Gökhan DOĞAN 1 Kasım 2022 Paylaş 1 Kasım 2022 merhabalar, Focus 1 aracımızın termostat değişti çıkan termostat delinmisti biz orjinalini taktıktan sonrası hafif rampalarda test menüsünden takip ettiğimde hararet 117 lere kadar çıkıyor gaz kestiğimde normal seviyeye geliyor. Erzurum gibi bir yerde 3 derece hava sıcaklığında sürekli fan açık geziniyorum. Bu araçta hava mi var havasını alabilmeyi bilen kimse yok Erzurum’da. Ben bu hava alma işlemini nasıl yapmalıyım bilen biri tarif ederse çok sevinirim Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 1 Kasım 2022 Paylaş 1 Kasım 2022 Araç burnu yokuş aşağı dursun, hafif de dik yokuş olsun. Oradan soğutma suyu kabının kapağını açın sonra da biraz devirli kullanarak 3-4 kere fan açmasını sağlayın. Muhtemelen çözülecek sorununuz. Focus'ların havasını almak zor maalesef. 3 Yorum bağlantısı
Onur Doğan 2 Kasım 2022 Paylaş 2 Kasım 2022 Çıkan termostatı önceki sahibi sorunu gizlemek için ve hararet yapmaması için delmiş olabilir. Orjinali takınca o sorun tekrar baş gösteriyor olabilir. Yorum bağlantısı
Halit Demir 2 Kasım 2022 Paylaş 2 Kasım 2022 Bi dusuk dereceli termostst takin sorun duzelecektir Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 2 Kasım 2022 Paylaş 2 Kasım 2022 Halit Demir yazdı: Bi dusuk dereceli termostst takin sorun duzelecektir Bu sorunu çözmez, gizler. Yorum bağlantısı
Halit Demir 2 Kasım 2022 Paylaş 2 Kasım 2022 Sani Gerşon yazdı: Bu sorunu çözmez, gizler. 2 3 kez conta degişimi yapilan araclarda kapak cok taslandigi icin hacim azaliyor ve motor fazla ısınabilir diye yorumlar okumustum, sorun sadece bu ise üst kapaği degistirmek gerekir , bunun yerine termostata ya delik yada dusuk dereceli termostat takmak daha masrafsiz ve mantikli degil mi, forumdaki bilgili arkadaslar daha iyi bilebilir bu konulari Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 2 Kasım 2022 Paylaş 2 Kasım 2022 termostatımı değişsem deler takarım 3 lük matkapla 1 1 Yorum bağlantısı
Gökhan DOĞAN 3 Kasım 2022 Yazar Paylaş 3 Kasım 2022 Çağlar Bayur yazdı: termostatımı değişsem deler takarım 3 lük matkapla @Çağlar Bayur abi zaten önceki termostat delikti soğuk havalarda ısınamıyorduk bu sebepten ötürü termostat değiştirildi orjinali ile. yeni termostatı delsek yine ısınma problemi yaşamaz mıyız. kaldı ki eski delik termostat ile de çok sıcak havalarda hararet yine yükseliyordu bu durum triger değişimi sonrası ve saf antifriz konulduktan sonra baş göstermişti. oysaki triger ve antifriz değişimi olmadan 1600 km uzun yol boyunca üstelik klima açık hararet sorunu kesinlikle yaşamadım. rampa aşağı düşüyordu ama kesinle normal seviyenin üstüne çıkmıyordu. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 3 Kasım 2022 Paylaş 3 Kasım 2022 Gökhan DOĞAN yazdı: @Çağlar Bayur abi zaten önceki termostat delikti soğuk havalarda ısınamıyorduk bu sebepten ötürü termostat değiştirildi orjinali ile. yeni termostatı delsek yine ısınma problemi yaşamaz mıyız. kaldı ki eski delik termostat ile de çok sıcak havalarda hararet yine yükseliyordu bu durum triger değişimi sonrası ve saf antifriz konulduktan sonra baş göstermişti. oysaki triger ve antifriz değişimi olmadan 1600 km uzun yol boyunca üstelik klima açık hararet sorunu kesinlikle yaşamadım. rampa aşağı düşüyordu ama kesinle normal seviyenin üstüne çıkmıyordu. ford servis kitabında da delinebilir yazar, uzun yolda -10 C de gidilirse hava ılık üfler hali ile, fazla antifriz işi bozar, tam kararında olması lazım Yorum bağlantısı
