İçeriğe Yönlendir

İş Arkadaşım..


Ali Darbaz

Recommended Posts

Tansu Kalafatoğlu
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Tork devir bandi beygir devir bandı bunlar farkettirir.  İkisini ayni egimde rampaya vurunca fark belli eder . Şanzıman faktörü de var tabi.

 

1750 dd de rampaya vurunca dizel eğimi tinlamazken 150 ps motor ayni rampada 4000 dd üzerine çıkması gerekebilir benzer çekiş için 


devir önemli değil. Kim ne isterse o devri çevirsin. 
 

bence burada önemli olan dediğin gibi grafik. Yani gücü yüksek olanın, max torkunu nerede yakaladığı önemli. Zira 2 ile giderken motor devri artar ve araç hızlanırken 3’e geçtiğinde devir düşecek ve o devirde max torkunu veremediği için araç hızlanamayacak. Gücü az olan ve torku yüksek olan ise, belki 4.vitese geçecek o sırada ve daha hızlı olacak. 
 

 

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Tork hiz degil oyle olsa travego ile kapisamayiz :,∆

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Klima otomatikte iken 30 derece açtığımda , %80 ayak %20 orta kanallrdan hava üflüyor. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Tork hiz degil oyle olsa travego ile kapisamayiz :,∆


travego motoru arabada olsa zaten kapışamayız :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


travego motoru arabada olsa zaten kapışamayız :) 

Yok yok devri düşük kapisiriz

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Mehmet Ozyurek yazdı:


Hiç o şekilde çalışan bir klimam olmadı.  
içeri 12 iken 18 yap desem yapardı hepsi de 
 

Demin baktım 24 derecede 🔥 ediyor ki ptc yok bende

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Yok yok devri düşük kapisiriz


arabada 5.vites oranı 0,9 diyelim.
 

Travego motorunu arabaya takarsak ve son dişli oranını 0,2 yapsak, devir düşük olsa da acayip gider ama


benim de digital klimalı arabalarımda ayarlanan gibi üflüyordu. 
 

Arabanın içi 12 ise ve ben 18’e ayarlamışsam, klima içeriyi 18’e getiriyordu. 
 

bu esnada sıcak üflemesini hissedemeyebilirsiniz ama içeriyi 18 yapacak kasar ılık üflüyordur. 
 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

18 de soğuk bee. 22.5 23.5 arası iyidir kışın mont vs olmadan 24 güzel olur. Bende mesela high yok 28 max 14 min

  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mustafa Tüfekçi yazdı:

18 de soğuk bee. 22.5 23.5 arası iyidir kışın mont vs olmadan 24 güzel olur. Bende mesela high yok 28 max 14 min

 

@Sani Gerşon

Valla bugün hep bunun üzerinde çalıştım. Gördümki 25 derecede ısıtmaya başlıyor. 32 derece üstünde max moda geçiyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cihat Küçükay

Vites tam otomatik mi, yoksa manuel olarak kullanım varmı?

 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Çağlar Bayur yazdı:

mesela cinsindense o zaman EQS alacağına şahin al ikisi de 4 teker

4ws birde o alet. forklift gibi döndü gözümün önünde.

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Yok yok devri düşük kapisiriz

1000 devirde 190 la götürebilir ama arabayı. 2100 nm tork var 1000-1500 devir arası tamgazda.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Doğan Arşiray yazdı:

4ws birde o alet. forklift gibi döndü gözümün önünde.

önü ile arkasını ayırabildi isen iyi yandan iki taraf ta aynı

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Cihat Küçükay yazdı:

Vites tam otomatik mi, yoksa manuel olarak kullanım varmı?

 

Manuel kullanım var. Çift kavramalı otomatik şanzıman.

Yorum bağlantısı
Ümit Türk
Cihat Küçükay yazdı:

Vites tam otomatik mi, yoksa manuel olarak kullanım varmı?

yarı otomatik sanırım. 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Çağlar Bayur yazdı:

önü ile arkasını ayırabildi isen iyi yandan iki taraf ta aynı

bir tuhaf olduğu doğru. keşke S serisi şeklinde yapsalarmış.

Yorum bağlantısı
Cihat Küçükay
Sani Gerşon yazdı:

Manuel kullanım var. Çift kavramalı otomatik şanzıman.

