İçeriğe Yönlendir

İş Arkadaşım..


Ali Darbaz

Recommended Posts

Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

Bu sağa sola dönerken arabanın sis farı yanıyor. Hiç bir işe yaramıyor. Bence boşa şov yapıyor. 


onun için millet deliriyor yav :) 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Ali Darbaz yazdı:

Bu sağa sola dönerken arabanın sis farı yanıyor. Hiç bir işe yaramıyor. Bence boşa şov yapıyor. 

Karanlıkta işe yarar, aydınlatmalı sokaklarda işlevsiz.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Murat Sahın yazdı:

 

Dizel almayı planlıyorum, lpg iyi,güzel, ama ben turbo istiyorum, tork istiyorum. Şu sıralar EAT6 şanzımanlı PSA grubu dizel araçlar çok ilgimi çekiyor...


Dizel araba arkasında kalıp havalandırmayı dış havada unutan bilir acısını :) 

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Ali Darbaz yazdı:


Sonra yağ eksiliyor

Yağ soğutucu olmayan her araba eksiltmiyor?

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Dizel araba arkasında kalıp havalandırmayı dış havada unutan bilir acısını :) 

 

İyide, ne kadar zorlarsan zorla, trafikteki kamyonet vb. bilimum araç zehir saçarak geziyor zaten.

Sorun yakıt tipinden ziyade aracın bakımı bence. Yağ yakan bir accentim vardı 1.3 lpgli. Ama acayip yağ yakardı. Böyle rampada falan gaza yüklenirsen bir duman bulutu oluştururdu mavi renkte. Aracı sattım, alıcı motoru o şekilde kabullendi. Ama kaporta kısmı için aracı ekspertize soktu. Biz çayımızı içerken aracı dynoya çıkartmışlar, 15 dk dükkana girememiştik :D 

İlkay Başaran yazdı:

Yağ soğutucu olmayan her araba eksiltmiyor?

Yağı ne kadar ısıttığı ile alakalıdır abi. Ama Alinin bahsettiği 1.4 fire motorlarda genel bir yağ eksiltme şikayeti mevcut.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

Bu sağa sola dönerken arabanın sis farı yanıyor. Hiç bir işe yaramıyor. Bence boşa şov yapıyor. 

farlar orjinalse aydınlatma kabilyeti düşük demek , megan olsa gündüz gibi yapar virajı

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

 

fabrika gezilerini severdim, tofaşta sessiz oda vardı mesela çok güzeldi, lakin genel ses şöle idi tink tonk tunk, ford u gezerdik donk dankk duummmm gibi , ocakbaşında sesli olarak ta anlatılbilir ,

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Murat Sahın yazdı:

 

Yağı ne kadar ısıttığı ile alakalıdır abi. Ama Alinin bahsettiği 1.4 fire motorlarda genel bir yağ eksiltme şikayeti mevcut.

 

Benim arabada yağ soğutucu yok mesela. Eksiltme de yok. Ekranda seviye gösteriyor, oradan da çubuktan da bakıyorum. 5 litre alıyor yağı onun etkisi mi bilmiyorum ama marea da eksiltmiyordu mesela. Soğutucu da yoktu. Gerçi soğutucu olupta yağa su, süt, bakardi falan vermeyeni de bana denk gelöedi henüz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
İlkay Başaran yazdı:

 

Benim arabada yağ soğutucu yok mesela. Eksiltme de yok. Ekranda seviye gösteriyor, oradan da çubuktan da bakıyorum. 5 litre alıyor yağı onun etkisi mi bilmiyorum ama marea da eksiltmiyordu mesela. Soğutucu da yoktu. Gerçi soğutucu olupta yağa su, süt, bakardi falan vermeyeni de bana denk gelöedi henüz.

 

1,4 fire motor kaliteli ısıya dayanıklı bir yağ konmaz ise buhar olup uçuyor. 

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
İlkay Başaran yazdı:

 

Benim arabada yağ soğutucu yok mesela. Eksiltme de yok. 

Benim derken? Benim oldu ya :D 

 

Şaka bir yana, bazı bloklar çok ısınıyor. Haliyle yağda çok ısınıyor. Tabi burada yağ seçimi de çok önemli ama aşırı ısınan yağda buharlaşma şeklinde kayıp olabiliyor. Genelde bu şekilde olan motorlar ileri km'lerde hararete de yatkın oluyor. 

Garip olan, linealardaki 1.4 fire motor için yağ yakma şikayeti pek görmedim. Egealarda araçlar yeniyken bile çokça bahsediliyordu.

Yorum bağlantısı
Hacı Şenyurt
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Sabah yolum rampa aşağı. Isınmak zor :) ama oto klimayı 18’e ayarladım. Montla üşümedik. Motor da az çalıştı. 
 

içerisi 18-19 oldu. Baktım soğuk üflemeye başladı klima. Kapattım hemen :) 

Bu aralar Malatya 9 dereceyi geçmez oldu. 25.5 yapmazsam klimayı içerisi ısınmıyor. 17.2km/lt hesabıylan devam ediyoruz. Aracında son ayı ama bakalım uzatmamı olacak araç mı değişecek. Meraklan bekliyoruz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Murat Sahın yazdı:

Benim derken? Benim oldu ya :D 

 

Şaka bir yana, bazı bloklar çok ısınıyor. Haliyle yağda çok ısınıyor. Tabi burada yağ seçimi de çok önemli ama aşırı ısınan yağda buharlaşma şeklinde kayıp olabiliyor. Genelde bu şekilde olan motorlar ileri km'lerde hararete de yatkın oluyor. 

