İçeriğe Yönlendir

2023 Nissan Qashqai


Mehmet Göktürk

Recommended Posts

Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)

Volt hibrit hiç duymadım

 

mild hibrit 48v sistem. Tekere neredeyse güç vermiyor gibi bir şey. Daha çok marş yapmaya, elektrikli çalışan klima direksiyon gibi şeyleri çalıştırıyor. O da hepsinde değil. Bazılarında. Yine bazılarında ayağı gazdan çekince motor da stop ediyor. Mesela vw. Ama suzuki’de stop etmiyor. Verimliliği çok az. VW’nin demesine göre en fazla 0,4lt/100km

 

hibrit sistem: toyota’nınki gibi. Bir sürü çeşidi var. Seri hibrit. Paralel hibrit. Seri paralel karma hibrit. Elektrik ve benzinli motor entegre çalışıp aksa güç iletiyor. Pilleri 0,5-1,5kwh arası oluyor. Elektrik motoru dişliler ile aksa bağlı veya entegre oluyor. Elektrik motor güçleri 15-20kw veya daha fazla oluyor. 

 

Plug-in hybrid: şarj olabilir hibrit. Normal hibritle farkı 4-8-10kwh kadar pili olması. Dışarıdan şarj edilir. Elektrik motoru daha kuvvetlidir. Sadece elektrikle hızlanması hibrite göre daha iyidir. Elektrikli araba gibi sürülür. Piller azalınca veya daha fazla güce gerek duyunca diğer hibritler gibi motorla entegre çalışır. 
 

Bu arada sürerken şarj olma az demiş mustafa bey. Oranlar gereği oluyor o. Toyota’da %72 tekere, %28 pillere şarj eder mesela. Değişir tabi bu oran. Mesela frene basarken gaza basarsam anlık 25kw ile şarj edebiliyor. Pilin c -e değeri sınırları da önemli tabi 


vcr aktörü yazmış resimde 

 

@Çağlar Bayur emilen hava geri kaçınca sıkıntı, ama kranka hidrolik itici ekleyince aoaoaoao normal basit, ne var bunda di mi 😁😁

 

images?q=tbn:ANd9GcSbL_vCncV9aDlsWDJhWjH

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
(düzenlendi)
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

emilen hava geri kaçınca sıkıntı, ama kranka hidrolik itici ekleyince aoaoaoao normal basit, ne var bunda di mi

teknik olarak , emişe egzos gazı karışması insanlık namına titanicten sonra ikinci facia :pilot:

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Volt hibrit hiç duymadım

https://www.toyota.de/elektromobilitaet/hybrid/fragen-antworten/unterschied-zwischen-voll-und-mild-hybrid

 voll dür o ,senin araba yani  volt olsa duramazdık. voll gaspedal da var, dumanlı dumanlı

vesile ile toyota bu açıklamada, golfü yerin dibine sokmuş bırakmış

tarihinde Çağlar Bayur tarafından düzenlendi
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Sani Gerşon yazdı:

Honda crz'ler de böyleydi.

Tipi çok çirkin ya bu qq'nin. Bi türlü sevemedim.

Hayır değildi

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Volt hibrit hiç duymadım

 

mild hibrit 48v sistem. Tekere neredeyse güç vermiyor gibi bir şey. Daha çok marş yapmaya, elektrikli çalışan klima direksiyon gibi şeyleri çalıştırıyor. O da hepsinde değil. Bazılarında. Yine bazılarında ayağı gazdan çekince motor da stop ediyor. Mesela vw. Ama suzuki’de stop etmiyor. Verimliliği çok az. VW’nin demesine göre en fazla 0,4lt/100km

 

hibrit sistem: toyota’nınki gibi. Bir sürü çeşidi var. Seri hibrit. Paralel hibrit. Seri paralel karma hibrit. Elektrik ve benzinli motor entegre çalışıp aksa güç iletiyor. Pilleri 0,5-1,5kwh arası oluyor. Elektrik motoru dişliler ile aksa bağlı veya entegre oluyor. Elektrik motor güçleri 15-20kw veya daha fazla oluyor. 

 

Plug-in hybrid: şarj olabilir hibrit. Normal hibritle farkı 4-8-10kwh kadar pili olması. Dışarıdan şarj edilir. Elektrik motoru daha kuvvetlidir. Sadece elektrikle hızlanması hibrite göre daha iyidir. Elektrikli araba gibi sürülür. Piller azalınca veya daha fazla güce gerek duyunca diğer hibritler gibi motorla entegre çalışır. 
 

