Mustafa Alatay 14 Kasım 2022 Paylaş 14 Kasım 2022 (düzenlendi) Kıymetli forum üyeleri, 1997 model 1.6 clx efı döküm manifold aracım var. Hali hazırda 1. vitese zor geçme ve arada bir vitesten atma, 5. viteste epey bi zor geçme ( iterek güç uygulamak gerekiyor ) ve geri vitese geçerken aracı silkeleme ve cartlama vardı. Alalı 4-5 ay oldu bu şekilde idare ediyordum. Arka krank keçesinden yağ kaçağı vardı, son zamanlarda 1500 km de 1 litre civarı azalma oluyordu, yağ eksiltme artınca keçe değişimi yaptırdım, baskı balata takımı da kötü durumda olduğu için bu esnada yenisi ile değiştirildi, şanzımanda vitesler sorunlu olduğu için balatayı çabuk bitirebilme - arıza çıkarma durumu olduğunu anlamış oldum, şanzımanı revizyon yaptıralım dedim, parçası yok vs gibi sebepler ile gaziantepte kaç esnafa sorduysam kimse yapmak istemedi, gerekli parçaları dışardan getirtmek kaydı ile sadece tamiratını bile maalesef yaptıramadım, araca acil ihtiyacım vardı zaman sıkıntısından dolayı şanzımanıolduğu gibi geri taktırmak zorunda kaldım. Bu esnada şanzımanda hiç yağ kalmamış, yağı tamamladılar. Birkaç gün sonra, ön sol taraftan durur vaziyette 1.vitese atarken ve diğer vitesler dahil debriyaja basarken sık sık bozuk bilye sesi gibi de diyebileceğim veya gevşek kalmış parçaların birbirine sert çarpma sesi gibi de diyebileceğim gibi ses gelmeye başladı. şu an debriyaj gayet yumuşak, vites geçişleri eski halinden biraz daha iyi gibi ama cartlama zorlanma halen devam ediyor. Tamirattan bir hafta sonra kontrol ettiğimde yarım litre motor yağı eksilmişti, arabanın altına baktım yine yağ vardı Ustanın yanına gittim, sesler ile alakalı sökmüş oldukları parçaların bağlantılarını kontrol ettiler, gevşek yanlış hatalı vs bir yer bulamadıklarını söylediler, müsait zamanda aracın ön tarafını söküp detaylı kontrol edelim dediler, Usta yağ durumu ile alakalı kontrol yaptığında krank keçesinin artık kaçırma yapmadığını, alt tarafta gördüğüm eksilen yağı söylediğimde ise aracın terletme yaptığını, bazı yerlerde başka kaçaklar olduğunu ve en önemlisi de aracımın yağ yaktığını söyledi, elini eksozun içine atınca bir parça yağ bulaşığı olduğunu gördüm, bu duruma fazlasıyla canım sıkıldı. Araçta beyaz mavi vs bir duman atma, hava fitre kutusunda yağ birikmesi, çubuğu çekince duman gelmesi vs gibi bir durum yok, yağ yakma konusunda kafam bayağı karıştı. Sonuç olarak, 1. Şanzımanı nerde nasıl yaptırabilirim, gerekirse söktürüp şehir dışına göndermem lazım, elden geçmediği sürece bahsettiğim sesten kurtulamayacağım gibime geliyor, sesin gelebileceği başka yer kalmadığını düşünüyorum. 2. Yağ eksiltme ile ilgili nereleri - nasıl kontrol etmeliyim, bariz tespitler ( mavi - beyaz duman vs ) olmamasına rağman tüm sebebi aracın yağ yakması olabilir mi 3. olmamasını diliyorum ama, araç gerçekten yağ yakıyorsa olabilecek senaryolar hakkında, segman değişim komple yaptırma vs ve bunların ortalama güncel maliyetleri hakkında bilgi verebilirseniz çok memnun olurum. Forumda yazdığım ilk mesajım oldu, lütfen kusuruma bakmayın durumu detaylı anlatabilmek adına epeyce uzun bir anlatım oldu. Teşekkürler. 14 Kasım 2022 tarihinde Mustafa Alatay tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 14 Kasım 2022 Paylaş 14 Kasım 2022 keçe conta kaçaklarından o hızda yağ eksilmez, şanzımannın iç durumu anlatılanlara göre bir hayli kötü, çıkma bir şanzıman bulunsa daha iyi olur (muhayyer tam anlamı ile budur) 1 Yorum bağlantısı
