İçeriğe Yönlendir

Genleşme Kabı Kapağı Açıkken Su Taşması


Mustafa Boz

Recommended Posts

Mustafa Boz

2008 model 1.6 benzinli Focus sabah araca bindiğimde torpidodan su sesi geldiğini duydum yakın zamanda termostat değişimi yapılmıştı sistemde hava olabileceğini düşünüp forumda yaptığım araştırma sonucu aracın arkası yüksekte kalacak şekilde park ettim su deposunun kapağını açıp aracı rölantide çalıştırmaya başladım bir müddet sonra suyun fokurdayarak taştığını görünce hemen aracı stop ettim hararet normaldi eksilen antifirizi tamamlayıp kapağı kapattım 2 gündür kullanıyorum torpidodan gelen su sesi kesildi ancak yaptığım işlem sırasında suyun fokurdayarak taşması bir sorun mu oldu yanlış işlem mi yaptım diye düşünmeye başladım ve sizlerinde fikrini almak istedim.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mustafa Boz yazdı:

aracın arkası yüksekte kalacak şekilde park ettim su deposunun kapağını açıp aracı rölantide çalıştırmaya başladım

ön ? sanırım

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal

Çok büyük ihtimalle su seviyesi max üzeriydi. İçerideki hava da geri dönüşten kaba geçerken fokurdama yaptı ve suyu taşırdı. Zaten oradaki su bitmediği sürece sorun olmaz. O kısım tamamen yedektir, ortalama 5-6 litre su olur tesisatta, kapta olan kısım max 2 litredir

Yorum bağlantısı
Mustafa Boz
Çağlar Bayur yazdı:

ön ? sanırım

Abi öne doğru meyilli olacak şekilde 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Focus2'lerde kıç kaldırmaya gerek yok.

Düz durduğu yerde soğutma kabı kapağı açık olsun yeter. 3-4 kere termostat açılıp kapansa havayı alırsınız muhtemelen.

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Boz
Ü.Emre Kartal yazdı:

Çok büyük ihtimalle su seviyesi max üzeriydi. İçerideki hava da geri dönüşten kaba geçerken fokurdama yaptı ve suyu taşırdı. Zaten oradaki su bitmediği sürece sorun olmaz. O kısım tamamen yedektir, ortalama 5-6 litre su olur tesisatta, kapta olan kısım max 2 litredir

Max seviyesinde diye hatırlamakla beraber bir miktar üzerinde olma ihtimali var 

Sani Gerşon yazdı:

Focus2'lerde kıç kaldırmaya gerek yok.

Düz durduğu yerde soğutma kabı kapağı açık olsun yeter. 3-4 kere termostat açılıp kapansa havayı alırsınız muhtemelen.

Su taşması arkasını kaldırdığım için olmuş olabilir mi 

Bir de bloktan ve radyatörden gelen su hortumlarının genleşme kapı üzerinde ki yeri sağ sol fark eder mi 

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Mustafa Boz yazdı:

Max seviyesinde diye hatırlamakla beraber bir miktar üzerinde olma ihtimali var 

Su taşması arkasını kaldırdığım için olmuş olabilir mi 

Bir de bloktan ve radyatörden gelen su hortumlarının genleşme kapı üzerinde ki yeri sağ sol fark eder mi 

Elbette fark eder, alttan emiş yapacak üstten geri dönecek. Ters olursa emiş yapamaz, ki genelde üst kısım su seviyesinin üzerinde olur, siz ters takarsanız hava yaptırırsınız.

Yorum bağlantısı
Mustafa Boz
Ü.Emre Kartal yazdı:

Elbette fark eder, alttan emiş yapacak üstten geri dönecek. Ters olursa emiş yapamaz, ki genelde üst kısım su seviyesinin üzerinde olur, siz ters takarsanız hava yaptırırsınız.

B1FAFE74-240F-443B-A66C-01B6BFA50FF4.jpeg.5ae4f8b24c414290bc52f955c7aee2b9.jpeg

 

altta kalın olan su alması için birde üstte iki tane ince su dönüşü için hortum var birisi bloktan diğeri radyatörden geliyor  kırmızı ve mavi olarak işaretlediğim ben onların yerini sormuştum 

Yorum bağlantısı
Mustafa Boz

Araçta sorun olmamasına rağmen geçenki su taşması aklıma takıldı az önce yine kapağı açtım aracı çalıştırdım soğukken su max seviyede idi araç sıcaklığı arttıkça su seviyesi yükseldi ve 100 derecede fan açmadan yine su taştı aracı kapatıp suyu tamamladım. Bu bir sorun mudur 

