Mert Emre ŞAMCI 21 Kasım 2022 Paylaş 21 Kasım 2022 Aracın motor suyu değişirken aynı aşağıdaki videodaki gibi işlem yapıldı ancak tek fark benim araçta çalıştırıp suyu sürekli koymadı usta. Aynı videodaki yerdeki boruyu çıkardı tüm su boşaldı. Sonra bezle hava makinasının çevresini kapatıp radyatör içine hava bastı biraz daha su geldi alttan. Sonra radyatör kapağından su ekledi alttan yine boşaldı. Sonra tekrar radyatör kapağından su ekledi alttan boşaldı. Son olarak tekrar su ekledi alttan boşaldı ve artık videodaki gibi tam o yerden temiz su gelmeye başladı. Bu işlemi araç çalışırken radyatör kapağından sürekli su eklemeye devam etseydi alttan boşalırken üstten su eklenmeye devam edeceği için sistemdeki tüm su temizlenecekti ancak çalıştırmadan yaptığı için motorun içindeki pis su kaldı ve biz o suyun üzerine ekleme yapmış olduk değil mi? Radyatörün kapağını açtığımda oradaki su temiz pembe antifirizli görünüyor ancak yedek su deposundaki su çamurlu gibi. Sistemdeki tüm suyu pırıl pırıl suyla doldurup son olarak suyun boşaltılabildiği kadarını boşaltıp yerine antifriz + alırsa saf su koymak istiyorum. https://www.instagram.com/p/ClEqM9CoJn0/ Yorum bağlantısı
Servet Aydın 22 Kasım 2022 Paylaş 22 Kasım 2022 Motor içi tüm suyu temizleme ikili işlem ile olur. Birincisi genleşme kabı geri dönüş ince hortum boşa çıkarılır ve araç çalıştığı hâlde iken kaba su konur ve temiz su gelene kadar beklenir. İkinci işlem olarak radyatör hortumları çıkarılır ve içine su konarak temizliği yapılır. Genleşme kabına su koyarak yıkama yapılırken radyatör temizlenemez. Termostat açmadığı için Çok yüksek km yoksa 3 tane bulaşık deterjanı atılır genleşme kabına. Motor suyu iyicene ısınma yapana kadar beklenir. Yaklaşık 20 dakika sürer. Sonrasında yukarıda yazılı yöntem uygulanır ise motor içi ilk günkü haline gelir Videodaki motor düzenli antifreze kontrolü yapılsa o hâlde olmazdı. Deterjan ile temizlik o şekilde paslı motora yapılmaz. İki güne çürümüş yerleri döklğrü Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz 22 Kasım 2022 Paylaş 22 Kasım 2022 Servet Aydın yazdı: Motor içi tüm suyu temizleme ikili işlem ile olur. Birincisi genleşme kabı geri dönüş ince hortum boşa çıkarılır ve araç çalıştığı hâlde iken kaba su konur ve temiz su gelene kadar beklenir. İkinci işlem olarak radyatör hortumları çıkarılır ve içine su konarak temizliği yapılır. Genleşme kabına su koyarak yıkama yapılırken radyatör temizlenemez. Termostat açmadığı için Çok yüksek km yoksa 3 tane bulaşık deterjanı atılır genleşme kabına. Motor suyu iyicene ısınma yapana kadar beklenir. Yaklaşık 20 dakika sürer. Sonrasında yukarıda yazılı yöntem uygulanır ise motor içi ilk günkü haline gelir Videodaki motor düzenli antifreze kontrolü yapılsa o hâlde olmazdı. Deterjan ile temizlik o şekilde paslı motora yapılmaz. İki güne çürümüş yerleri döklğrü İlk işlemi yaptık, radyatörü temizlemek için alt hortumu sökünce, ilk işlemdeki su dahil tüm sistem boşalacak değil mi abi? Araç durduğu yerde fan açmıyor, klimayı açsak açılmasını sağlar mıyız? Yorum bağlantısı
Servet Aydın 22 Kasım 2022 Paylaş 22 Kasım 2022 Motor çalışırsa boşalır tamamen. Fanın çalışması değil motorun ısınması gerekiyor ki sistem devirdaimi başlasın 2 Yorum bağlantısı
