Mustafa Boz 8 Kasım 2022 Paylaş 8 Kasım 2022 2008 model 1.6 benzinli Focus sabah araca bindiğimde torpidodan su sesi geldiğini duydum yakın zamanda termostat değişimi yapılmıştı sistemde hava olabileceğini düşünüp forumda yaptığım araştırma sonucu aracın arkası yüksekte kalacak şekilde park ettim su deposunun kapağını açıp aracı rölantide çalıştırmaya başladım bir müddet sonra suyun fokurdayarak taştığını görünce hemen aracı stop ettim hararet normaldi eksilen antifirizi tamamlayıp kapağı kapattım 2 gündür kullanıyorum torpidodan gelen su sesi kesildi ancak yaptığım işlem sırasında suyun fokurdayarak taşması bir sorun mu oldu yanlış işlem mi yaptım diye düşünmeye başladım ve sizlerinde fikrini almak istedim. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 8 Kasım 2022 Paylaş 8 Kasım 2022 Mustafa Boz yazdı: aracın arkası yüksekte kalacak şekilde park ettim su deposunun kapağını açıp aracı rölantide çalıştırmaya başladım ön ? sanırım Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal 8 Kasım 2022 Paylaş 8 Kasım 2022 Çok büyük ihtimalle su seviyesi max üzeriydi. İçerideki hava da geri dönüşten kaba geçerken fokurdama yaptı ve suyu taşırdı. Zaten oradaki su bitmediği sürece sorun olmaz. O kısım tamamen yedektir, ortalama 5-6 litre su olur tesisatta, kapta olan kısım max 2 litredir Yorum bağlantısı
Mustafa Boz 8 Kasım 2022 Yazar Paylaş 8 Kasım 2022 Çağlar Bayur yazdı: ön ? sanırım Abi öne doğru meyilli olacak şekilde 1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 8 Kasım 2022 Paylaş 8 Kasım 2022 Focus2'lerde kıç kaldırmaya gerek yok. Düz durduğu yerde soğutma kabı kapağı açık olsun yeter. 3-4 kere termostat açılıp kapansa havayı alırsınız muhtemelen. 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Boz 8 Kasım 2022 Yazar Paylaş 8 Kasım 2022 Ü.Emre Kartal yazdı: Çok büyük ihtimalle su seviyesi max üzeriydi. İçerideki hava da geri dönüşten kaba geçerken fokurdama yaptı ve suyu taşırdı. Zaten oradaki su bitmediği sürece sorun olmaz. O kısım tamamen yedektir, ortalama 5-6 litre su olur tesisatta, kapta olan kısım max 2 litredir Max seviyesinde diye hatırlamakla beraber bir miktar üzerinde olma ihtimali var Sani Gerşon yazdı: Focus2'lerde kıç kaldırmaya gerek yok. Düz durduğu yerde soğutma kabı kapağı açık olsun yeter. 3-4 kere termostat açılıp kapansa havayı alırsınız muhtemelen. Su taşması arkasını kaldırdığım için olmuş olabilir mi Bir de bloktan ve radyatörden gelen su hortumlarının genleşme kapı üzerinde ki yeri sağ sol fark eder mi Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal 8 Kasım 2022 Paylaş 8 Kasım 2022 Mustafa Boz yazdı: Max seviyesinde diye hatırlamakla beraber bir miktar üzerinde olma ihtimali var Su taşması arkasını kaldırdığım için olmuş olabilir mi Bir de bloktan ve radyatörden gelen su hortumlarının genleşme kapı üzerinde ki yeri sağ sol fark eder mi Elbette fark eder, alttan emiş yapacak üstten geri dönecek. Ters olursa emiş yapamaz, ki genelde üst kısım su seviyesinin üzerinde olur, siz ters takarsanız hava yaptırırsınız. Yorum bağlantısı
Mustafa Boz 8 Kasım 2022 Yazar Paylaş 8 Kasım 2022 Ü.Emre Kartal yazdı: Elbette fark eder, alttan emiş yapacak üstten geri dönecek. Ters olursa emiş yapamaz, ki genelde üst kısım su seviyesinin üzerinde olur, siz ters takarsanız hava yaptırırsınız. altta kalın olan su alması için birde üstte iki tane ince su dönüşü için hortum var birisi bloktan diğeri radyatörden geliyor kırmızı ve mavi olarak işaretlediğim ben onların yerini sormuştum Yorum bağlantısı
Mustafa Boz 9 Kasım 2022 Yazar Paylaş 9 Kasım 2022 Araçta sorun olmamasına rağmen geçenki su taşması aklıma takıldı az önce yine kapağı açtım aracı çalıştırdım soğukken su max seviyede idi araç sıcaklığı arttıkça su seviyesi yükseldi ve 100 derecede fan açmadan yine su taştı aracı kapatıp suyu tamamladım. Bu bir sorun mudur Yorum bağlantısı
