İçeriğe Yönlendir

Çift Kavramada Işıkta Bekleme Sorunsalı


Ali Darbaz
Çözüme git Ali Darbaz tarafından,

Recommended Posts

Köksal Yılmaz
Servet Aydın yazdı:

Onların şanzıman tasarımı problemi. Bir ile geri çok yakın. Tam bire takarken anlık geri müşürü temas ediyor

 

Bende diyorum manyak bunlar heralde niye geriye takıyor :D 

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz
Servet Aydın yazdı:

Fren tam basılı olsun kâfi. Ucunda basılı olınca kavrama bırakmıyor. 

Bendeki landı iki İngiliz kullandı. İkisi de durunca vitesi p konumuna alıyordu. Değişik birşey

 

Durduğum vakit araba D 'de iken unutup inmişliğim var :biggrin:

  • Beğen 1
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Celal Aydın
(düzenlendi)
Servet Aydın yazdı:

Onların şanzıman tasarımı problemi. Bir ile geri çok yakın. Tam bire takarken anlık geri müşürü temas ediyor

Otomatik vitesli birçok araba park ederken dikkatimi çekmiştir, geri vites lambası yanar çoğunda.
D-N-R-P yaparken.
Mercedes'de R'ye takınca hemen yanmıyordu, adamlar onu bile düşünmüş :D

 

tarihinde Celal Aydın tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Şirkete söyleyeceksin toyota hibrit verecek. Nasılsa kavrama yok :) auto hold açık. Araba durunca çek ayağını pedallardan

 

Bu arada hangi minübüs otomatik, bizdeki magiruslar manuel?

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Şirkete söyleyeceksin toyota hibrit verecek. Nasılsa kavrama yok :) auto hold açık. Araba durunca çek ayağını pedallardan

 

Bu arada hangi minübüs otomatik, bizdeki magiruslar manuel?

 

Bu yeni rsminle seni tanıyamıyom. Hem Koskoca Fiat dururken neden Toyota. Araba Fiat, Kiralama Avis, Yakıt Opet. Para bir cebden bir cebe giriyor.

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Gökhan Tuna
Ali Darbaz yazdı:

 

Bu yeni rsminle seni tanıyamıyom. Hem Koskoca Fiat dururken neden Toyota. Araba Fiat, Kiralama Avis, Yakıt Opet. Para bir cebden bir cebe giriyor.

 

Honda Civic FE1 ile gördüğüm bir özellik var, "brake hold" düğmesi. Basınca aktifleşiyor ve sonrasında arabayı frenleyerek tam durdurduktan sonra ayağınızı frenden çekseniz bile araba siz gaza basıncaya kadar durmaya devam ediyor. Reçeteniz, borçlarınız bitince Honda Civic FE1 olabilir :-) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Bu yeni rsminle seni tanıyamıyom. Hem Koskoca Fiat dururken neden Toyota. Araba Fiat, Kiralama Avis, Yakıt Opet. Para bir cebden bir cebe giriyor.


bu daha iyi. Diğer fotoyu servet abiyle karıştırıyorlardı. Garip garip mesajlar geliyordu kutuma :rolleyes:

Yorum bağlantısı
Oğuzkan Işık
Ali Darbaz yazdı:


çözdüm işi. Araba “D” vitesde iken El Freni çekince gaza basana kadar kavrama yapmıyor.

İlk mesajda söyledim ya. Çok yormadın kendini inşallah abi 😀

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Oğuzkan Erışık yazdı:

İlk mesajda söyledim ya. Çok yormadın kendini inşallah abi 😀

 

Arabaya nazik davranıyorum. Emanet araba. Haen 110 km üstü sürate çıkmadım. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Sami Demirpaz yazdı:

 

Durduğum vakit araba D 'de iken unutup inmişliğim var :biggrin:

Yanlızım sanıyordum. İki saat sonra kapıda hâlâ çalışan posat gören çok burada

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Servet Aydın yazdı:

Yanlızım sanıyordum. İki saat sonra kapıda hâlâ çalışan posat gören çok burada


öff öyle bişiy yapsam gece “nasıl böyle bişey yaptım” diyerek ves veseye dalar uyuyamazdım. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan

Ayak rahatlatma ihtiyacı duyuyorsanız aklıma 2 şey geliyor.

 

Ya akşama kadar taksi gibi geziyorsunuz. 

 

Ya da oturuş pozisyonunuzda bir problem var. Bu da sırtınıza baskı yapıyor ve ayaklarınızda uyuşma oluyor. 