Yorum bağlantısı
Ümit Türk
Mustafa Boz yazdı:

Araçta sorun olmamasına rağmen geçenki su taşması aklıma takıldı az önce yine kapağı açtım aracı çalıştırdım soğukken su max seviyede idi araç sıcaklığı arttıkça su seviyesi yükseldi ve 100 derecede fan açmadan yine su taştı aracı kapatıp suyu tamamladım. Bu bir sorun mudur 

Taşma fokurdama şeklinde ise ya conta ya kalorifer peteği patlak. 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Boz
Ümit Türk yazdı:

Taşma fokurdama şeklinde ise ya conta ya kalorifer peteği patlak. 

Yavaşça yükselip taşıp biyor bitmeye yakın fokurdama sesi geliyor 

Yorum bağlantısı
Ümit Türk
Mustafa Boz yazdı:

Yavaşça yükselip taşıp biyor bitmeye yakın fokurdama sesi geliyor 

Yok bu dediklerim söylediğiniz için geçerli değil. Sanırım hala hava var. 

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Mustafa Boz yazdı:

Araçta sorun olmamasına rağmen geçenki su taşması aklıma takıldı az önce yine kapağı açtım aracı çalıştırdım soğukken su max seviyede idi araç sıcaklığı arttıkça su seviyesi yükseldi ve 100 derecede fan açmadan yine su taştı aracı kapatıp suyu tamamladım. Bu bir sorun mudur 

Kesinlikle bir sorundur. Normalde max çizgisinde olan su ısınınca çok az bir miktar max seviyesini geçer. Ancak taşma vs olmamalı. 

 

Taşma oluyorsa deponun kapağında problem olabilir. Kapak orjinal olmalı ve sistemde hava olmamalı. 

 

Bence hatada ısrar etmeyin usta birinden yardım alın, havayı düzgünce alsınlar

Yorum bağlantısı
Celal Aydın
(düzenlendi)

Onu daha önce ben de denedim, araç çalışır vaziyette, motor sıcak, düz zeminde açtım kapağı yavaşça yükselmeye başladı su seviyesi, taşmadan geri kapattım, normal diye biliyorum bu durumu.

Kapak kapalıyken taşması anormal olan.

tarihinde Celal Aydın tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Normal tabi, ısınan su genleşiyor. 

Bu sebeple kapalı devre bir sistem orası. 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mustafa Boz
Ü.Emre Kartal yazdı:

Kesinlikle bir sorundur. Normalde max çizgisinde olan su ısınınca çok az bir miktar max seviyesini geçer. Ancak taşma vs olmamalı. 

 

Taşma oluyorsa deponun kapağında problem olabilir. Kapak orjinal olmalı ve sistemde hava olmamalı. 

 

Bence hatada ısrar etmeyin usta birinden yardım alın, havayı düzgünce alsınlar

Kapak takılı değilken taşma olayını sormuştum ben 

Yorumlarınız için teşekkür ederim kapak kapalı iken taşma problemim yok sadece havasını almak için kapağı olmadı gerekenden uzun süre açık tutmamdan kaynaklı taşmanın normal olduğunu anladım ayrıca Osman usta ile telefonla görüştüm onada buradan tekrar teşekkür ederim 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
(düzenlendi)
Ümit Türk yazdı:

Taşma fokurdama şeklinde ise ya conta ya kalorifer peteği patlak. 

aynısını yaşadım bir jeep de. arabayı park ettim motoru kapattım. yaz ayıydı. kapatır kapatmaz araba su kaçırdı dışarı. anahtarı takıp çalıştırdım hararet biraz yüksek gibi idi. oysaki park ettiğimde uyarı filan yoktu.  3 sene hiçbirşey olmadı sonra genleşme tankından su atmaya başladı. tnak kapağını değiştirdim bu atış kesilse de su eksilmeye devam etti. peşinden gelen kış sabahları tekleyerek çalışmaya başladı. sonra bir gün tam gaz yapıp yola çıkarken arkadan bembeyaz su buharı bırakır oldu. 100 km de 5 litre su eksiliyordu. üst kapak contası bozulmuş. LPG den valf yataklarından birisi yanmış bu arada. üst kapak, radyatör, genleşme tankı hortumlar herşeye girip sıfırlamıştım.

tarihinde Doğan Arşiray tarafından düzenlendi
  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

kapak taklı değil iken zaten çalışma sistemine aykırı su taşar o normaldir, zira bu kapalı olarak çalışan bir sistem basınç alrtında oluyor

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...