri söktürürdüm. 

 

Aslında enjektörcüye gittim. Bosch Car servis. Onların söylediği şuydu, eğer enjektör olsa her zaman yapar. Ama yine de devam ederse getirirsin test ederiz dediler.  Bir de mazot deposunda bir filtreden bahsetti. Onun dolmuş olabileceğinden falan bahsetti. Eğer bu durum sürerse enjektörcüye tekrar gideceğim. Ancak onların da patronu ile geçen telefonda konuştuğumda egr yi iptal edelim sorunu çözelim falan dedi. Bana hiç mantıklı gelmiyor. Arabanın bir sorunu varsa onu kaldıralım, keselim iptal edelim olayı kadar mantıksız bir durum yok bence. Bujilere gelince, bujiler arıza lambası yakmaz mı? Arkadaşımda arıza lambası yakmış ve değiştirmişti. 

Emrullah Aydoğdu yazdı:

Merhaba, bir kaç ay önce benim de başıma benzeri geldi. Bende biraz yüksek devir ve würth enjektör ve yakıt sistemi temizleyici kullandım. Sorun şimdilik çözüldü gibi ancak götürdüğüm ustalar egr dpf iptali kesin çözüm, aksi takdirde her bakımda bunların da temizlenmesi ( egr manifolt, map sensörü) gerektiğini söyledi. Açıkçası bana temizletmek mantıklı geliyor.

Ben de üstteki mesajda yazdım. İptal etmek mantıksız geliyor. Zaten bence temizlenmesi gereken parçalar bunlar. Ama biz hep erteledik. Sanırım artık ertelemek mümkün değil. Ben dediğm gibi bana verilen Tunap 183 yakıt katkısını koymaya cesaret edemedim. Aracım 105bin km' de. Sizin aracınız kaç km ve sorun yaşadınız mı?

Yorum bağlantısı
Emrullah Aydoğdu

Araç 2.0 crdi 150binde. Hiçbir sorun yaşamadım. Baya da araştırdım. Sorun yaşayanlar aslında var olan sorunu meydana çıkardığı için sorun yaşamış gibi görünüyorlar. Birde manifolttan sıkılılan egr temizleyici var ama şu an  yaşadığım yerde onu uygulayacak kadar samimi bir ustam yok.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Recep Yavuz yazdı:

Bujilere gelince, bujiler arıza lambası yakmaz mı? Arkadaşımda arıza lambası yakmış ve değiştirmişti. 

 

Tamammen bozulduysa yakabilir ama bozuk çalışıyorsa yakmayabilir.. 

Egr de olabilir.. Mekanik olarak iptal edip denenebilir. Bu sayede sorun tespit edilir. 

 

 

Yorum bağlantısı
Recep Yavuz
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Tamammen bozulduysa yakabilir ama bozuk çalışıyorsa yakmayabilir.. 

Egr de olabilir.. Mekanik olarak iptal edip denenebilir. Bu sayede sorun tespit edilir. 

 

 

 Sanırım ben de öyle düşünüyorum. Önce EGR ' yi boğaz kelebeğini temizletmeyi düşünüyorum eğer sorun devam ederse.

Yorum bağlantısı
Recep Yavuz
Emrullah Aydoğdu yazdı:

Araç 2.0 crdi 150binde. Hiçbir sorun yaşamadım. Baya da araştırdım. Sorun yaşayanlar aslında var olan sorunu meydana çıkardığı için sorun yaşamış gibi görünüyorlar. Birde manifolttan sıkılılan egr temizleyici var ama şu an  yaşadığım yerde onu uygulayacak kadar samimi bir ustam yok.

Olmazsa ben de tam depoya yarın koyup deneyeyim ilk olarak.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

mjet motora bakımlarda yetkili serviste  düzenli olarak kurum temzliği yapılır hatta yapılmalı, sizin bakım geçmişi nasıl öncelikle

Yorum bağlantısı
Recep Yavuz
Çağlar Bayur yazdı:

mjet motora bakımlarda yetkili serviste  düzenli olarak kurum temzliği yapılır hatta yapılmalı, sizin bakım geçmişi nasıl öncelikle

Açıkcası motor mjet sınıfına mı giriyor onu bilmiyorum. Ama 70bin km de aldığım aracım alana kadar servis bakımlıydı. Ben de tüm bakımları zamanında ve orjinal filtre ve mobil 1 esp 5w30 ile yaptırdım kendi ustama. Servise gitmeme sebebim yağı kaliteli kullanmamaları. Ancak şunu söyleyebilirim, yetkili servistekiler pek temizlikle işleri yok. Sorun yoksa devam modundalar. Egr boğaz kelebeği vb temizliği istedim bana yakıt katkısı verip gönderdiler. Sanayide de arabayı elletmek istemiyorum. Kimse uğraşmak istemiyorum gibi. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

opel , fiat ın mjet motorunu kullanır, serviste barkod ile takip carbon clean yapılmakta, temizlikle işi yok derken, bakımda filtre değişmemekle aynı olur, bu temizlik araba temizliği değil, teknik cihaz ile yapılan bir işlem, enjektörler biraz narin en başta onların bakımı tam olmalı

