İçeriğe Yönlendir

İş Arkadaşım..


Ali Darbaz

Recommended Posts

Murat Sahın
İlkay Başaran yazdı:

Karbüratörlü harici hiçbir aracımda lpgde çekiş farkı yaşamadım. Mondeo, marea, escort, megane

Bu ayarla alakalı, orda sorun yok, ustalarımız var, en iyi ayar yapılır da, mesele yine o ünitenin o kasayı taşıma kabiliyetine gelir dayanır. Hep şey derler, taşımasa firma koymaz. Mesela lineada 1.4 fire motor kasayı taşımıyor. 1.3 mtj zoraki taşıyor. Egeada 1.4 fire biraz güçlendirilmiş, yine çok taşıdığı söylenemez mesela :) 

Yani yerinden hareket edebiliyor olması farklı, her rampada 3. vitese düşünce taşımış olmuyor :) 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Evet dostlar... Egeamız ile 500 km aştık ve 150000 km doldu. Tabiki yakıt tüketimi yükseldi ve şu an 3,8 litre değeri ile 500 km ortalamayı yakaladım. 

 

Böyle giderse şirketteki en ekonomik şöför olarak göze batacam. Sonra "bizim Ali tüm ekibe verimli sürüş derseleri versine" dönecek bu iş :( 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Ozyurek yazdı:

Evet bir pist etkinliği idi.. 

 

castroldür kesin orda da iyi yemiştik Tır restoran da, otokoç ta sandviç bile yoktu , poşet çay vermişlerdi

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Çağlar Bayur yazdı:

castroldür kesin orda da iyi yemiştik Tır restoran da, otokoç ta sandviç bile yoktu , poşet çay vermişlerdi

 

Evet castroldü :) 

Redbul falan da vardı hatırlıyormusun :)

 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

Evet dostlar... Egeamız ile 500 km aştık ve 150000 km doldu. Tabiki yakıt tüketimi yükseldi ve şu an 3,8 litre değeri ile 500 km ortalamayı yakaladım. 

 

Böyle giderse şirketteki en ekonomik şöför olarak göze batacam. Sonra "bizim Ali tüm ekibe verimli sürüş derseleri versine" dönecek bu iş :( 


Yolun kaç km?

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Ev, iş değişti mi sizin?

 

Yoo sadece bir müddet destek vereceğim. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Ozyurek yazdı:

Redbul falan da vardı hatırlıyormusun

bu yeleklerin cebi ufaktı 6-7 adet anca almıştı sonrakiler de cepleri büyütmüştük

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Ben bu iş arkadaşımın 149000 km lik avis çeteresini inceledim. Maşallah şanzımana hiç tornavida değmemiş. Ayrıca garantiden 145000 kmde iken komple klima sistemi değişmiş. Bunun dışında geri kalan bakımlarda hep sarf malzemeleri görüyorum. 

Arabanın hasar olarak da sadece tampanlarda işlemler gördüm. 

 

150000 kmde şanzıman halen sorunsuz  çalışıyor görünüyor.  

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Murat Sahın yazdı:

Bu ayarla alakalı, orda sorun yok, ustalarımız var, en iyi ayar yapılır da, mesele yine o ünitenin o kasayı taşıma kabiliyetine gelir dayanır. Hep şey derler, taşımasa firma koymaz. Mesela lineada 1.4 fire motor kasayı taşımıyor. 1.3 mtj zoraki taşıyor. Egeada 1.4 fire biraz güçlendirilmiş, yine çok taşıdığı söylenemez mesela :) 

Yani yerinden hareket edebiliyor olması farklı, her rampada 3. vitese düşünce taşımış olmuyor :) 

90 iyidir :)

euro3 mk2 mondeodan sonra turbodizel ya da turbo benzin harici neye binersen bin taşımıyor diyeceksin.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Ali Darbaz yazdı:

150000 kmde şanzıman halen sorunsuz  çalışıyor görünüyor.  

Debriyaj hiç değişmemiş mi?

Genel kanı, ömrü için 70-80bin km diyorlar.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Sani Gerşon yazdı:

Debriyaj hiç değişmemiş mi?

Genel kanı, ömrü için 70-80bin km diyorlar.


Dikkatllice baktım ama göremedim. Ama bol bol H7 ampül patlatmış.. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Şimdi esas konuya gelelim. Araba rampa indiğini anladığı anda vites yükseltmek istemiyor. Devir yükseltip motor bağırtıyor. Gaza basıyorum gene yükseltmiyor. Galiba rampada inerken bunu kabullenecez.. Fren balataları komple değişmiş. Deli paralar gördüm. 
 

