İçeriğe Yönlendir

Motordaki Tüm Suyu Temizlemek


Mert Emre ŞAMCI

Recommended Posts

Mert Emre ŞAMCI

Aracın motor suyu değişirken aynı aşağıdaki videodaki gibi işlem yapıldı ancak tek fark benim araçta çalıştırıp suyu sürekli koymadı usta.

Aynı videodaki yerdeki boruyu çıkardı tüm su boşaldı.

Sonra bezle hava makinasının çevresini kapatıp radyatör içine hava bastı biraz daha su geldi alttan.

Sonra radyatör kapağından su ekledi alttan yine boşaldı. 

Sonra tekrar radyatör kapağından su ekledi alttan boşaldı.

Son olarak tekrar su ekledi alttan boşaldı ve artık videodaki gibi tam o yerden temiz su gelmeye başladı.

 

Bu işlemi araç çalışırken radyatör kapağından sürekli su eklemeye devam etseydi alttan boşalırken üstten su eklenmeye devam edeceği için sistemdeki tüm su temizlenecekti ancak çalıştırmadan yaptığı için motorun içindeki pis su kaldı ve biz o suyun üzerine ekleme yapmış olduk değil mi? Radyatörün kapağını açtığımda oradaki su temiz pembe antifirizli görünüyor ancak yedek su deposundaki su çamurlu gibi.

 

Sistemdeki tüm suyu pırıl pırıl suyla doldurup son olarak suyun boşaltılabildiği kadarını boşaltıp yerine antifriz + alırsa saf su koymak istiyorum. 

 

 

https://www.instagram.com/p/ClEqM9CoJn0/

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Motor içi tüm suyu temizleme ikili işlem ile olur. Birincisi genleşme kabı geri dönüş ince hortum boşa çıkarılır ve araç çalıştığı hâlde iken kaba su konur ve temiz su gelene kadar beklenir. İkinci işlem olarak radyatör hortumları çıkarılır ve içine su konarak temizliği yapılır. Genleşme kabına su koyarak yıkama yapılırken radyatör temizlenemez. Termostat açmadığı için

Çok yüksek km yoksa 3 tane bulaşık deterjanı atılır genleşme kabına. Motor suyu iyicene ısınma yapana kadar beklenir. Yaklaşık 20 dakika sürer. Sonrasında yukarıda yazılı yöntem uygulanır ise motor içi ilk günkü haline gelir

Videodaki motor düzenli antifreze kontrolü yapılsa o hâlde olmazdı. Deterjan ile temizlik o şekilde paslı motora yapılmaz. İki güne çürümüş yerleri döklğrü

Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz
Servet Aydın yazdı:

Motor içi tüm suyu temizleme ikili işlem ile olur. Birincisi genleşme kabı geri dönüş ince hortum boşa çıkarılır ve araç çalıştığı hâlde iken kaba su konur ve temiz su gelene kadar beklenir. İkinci işlem olarak radyatör hortumları çıkarılır ve içine su konarak temizliği yapılır. Genleşme kabına su koyarak yıkama yapılırken radyatör temizlenemez. Termostat açmadığı için

Çok yüksek km yoksa 3 tane bulaşık deterjanı atılır genleşme kabına. Motor suyu iyicene ısınma yapana kadar beklenir. Yaklaşık 20 dakika sürer. Sonrasında yukarıda yazılı yöntem uygulanır ise motor içi ilk günkü haline gelir

Videodaki motor düzenli antifreze kontrolü yapılsa o hâlde olmazdı. Deterjan ile temizlik o şekilde paslı motora yapılmaz. İki güne çürümüş yerleri döklğrü

 

İlk işlemi yaptık, radyatörü temizlemek için alt hortumu sökünce, ilk işlemdeki su dahil tüm sistem boşalacak değil mi abi? Araç durduğu yerde fan açmıyor, klimayı açsak açılmasını sağlar mıyız?

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Motor çalışırsa boşalır tamamen. Fanın çalışması değil motorun ısınması gerekiyor ki sistem devirdaimi başlasın

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Celal Aydın

Benim araçta sıcak motorda, genleşme kabına dönüş hortumunu boşa çıkarıp, gidiş kısmına çeşmeden hortum bağlayıp aracı çalıştırdılar, 10 dk kadar çalıştı araç öyle, su tertemiz oldu, sonra dönüş hortumunu takıp, antifrizi koydular, genleşme kabının kapağı açık, devri 2000'e sabitleyip beklediler, fan açınca kapağı takıp işlemi tamamladılar.