Garip olan, linealardaki 1.4 fire motor için yağ yakma şikayeti pek görmedim. Egealarda araçlar yeniyken bile çokça bahsediliyordu.

6 ileri miydi 1.4 ler. Ekonomi olsun diye ağır oranlı tasarlanan şanzıman strese mi sokuyor motoru. Ağır mı geliyor. 

Şaka tabi. O kadar arge vb mühendislik ürününü boş beleş 2 bilgi kırıntısıyla sorgulayacak halim yok. 

Renonun şanzıman kısa oranlı. Evet bağırıyor ama 5.viteste çıkamam ben bu yokuşu da dediği olmadı. Dolayısıyla fazla gaz istemiyor fazla yakmıyor, strese girmiyor yağ ısınmıyor. Dünya umrunda değil. 15 gündür ilanda 1 kişi aramadı diyorum ee banane demez mi :crazy:

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
İlkay Başaran yazdı:

6 ileri miydi 1.4 ler.

 

İlkay Başaran yazdı:

Renonun şanzıman kısa oranlı. Evet bağırıyor ama 5.viteste

sözde 6 lem devir/hız sendeki ile aynıdır

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ümit Türk
Ali Darbaz yazdı:

Bu sağa sola dönerken arabanın sis farı yanıyor. Hiç bir işe yaramıyor. Bence boşa şov yapıyor. 

sana öyle geliyor. Faydalı birşey.

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


bence tam tersi. İzolasyon iyi ise içerideki nem dışarı kaçamaz ve camda buğu olur. İzolasyon kötüyse dışarıyla hava alış verişi artar, içeride nem de olmaz. 

Otomotiv üreticileri Dünya üzerindeki otomobil fabrikalarını dolaşıp yeni teknolojiler ve uygulama durumunu inceliyorlarmış. Japonya'da Mazda fabrikasının girişinde bir çok kafes ve içinde kedi olduğunu görüp ilgili mühendise sormuşlar. Japon mühendis şüöyle açıklamış:
- Biz ürettiğimiz otomobillerdeki yalıtımı kontrol etmek için her 1000 otomobilden bir tanesinin içine bir kedi koyup kapılarını ve camlarını kapatıp akşam eve gideriz. Sabah geldiğimizde kedi havasızlıktan öldüyse yalıtımba bir problem yoktur, ama eğer kedi yaşıyorsa üretimde bir sorun olduğunu anlayıp tüm üretim kademelerini gözden geçiririz.
Deyince ABD'li mühendisler hayran kalmışlar. Daha sonra Türkiye'deki fabrikaları gezerlerken TOFAŞ'ın girişinde benzeri kafesleri ve içindeki kedileri görmüşler. Teknolojiyi hemen öğrenip uyguladığı için TOFAŞ'a hayran kalmışlar. Yinede Türk mühendisten açıklama istemişler. Bizim mühendis anlatmaya başlamış:
- Biz ürettiğimiz otomobillerdeki yalıtımı kontrol etmek için her 1000 otomobilden birisinin içine bir kedi koyup akşam eve gideriz. Sabah geldiğimizde kedi arabanın içinde ise bir sorun yoktur. Eğer kedi kaçtı ise üretimde bir sorun olabilir diye düşünürüz ama yinede üretime devam ederiz...

  • Mutlu 4
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mahmut Yıldız yazdı:

Otomotiv üreticileri Dünya üzerindeki otomobil fabrikalarını dolaşıp yeni teknolojiler ve uygulama durumunu inceliyorlarmış. Japonya'da Mazda fabrikasının girişinde bir çok kafes ve içinde kedi olduğunu görüp ilgili mühendise sormuşlar. Japon mühendis şüöyle açıklamış:
- Biz ürettiğimiz otomobillerdeki yalıtımı kontrol etmek için her 1000 otomobilden bir tanesinin içine bir kedi koyup kapılarını ve camlarını kapatıp akşam eve gideriz. Sabah geldiğimizde kedi havasızlıktan öldüyse yalıtımba bir problem yoktur, ama eğer kedi yaşıyorsa üretimde bir sorun olduğunu anlayıp tüm üretim kademelerini gözden geçiririz.
Deyince ABD'li mühendisler hayran kalmışlar. Daha sonra Türkiye'deki fabrikaları gezerlerken TOFAŞ'ın girişinde benzeri kafesleri ve içindeki kedileri görmüşler. Teknolojiyi hemen öğrenip uyguladığı için TOFAŞ'a hayran kalmışlar. Yinede Türk mühendisten açıklama istemişler. Bizim mühendis anlatmaya başlamış:
- Biz ürettiğimiz otomobillerdeki yalıtımı kontrol etmek için her 1000 otomobilden birisinin içine bir kedi koyup akşam eve gideriz. Sabah geldiğimizde kedi arabanın içinde ise bir sorun yoktur. Eğer kedi kaçtı ise üretimde bir sorun olabilir diye düşünürüz ama yinede üretime devam ederiz...


sonu “içeride birden fazla kedi gördüğümüzde” diye bitebilirdi :) japonlar da psikobatmış 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

japonlar da psikobatmış 

bir festivalleri var ki sorma,  link koyamıyorum, emmi ikimizi de ihraç eder

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
Çağlar Bayur yazdı:

bir festivalleri var ki sorma,  link koyamıyorum, emmi ikimizi de ihraç eder

なんてお祭り
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

sol arkaya da inip binilmiş ofis kalabalık demek


yok arabayı hususi kullanıyorum

Hep böyle yollar. 

741A9BA9-CBC3-4D93-9E37-FE950B8AB5A5.jpeg

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

aile kalabalık demek


her akşam otomatik şirket aracımla kızımı okuldan , eşimi duraktan alıyorum

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...