İçeriğe Yönlendir

2023 Nissan Qashqai


Mehmet Göktürk

Recommended Posts

Mehmet Göktürk

Bugün kısa süreli otoparkında mola verdiğim için nissan bayiine bir girdim çıktım. Yeni kaşgay çok güzel olmuş. Ve sıkı durun

yeni kaşgaj SERİ TİP bir hibrit motor ile 190HP olarak geliyor. Yani, benzinli motor şanzıman ile tekere bağlı değil. Benzinli motor jeneratör görevi görüyor. 1.5 olan bu motorun NEDC yakıt sarfiyatı 4.4 görünüyor. Sakin kullanımda 4 litrenin altını benzin ile göreceğine eminim. Fiyatı ise kasım ayında gelecek 1.3 milyon gibi olur dediler. Mevcuttan 100 bin felan yukarı olur tahminen diyorlar.

 

 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

sudan ucuz hemen alalım, deli fiyat farkına hesaplarsak v6 araçla rahatça yaka yaka gezeriz ama olsun :)

  • Beğen 1
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Ali Cihangiroğlu yazdı:

sudan ucuz hemen alalım, deli fiyat farkına hesaplarsak v6 araçla rahatça yaka yaka gezeriz ama olsun :)

 

broadway'i 6 milyona mı ne almıştık galiba..

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Göktürk yazdı:

Yani, benzinli motor şanzıman ile tekere bağlı değil. Benzinli motor jeneratör görevi görüyor.

buna da mı hibrit diyolar :crazy:

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Çağlar Bayur yazdı:

buna da mı hibrit diyolar :crazy:

geçen konuştuk ya lokomotif gibi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Göktürk yazdı:

geçen konuştuk ya lokomotif gibi.

önümüze gelene hibrit mi diyeceğiz, merdesle serçe aynı mı

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Çağlar Bayur yazdı:

önümüze gelene hibrit mi diyeceğiz, merdesle serçe aynı mı

yaylonla aynı..

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Göktürk yazdı:

yaylonla aynı..

elbetteki 190E yani sonrakiler merso

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

şimdi ne yapıyoruz, bunumu alıcaz, kibiritin nirvanası bumudur :)  gerçi motor pek yabancı gelmedi ama :p

 

 

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
(düzenlendi)
Ali Cihangiroğlu yazdı:

şimdi ne yapıyoruz, bunumu alıcaz, kibiritin nirvanası bumudur :)  gerçi motor pek yabancı gelmedi ama :p

 

 

mild hiybrid diyo burda?

tarihinde Çağlar Bayur tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Çağlar Bayur yazdı:

mild hiybrid diyo burda?

mild se yaramaz, Mehmet hocanın dediği sistem ne ve hangi modeli acep?  cvt ise oda ayrı mesele....

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Cihangiroğlu yazdı:

cvt ise oda ayrı mesele....

elektrinkli motorda başka şanzıman olmaz, şanzıman illa olacak ise

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Çağlar Bayur yazdı:

mild hiybrid diyo burda?

e-power mild felan değil. 190 hp elektrik motoru 150 hp benzin motoru arka arkaya bağlı. benzin motoru şaffta bağlı değil. 

Ali Cihangiroğlu yazdı:

mild se yaramaz, Mehmet hocanın dediği sistem ne ve hangi modeli acep?  cvt ise oda ayrı mesele....

cvt felan yok. elektrik motoru. tren gibi.

Ali Cihangiroğlu yazdı:

mild se yaramaz, Mehmet hocanın dediği sistem ne ve hangi modeli acep?  cvt ise oda ayrı mesele....

Haftaya sakaryada lansmana gideceğiz daha satılmadı dedi adam.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Mehmet Göktürk yazdı:

e-power mild felan değil. 190 hp elektrik motoru 150 hp benzin motoru arka arkaya bağlı. benzin motoru şaffta bağlı değil. 

cvt felan yok. elektrik motoru. tren gibi.

daha önce bir markanın aracını demiştim, neydi markası.....  neyse, motor jenaratör görevi yapıyor araç tam elektrikli, nissan geç kalmış bu işte, Mazdaydı sanırım, dur bakayım hele...

