İçeriğe Yönlendir

Ateş Kırmızı


Murat Sahın

Recommended Posts

Mustafa Tüfekçi

Bu oring vs hava muhabetine Duman su testi felan yapmıyorlar mi kacak Göcek için 

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Bu oring vs hava muhabetine Duman su testi felan yapmıyorlar mi kacak Göcek için 

 

Su testini LPG ustam yaptı, benzin enjektörlerinin dibindeki pullarda kaçak var gibi dedi, beni bir tamirciye yönlendirdi, o da baksın dedi. Gittim yönlendirdiği yere, oda su testi yaptı, kaçak yok dedi. 

Motor ustam emme manifold oringleri zaten bozuk olduğunu düşünüyorduk, balata spreyi sıkınca çalışması değişti, söküp değiştirdi oringleri. 

Aklıma takılan nokta ise şu; @Metin Akbalda baksın buna, emme manifoldu birbirinin içine geçen iki plastik parçadan oluşuyor. Bu geçme noktasında vakum tüpünün yönettiği klapeler var. Tam o geçme noktasındaki oringler değişti, ama emme manifoldunu ile blok arasında mantıken yine conta falan bir şey olması lazım, oraya bir işlem yapılmadı. Gerçi değişen oringlerden sonra normal rölanti düzene girdi baya ama yine de bilemedim...

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Bu oring vs hava muhabetine Duman su testi felan yapmıyorlar mi kacak Göcek için 

 

Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık
Murat Sahın yazdı:

 

Su testini LPG ustam yaptı, benzin enjektörlerinin dibindeki pullarda kaçak var gibi dedi, beni bir tamirciye yönlendirdi, o da baksın dedi. Gittim yönlendirdiği yere, oda su testi yaptı, kaçak yok dedi. 

Motor ustam emme manifold oringleri zaten bozuk olduğunu düşünüyorduk, balata spreyi sıkınca çalışması değişti, söküp değiştirdi oringleri. 

Aklıma takılan nokta ise şu; @Metin Akbalda baksın buna, emme manifoldu birbirinin içine geçen iki plastik parçadan oluşuyor. Bu geçme noktasında vakum tüpünün yönettiği klapeler var. Tam o geçme noktasındaki oringler değişti, ama emme manifoldunu ile blok arasında mantıken yine conta falan bir şey olması lazım, oraya bir işlem yapılmadı. Gerçi değişen oringlerden sonra normal rölanti düzene girdi baya ama yine de bilemedim...

Maşallah ne güzel gidiyor :nazar:

Çözüm yuvası m.ş.a.ş. 😅

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Oğuzkan Erışık yazdı:

Maşallah ne güzel gidiyor :nazar:

Çözüm yuvası m.ş.a.ş. 😅

Lem bozma moralimi, çözüm üret :D Sorunsuz motor diye bu 8 valf hitler motoru tercih ettim, yine de çıkamadık işin içinden

 

Mustafa Tüfekçi yazdı:

Bu oring vs hava muhabetine Duman su testi felan yapmıyorlar mi kacak Göcek için 

Bu oring vs hava muhabetine Duman su testi felan yapmıyorlar mi kacak Göcek için 

Su testini LPG ustam yaptı, benzin enjektörlerinin dibindeki pullarda kaçak var gibi dedi, beni bir tamirciye yönlendirdi, o da baksın dedi. Gittim yönlendirdiği yere, oda su testi yaptı, kaçak yok dedi. 

Motor ustam emme manifold oringleri zaten bozuk olduğunu düşünüyorduk, balata spreyi sıkınca çalışması değişti, söküp değiştirdi oringleri. 

Aklıma takılan nokta ise şu; @Metin Akbalda baksın buna, emme manifoldu birbirinin içine geçen iki plastik parçadan oluşuyor. Bu geçme noktasında vakum tüpünün yönettiği klapeler var. Tam o geçme noktasındaki oringler değişti, ama emme manifoldunu ile blok arasında mantıken yine conta falan bir şey olması lazım, oraya bir işlem yapılmadı. Gerçi değişen oringlerden sonra normal rölanti düzene girdi baya ama yine de bilemedim...