Bu arada sürerken şarj olma az demiş mustafa bey. Oranlar gereği oluyor o. Toyota’da %72 tekere, %28 pillere şarj eder mesela. Değişir tabi bu oran. Mesela frene basarken gaza basarsam anlık 25kw ile şarj edebiliyor. Pilin c -e değeri sınırları da önemli tabi 


vcr aktörü yazmış resimde 

 

@Çağlar Bayur emilen hava geri kaçınca sıkıntı, ama kranka hidrolik itici ekleyince aoaoaoao normal basit, ne var bunda di mi 😁😁

 

images?q=tbn:ANd9GcSbL_vCncV9aDlsWDJhWjH

Tansu tam anlat. Bu series hibrit.

Volt modelin adı..

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Göktürk yazdı:

Hayır değildi

hocam sani erken emekli , spor arabaları sevmiyor ondandır

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Kutluay Selçuk yazdı:

opel ampera diye bir model vardı,o da aynı mantıkla çalışıyordu,çok tutulmadı,maliyeti yüksekti galiba

Değil

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
İlkay Başaran yazdı:

 

Abi sende şu motoru nereye yıkacağına bi karar ver ya. Merdeces mi, mayback mı reno mu nissan mı tata mı :D :D 

ortaya karışık ite yahu :D  tata ney arkidiş :biggrin:

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Mustafa Yenigün yazdı:

 

Cevreci oldugunu ben de düsünmüyorum. O nedenle Nissan son noktayi koymus diyorum. Cevreciligi cok onemsemiyorum demek istemis :)

 

Batarya konusunu yanlis anlamadim diye düsünüyordum. Mehmet Bey'in gönderdigi calisma prensibi resmine göre benzinli motor power generator ile inventer üzerinden elektrikli motoru direk besliyor ve ayni inventer ayni zamanda aküyü de sarj ediyor seklinde görmüstüm. O nedenle aks, sürekli aküden sürülmüyor, aksine benzinli motor tarafindan sürülüyor diye düsünüyordum. Ancak haklisiniz, üretilen enerji aküye, oradan aksa iletiliyormus. Akü sürekli kullanimda olacak.

 

Maliyet konusuna gelirsek Volvo icin karsilastirma yapsak, su anda hibrit akü aracin ikinci el bedelinin %25'ine denk geliyor maliyet olarak. Kimse bu maliyetlere girmek istemiyor. Ama ornegin %5-10'una denk gelseydi, yenileyip ben bu araca cok daha uzun süre binmek isterdim. Kastettigim aslinda buydu.

 

Standart bir hibrit araci baz alirsak, yine kendi kullanimim acisindan konusayim, evde sarj imkanim oldugundan, her aksam garajda sarj ediyorum. Iste de sarj imkanim olsa, gün icinde takardim. Bu nedenle günde en az 2 dolum görecekti ve bu dolumlari da 35 (x2 = 70) km icinde tamamen kullanacakti. Almanya özelinde hibrit araclari herkes bir yerlerde sarj ediyor. Bazi yerlerde sarj ücretsiz (cevreyi koruduguna inanildigi icin), bu nedenle o bataryalarin dolumu genel olarak motora ya da frenlemeye birakilmiyor.

 

Muhtemelen birbirimizi yanlis anlamamizin nedeni üc tip hibrit olmasi. Türkce isimlerini hatirlayamadim ancak birinci tipi "Mild Hybrid", bu araclarda elektrikli motor sadece benzinli motoru destekliyor, bu araclari disaridan sarj edemiyorsunuz, sadece elektrikli sürüs mümkün degil. "Voll Hybrid" araclarda elektrikli sürüs de mümkün ama kisa mesafe. Bir de "Plug-in Hybrid" var, bunlar da benim aracim gibi sarj edebileceginiz ve 30km üzerinde elektrikli gidebileceginiz araclar. Aslinda ben hep Plug-in hibritleri kastettim. Siz ise muhtemelen Mild ve Voll olanlari.

 

Dolayli olarak yukarida "tüm hibrit kullanicilari kara kara düsünüyor" derken Almanya'da yaygin olan plug-in olanlari kastetmistim ve bu nedenle yanlis anlamaya sebep oldum.

 

Series hybrid. Voll ya da mild değil.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Sani Gerşon yazdı:

Yine çevreci değil ki? İçten yanmalı motorun tükettiği fosil yakıt ne olacak? Ürettiği gazlar keza? Ses kirliliği mesela?

 

 

Bir yanlış anlaşılma olmalı. Akü yine var araçta. Benzinli motor aktarma yapmıyor, sadece jeneratör olarak kullanılıp aküleri şarj ediyor. Yani pillerin kullanım oranı hibrit araca daha fazla aslında. Zira hibritte piller her zaman kullanılmıyor. İçten yanmalı aktarma yaptığında piller şarj oluyor sadece.

piyasadaki araçların hiçbiri ve her türlüsü çevreci değil zaten, çevre bahane zaten....