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Çağlar Bayur yazdı:

mild hiybrid diyo burda?

Cahil ile budalanın ne yapacağı belli olmaz. 

image.png.8b9dc72949bd16f4534f3cd1dc0dce15.png

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

benim eskiden dediğimi yapmışlar işte, bunu hayal etmiştim, motor sadece elektrik üretsin akü şarj etsin, buna ilave güneş panelleride yardımcı olsun park halinde ufaktan şarj etsin...

 

bunu yapan başka bşr marka daha vardı sanki, neydi yahu takıldı aklıma :unsure2:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

bu arada 55 lt benzinle 1000 km. yapıyormuş, ben 1122 km. yapıyorum arada basmayla beraber, sakin gitsem dahada giderim, ne anladım ben bu işten diye aklımdan geçirdim, b sınıfı araçtan c suv araca terfi edip hemen hemen aynı yakıtla gidebiliyorum demek oluyor...  birde bu araçla corollar hibriti menzil olarak uzun yolda kısyaslarsak kaşkaymı daha hızlı gidip daha az yakıyor?

 

şöyle diyim:  hızımız 100 sabit ve uzun yoldayız;

araçlar sınıf gözetmeksizin  benim kilyo, bu e power kaşkay ve corolla hibrit, hangisi daha az yakar, bütün olay burada gerisi boş....

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

image.png.95c5c7717d7e9aa488622d32a6512ae0.png

Vehicles of this type include Nissan's e-Power line (Note,[7] Serena,[8] Kicks,[9] and Qashqai)[10] using a petrol engine to drive a generator and the EM57 traction motor;[11] Mazda's MX-30, when equipped with a rotary engine/generator range extender;[12] ThunderVolt hybrid transit buses integrated by ISE Corporation;[13] and transit buses fitted with BAE Systems (formerly Lockheed Martin) HybriDrive powertrains.[

Ali Cihangiroğlu yazdı:

bu arada 55 lt benzinle 1000 km. yapıyormuş, ben 1122 km. yapıyorum arada basmayla beraber, sakin gitsem dahada giderim, ne anladım ben bu işten diye aklımdan geçirdim, b sınıfı araçtan c suv araca terfi edip hemen hemen aynı yakıtla gidebiliyorum demek oluyor...

zaten sen al diye yapılmamış :)

 

In 1997, Toyota released the first series-hybrid bus sold in Japan.[21] Designline International of Ashburton, New Zealand produces city buses with a microturbine powered series-hybrid system. Wrightbus produces series hybrid buses including the Gemini 2 and New Routemaster. Supercapacitors combined with a lithium ion battery bank have been used by AFS Trinity in a converted Saturn Vue SUV vehicle. Using supercapacitors they claim up to 150 mpg in a series-hybrid arrangement.[22]

Well known automotive series hybrid models include the variant of the BMW i3 that is equipped with a range extender. Another example of a series hybrid automobile is the Fisker Karma. The Chevrolet Volt is almost a series hybrid, but also includes a mechanical link from the engine to the wheels above 70 mph.[23][24]

Series-hybrids have been taken up by the aircraft industry. The DA36 E-Star, an aircraft designed by Siemens, Diamond Aircraft and EADS, employs a series hybrid powertrain with the propeller turned by a Siemens 70 kW (94 hp) electric motor. A power sapping propeller speed reduction unit is eliminated. The aim is to reduce fuel consumption and emissions by up to 25 percent. An onboard 40 hp (30 kW) Austro Engine Wankel rotary engine and generator provides the electricity.

The Wankel was chosen because of its small size, low weight and great power to weight ratio. (Wankel engines also run efficiently at a constant speed of approximately 2,000 RPM which is suited to generator operation. Keeping to a constant/narrow band offsets many of the perceived disadvantages of the Wankel engine in automotive applications.[25])

The electric propeller motor uses electricity stored in batteries, with the engines not operating, to take off and climb reducing sound emissions. The powertrain reduces the weight of the plane by 100 kilos relative to its predecessor. The DA36 E-Star first flew in June 2013, making this the first ever flight of a series hybrid powertrain. Diamond Aircraft state that the technology is scalable to a 100-seat aircraft.[26][27]

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

jeep patriot da yapmıştı ama tutmadı vazgeçildi. 

