İçeriğe Yönlendir

Araç Çalıştıktan Sonra Hemen Hareket Etmek


İlyas Çeliksümer

Recommended Posts

İlyas Çeliksümer
(düzenlendi)

Kışın turbo dizel araç çalışır çalışmaz, belli bir süre beklemeden hemen bayır aşağı vites boşta 30 saniye vs. gittikten sonra direkt 2-3. vitese geçmenin zararı var mıdır? 

tarihinde İlyas Çeliksümer tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Yoktur. Marş anından itibaren motorun her yeri yağ olur. Sakince gitmek kâfi bir kaç dakika

  • Beğen 7
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Önder Özcan yazdı:

4000 devir iyi mi? Dizel araç.

yazılımsızsa normal, ben 2500 e çıkınca çevrem tedirgin oluyor

  • Mutlu 4
Yorum bağlantısı
Ersen Tapan
Önder Özcan yazdı:

4000 devir iyi mi? Dizel araç.

Motor çabuk ısınır iyidir bence. 

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
Çağlar Bayur yazdı:

yazılımsızsa normal, ben 2500 e çıkınca çevrem tedirgin oluyor

Noluyoo yahu Herkeşte bir yazılım herkeşlerde bir horspawa cılgınlığı 😄

Vesile ile Yazılımlı araclarınız 😂

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Önder Özcan
Alpay Sumer yazdı:

Noluyoo yahu Herkeşte bir yazılım herkeşlerde bir horspowa cılgınlığı 😄

Vesile ile Yazılımlı araclarınız 😂

image.jpeg.42ed82977d45f2298034bbaa7216fc77.jpeg

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
  • 8 ay sonra...
İbrahim Aslıoğlu
İlyas Çeliksümer yazdı:

Kışın turbo dizel araç çalışır çalışmaz, belli bir süre beklemeden hemen bayır aşağı vites boşta 30 saniye vs. gittikten sonra direkt 2-3. vitese geçmenin zararı var mıdır? 

Turbo dizel arabalarda kalkarken değil de duruca hemen stop etmemeli 20 saniye kadar beklemekte fayda var. Yağlama sistemi motorun çalışmasına bağlı olduğundan sen motoru durdursan bile turbo dönmeye devam eder. Yağlanma kesildiğinden zamanla turbo zarar görür.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
İbrahim Aslıoğlu yazdı:

Turbo dizel arabalarda kalkarken değil de duruca hemen stop etmemeli 20 saniye kadar beklemekte fayda var. Yağlama sistemi motorun çalışmasına bağlı olduğundan sen motoru durdursan bile turbo dönmeye devam eder. Yağlanma kesildiğinden zamanla turbo zarar görür.

Sadece bir kaç sn döner turbo. Ve mil yatağında yağ havuzu var. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Motor çalıştığı sürece turbo döner. Bu sebeple beklemenin gereksiz olduğunu düşünüyorum. 

 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Erdem Doğan
Servet Aydın yazdı:

Sadece bir kaç sn döner turbo. Ve mil yatağında yağ havuzu var. 

Olimpik mi, yari olimpik mi?

Mehmet Ozyurek yazdı:

Motor çalıştığı sürece turbo döner. Bu sebeple beklemenin gereksiz olduğunu düşünüyorum. 

 

Sürücü kursunda her zaman söylenir, ne ilk calistirmada ne de stop ederken beklenmez. Bekleme aninda motorun calisiyor olmasi zaten yasak. Yetkilileri gectim, vatandas bile gelip uyariyor kapat motoru diye. Ha teslayi uyaran kendini bilmezler de var tabi 😂

  • Beğen 1
  • Mutlu 4
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Erdem Doğan yazdı:

Olimpik mi, yari olimpik mi?

😂

Şu pişmiş kelle gibi olan sırıtma emojisini silemedim çok ta şaapma. Yakında iken böyle lakırtı etmezdin 🍆

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

İlk çalıştırmada biraz gaz vermek lazım ki hem marşı iyi alsın hem de iyi ısınsın. İlk kalkışta da yüksek devirde vites atılır bunun için. Stop ederken de 2-3 kere tam gaz yapıp devir 2-3 bin arasındayken stop mandalını çekin. İçeride mazot kalsın ki sabah daha rahat çalışsın. Bütün 50NC’lerimizi böyle kullandık hiç problem olmadı. 

  • Beğen 1
  • Mutlu 7
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Selim Bilgin yazdı:

İlk çalıştırmada biraz gaz vermek lazım ki hem marşı iyi alsın hem de iyi ısınsın. İlk kalkışta da yüksek devirde vites atılır bunun için. Stop ederken de 2-3 kere tam gaz yapıp devir 2-3 bin arasındayken stop mandalını çekin. İçeride mazot kalsın ki sabah daha rahat çalışsın. Bütün 50NC’lerimizi böyle kullandık hiç problem olmadı. 

D1210 da da işe yarayabilir.  

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İbrahim Aslıoğlu
(düzenlendi)
Mehmet Ozyurek yazdı:

Motor çalıştığı sürece turbo döner. Bu sebeple beklemenin gereksiz olduğunu düşünüyorum. 

 

motor çalıştğı sürece dönen süperşarz olanllar (mercedes kompresör) değil mi. Kontak açılınca çalışmaya başlar, kapatınca dururlar; her devirde devrede olurlar. Eksoz gazıyla çalışanlar belli bir devre çıkınca ( 1750 gibi) çalışmaya başlamalılar.

tarihinde İbrahim Aslıoğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İbrahim Aslıoğlu
Selim Bilgin yazdı:

İlk çalıştırmada biraz gaz vermek lazım ki hem marşı iyi alsın hem de iyi ısınsın. İlk kalkışta da yüksek devirde vites atılır bunun için.

Biz de böyle öğrenmiştik, ısınsın diye gaz basardık. Devri sona yaklaştırmadan vites atmazdık. Bu yüzden ben halen çevremin en çok yakıt yakan sürücüsüyüm. Arkadaşım gazlı şahinle benden az yakardı. Benim brodwayım vardı.

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
İbrahim Aslıoğlu yazdı:

motor çalıştğı sürece dönen süperşarz olanllar (mercedes kompresör) değil mi. Eksoz gazıyla çalışanlar belli bir devre çıkınca çalışmaya başlamalılar.

Hep döner ama verimi olmaz.  

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Motor çalışmadan hareket edenler ne yapsın :) 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
İbrahim Aslıoğlu yazdı:

motor çalıştğı sürece dönen süperşarz olanllar (mercedes kompresör) değil mi. Kontak açılınca çalışmaya başlar, kapatınca dururlar; her devirde devrede olurlar. Eksoz gazıyla çalışanlar belli bir devre çıkınca ( 1750 gibi) çalışmaya başlamalılar.

marş anında birkaç bin d.d. ile başlayan pervane turu yapısal özeliğe göre 150-200.bin dd olabilir ancak stop anında hava akışı durur ve bir kaç sn içinde türbin de durur yine yapısı gereği

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Motor çalışmadan hareket edenler ne yapsın :) 

caponlar para kazanmayı biliyor

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...