Fatih Poyraz 14 Kasım 2022 Paylaş 14 Kasım 2022 Escortlarda şanzıman tamiri tavsiye edilmez. Sebebini bu videonun 10.50 dakikasından itibaren izleyebilirsin. 1 Yorum bağlantısı
Coşku Mert 14 Kasım 2022 Paylaş 14 Kasım 2022 (düzenlendi) facebook gruplarında sıfır sanzıman satanlar oluyor, bir bakmanızı tavsiye ederim. yağ yakma durumuyla ilgili yağlı kompresyon testi yaptırmanızı tavsiye ederim. öncesinde motor yağ doldurma kapaği ve seviye çubuğu kısmından üfleme var mı yok mu kontrol edebilirsiniz. 14 Kasım 2022 tarihinde Coşku Mert tarafından düzenlendi 3 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 14 Kasım 2022 Paylaş 14 Kasım 2022 Fatih Poyraz yazdı: Escortlarda şanzıman tamiri tavsiye edilmez. Sebebini bu videonun 10.50 dakikasından itibaren izleyebilirsin. fena enkazmış 2 Yorum bağlantısı
Mustafa Alatay 14 Kasım 2022 Yazar Paylaş 14 Kasım 2022 (düzenlendi) Çağlar Bayur yazdı: keçe conta kaçaklarından o hızda yağ eksilmez, şanzımannın iç durumu anlatılanlara göre bir hayli kötü, çıkma bir şanzıman bulunsa daha iyi olur (muhayyer tam anlamı ile budur) Çağlar Bey, Kendimce iyi senaryo olan keçe üzerinde durmuştum açıkçası,başıma bu kadar iş açacağını düşünmemiştim. Şanzıman olayı netleşti bu durumda. Aracın bu miktarda yağ yakıyor olması durumunda eksozdan çok miktarda duman çıkması gerekmez mi, daha doğrusu bunun başkaca belirgin göstergeleri olmaz mı. Bu konuda doğru tespiti ne şekilde yapabilirim, detay bilgi verebilirseniz çok memnun olurum Sanayi insafına kalırsak vay halimize, ellerine düşeni affetmiyorlar, bundan çekiniyorum açıkçası Coşku Mert yazdı: facebook gruplarında sıfır sanzıman satanlar oluyor, bir bakmanızı tavsiye ederim. yağ yakma durumuyla ilgili yağlı kompresyon testi yaptırmanızı tavsiye ederim. öncesinde motor yağ doldurma kapaği ve seviye çubuğu kısmından üfleme var mı yok mu kontrol edebilirsiniz. Bilgilendirme için teşekkür ederim, bi görüşeyim bakalım, ellerinde hala mevcut ise fiyatı makul zannımca Motor yağ kapağını açınca buhar duman yok ama bildiğiniz rüzgar esiyor, bu tam olarak ne anlama geliyor acaba ? bilgilendirme için sağolun 14 Kasım 2022 tarihinde Mustafa Alatay tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 14 Kasım 2022 Paylaş 14 Kasım 2022 en kesin teşhis yöntemi kompresyon testi yapmaktır, blokta segmanda vs de sorun varsa belli eder. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 14 Kasım 2022 Paylaş 14 Kasım 2022 Çıkma yada sıfır şanzıman alınmalı. Motor yağ yakıp yapmadığını yağlı kompresyon testi ile anlayabilirsiniz. Bujiler sökülür. Silindir kompresyonları ölçülür. Sonra silindir içine yağ damlatılır ve komoresyon testi tekrar yapılır.. Yağ damlattıktan sonra kompresyon artıyorsa Sekman, piston gömlek vb parçalarda sorun vardır, bu araç yağ yakar denilebilir. Bu testin yağsızı da subapların durumunu tespit eder.. 2 Yorum bağlantısı
Coşku Mert 14 Kasım 2022 Paylaş 14 Kasım 2022 Mustafa Alatay yazdı: Motor yağ kapağını açınca buhar duman yok ama bildiğiniz rüzgar esiyor, bu tam olarak ne anlama geliyor acaba ? bilgilendirme için sağolun kapaga acip elinizle kapattiginizda iceri dogru vakum yapması gerekir. disari dogru ufleme yapıyorsa vaziyet kötü demektir 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Alatay 15 Kasım 2022 Yazar Paylaş 15 Kasım 2022 Kıymetli ustalarım, Bilgilendirme için tek tek teşekkür ederim, hafta sonu kompresyon testini yaptırıp durumu burada paylaşacağım. Bakalım kutumuzda ne çıkacak Yorum bağlantısı