Bir süre su seviyesini takip etmemi söylediler, arada eklemeler yaptım, o kadar.

Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz
Servet Aydın yazdı:

Motor çalışırsa boşalır tamamen. Fanın çalışması değil motorun ısınması gerekiyor ki sistem devirdaimi başlasın

 

Motor çalışıyor hararet ortada(olması gerektiği yerde) bu durumda hepsi değişmiş oluyor o zaman, tşk abi

Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI
Servet Aydın yazdı:

Motor içi tüm suyu temizleme ikili işlem ile olur. Birincisi genleşme kabı geri dönüş ince hortum boşa çıkarılır ve araç çalıştığı hâlde iken kaba su konur ve temiz su gelene kadar beklenir. İkinci işlem olarak radyatör hortumları çıkarılır ve içine su konarak temizliği yapılır. Genleşme kabına su koyarak yıkama yapılırken radyatör temizlenemez. Termostat açmadığı için

Çok yüksek km yoksa 3 tane bulaşık deterjanı atılır genleşme kabına. Motor suyu iyicene ısınma yapana kadar beklenir. Yaklaşık 20 dakika sürer. Sonrasında yukarıda yazılı yöntem uygulanır ise motor içi ilk günkü haline gelir

Videodaki motor düzenli antifreze kontrolü yapılsa o hâlde olmazdı. Deterjan ile temizlik o şekilde paslı motora yapılmaz. İki güne çürümüş yerleri döklğrü

Abi 1-2 usta aradım işten anlayan daha önce bunu yapan düzgün birini buldum. Antifriz ve saf suyu ben götüreceğim. Bu iş için 50₺ işçilik versem az mı olur. Atarsın bir şeyler gibisinden konuştu :D 

Yorum bağlantısı
Ümit Türk
Mert Emre ŞAMCI yazdı:

Abi 1-2 usta aradım işten anlayan daha önce bunu yapan düzgün birini buldum. Antifriz ve saf suyu ben götüreceğim. Bu iş için 50₺ işçilik versem az mı olur. Atarsın bir şeyler gibisinden konuştu :D 

50  Mİ :D 

Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI
Ümit Türk yazdı:

50  Mİ :D 

Yağ + yağ filt + hava filt + polen filt + fren balataları ön arka set + silecek takım değişimi + fren hidrolik değişimi + anfitriz değişimine 550₺ işçilik verdim. 

Yapılacak iş 15 dakika malzeme yok ama bilemedim

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

50 liralık su harcayacak zaten.. :D Neden suyu komple değiştirmek istiyoruz, taze su demek bol oksijen ve bol oksitlenme demek.. Suyun renginin önemi yok, akışkanlığı kaybolmadıkça içinde parçacıklar falan dolaşmadıkça ben olsam değiştirmem..

Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI
Serkan Toker yazdı:

50 liralık su harcayacak zaten.. :D Neden suyu komple değiştirmek istiyoruz, taze su demek bol oksijen ve bol oksitlenme demek.. Suyun renginin önemi yok, akışkanlığı kaybolmadıkça içinde parçacıklar falan dolaşmadıkça ben olsam değiştirmem..

Aracın motor suyu çamur gibiydi. Radyatörü temizleyip antifriz koyduk ancak o çamur gibi su motor içinde kaldı. Komple tüm sistemin temizlenip öyle antifriz konulmasını istiyorum. İçim rahat etsin :D

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI
Mustafa AKSEKİOĞLU yazdı:

Mert kardeşim;

Ben focus 2 aracıma 15 gün önce özel serviste antifiriz değişimi yaptım.Gözlemlerimi sana aktarayım belki faydası olur:

-Aracımda 6 yıllık kırmızı renk antifiriz vardı. Bayburt soğuk memleket -20 lere düşüyor. PO dan 3 litrelik kırmızı antifiriz ile 3 adet 1 litrelik saf su aldım.(Kesinlikle musluk suyu kullanmayın kireçlenme yapar-Saf su ütü suyu desenizde bilirler).