Diğer can sıkan konu.. hız sabitleyici rampa çıkarken vites küçültmüyor. D6 sabit vites kalıyor. Ben gaza basmadan vites D5 düşmüyor.  Sabit hızı tutamadığı ve motoru %100 yüke tutmasına rağmen vites küçülmemesi abes geldi.

 

ama bakın birde şu olay var. Hız sabitleyici ile rampayı inerken hızı tutmak için motor freni amacıyla vitesi bazen 3 vites düşürebiliyor. Bırak yürüsün demiyor.. 

 

daha neler görcez bakalım.

 

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

Ama bol bol H7 ampül patlatmış.. 

bence öyle konuları kaşıma fazla :fiuw:

İlkay Başaran yazdı:

euro3 mk2 mondeodan sonra

euro0 mondeo 3. viteste patinaj çekmesse bişiler arızalı derdik, o zaman dyno yoktu

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Çağlar Bayur yazdı:

bence öyle konuları kaşıma fazla :fiuw:

euro0 mondeo 3. viteste patinaj çekmesse bişiler arızalı derdik, o zaman dyno yoktu

96 model vectra vardı arkadaşımda. Kırmızı motor. Sfi. Beyaz gt a kasa. Şimdikiler arabamı ..

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
İlkay Başaran yazdı:

90 iyidir :)

euro3 mk2 mondeodan sonra turbodizel ya da turbo benzin harici neye binersen bin taşımıyor diyeceksin.

Abi sorun 90'da değil ki :) Golf çok güzel taşıyor. 150-160'a kadar çok güzel hızlanıyor. Rampalarda birazcık devir çevirmesine müsaade edersen (5. viteste 80'le girersen yemiyor) düşmüyor devirden. Şirkette bir egea var 1.4 fire, bilenler bilir, havalimanından merkeze giderken Pursaklar rampasında 3. vites istiyor araba nerdeyse, öyle de olmasın yani :) 

Yoksa o mondeonun tadını her turboludan da alamazsın, o başka bir dünya idi. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Murat Sahın yazdı:

Abi sorun 90'da değil ki :) Golf çok güzel taşıyor. 150-160'a kadar çok güzel hızlanıyor. Rampalarda birazcık devir çevirmesine müsaade edersen (5. viteste 80'le girersen yemiyor) düşmüyor devirden. Şirkette bir egea var 1.4 fire, bilenler bilir, havalimanından merkeze giderken Pursaklar rampasında 3. vites istiyor araba nerdeyse, öyle de olmasın yani :) 

Yoksa o mondeonun tadını her turboludan da alamazsın, o başka bir dünya idi. 


eskilerin bi deyimi vardı, devrini yakaladın mı o araç yavaşlamaz. Hey gidi :) 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Mükemmel Yakıt Ekonomisi :D 

Hydriplerin gözü yaşlı,

 

 

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

Mükemmel Yakıt Ekonomisi :D 

Hydriplerin gözü yaşlı,

 

 

 

şehir içi sanırım bu

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Murat Sahın yazdı:

Abi sorun 90'da değil ki :) Golf çok güzel taşıyor. 150-160'a kadar çok güzel hızlanıyor. Rampalarda birazcık devir çevirmesine müsaade edersen (5. viteste 80'le girersen yemiyor) düşmüyor devirden. Şirkette bir egea var 1.4 fire, bilenler bilir, havalimanından merkeze giderken Pursaklar rampasında 3. vites istiyor araba nerdeyse, öyle de olmasın yani :) 

Yoksa o mondeonun tadını her turboludan da alamazsın, o başka bir dünya idi. 

Fire motor lineadaki gibiyse... Hayatimda kullandigim en hantal arabaydi.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Anlikta 2 litre altını göstermiyordu sanki bunlar 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Birazdan başlayacağızdan sonrasını izleyemedim. Şehir içi bari evin oradan başlayıp otobana girseydin yav

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Birazdan başlayacağızdan sonrasını izleyemedim. Şehir içi bari evin oradan başlayıp otobana girseydin yav

 

 

Ozaman skor yükselir. :D

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Doğan Arşiray yazdı:

Fire motor lineadaki gibiyse... Hayatimda kullandigim en hantal arabaydi.

Lineadakinden daha güçlü. 95 hp. Beklentiye bağlı tabi. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...