Mustafa Alatay 26 Kasım 2022 Yazar Paylaş 26 Kasım 2022 Kompresyon ölçümünü bugün yaptırabildim, yağlı ölçüm yapılmasını istedim, ölçümü yapan usta öyle iş olmaz seni kandırmışlar dedi, tabiri caizse hopladı biz öyle ölçüm yapamayız filan diye, hasılı elimdeki veriler bu şekilde. Alttaki ekran görüntüsü ise bilgisayar ile yapılan ölçüm, ( ilk önce bilgisayar ile ölçtü, böyle istemedim deyince de ayrı tantana oldu, asıl ölçümü epey bekleyip zor bela aldık) Ustanın tespiti ise şu şekilde Yüzde 68-70 motorun çıkar dedi, yağ yakma sorununun büyük kısmı üst kapaktan dedi, motorun alt segmanları aşınmış dedi, üst kapak ve segman ile sorunun çözülür dedi. Sayın ustalarım, maalesef yağlı ölçüm yapamadık, bu konuda sizlerin tavsiyeleri nelerdir Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 26 Kasım 2022 Paylaş 26 Kasım 2022 1. ve 2. silindir kabul edilebilir değerlerin altında. @Çağlar Bayur daha iyi yorum yapacaktır. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 26 Kasım 2022 Paylaş 26 Kasım 2022 (düzenlendi) ilave olarak yoğun kurum var, 1 de de ciddidi kayıp var yağlı testi de ustamız öğrenmiş olsa iyi olurdu veya biiliyordur da kiralar da bir şekilde ödenmeli... yağ eksiltmeyi de bu tabloya eklersek motor inecek blok ölçülecek, kurtarıyorsa segmanla iş biter veya honlamaya gidilecek o kararı rektifiyeci verir. 26 Kasım 2022 tarihinde Çağlar Bayur tarafından düzenlendi 3 Yorum bağlantısı
Mustafa Alatay 27 Kasım 2022 Yazar Paylaş 27 Kasım 2022 Çağlar Bayur yazdı: ilave olarak yoğun kurum var, 1 de de ciddidi kayıp var yağlı testi de ustamız öğrenmiş olsa iyi olurdu veya biiliyordur da kiralar da bir şekilde ödenmeli... yağ eksiltmeyi de bu tabloya eklersek motor inecek blok ölçülecek, kurtarıyorsa segmanla iş biter veya honlamaya gidilecek o kararı rektifiyeci verir. @Çağlar Bayur ustam bilgilendirmeler için çok teşekkür ederim. Kısa zaman içinde motoru yaptırma imkanım yok şu an, yağını kontrol edip bir süre bu şekilde binmeye devam etsem sorun olur mu, yaptırma durumum tahmini 3-4 ayı bulur belki de geçer bu süre zarfında sıkıntı yaşar mıyım. Şanzıman durumu da iç açıcı değil, onu da ayrıca çözmem lazım. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 27 Kasım 2022 Paylaş 27 Kasım 2022 olan olmuştur çok birşey değişemz o sürede 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Alatay 27 Kasım 2022 Yazar Paylaş 27 Kasım 2022 Çağlar Bayur yazdı: olan olmuştur çok birşey değişemz o sürede @Çağlar BayurUstam forumda bazı konu içeriğinde kurum temizliğinden bahsettiğinizi okudum, şayet yapılacak olsa bizim araç için bu süreçte bi artısı olur mu, kompresyon değerlerinde bir artış iyileşme olacak olursa karşımızda artısı eksisi ile nasıl bir tablo olabilir, beni aydınlatabilirseniz çok memnun olurum Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 27 Kasım 2022 Paylaş 27 Kasım 2022 Mustafa Alatay yazdı: @Çağlar BayurUstam forumda bazı konu içeriğinde kurum temizliğinden bahsettiğinizi okudum, şayet yapılacak olsa bizim araç için bu süreçte bi artısı olur mu, kompresyon değerlerinde bir artış iyileşme olacak olursa karşımızda artısı eksisi ile nasıl bir tablo olabilir, beni aydınlatabilirseniz çok memnun olurum yağ eksiltme olmayıp da kompresyon düşük çıkmış ise subap ta kurum birikimi de buna sebep olabilir denebilir, zaten aslında 30-40 bin km de bakımda yapılması gereken bir işlemdir Yorum bağlantısı
Recommended Posts