 

İkisi de değilse bende bir problem var :D 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Levent Güzelkalp

2016 model 1,2 nissan cvt var bende ışıklarda falan hep n ye alıyorum sarı yanınca d ye atıp 1 sn falan sonra gaza basıp ilerliyorum sizce bu yöntem mi doğru yoksa d de ayak frende mi beklemeli klavuzunda uzun beklemelerde n ye alın yazıyor sanırım

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Levent Güzelkalp yazdı:

2016 model 1,2 nissan cvt var bende ışıklarda falan hep n ye alıyorum sarı yanınca d ye atıp 1 sn falan sonra gaza basıp ilerliyorum sizce bu yöntem mi doğru yoksa d de ayak frende mi beklemeli klavuzunda uzun beklemelerde n ye alın yazıyor sanırım

N’de yağlama olmuyor denir hep. Önerilmez pek. Ama zaten biraz bekleyip gaza basıyorsunuz. Sorun olmaz heralde. 

Yorum bağlantısı
Levent Güzelkalp
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

N’de yağlama olmuyor denir hep. Önerilmez pek. Ama zaten biraz bekleyip gaza basıyorsunuz. Sorun olmaz heralde. 

valla bende oyle biliyordum abi ama klavuzda n ye alini görünce oyle yapmaya basladim duz alanda

Yorum bağlantısı
Serkan Toker
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

N’de yağlama olmuyor denir hep. Önerilmez pek. Ama zaten biraz bekleyip gaza basıyorsunuz. Sorun olmaz heralde. 

 

D konumunda ne neyi yağlıyormuş cevabını bilen yok henüz..  ;)

 

 

Çok beklenecekse N konumuna alınabilir veya fren pedalına bira fazla basınca çoğu araba zaten kavramayı durdurur yani sürücü kurslarında öğretilen kavrama noktasında beklemez araç. Kavrama noktasında balatalar birbirine sürtünür vaziyette çalıştığından ısınma yanma olabiliyor..

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Serkan Toker yazdı:

 

D konumunda ne neyi yağlıyormuş cevabını bilen yok henüz..  ;)

 

 

Çok beklenecekse N konumuna alınabilir veya fren pedalına bira fazla basınca çoğu araba zaten kavramayı durdurur yani sürücü kurslarında öğretilen kavrama noktasında beklemez araç. Kavrama noktasında balatalar birbirine sürtünür vaziyette çalıştığından ısınma yanma olabiliyor..

Ama cvt. Tork konvertör var. D’de de durabilir pek sorun olmaz. Yağlama heralde şanzımanın içinde dişli kısmına yağ gönderen pompa. Konvertör döndüğü için yağ hep oluyor zaten. 
 

@Levent Güzelkalp bence de öyle yapılabilir. Önemli olan D’ye alınca azcık beklemek. Siz de öyle yapıyorsunuz hocam. Yoksa her arabayı çalıştırdığımızda da dişli kısmında yağ olmuyor. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı
Gökhan Tuna yazdı:

 

Honda Civic FE1 ile gördüğüm bir özellik var, "brake hold" düğmesi. Basınca aktifleşiyor ve sonrasında arabayı frenleyerek tam durdurduktan sonra ayağınızı frenden çekseniz bile araba siz gaza basıncaya kadar durmaya devam ediyor. Reçeteniz, borçlarınız bitince Honda Civic FE1 olabilir :-) 

Aynı şey vw'de "auto-hold" özelliğinde de var. Frene tam basıp durunca, ayağınızı çekebiliyorsunuz ve gaza basana kadar durmaya devam ediyor, hatta çoğunlukla beraberinde start-stop da devreye giriyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Sami Demirpaz yazdı:

 

Durduğum vakit araba D 'de iken unutup inmişliğim var :biggrin:

 

Benim vitese takmadan inmişliğim bile var :)

 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Benim vitese takmadan inmişliğim bile var :)

 


sigortacı olunca yapılacak ufak şımarıklıklar :biggrin:

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
H.Cenk Bayrakçı yazdı:

Aynı şey vw'de "auto-hold" özelliğinde de var. Frene tam basıp durunca, ayağınızı çekebiliyorsunuz ve gaza basana kadar durmaya devam ediyor, hatta çoğunlukla beraberinde start-stop da devreye giriyor.

çoğu böyle zaten, benimkide aynı mesela, frene çok az basıp durduğumda yani çok hafif frenle bile duruyorsa araç, freni bıraktığımda oto hold aracı tutuyor, tam basmama bile gerek yok yani, s&s olayıda aynı fakat bende çoğu zaman kapalı, uzun ışıklarda açarım sadece...

Yorum bağlantısı
Serkan Toker
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Ama cvt. Tork konvertör var. D’de de durabilir pek sorun olmaz. Yağlama heralde şanzımanın içinde dişli kısmına yağ gönderen pompa. Konvertör döndüğü için yağ hep oluyor zaten. 
 


Dişli kısmı zaten yağ içinde, pompa yok. Tork konvertöründeki ise hidrolik yağı, arabayı yürüten o yağ. Çift kavramalarda debriyaj balatası var.. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...