 

At the 2009 North American International Auto Show in Detroit, the Jeep Patriot was added to Chrysler's ENVI lineup. As with the previously announced Jeep Wrangler EV, the Jeep Patriot EV is an extended-range electric vehicle (EREV, also called a plug-in hybrid vehicle), capable of traveling 40 mi (64 km) solely on battery power and up to 400 mi (644 km) on a single tank of gas.[5]

However, Chrysler's new partner Fiat SpA disbanded the ENVI division in November 2009, and removed the three ENVI models from its 5-year plan for Chrysler.[6] There have been no announced plans to continue with the electric version.

 

 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

sınıf gözetmeksizin bakalım dedim ama,   ben yakacağı yakıta bakarım, hangisi daha ekonomikse o en iyisidir, sonuçta bunlar çevreyi koruma görünümü altında ekonomik olacak şekilde yolculuk için tasarlanmış araçlar, çevre vs. ayrı konu ki alayı zaten çevrenin dolaylı yada direk canına okuyor, yani hiç hesaba katmıyorum bu konuyu.

 

gördüğüm hala turbo benzinli bir aracın en ekonomik olarak uzun yol yapabildiği,  şehir içinde ise hibrit ve tam elektrikli güzel.

 

 

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Ali Cihangiroğlu yazdı:

sınıf gözetmeksizin bakalım dedim ama,   ben yakacağı yakıta bakarım, hangisi daha ekonomikse o en iyisidir, sonuçta bunlar çevreyi koruma görünümü altında ekonomik olacak şekilde yolculuk için tasarlanmış araçlar, çevre vs. ayrı konu ki alayı zaten çevrenin dolaylı yada direk canına okuyor, yani hiç hesaba katmıyorum bu konuyu.

 

 

haklısın tabi. adamlar (müşteri) araç büyüklüğü ve 0-100 performansından (bu araçta 5.8 saniye) ödün vermeden az yakayım diyorlar. sonuç bu.. bir de pazarlama.. alan alır... satıyor işte pantalon gibi.. öbürü de yoldadır geliştirmede..

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Mehmet Göktürk yazdı:

haklısın tabi. adamlar (müşteri) araç büyüklüğü ve 0-100 performansından (bu araçta 5.8 saniye) ödün vermeden az yakayım diyorlar. sonuç bu.. bir de pazarlama.. alan alır... satıyor işte pantalon gibi.. öbürü de yoldadır geliştirmede..

7.9 sn. yazmış yanlışmı? 5.8 sn biraz fazla iddalı bu araç için sanki 

https://www.tehad.org/2022/07/03/nissan-qashqai-epower-teknik-ozellikleri/

  • Güç 140kW (190PS)*
  • Maks. tork – içten yanmalı motor 250 Nm
  • Maks. tork – elektrik motoru 330 Nm
  • WLTP karma CO2 119-123 g/km**
  • WLTP karma tüketimi 5,3 – 5,4 l/100 km**
  • Boş Ağırlık 1.612 – 1.728 kg**
  • Cd 0,32
  • Maks. Hız 170 km/h
  • 0-100km/h 7,9 s
  • U 4.425 mm, G (aynalar hariç) 1.835 mm, Y 1.625 mm
  • Tekerlek açıklığı 2.665 mm

 

örnek yine benim kilyo olsun hadi

130 hp 240 nm.

0-100 8.2 sn. 

maks hız 200

boş ağırlık 1200 küsür

karma tüketim aynı gibi, uzun yolda ise ben daha ekonomiğim

 

ama SUV a niyetlensem bu kaşkayı almak isterdim açıkcası, 1600 küsür kilo ağırlık, büyük hacim ve bu sarfiyata sahip suv, daha ne olsun, değerler güzel tabii...

 

 

 

 

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...