Celal Aydın 22 Kasım 2022 Paylaş 22 Kasım 2022 Benim araçta sıcak motorda, genleşme kabına dönüş hortumunu boşa çıkarıp, gidiş kısmına çeşmeden hortum bağlayıp aracı çalıştırdılar, 10 dk kadar çalıştı araç öyle, su tertemiz oldu, sonra dönüş hortumunu takıp, antifrizi koydular, genleşme kabının kapağı açık, devri 2000'e sabitleyip beklediler, fan açınca kapağı takıp işlemi tamamladılar. Bir süre su seviyesini takip etmemi söylediler, arada eklemeler yaptım, o kadar. Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz 22 Kasım 2022 Paylaş 22 Kasım 2022 Servet Aydın yazdı: Motor çalışırsa boşalır tamamen. Fanın çalışması değil motorun ısınması gerekiyor ki sistem devirdaimi başlasın Motor çalışıyor hararet ortada(olması gerektiği yerde) bu durumda hepsi değişmiş oluyor o zaman, tşk abi Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI 22 Kasım 2022 Yazar Paylaş 22 Kasım 2022 Servet Aydın yazdı: Motor içi tüm suyu temizleme ikili işlem ile olur. Birincisi genleşme kabı geri dönüş ince hortum boşa çıkarılır ve araç çalıştığı hâlde iken kaba su konur ve temiz su gelene kadar beklenir. İkinci işlem olarak radyatör hortumları çıkarılır ve içine su konarak temizliği yapılır. Genleşme kabına su koyarak yıkama yapılırken radyatör temizlenemez. Termostat açmadığı için Çok yüksek km yoksa 3 tane bulaşık deterjanı atılır genleşme kabına. Motor suyu iyicene ısınma yapana kadar beklenir. Yaklaşık 20 dakika sürer. Sonrasında yukarıda yazılı yöntem uygulanır ise motor içi ilk günkü haline gelir Videodaki motor düzenli antifreze kontrolü yapılsa o hâlde olmazdı. Deterjan ile temizlik o şekilde paslı motora yapılmaz. İki güne çürümüş yerleri döklğrü Abi 1-2 usta aradım işten anlayan daha önce bunu yapan düzgün birini buldum. Antifriz ve saf suyu ben götüreceğim. Bu iş için 50₺ işçilik versem az mı olur. Atarsın bir şeyler gibisinden konuştu Yorum bağlantısı
Ümit Türk 22 Kasım 2022 Paylaş 22 Kasım 2022 Mert Emre ŞAMCI yazdı: Abi 1-2 usta aradım işten anlayan daha önce bunu yapan düzgün birini buldum. Antifriz ve saf suyu ben götüreceğim. Bu iş için 50₺ işçilik versem az mı olur. Atarsın bir şeyler gibisinden konuştu 50 Mİ Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI 22 Kasım 2022 Yazar Paylaş 22 Kasım 2022 Ümit Türk yazdı: 50 Mİ Yağ + yağ filt + hava filt + polen filt + fren balataları ön arka set + silecek takım değişimi + fren hidrolik değişimi + anfitriz değişimine 550₺ işçilik verdim. Yapılacak iş 15 dakika malzeme yok ama bilemedim Yorum bağlantısı
Serkan Toker 22 Kasım 2022 Paylaş 22 Kasım 2022 50 liralık su harcayacak zaten.. Neden suyu komple değiştirmek istiyoruz, taze su demek bol oksijen ve bol oksitlenme demek.. Suyun renginin önemi yok, akışkanlığı kaybolmadıkça içinde parçacıklar falan dolaşmadıkça ben olsam değiştirmem.. Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI 22 Kasım 2022 Yazar Paylaş 22 Kasım 2022 Serkan Toker yazdı: 50 liralık su harcayacak zaten.. Neden suyu komple değiştirmek istiyoruz, taze su demek bol oksijen ve bol oksitlenme demek.. Suyun renginin önemi yok, akışkanlığı kaybolmadıkça içinde parçacıklar falan dolaşmadıkça ben olsam değiştirmem.. Aracın motor suyu çamur gibiydi. Radyatörü temizleyip antifriz koyduk ancak o çamur gibi su motor içinde kaldı. Komple tüm sistemin temizlenip öyle antifriz konulmasını istiyorum. İçim rahat etsin 1 Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI 22 Kasım 2022 Yazar Paylaş 22 Kasım 2022 Mustafa AKSEKİOĞLU yazdı: Mert kardeşim; Ben focus 2 aracıma 15 gün önce özel serviste antifiriz değişimi yaptım.Gözlemlerimi sana aktarayım belki faydası olur: -Aracımda 6 yıllık kırmızı renk antifiriz vardı. Bayburt soğuk memleket -20 lere düşüyor. PO dan 3 litrelik kırmızı antifiriz ile 3 adet 1 litrelik saf su aldım.(Kesinlikle musluk suyu kullanmayın kireçlenme yapar-Saf su ütü suyu desenizde bilirler). -Değişimde radtatörün altındaki tahliye kısmından eski antifiriz boşaltıldı.Temizlik açısından genleşme kabından 1 litre saf su döküldü. oda boşaldı. Radyatör tahliyesini kapatıp 3 litrelik antifirizi genleşme kabından döktü.