İçeriğe Yönlendir

Focus 2.5 Benzinli 115 HP LTFT STFT Değerleri


Mustafa Boz
Çözüme git Mustafa Boz tarafından,

Recommended Posts

  • Çözüm
Mustafa Boz

Herkese iyi akşamlar aracımda yaşadığım bir sorun ve bulduğum çözüm hakkında bilgi vermek için konuyu açıyorum. Aracımı yakın zamanda aldım  ve  https://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/311357-2008-focus-16-ti-vct-trend-aracım/  konusunu açtım. Araç hakkında kısa bilgi vermek gerekirse araç 2008 model ve şuan 312.000 km de 306.000 km de motor rektefiye gördü. Araç rektefiye sonrası benzin kokusu ve rolanti düzensizliği yaşamayı başladı sorun arızalı oksijen sensöründen kaynaklanıyormuş değiştirdik sorun çözüldü. Son 2 haftadır aracımda rolantide egzostan benzin kokusu artmaya başladı rölantide dikkat edilmese anlaşılmayacak derecede dalgalanma vardı bu dönemde aynı zamanda lpg montajı düşünüyordum ve konu bir türlü  stft - ltft konusuna geldi araştırma yapmaya başladım aracımın rolantide 770-800 devir arasında ltft değeri +15/ +25 civarıydı 

IMG_9847.jpeg.56a4c31cd2e58bf518ac922432441112.jpeg

 

 

araçla yola çıkıp kontrol ettğimde 2.000 devirden sonra +7/+10 civarına düşüyordu.  LPG Montajıda düşündüğüm için aracın benzinde çalışmasında sorun olursa lpg de daha çok olur düşüncesiyle önce bu sorunu çözmeliydim yabancı forumlar dahil yaptığım araştırmalarda  aşağıdaki nedenlerden kaynaklanabileceğini öğrendim  farklı bir forumdan kopyaladığım nedenler şunlardır.

 

Pozitif yakıt trimi, ECM veya PCM'nin tahmin edilenden daha "zayıf" yanmadan kaynaklanır. + uzun vadeli yakıt triminin bazı yaygın nedenleri şunlardır:

  • Emme manifoldunda, gaz kelebeği gövdesinde veya bir vakum hortumunda hava veya vakum sızıntıları.
  • Arızalı yakıt pompası yeterli basınç veya hacim üretmiyor.
  • Sıkışmış hortum veya tıkalı filtre nedeniyle kısıtlı yakıt akışı.
  • Arızalı yakıt basıncı regülatörü, yeterli yakıt basıncını koruyamıyor.
  • PCV sisteminde hava sızıntıları.
  • Arızalı MAF (Kütle Hava Akışı) sensörü.
  • Tıkalı veya tepki vermeyen yakıt enjektörleri.
  • Kirlenmiş buji, zayıf ateşleme bobini veya bozuk buji kablolarından kaynaklanan ateşleme teklemeleri.
  • Yanmamış oksijenin egzoza girmesine izin veren hasarlı egzoz valfi.
  • Bir çatlak veya conta sızıntısı yoluyla egzoz manifolduna hava giriyor.
  • Arızalı oksijen sensörü veya kablolaması.

Yapılan İşlemler ve sonuç

  •    Nedenleri araştırdıktan sonra aracın hava filtresinden motora kadar olan bağlantıları kontrol ettim kaçak yoktu
  •    Bujilerin diplerinde sararma vardı ateşleme kötü olabilir diye bujiler değişti.
  •    Bujiler değiştikten yarım saat sonra lpg montajı hakkında bilgi almak için lpg montajı yapan bir firmaya gittim motor kısmını açtık ne şekilde montaj yaptıklarını sorarken usta araçta bir hava sesi duyduğunu söyledi manifolda giren  vakum hortumunun gevşek olduğunu söyledi
  • 316651287_IMG_9812(1).jpeg.cf3a8c880d35a9dc97091d2c48dc3b88.jpeg
  • hortumu elimle çekip kaçağı çoğaltınca rölanti dalgalanıyordu hemen ustama gittim hortumu söküp sağlam bir şekilde montajını yaptı hemen obd cihazını takıp değerleri kontol ettğimde stft nin sıfıra yakın değer göstermeye başladığını gördüm öncesinde +10 civarıydı yarım saatlik kullanımın ardın stft ve ltft değeri rölantide +-1 lere kadar düştü
  •  
  • 2000 devir üstü ltft şuan sıfır
  • IMG_9804.PNG.5e53de763c50daba89036a92806d75c8.PNG
  • Sonuç olarak stft ve ltft değerleri düzeldi benzin kokusu bitti diyemem ama epey azaldı rölanti daha stabil hale geldi buji değişiminden yarım saat sonra diğer işlem yapıldığı ve o arada ölçüm yapmadığım için çözüö buji mi hava kaçağımı sizlerin yorumuna bırakıyorum.

 

 

 

  • Beğen 8
Yorum bağlantısı
Behlül Baş

Çözüm hava kaçağındandır bence

 

Gerekenden fazla hava girince fakir karışım oluyordu

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...