Alpay Köse 3 Kasım 2022 Paylaş 3 Kasım 2022 Gökhan DOĞAN yazdı: merhabalar, Focus 1 aracımızın termostat değişti çıkan termostat delinmisti biz orjinalini taktıktan sonrası hafif rampalarda test menüsünden takip ettiğimde hararet 117 lere kadar çıkıyor gaz kestiğimde normal seviyeye geliyor. Erzurum gibi bir yerde 3 derece hava sıcaklığında sürekli fan açık geziniyorum. Bu araçta hava mi var havasını alabilmeyi bilen kimse yok Erzurum’da. Ben bu hava alma işlemini nasıl yapmalıyım bilen biri tarif ederse çok sevinirim Arkadaşım başıma geleni kısaca anlatayım belki faydası olur.3 yıl önce termostat değişti yalnız termostati ters takmış.aracin anı hararet yükselmesi yapmaya başladı.sonra radyatör değişti.tikali diye,yine yapınca termostata tekrar delik açıp taktı sorun çözüldü.bu defada kışın araç ısınmadı.sonrasinda yağ soğutucu değişti.hazir degismisken termostati yenisiyle değiştirdim.yine anı hararet yükselmesi yapmaya başladı.baska bir ustaya gittim.silindir kapağını kontrol için arabayı bıraktım.termostati açmış ters takılmış diye beni aradı.duzeltince hiçbir sorun kalmadı.bosuna masraf etmişim.sizde doğru yönde takıldığından emin misiniz? Birde hava olayı var iyi alınmalı. 1 Yorum bağlantısı
Sermet Gündoğdu 4 Kasım 2022 Paylaş 4 Kasım 2022 Lpg için için alınan boruların yeri bile etkiliyor hava yapmayı.Hava alırken kaloriferi de en sıcak konumda açın faydalı olur. Yorum bağlantısı
Gökhan DOĞAN 6 Kasım 2022 Yazar Paylaş 6 Kasım 2022 Bugün aracı saglam bir rampaya çekip su deposundan çıkıp silindir kapağının yan tarafına takılan hortumu çıkarıp araci çalıştırdım. Motor soğukken su gelmiyordu o bölgeden fakat motor ısınınca ve su deposundan üfleyince su gelmeye başladı fan açana kadar su takviye ederek bu şekilde su akışı devam etti. 104 derecede fan acti ve hortumu yerine takip su deposunun kapağını kapatıp teste çıktım. Kalorifer açık yüksek devirli kullandım sürekli harareti yükselen rampada en fazla 105 derece kadar çıktı. Tekrar aynı yolu kalorifer kapalı düşük devir (2 bin) gidince 113 lere kadar çıkıp ibre ortayı geçti. Eve gelip kontrol ettiğimde sıcaklık 103 lerde (rampa indiğim halde fan açık vaziyette) resimlerdeki silindir kapağına takılan bölümde fısıltı vardı ve o hortum oldukça sertti. Radyatör hortumları üst hortum ılık seviyede alt hortum soguktu. 103 derecedeki kontrolde elimi radyatöre dokundurdum alt taraf çok soguk üst tarafta ılıktan biraz daha sıcaktı. Yanı sorun düzelmedi bu durum radyatorde bir sorun olduğunun göstergesi midir. Zaman ayırıp okuyup cevaplayan arkadaşlar çok sevinirim 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 6 Kasım 2022 Paylaş 6 Kasım 2022 Gökhan DOĞAN yazdı: alt taraf çok soguk üst tarafta ılıktan biraz daha sıcaktı. hava var soğutma sisteminde 1 Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal 6 Kasım 2022 Paylaş 6 Kasım 2022 Parçaların doğru ve orjinal takıldığını varsayıyorum. Ya sistemde hava var ya da tıkalı bir yer var. Öncesinde bu problem yoksa koyulan soğutma suyu bir yerleri çözüp başka yeri tıkamış olabilir. Yorum bağlantısı