Üzerine bir litre saf su ekledi.Genleşme kabı doldu.Motoru çalıştırdı.Kalorifer den sıcak hava gelmesini bekledi.Sıcak hava gelince bir miktarda öyle çalıştı .sıcaklık göstergesi 90 dereceye geldiğinde fan çalıştı.işlem bitti. 2-3 gün kullan genleşme kabında su min/ altına inerse max7 cizgisine kadar doldur dedi. 2 gün bindim.Bir çay bardağı kadar azalma yaptı ekledim. Daha da eksitmedi -Gelelim ikinci soruna: Bizim focusların motoru 6 litre Antifiriz+su alıyor. Bende senin gibi motordaki suyun tamamının değişeceğini sandım .Fakat 3 litre antifiriz 1 litre saf su ile (Toplam 4 litre de doldu) neden dolduğunu ustaya sordum. usta: iki litreye yakın eski antifirizin motor su kanallarında kaldığını.Bu su kanalları seviye olarak radyatör tahliye musluğunun altında kaldığından boşalmadığını ancak su devri daim motoru sökülünce tamamının boşalacağını motordaki eski antifirizin yeni antifirize karışmasının da bir mahsuru olmayacağını ifade etti. Ücret olarakta işçilik 150 tl ödedim.kolay gelsin.Selamlar. Değerli hocam bende de aynı işlem oldu. Ancak motor içinde kalan suyu araç motoru çalışırken üstten sürekli su basarak atabiliyoruz. Ben tüm sistemdeki suyu atıp sıfırdan koymak istiyorum. Bende de senin işlemin aynısı oldu ancak içim rahat etmedi. Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz 22 Kasım 2022 Paylaş 22 Kasım 2022 Mert Emre ŞAMCI yazdı: Değerli hocam bende de aynı işlem oldu. Ancak motor içinde kalan suyu araç motoru çalışırken üstten sürekli su basarak atabiliyoruz. Ben tüm sistemdeki suyu atıp sıfırdan koymak istiyorum. Bende de senin işlemin aynısı oldu ancak içim rahat etmedi. 1 dk önce koyduğun yeni suyun sistemde kalmasından niye rahatsız oldun Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI 22 Kasım 2022 Yazar Paylaş 22 Kasım 2022 Köksal Yılmaz yazdı: 1 dk önce koyduğun yeni suyun sistemde kalmasından niye rahatsız oldun 200₺ lik en baba antfirizi almıştım birde Motor içindeki pis suyun üzerine koymuş olduk. Sadece radyatördeki su temizlendi. Ben 4 tekerin üstündeki tüm sıvının temizlenip öyle anfitiriz + saf su koymak istiyorum. Yorum bağlantısı
Bahadır Taşpolat 23 Kasım 2022 Paylaş 23 Kasım 2022 bence 5000 6000 km kullandıktan sonra değişim yapılsa idi Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 24 Kasım 2022 Paylaş 24 Kasım 2022 Mert Emre ŞAMCI yazdı: Sonra bezle hava makinasının çevresini kapatıp radyatör içine hava bastı biraz daha su geldi alttan. Bütün suyu boşaltmış zaten Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI 24 Kasım 2022 Yazar Paylaş 24 Kasım 2022 Selçuk Keleş yazdı: Bütün suyu boşaltmış zaten Radyatördeki bütün su boşaltıldı. Motor içinde halen su var. Tamamı boşalmasa bile araç çalışırken üstten sürekli su basınca alttan tüm sistemin suyunu atıyor Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 25 Kasım 2022 Paylaş 25 Kasım 2022 Biz atv'nin radyatör çıkış hortumunu söküp ordan hortum sokup su basarak içerdeki suyu tahliye etmiştik. Seninkinde içerde pek eski su kalmamıştır zaten alttan tahliye olmuştur çok da kafaya takmaya değmez. Yorum bağlantısı
Oğulcan Akıncıoğlu 25 Kasım 2022 Paylaş 25 Kasım 2022 Su hattında hiç bir sorunum yoktu ama önlem amacı ile yakın zamanda bu işlemi yaptık, öncelikle yedek su deposundaki geliş hattını açıp aracı çalıştırdık, su ekleyerek araç devirdaim yapana kadar süreci sürdürdük. Renk tamamen açılıp, sadece su akana kadar sürdürdük, sona yaklaşırken su eklemeyi durdurduk. Saf su ve araca uygun g13 antifirizi harici temiz bir kapta -35 derece olacak şekilde ayarlardık, vakum kullanarak sisteme suyu bastık. Bu arada bu iş için 50 liraya kaputu açmam Yorum bağlantısı
Recommended Posts