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Benzin alacak paranız yoksa binmeyin arabaya kardeşim :crazy:

  • Teşekkür 1
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
İlkay Başaran yazdı:

Benzin alacak paranız yoksa binmeyin arabaya kardeşim :crazy:

arkadaşlarla altın günü gibi bir sistem geliştirdik, her hafta toplanıyoruz, bu hafta bana denk gelirse yırttık demektir :D

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Ali Cihangiroğlu yazdı:

arkadaşlarla altın günü gibi bir sistem geliştirdik, her hafta toplanıyoruz, bu hafta bana denk gelirse yırttık demektir :D

Ayda 4 altın alacak para var ve altın günü mü yapılıyor?

Kaçıncı level bu abi. :D

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
İlkay Başaran yazdı:

Ayda 4 altın alacak para var ve altın günü mü yapılıyor?

Kaçıncı level bu abi. :D

fakiriz işte, zor zamanlar için ufaktan şunlara stokluyorum 225 şer 225 şer, dar zamanda lazım olacak :) yalnız mazot olarak, benzin dayanmıyorda...

images?q=tbn:ANd9GcTQSpP5N-dn60QaA3tejBL

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Ali Cihangiroğlu yazdı:

fakiriz işte, zor zamanlar için ufaktan şunlara stokluyorum 225 şer 225 şer, dar zamanda lazım olacak :) yalnız mazot olarak, benzin dayanmıyorda...

images?q=tbn:ANd9GcTQSpP5N-dn60QaA3tejBL

204 lük ama o. ;)

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
İlkay Başaran yazdı:

204 lük ama o. ;)

bizim pompa öyle gösteriyo :D

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Ali Cihangiroğlu yazdı:

bizim pompa öyle gösteriyo :D

Kesafet giriyordur :P

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

son havadis duymayan kalmasıın, MTV ye %60 zam yolda,  çekme belgesi alıp takozlamaya bir adım daha yaklaştık, hibrit kaşkay haa, hey yavrum heyyy, bitmişiz ağlayanımız yok :angry:

 

zorunlulukmuşta mecburmuşta, dolara endeksiliya bu vergiler....

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Yüzde 60 iyi..

 

iki mektup kargoladım biri şehiriçi biri izmir. 91 lira…

Adam 91 liraya pizza alsan getiriyor

Bedavaya

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

mtv ye zammın gerekçesi ne, maliyetmi kurtarmamış acep?

TüvAlmandan sonra bunada zam, biz aman az yakalım maliyet nasıl düşer derken farkı hemen kapıyorlar maaşallah...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Ali Cihangiroğlu yazdı:

son havadis duymayan kalmasıın, MTV ye %60 zam yolda,  çekme belgesi alıp takozlamaya bir adım daha yaklaştık, hibrit kaşkay haa, hey yavrum heyyy, bitmişiz ağlayanımız yok :angry:

 

zorunlulukmuşta mecburmuşta, dolara endeksiliya bu vergiler....

Mtv günü yapın. Her hafta birinizinkini ödeyin :D

altının ne faydası var ekonomiye

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
İlkay Başaran yazdı:

Mtv günü yapın. Her hafta birinizinkini ödeyin :D

altının ne faydası var ekonomiye

ekonomi, kelime anlamı bile bize uymuyor...

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mehmet Göktürk yazdı:

 

Tansu tam anlat.

 

hocam hibrit başlığı altında bile seri paralel hibritleşmesinden ortaya çıkan hibrit var. o kısmını mangal ya da pide yerken anlatmak isterim :) 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

 

hocam hibrit başlığı altında bile seri paralel hibritleşmesinden ortaya çıkan hibrit var. o kısmını mangal ya da pide yerken anlatmak isterim :) 

Başkan etkinlik düzenlemiyo..

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Göktürk yazdı:

Başkan etkinlik düzenlemiyo..

konserlerde gezmekten vakti yok :dance:

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Nihat Palolu
Ali Cihangiroğlu yazdı:

son havadis duymayan kalmasıın, MTV ye %60 zam yolda,  çekme belgesi alıp takozlamaya bir adım daha yaklaştık, hibrit kaşkay haa, hey yavrum heyyy, bitmişiz ağlayanımız yok :angry:

 

zorunlulukmuşta mecburmuşta, dolara endeksiliya bu vergiler....

 

Çok iyi, zam yok güncelleme var denseydi en az %80 olurdu. %60 indirim gibi olmuş.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...