 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Murat Sahın yazdı:

Lem bozma moralimi, çözüm üret :D Sorunsuz motor diye bu 8 valf hitler motoru tercih ettim, yine de çıkamadık işin içinden

 

Su testini LPG ustam yaptı, benzin enjektörlerinin dibindeki pullarda kaçak var gibi dedi, beni bir tamirciye yönlendirdi, o da baksın dedi. Gittim yönlendirdiği yere, oda su testi yaptı, kaçak yok dedi. 

Motor ustam emme manifold oringleri zaten bozuk olduğunu düşünüyorduk, balata spreyi sıkınca çalışması değişti, söküp değiştirdi oringleri. 

Aklıma takılan nokta ise şu; @Metin Akbalda baksın buna, emme manifoldu birbirinin içine geçen iki plastik parçadan oluşuyor. Bu geçme noktasında vakum tüpünün yönettiği klapeler var. Tam o geçme noktasındaki oringler değişti, ama emme manifoldunu ile blok arasında mantıken yine conta falan bir şey olması lazım, oraya bir işlem yapılmadı. Gerçi değişen oringlerden sonra normal rölanti düzene girdi baya ama yine de bilemedim...

 

 

Hitler AKL motoru çok bilmem benimki 16V olan BCB motordu.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık
Murat Sahın yazdı:

Lem bozma moralimi, çözüm üret :D Sorunsuz motor diye bu 8 valf hitler motoru tercih ettim, yine de çıkamadık işin içinden

Motorda sorun yokki. Ek parçalarda sorun var 😅

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Murat Sahın yazdı:

Google da bile bulamadım :) Biraz daha detay rica etsem?

Buldum, ama LPG'ciymiş. LPG ustam var, o kısımdaki sorun giderildi, saçma sapan bir şey çıkacak bu soru ama ne çıkacak onu bilmiyorum. Bu arada arıza araç lpgye geçtiğinde kayboluyor. YAni benzindeyken sorun var :) 

yine de gaz ayarını bu adama yaptır bence. hele lpg ustan ayarı tükanda bilgisayarla yapıyorsa kesinlikle akif'e git. yolda ayar yapsın hocam

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Furkan Bakırel
Murat Sahın yazdı:

Lem bozma moralimi, çözüm üret :D Sorunsuz motor diye bu 8 valf hitler motoru tercih ettim, yine de çıkamadık işin içinden

 

Su testini LPG ustam yaptı, benzin enjektörlerinin dibindeki pullarda kaçak var gibi dedi, beni bir tamirciye yönlendirdi, o da baksın dedi. Gittim yönlendirdiği yere, oda su testi yaptı, kaçak yok dedi. 

Motor ustam emme manifold oringleri zaten bozuk olduğunu düşünüyorduk, balata spreyi sıkınca çalışması değişti, söküp değiştirdi oringleri. 

Aklıma takılan nokta ise şu; @Metin Akbalda baksın buna, emme manifoldu birbirinin içine geçen iki plastik parçadan oluşuyor. Bu geçme noktasında vakum tüpünün yönettiği klapeler var. Tam o geçme noktasındaki oringler değişti, ama emme manifoldunu ile blok arasında mantıken yine conta falan bir şey olması lazım, oraya bir işlem yapılmadı. Gerçi değişen oringlerden sonra normal rölanti düzene girdi baya ama yine de bilemedim...

 

Oringler yeşil renkli olanlar kronikleşmiş bir sorundur.Hitler motorun al-ver olayını ben çözemiyorum nedense bir türlü düzen tutmuyor.

IMG_20210727_143037.jpg

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Furkan Bakırel yazdı:

Oringler yeşil renkli olanlar kronikleşmiş bir sorundur.Hitler motorun al-ver olayını ben çözemiyorum nedense bir türlü düzen tutmuyor.