Ümit Türk 9 Kasım 2022 Paylaş 9 Kasım 2022 Mustafa Boz yazdı: Araçta sorun olmamasına rağmen geçenki su taşması aklıma takıldı az önce yine kapağı açtım aracı çalıştırdım soğukken su max seviyede idi araç sıcaklığı arttıkça su seviyesi yükseldi ve 100 derecede fan açmadan yine su taştı aracı kapatıp suyu tamamladım. Bu bir sorun mudur Taşma fokurdama şeklinde ise ya conta ya kalorifer peteği patlak. 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Boz 9 Kasım 2022 Yazar Paylaş 9 Kasım 2022 Ümit Türk yazdı: Taşma fokurdama şeklinde ise ya conta ya kalorifer peteği patlak. Yavaşça yükselip taşıp biyor bitmeye yakın fokurdama sesi geliyor Yorum bağlantısı
Ümit Türk 9 Kasım 2022 Paylaş 9 Kasım 2022 Mustafa Boz yazdı: Yavaşça yükselip taşıp biyor bitmeye yakın fokurdama sesi geliyor Yok bu dediklerim söylediğiniz için geçerli değil. Sanırım hala hava var. Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal 9 Kasım 2022 Paylaş 9 Kasım 2022 Mustafa Boz yazdı: Araçta sorun olmamasına rağmen geçenki su taşması aklıma takıldı az önce yine kapağı açtım aracı çalıştırdım soğukken su max seviyede idi araç sıcaklığı arttıkça su seviyesi yükseldi ve 100 derecede fan açmadan yine su taştı aracı kapatıp suyu tamamladım. Bu bir sorun mudur Kesinlikle bir sorundur. Normalde max çizgisinde olan su ısınınca çok az bir miktar max seviyesini geçer. Ancak taşma vs olmamalı. Taşma oluyorsa deponun kapağında problem olabilir. Kapak orjinal olmalı ve sistemde hava olmamalı. Bence hatada ısrar etmeyin usta birinden yardım alın, havayı düzgünce alsınlar Yorum bağlantısı
Celal Aydın 9 Kasım 2022 Paylaş 9 Kasım 2022 (düzenlendi) Onu daha önce ben de denedim, araç çalışır vaziyette, motor sıcak, düz zeminde açtım kapağı yavaşça yükselmeye başladı su seviyesi, taşmadan geri kapattım, normal diye biliyorum bu durumu. Kapak kapalıyken taşması anormal olan. 9 Kasım 2022 tarihinde Celal Aydın tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 9 Kasım 2022 Paylaş 9 Kasım 2022 Normal tabi, ısınan su genleşiyor. Bu sebeple kapalı devre bir sistem orası. 2 Yorum bağlantısı
Mustafa Boz 9 Kasım 2022 Yazar Paylaş 9 Kasım 2022 Ü.Emre Kartal yazdı: Kesinlikle bir sorundur. Normalde max çizgisinde olan su ısınınca çok az bir miktar max seviyesini geçer. Ancak taşma vs olmamalı. Taşma oluyorsa deponun kapağında problem olabilir. Kapak orjinal olmalı ve sistemde hava olmamalı. Bence hatada ısrar etmeyin usta birinden yardım alın, havayı düzgünce alsınlar Kapak takılı değilken taşma olayını sormuştum ben Yorumlarınız için teşekkür ederim kapak kapalı iken taşma problemim yok sadece havasını almak için kapağı olmadı gerekenden uzun süre açık tutmamdan kaynaklı taşmanın normal olduğunu anladım ayrıca Osman usta ile telefonla görüştüm onada buradan tekrar teşekkür ederim 2 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 9 Kasım 2022 Paylaş 9 Kasım 2022 (düzenlendi) Ümit Türk yazdı: Taşma fokurdama şeklinde ise ya conta ya kalorifer peteği patlak. aynısını yaşadım bir jeep de. arabayı park ettim motoru kapattım. yaz ayıydı. kapatır kapatmaz araba su kaçırdı dışarı. anahtarı takıp çalıştırdım hararet biraz yüksek gibi idi. oysaki park ettiğimde uyarı filan yoktu. 3 sene hiçbirşey olmadı sonra genleşme tankından su atmaya başladı. tnak kapağını değiştirdim bu atış kesilse de su eksilmeye devam etti. peşinden gelen kış sabahları tekleyerek çalışmaya başladı. sonra bir gün tam gaz yapıp yola çıkarken arkadan bembeyaz su buharı bırakır oldu. 100 km de 5 litre su eksiliyordu. üst kapak contası bozulmuş. LPG den valf yataklarından birisi yanmış bu arada. üst kapak, radyatör, genleşme tankı hortumlar herşeye girip sıfırlamıştım. 9 Kasım 2022 tarihinde Doğan Arşiray tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 9 Kasım 2022 Paylaş 9 Kasım 2022 kapak taklı değil iken zaten çalışma sistemine aykırı su taşar o normaldir, zira bu kapalı olarak çalışan bir sistem basınç alrtında oluyor 2 Yorum bağlantısı
Recommended Posts