Manuele nasıl alınıyor acaba? Kardeşimde var aynı model, bana sordu nasıl alınıyor diye.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Cihat Küçükay yazdı:

Manuele nasıl alınıyor acaba? Kardeşimde var aynı model, bana sordu nasıl alınıyor diye.

Vites kolunu hafif sola çekiyorsunuz. + - ışığı yanıyor Sonra manuel gibi kullanabiliyorsunuz belli oranda.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ümit Türk yazdı:

yarı otomatik sanırım. 


Yarı otomatik denmiş. sözü @Çağlar Bayur’a bırakıyoruz. 


 

10-15 senedir tork konvertörlü şanzımanlar bile manuel kullanılabiliyor ama bazıları çok kötü. Mesela i20 otomatik şanzımanının manueli rezillik. Mazda’nın manueli harika çalışırdı. 3.vites 6500 devir çevirirdim. Ben istemezsem 4’e kendi atmazdı. Ya da 1 ile giderken kendi kendine 2’ye çekmezdi. 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Mert Gülkokan yazdı:

çift kavramalı da manuel mod aramazdım diye düşünüyorum

DDCT maalesef çok başarılı bi şanzıman değil. Yokuş yukarı inanılmaz kararsız. Çünkü vites düşürürken inanılmaz düşünüyor. Ben mesela 2 ile yokuş çıkıyorum, 3'e atıyor, sonra hafif gaz kesiyorum, mecbur vites 2'ye düşmeli ama, illa bekliyor ki gaza basayım. Gaza basıyorum, 3'teyken diyor ki, "aaa 2 lazım, dur 2'ye geçeyim" e o arada ben momentum kaybettim? Arkadan gelenden korna yediğimi bilirim.

 

Bir daha mümkünse fiat otomatik şanzıman çok zor...

Tecrübme istinaden bu işi en iyi yapan dsg ve edc. 

Mert Gülkokan yazdı:

clio3 1.6 motordaki 4 ileri al4 kodlu tam otomatik şanzımanda

Bunlar BVA şanzıman değil mi? Bildiğim kadarıyla tork konvertörlü değil. Robotize diye biliyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mert Gülkokan yazdı:

 

senelerce focus 1 otomatik kullandım efsane konforlu ve iyi idi

her tam otomatikte başarılı değil


Mazda 3 ile focustaki şanzıman aynı. Gerçekten çok çok iyiydi.

 

Hatta mazda manuel kullanımda ufak bi nüans yapmış, çok hoşuma giderdi. Vites kolunu geri çekince vites yükseltirdi. Diğer markaların hemen hemen hepsi kolu öne itince vites yükseltiyor. Çok saçma gelirdi bana

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Mazda 3 ile focustaki şanzıman aynı. Gerçekten çok çok iyiydi.

 

Hatta mazda manuel kullanımda ufak bi nüans yapmış, çok hoşuma giderdi. Vites kolunu geri çekince vites yükseltirdi. Diğer markaların hemen hemen hepsi kolu öne itince vites yükseltiyor. Çok saçma gelirdi bana

Manuelde ikisi de var. 1 den aşağı çekince 2 ikiden yukarı itince 3 Büyüdü yine? :crazy:

  • Mutlu 4
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Sani Gerşon yazdı:

DDCT maalesef çok başarılı bi şanzıman değil. Yokuş yukarı inanılmaz kararsız. Çünkü vites düşürürken inanılmaz düşünüyor. Ben mesela 2 ile yokuş çıkıyorum, 3'e atıyor, sonra hafif gaz kesiyorum, mecbur vites 2'ye düşmeli ama, illa bekliyor ki gaza basayım. Gaza basıyorum, 3'teyken diyor ki, "aaa 2 lazım, dur 2'ye geçeyim" e o arada ben momentum kaybettim? Arkadan gelenden korna yediğimi bilirim.

 

Bir daha mümkünse fiat otomatik şanzıman çok zor...

Tecrübme istinaden bu işi en iyi yapan dsg ve edc. 

Bunlar BVA şanzıman değil mi? Bildiğim kadarıyla tork konvertörlü değil. Robotize diye biliyorum.


bende bir takım şeyler fark ettim. Sonra müsait olunca yazcam.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
İlkay Başaran yazdı:

Manuelde ikisi de var. 1 den aşağı çekince 2 ikiden yukarı itince 3 Büyüdü yine? :crazy:


tam aradığım şey

 

 

 

97CAB1A5-20CF-410E-86E8-5E994497EB62.png

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...