 

Evet tam o oringler değişti. Ya alver hafiften olur diyor zaten LPG ustam, bu motorlar yeniyken de hafiften oluyordu onu kesemessin diyor. Ama ilk calistirmada ısınana kadar çalışma çok kötü. Onu çözebilsek yeter bana.

Yorum bağlantısı
Murat Sahın

Ve mutlu son. Çalıştırdım gayet olması gerektiği gibi çalıştı. 

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Fatih Keskin yazdı:

Murat hayırlı olsun satma zamanına yetiştim ama olsun

Teşekkürler. Bu sefer binmek niyetindeyim abi. 😁

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Murat Sahın yazdı:

Teşekkürler. Bu sefer binmek niyetindeyim abi. 😁

Mondeo kadar bin yeterlidir :)

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Ümit Türk

26/10/2024' te tekrar bakacağım bu konuya. 

Satarsan bozuşuruz :D 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ümit Türk yazdı:

26/10/2024' te tekrar bakacağım bu konuya. 

Satarsan bozuşuruz :D 


konu kapanır o zamana :) 

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Murat Sahın yazdı:

Emme manifoldu oringleri yok gibi bir durumdaymış. Değiştirildi. Üzerine gaz ayarına gittim, regülatör bozuk diyafram patlak çıktı, gazda benzinde stop edilmişken falan hep emme manifolduna gaz kaciriyormus o değişti. Ayarları yapıldı. Bir bulgu daha var, benzin enjektörlerinin oringlerinde hava kaçağı tespit etti LPG ustam. Çok az miktarda kaçak var, sabah dene düzelmiş ise ellemeyin, yok yine sorun varsa enjektör oringlerini değiştirin dedi. Bakalım, Sabah ola hayrola...

@Çağlar Bayur bu sefer yanilsaydin da araba sabah düzgün calissaydi olmaz mıydı 😅

klavyeye kalvyeye vurdum, şu diyafram ve kaontrolsuz hava kaçakları engelelnsin düzelecek

Tamer Topaç yazdı:

:nazar: Kazasız belasız kullanın. @Çağlar Bayur Abi kırmızı Golf :biggrin:

4 kapılı pilli mustang gibi, hep kıyamet alameti bunlar

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
Çağlar Bayur yazdı:

klavyeye kalvyeye vurdum, şu diyafram ve kaontrolsuz hava kaçakları engelelnsin düzelecek

4 kapılı pilli mustang gibi, hep kıyamet alameti bunlar

Fiesta' nın da üretimi bitiyor. Allah sonumuz hayreylesin...

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tamer Topaç yazdı:

Fiesta' nın da üretimi bitiyor. Allah sonumuz hayreylesin...

tabii herkes 6 mt limuzin istiyor çok parlak bir fikir

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
Çağlar Bayur yazdı:

tabii herkes 6 mt limuzin istiyor çok parlak bir fikir

Ford, yine birşeyler deniyor :crazy:

Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Ümit Türk yazdı:

26/10/2024' te tekrar bakacağım bu konuya. 

Satarsan bozuşuruz :D 

o zaman çoktan satılmış olur bence...

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
Mert Gülkokan yazdı:

fiesta gibi değilde honda jazz gibi araçlar tasarlansa daha mantıklı

fiestada ömrünü tamamladı en azında ford artık b sınıfı üreteceğine puma ve ecosport üretimine ağırlık verecektir

 

B SUV revaçta, bu segmente yönelmesi de çok normal ancak, markanın ikonik bir modelini üretimten kaldırmak pek olası değil. 

Yorum bağlantısı
Ümit Türk
Metin Uzunoğlu yazdı:

o zaman çoktan satılmış olur bence...

Abi kendileri 2 sene beraberiz dediler de :D 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın

Hem niyetim binmek hem arabayı beğendim hem hanım kullanabiliyor hemde sorunlarını çözdük. Daha ne olsun 😁

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...