Yorum bağlantısı
Recep Yavuz
Çağlar Bayur yazdı:

opel , fiat ın mjet motorunu kullanır, serviste barkod ile takip carbon clean yapılmakta, temizlikle işi yok derken, bakımda filtre değişmemekle aynı olur, bu temizlik araba temizliği değil, teknik cihaz ile yapılan bir işlem, enjektörler biraz narin en başta onların bakımı tam olmalı

Enjektörlerin bakımını Bosch Car Servis gibi biryerde mi yaptırmalıyım? Geçen hafta onlara da gittim. Eğer enjektör olsa sıcak soğuk farketmez her zaman yapar dediler. Aracın çekişinde de sorun yok. Bugün hava daha da soğudu, ve kısa da olsa dalgalanma bariz. Çalıştırıp 1 km bir yere gidip stop ettiğimde çok daha belirgin yapıyor bunu. Sensör de sebep oluyor olabilir buna. Çalışma sıcaklığını yakaladığında veya az bir gaz verdiğimde düzeliyor. Rölantiyi sabitlemeye çalışıyor ama başaramıyor. Ama söylediğiniz gibi enjektörler de yapabilir. En iyisi önce MAF sensör temizliğini yapayım. Sonrasında enjektör bakımı isteyeyim Bosch Car serviste. Sonuçta bu yapılacak olan şeyler aracın her zaman faydasına. Ekstra gibi bakmıyorum bu yapılan işlere. Aracımı seviyorum ve uzun süre binmeyi istiyorum.

 

Sadece Carbon Clean olayında biraz tedirginim. Acaba bu konuda problem yaşayanlar oluyor mu? 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
(düzenlendi)
Recep Yavuz yazdı:

Sadece Carbon Clean olayında biraz tedirginim. Acaba bu konuda problem yaşayanlar oluyor mu? 

teknik olarak dünyada sorun yaşanmıyor, bizde ustacık marifeti ve bilgisizliği ile bardağa çay koyarken bile el yanabilir.

tarihinde Çağlar Bayur tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Recep Yavuz

Dün gece yakıtı fulledim. 65 lt yakıta bir şişe Turap 183 dizel yakıt katkısı koydum otoparka gelince. Sabaha kadar yakıta karıştı muhtemelen. Bugün hiç rölanti dalgalanması yaşamadım. Ancak şunu farkettim benim sorunum yakıt sistemi ile sanırım. Ya da bugün hava resmen yazdı ve sıcakla alakalı diyeceğim. Bakalım birkaç gün izleyip ona göre çözüm üreteceğiz.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

depoua biraz gaz yağı ve hava sıcaklığının yükselmesi, ufak tefek eskimeye bağlı arızayı örtebilir

Yorum bağlantısı
Recep Yavuz
Çağlar Bayur yazdı:

depoua biraz gaz yağı ve hava sıcaklığının yükselmesi, ufak tefek eskimeye bağlı arızayı örtebilir

Yani o Sıcaklık farkı öyle çok da değil aslında. Otopark hep soğuk havalarda bile 13-14 derece olur. Bugün 15-16 dereceydi. Ama bu yakıt katkısının kesinlikle alt devirlerde olağanüstü eskisini farkettim. 3 yıl hep hep BP den aldım. Son 1.5 depo shell e geçtim. Yakıt katkısından sonra sesli çalışma bariz azalırken, rölantide titreme dalgalanma kayboldu sanki.  Bu katkıların sürekli kullanılma durumu elbette yok. Ama bu durum bence de geçici bir rahatlama gibi görünüyor. Sanki araba nefes almış gibiydi. İçeriğinde okuduğum kadarıyla mazottaki suyu mazota daha iyi karıştıran bir etken madde var. İnşallah yakıttaki bu durum buna sebep olmuştur. Ve bir an önce çözüme ulaşırım. Enjektörlerden şüphelenmeye başladım her ne kadar Bosch Car servis ondan değildir diye tahminde bulunsa da.

Yorum bağlantısı
Recep Yavuz
Çağlar Bayur yazdı:

16C altı çok fark eder, eksilere inmeden de

Anladım. O zaman bekleyip göreceğiz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Recep Yavuz

Bugün hava oldukça soğuktu. Bir.çok kez kısa mesafe binişler yaptım. Sanırım artık devirdeki dalgalanma olmuyor. Yani bunu sağlayan şey Tunap 183 yakıt katkısı ya da deponun fullenmesi ile ilgili olması gerekiyor. 3 dereceyi görüp bir yerde 30 dk bekleyip marş yaptığımda bu soğukta hem titremesi gerekirdi, hem de rölantide dalgalanma olması gerekirdi. Şuan için 4-5 gündür bu sorunu yaşamıyorum. 

 

Acaba bu depo bittikten sonra bir kutu da tunap 183 alsam ve eklesem mi?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...