-Değişimde radtatörün altındaki tahliye kısmından eski antifiriz boşaltıldı.Temizlik açısından genleşme kabından 1 litre saf su döküldü. oda boşaldı. Radyatör tahliyesini kapatıp 3 litrelik antifirizi genleşme kabından döktü.Üzerine bir litre saf su ekledi.Genleşme kabı doldu.Motoru çalıştırdı.Kalorifer den sıcak hava gelmesini bekledi.Sıcak hava gelince bir miktarda öyle çalıştı .sıcaklık göstergesi 90 dereceye geldiğinde fan çalıştı.işlem bitti. 2-3 gün kullan  genleşme kabında su min/ altına inerse max7 cizgisine kadar doldur dedi. 2 gün bindim.Bir çay bardağı kadar azalma yaptı ekledim. Daha da eksitmedi

-Gelelim ikinci soruna: Bizim focusların motoru 6 litre  Antifiriz+su alıyor. Bende senin gibi motordaki suyun tamamının değişeceğini sandım .Fakat 3 litre antifiriz 1 litre saf su ile (Toplam 4 litre de doldu) neden dolduğunu ustaya sordum. usta: iki litreye yakın eski antifirizin motor su kanallarında kaldığını.Bu su kanalları  seviye olarak radyatör tahliye musluğunun altında kaldığından boşalmadığını ancak su devri daim motoru sökülünce tamamının boşalacağını motordaki eski antifirizin yeni antifirize karışmasının da bir mahsuru olmayacağını ifade etti. Ücret olarakta işçilik 150 tl ödedim.kolay gelsin.Selamlar.

 

Değerli hocam bende de aynı işlem oldu. Ancak motor içinde kalan suyu araç motoru çalışırken üstten sürekli su basarak atabiliyoruz. Ben tüm sistemdeki suyu atıp sıfırdan koymak istiyorum. Bende de senin işlemin aynısı oldu ancak içim rahat etmedi. 

Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz
Mert Emre ŞAMCI yazdı:

Değerli hocam bende de aynı işlem oldu. Ancak motor içinde kalan suyu araç motoru çalışırken üstten sürekli su basarak atabiliyoruz. Ben tüm sistemdeki suyu atıp sıfırdan koymak istiyorum. Bende de senin işlemin aynısı oldu ancak içim rahat etmedi. 

 

1 dk önce koyduğun yeni suyun sistemde kalmasından niye rahatsız oldun :) 

Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI
Köksal Yılmaz yazdı:

 

1 dk önce koyduğun yeni suyun sistemde kalmasından niye rahatsız oldun :) 

200₺ lik en baba antfirizi almıştım birde :D Motor içindeki pis suyun üzerine koymuş olduk. Sadece radyatördeki su temizlendi. Ben 4 tekerin üstündeki tüm sıvının temizlenip öyle anfitiriz + saf su koymak istiyorum.

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
Mert Emre ŞAMCI yazdı:

Sonra bezle hava makinasının çevresini kapatıp radyatör içine hava bastı biraz daha su geldi alttan.


Bütün suyu boşaltmış zaten

Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI
Selçuk Keleş yazdı:


Bütün suyu boşaltmış zaten

Radyatördeki bütün su boşaltıldı. Motor içinde halen su var. Tamamı boşalmasa bile araç çalışırken üstten sürekli su basınca alttan tüm sistemin suyunu atıyor 

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Biz atv'nin radyatör çıkış hortumunu söküp ordan hortum sokup su basarak içerdeki suyu tahliye etmiştik. :)  Seninkinde içerde pek eski su kalmamıştır zaten alttan tahliye olmuştur çok da kafaya takmaya değmez.

Yorum bağlantısı
Oğulcan Akıncıoğlu

Su hattında hiç bir sorunum yoktu ama önlem amacı ile yakın zamanda bu işlemi yaptık, öncelikle yedek su deposundaki geliş hattını açıp aracı çalıştırdık, su ekleyerek araç devirdaim yapana kadar süreci sürdürdük. Renk tamamen açılıp, sadece su akana kadar sürdürdük, sona yaklaşırken su eklemeyi durdurduk.

Saf su ve araca uygun g13 antifirizi harici temiz bir kapta -35 derece olacak şekilde ayarlardık, vakum kullanarak sisteme suyu bastık.

 

Bu arada bu iş için 50 liraya kaputu açmam :) 

 

 

 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...