A.Kadir Yılmaz 25 Aralık 2022 Paylaş 25 Aralık 2022 Merhaba , sebepleri bunlardır , 1 termostat yeni bile olsa arızalı çıkabiliyor ,tecrube ile sabittir , 2 kalorifer peteği yarı tıkalı olabiliyor ve termostatın açılması için gerekli devirdaim yapılamıyor ve termostat ucuna yeterli su gelmediği için termostat açmıyor ve tabi sistemde hava kalma sorunu , bunların önine geçmek için yaklaşık 14/15 sene önce termostatı motor çıkışına taşıdım reno hortum içi termostat kullandım , ve dinamonun altında bulunan termostat içi boşaltılarak devre dışı bırakılır ve termostatın ısınmama gibi bir lüksü kalmadığında rahat açılır vaziyete geliyor ve motorun üst notasında olduğu için de hava alma derdiniz olmuyor , termostat yeri hatalı zetec 1,6 motorda 2,0 motorda zaten motor çıkışında , ben bu uygulamayı bulgar ve rus sitelerinde gördüm ve uyguladım ve uyguladıktan sonra sorun yaşamadım , bir arkadaş video da paylaşmış onu da ekliyorum .geçmiş olsun. https://youtu.be/Pc2YOWkvwJ0 1 Yorum bağlantısı
Aytac Sakal 25 Aralık 2022 Paylaş 25 Aralık 2022 (düzenlendi) Çağlar Bayur yazdı: ford servis kitabında da delinebilir yazar, uzun yolda -10 C de gidilirse hava ılık üfler hali ile, fazla antifriz işi bozar, tam kararında olması lazım Araçlarda soğutma hattında %100 antifiriz kullanımı hararete neden olabilir saf su ile kullanılmalı iddiaları var bu sizce doğrumu ? Yada motora göre değişimi ? Ben halen ısrarla %50 %50 yaptırıyorum. Çağlar Bayur yazdı: hava var soğutma sisteminde Bana görede en güçlü ihtimal bu. 1 ayı geçmiş sorun hallolmuştur umarım.Arabalara bakım yaptırmaktan çekinir olduk. 25 Aralık 2022 tarihinde Aytac Sakal tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
A.Kadir Yılmaz 25 Aralık 2022 Paylaş 25 Aralık 2022 Ford bu konuda hatasını kabul edip 2000 yılında servis bülteni çıkarmak zorunda kaldı , yıllarca yazarım yardımcı olmaya çalışırım ama başımız kel olmadığı için tınlayan yok maalesef , inanamayanlar Zetec motor hangi aşamalardan geçmiş bir araştırsın isterse ve birde ABD üretimi zetec motorlar da neden termostat motor çıkışında onu da araştırsın , fazla da yazmaya gerek yok eli yatkın olan için maliyeti bir reno hortum içi termostata bakar maliyeti 60 lira , isteyen uygulasın istemeyen motor açtırsın , bu sorunu ilk yaşadığımda 3 tane yetkili servis sorunu çözememişti ve en acı tarafı da servis bülteninden haberleri yoktu ,şahsi araştırmalarım sonucu bu termostat taşıma uygulamasını buldum ve bir daha bu sorunu yaşamadım , ama bizim millet usta gezmeyi pek sever , gezin öyleyse , geçmiş olsun 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 25 Aralık 2022 Paylaş 25 Aralık 2022 A.Kadir Yılmaz yazdı: ABD üretimi zetec motorlar da hangi motor tipi o ? A.Kadir Yılmaz yazdı: termostat yeri hatalı zetec 1,6 motorda 2,0 motorda zaten motor çıkışında focustaki 1.6 motor ile 2.0 bambaşka motorlar, ikisine de zetec ismini yazdılar lai infocustaki 1.6 zetecSE olarak farkını belirtmek istese de yeterli olmadı tabii, ondandır. zaten üretildiği sıfır zamanlarında bile bu zetec işi şimdiki kadar karıştırlmadı, şimdi yeni yeni ucuz alternatif piyasası doğunca cebeş için video bile çekiliyor artık. Yorum bağlantısı
Recommended Posts