Seçkin Şenvardar 2 Aralık 2022 Paylaş 2 Aralık 2022 (düzenlendi) Herkese merhabalar. Ford Fiesta 1.4 TDCI (142 bin km'de) aracımda geçen haziran ayında rolantide dalgalanma (900 ile 1000 arası gidip gelmesi, motor sesinde değişme, sarsıntı, gaz yemeyip istop etme ve fan açma) şikayetim vardı. Ortalama tüketim de artmıştı. Ustaya götürdüm sökülen EGR ile emme manifoldu ile map sensörü temizlendi. Aracı genelde kısa mesafe ve hafta da bir kullanıyorum. Usta 2bin 300 ile 2bin500 devirlerde vites geçişleri yapmamı söyledi. Sonrasında tüketim 4.7'ye kadar düştü. (Şu an ortalama 5.0) ancak dün ışıklarda kalkış yapacakken araba boğulup istop etti. Rölanti tekrar 900 ile 1000 arası dalgalanma yapmaya başlayınca gaz yemeyip tekleme sorunu oluştu ve beşinci denemede aracı kaldırıp hareket ettikten sonrauygun bir yerde bekledim. Tüm bunlar olurken fan açıldığını fark ettim 10 dk içinde fan susup rölanti normal haline döndü. Yakın zamanda 600 km yol yaptım ve 4'ncü vites 3000 devir üzeri on dakika kadar kullandım. Gçen ay aracın bakımı yapılıp yağı, mazot filtresi, yağ filtresi, hava filtresi değiştirildi. Ustayı arayıp durumu izah ettim salı günü gidip göstereceğim ama sizin de değerli görüşlerinizi almak isterim. Teşekkür ederim. 2 Aralık 2022 tarihinde Seçkin Şenvardar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 2 Aralık 2022 Paylaş 2 Aralık 2022 Enjektörler bi kontrol edilmeli derim. Yorum bağlantısı
Seçkin Şenvardar 3 Aralık 2022 Yazar Paylaş 3 Aralık 2022 Çağlar Bayur yazdı: dpf var mı? Evet Çağlar Bey dpf var araçta Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 3 Aralık 2022 Paylaş 3 Aralık 2022 bu bir arıza, yağ filtre vs. değişmekle düzelmez, motora göz ile bakmala da olmaz. önce güzel doğru gerçek bir ford arıza teşhis cihazına bağlanmalı, ben olsam ilk olarak dpf kurum ve kül birikimine baktırır, manuel rejnereasyon yaptırıdım , sonrası devam... 1 Yorum bağlantısı
Seçkin Şenvardar 3 Aralık 2022 Yazar Paylaş 3 Aralık 2022 Çağlar Bayur yazdı: bu bir arıza, yağ filtre vs. değişmekle düzelmez, motora göz ile bakmala da olmaz. önce güzel doğru gerçek bir ford arıza teşhis cihazına bağlanmalı, ben olsam ilk olarak dpf kurum ve kül birikimine baktırır, manuel rejnereasyon yaptırıdım , sonrası devam... Teşekkürler Çağlar Bey 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts