İçeriğe Yönlendir

Ateş Kırmızı


Murat Sahın

Recommended Posts

Murat Sahın
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Sac segman klips

İnternette ısrarla bulamiyorum satış linki olarak sadece yurt dışı siteler çıkıyor. El mecbur sanayiye bakacaz artık. 

Yorum bağlantısı
Koray Demir
(düzenlendi)
Murat Sahın yazdı:

. El mecbur sanayiye bakacaz artık. 

Şaşmaz’da klips dünyası var mutlaka yardımcı olurlar.

tarihinde Koray Demir tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Oğuzkan Işık
Koray Demir yazdı:

Şaşmaz’da klips dünyası var mutlaka yardımcı olurlar.

Eskisi kadar iyi değiller. Herşey olmuyor ellerinde artık 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
(düzenlendi)
Murat Sahın yazdı:

Shell mavi ready to use ürün alıp kullanmayı planlıyorum, su falan eklemiyosun, direk -40 kullanıma hazır ürün. Aradaki fark ne? Malum benim araba eski. 

Liqui Moly KFS12+ alıyorsun kafan rahat ediyor hocam. Shell’inki tam uyumlu bilmiyorum ama piyasada pembe antifriz diye tuhaf markalar altında satılan ürünlerin sadece rengi tutuyor pembe olarak :) o da 3 ay sonra su gibi şeffaflaşıyor. Renk sistem üzerine yapışıp kireç ve pasla birleşiyor. 
Ben şimdiye kadar hiç ucuz antifriz koymadım, çeşme suyu koymadım. Benim sistem tertemiz. Aynı motora sahip Bora da var bizde onda çeşme suyu ve ucuz antifriz kullanılmış. Pas ve o ucuz antifriz boyasından bir türlü kurtulamadık. 

tarihinde Mustafa Arıkan tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Koray Demir
Oğuzkan Erışık yazdı:

Eskisi kadar iyi değiller. Herşey olmuyor ellerinde artık 

Gelişime ayak uyduramayan batmaya mahkumdur. Önceden en iyi burası vardı. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Murat Sahın

Sanayide buldum, taktım klipsleri. Bu arada torpido kısmını söküp eksik olan torpido kapağı pimini de hallettim. Aracı yıkadım, içini temizledim. Ses yapabilecek her yerine silikon sprey uyguladım. Yarın ön camın içini düzgün şekilde temizleyeceğim, bu gün sildim ama çokta güzel olmadı :) 

 

Bu arada, vag gerçekten farklıymış, bunu anladım. Şimdiye kadar bindiğim hem en eski hem en konforlu C segmenti araç bu. 

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Murat Sahın yazdı:

Bu arada, vag gerçekten farklıymış, bunu anladım. Şimdiye kadar bindiğim hem en eski hem en konforlu C segmenti araç bu. 

 

Heryerde söyleme bunu yav he he derler 😁 Bir kere binmek yeterli.

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Metin Akbal yazdı:

 

Heryerde söyleme bunu yav he he derler 😁 Bir kere binmek yeterli.

 

Benim bunu alırken ki amacım ara araç olarak kullanıp borçlar bitince satıp corolla yada civic almaktı. Bir kaç gündür kullanıyorum, enteresan bir şekilde sevdim aracı. Focus 1 bulamadığım için bunu almıştım, iyi ki bulamamışım :) 2001 Vtec civic sahibi samimi bir arkadaşım var, aracı da temiz. Benim golü biraz kullandı, resmen pişman oldu civic aldığına :D Golf 6 falan bakmaya başladı :D 

 

Şunu anladım, mesela bu modellerde focusun yol tutuşu efsane. Vtec'in yakıt verisi ve performansı çok güzel. Astra G'nin iç malzemeleri ve işçiliği gayet iyi. Focus 1'e ve Astra Gye bizzat sahip oldum, Vtec'i de bol bol kullandım. Golf hiç birini maksimum düzeyde sunmuyor belki bunların, ama hepsini yeterli düzeyde sunarken yanında en üst düzeyde konfor sunuyor. Yeterince yol tutuyor, yeterince performanslı ve yeterince makul yakıyor. Ama araca binince beklenti üzerinde konfor sağlıyor yılına ve segmentine göre. Kilit switchleri için kapılar dökülünce gördüm, evet güzel düşünülmüş bir çok detay var araçta. 

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Murat Sahın yazdı:

 

Benim bunu alırken ki amacım ara araç olarak kullanıp borçlar bitince satıp corolla yada civic almaktı. Bir kaç gündür kullanıyorum, enteresan bir şekilde sevdim aracı. Focus 1 bulamadığım için bunu almıştım, iyi ki bulamamışım :) 2001 Vtec civic sahibi samimi bir arkadaşım var, aracı da temiz. Benim golü biraz kullandı, resmen pişman oldu civic aldığına :D Golf 6 falan bakmaya başladı :D 

 

Şunu anladım, mesela bu modellerde focusun yol tutuşu efsane. Vtec'in yakıt verisi ve performansı çok güzel. Astra G'nin iç malzemeleri ve işçiliği gayet iyi. Focus 1'e ve Astra Gye bizzat sahip oldum, Vtec'i de bol bol kullandım. Golf hiç birini maksimum düzeyde sunmuyor belki bunların, ama hepsini yeterli düzeyde sunarken yanında en üst düzeyde konfor sunuyor. Yeterince yol tutuyor, yeterince performanslı ve yeterince makul yakıyor. Ama araca binince beklenti üzerinde konfor sağlıyor yılına ve segmentine göre. Kilit switchleri için kapılar dökülünce gördüm, evet güzel düşünülmüş bir çok detay var araçta. 

 

Benim Astra nin konusunda Bora ya yaptıklarım var fikir edinirsin 😅

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Metin Akbal yazdı:

 

Benim Astra nin konusunda Bora ya yaptıklarım var fikir edinirsin 😅

Eksikleri gidermek ve kusurları düzeltmek harici pek bir şey yapmaya niyetim yok, borcu bitene kadar sürecek bir birliktelik olacaktır :) 

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Murat Sahın

İlk düzgün ölçülmüş yakıt verisi 26 lt lpg ile (depo tam boşken dolsun dedim, 26 lt aldı) 337 km gitti. 17sini salladım, 8,1 litre / 100 km gibi bir rakama geldi. Sanıyorum biraz daha az yakma kabiliyeti arabada mevcut lakin bende mevcut değil. Benzini daha hesap edemedim, takriben 1200 km'de 400 liralık benzin aldık ama aracı alır almaz doldurmuştum, arızalar giderilene kadar benzinle bindim, haliyle benzin verisi işlevsel değil. Sonraki depoda ölçeceğim artık onu da. 

 

Yapılan kontrollerde araçtaki sorunların giderildiğini anladık, artık düzgün çalışıyor, düzgün gidiyor. Eksiğimiz kalmadı mekanik olarak. 

 

Tavan ve kapı döşemeleri, direksiyon simidinin yenilenmesi, nereden geldiğinitespit edemediğim ve sadece rölantide gelen saçma trim sesinin bulunması kaldı geriye.

 

Bu modellerde ve bu sınıfta daha önce E130 kasa corolla, ies civic, vtec civic, astra g, focus 1 araçlarını kullandım, iki honda hariç diğerleri kendi araçlarımızdı, golfü beğendim diğerlerine nazaran. İçlerinden sadece focusun direksiyon hissiyatını daha çok beğeniyordum, performans konfor donanım konularında araba çok iyi. Yol tutuş konusunda focusun bir tık gerisinde, ama eksik hissettirmiyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ümit Türk
Murat Sahın yazdı:

focusun direksiyon hissiyatını daha çok beğeniyordum,

City mod yokmuydu bunlarda hocam :) 

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Ümit Türk yazdı:

City mod yokmuydu bunlarda hocam :) 

City mod yok, ama city mod benim beğendiğim bir özellik değil zaten :) Ben yolu direksiyonda hissetmeyi seviyorum, yoksa yavaş giderken yeterince yumuşak, hızlı giderken yeterince sert golfün direksiyonu. Ama yolu okuma anlamında focusun direksiyon hissiyatı efsane. Tamamen tarz meselesi, ben biraz sportif bir sürüş tarzına sahibim.  Genel olarak beni tanıdın artık, arabamın bakımlarını eksiksiz yaparım, bir arızası varsa idare etmem, illa çözerim ama arabanın canlı olduğu devir aralığını da kullanırım, gaza basmaktan çekinmem. Durumu iyi bir focusa binersen bir gün, model yılından bağımsız şekilde ne demek istediğimi daha net anlarsın :D 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ümit Türk
Murat Sahın yazdı:

focusa binersen bir gün,

Enişte de 2011 hb vardı. Collection. Manueldi.  Kullanma fırsatım olmuştu. 

Gerçekten çok karizmatik ve ağır araçtı. Dediklerine katılıyorum. 

Focus çok pahalandı. Çok uzaktan bakıyoruz artık. 

City modu ben sevdim. Zaten ona göre kullanıyorum. Yıllarca hidrolik kullandım. Hidroliği sevmiyorum. İllaki araçtan araca hidrolik sistem değişir de yok. ya city mod candır. Elektrikli direksiyon favorim artık. 

 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Ümit Türk yazdı:

city mod candır. Elektrikli direksiyon favorim artık. 

Valla bizim milleti anlamak zor.

"Hisli direksiyon" seviyorum diyerek park ederken kan ter içinde kalmayı seviyorlar.

Elektrikli direksiyon gibisi yok. Clio3'te tattım, bir daha zor geri dönerim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Sani Gerşon yazdı:

Valla bizim milleti anlamak zor.

"Hisli direksiyon" seviyorum diyerek park ederken kan ter içinde kalmayı seviyorlar.

Elektrikli direksiyon gibisi yok. Clio3'te tattım, bir daha zor geri dönerim.


hala V kayış kullanan, değirmen gibi pompa falan çeviren marka var mı ya hu :nargile:

  • Mutlu 4
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Sani Gerşon yazdı:

Valla bizim milleti anlamak zor.

"Hisli direksiyon" seviyorum diyerek park ederken kan ter içinde kalmayı seviyorlar.

Elektrikli direksiyon gibisi yok. Clio3'te tattım, bir daha zor geri dönerim.

 

Şirkette city modlu egeada var, kullanıyorum. Bence golfün direksiyonu çoook rahat park vb. manevralarda. Tabi sistem düzgün çalışıyorsa. Focus biraz daha serttir ama kamyon değil ki park ederken kan ter içinde kalayım. Kara direksiyon demedik, hidrolik dedik. Kaldı ki focus 3'te elektrikli direksiyon var ve hala C segmentinin en hissiyatlı direksiyonu. Onu nasıl yapacaz? :) 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:


hala V kayış kullanan, değirmen gibi pompa falan çeviren marka var mı ya hu :nargile:

 

Bişey sorcam, mühendis adamsın, bilirsin. Bu güneşte patlamalar oluyormuş, bazı zamanlar bu patlamalarla oluşan dalgalar dünyadaki elektroniği falan bozuyormuş. Şimdi bu durumda hibrite ne oluyor? :D Güneş bile hibrite karşı. 

Şaka bir yana da, şirkettekini gönderdik, kurtulduk. Acayip sesler gelmeye başlamıştı arabadan :D 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ümit Türk
Sani Gerşon yazdı:

Valla bizim milleti anlamak zor.

"Hisli direksiyon" seviyorum diyerek park ederken kan ter içinde kalmayı seviyorlar.

Elektrikli direksiyon gibisi yok. Clio3'te tattım, bir daha zor geri dönerim.

Hiç sorma. Departmanda çalışan danışmanların araçlarına biniyorum zaman zaman. Bazıların city mod kapalı. Ve günün yarısı trafikte. Niye kapalı diyorum? Böyle seviyorum diye cevap veriyorlar. Anlamadım yani. Bulaşık makinesi olupta hala elde bulaşık yıkayan var mı yahu :D :D:D 

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
Murat Sahın yazdı:

 

Bu güneşte patlamalar oluyormuş, bazı zamanlar bu patlamalarla oluşan dalgalar dünyadaki elektroniği falan bozuyormuş. Şimdi bu durumda hibrite ne oluyor? 

 

O yüzden diyoruz kibrit diye. Sıkı bir patlama dalgası dünyaya ulaşırsa bunlar ismini hak edecek :mamba:

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Ümit Türk yazdı:

Hiç sorma. Departmanda çalışan danışmanların araçlarına biniyorum zaman zaman. Bazıların city mod kapalı. Ve günün yarısı trafikte. Niye kapalı diyorum? Böyle seviyorum diye cevap veriyorlar. Anlamadım yani. Bulaşık makinesi olupta hala elde bulaşık yıkayan var mı yahu :D :D:D 

O işin sonu yok ki, herkes tesla alsın, araba otopilotta gitsin o mantıkla bakınca :) 

İnsanların mantığı aynı olsa herkes aynı silindir hacminde aynı segmentte aynı performansta aynı renk araçlara binerdi. 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Murat Sahın yazdı:

hala C segmentinin en hissiyatlı direksiyonu.

Elektrikli direksiyonlar ayarlıyor bunu zaten.

Renault'lar mesela 3 kademe otomatik ayarlıyor. 0-40km arası en yumuşak, 40-80 arası 1. kademe, 80-120 arası 2. kademe, 120 sonrası kara düzen resmen.

Kullandığım renegade de çok uzun yol yapamadım ama, belli bi hız sonrası direksiyon yine sert.

Olay tamamen şehir içinde yumuşak hissiyat sunabilmesi. 

 

Hissiyat dediğiniz şey, taş gibi direksiyon aslında. Teknoloji güzel bi şey, kullandıkça alışıyor insan. Bi daha geriye dönmek istemezsiniz.

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Sani Gerşon yazdı:

 

Hissiyat dediğiniz şey, taş gibi direksiyon aslında. 

Değil işte, ben sert olsun dönmesin, kas gücü uygulayım demiyorum ki. Benim istediğim yol hissiyatını focus 3 veriyor elektrikli direksiyonuyla. Ama mesela hibrit corollada resmen yol ile aramda bariyer vardı. Farklı bir beklenti aslında, tam olarak tanımlamak güç. Yoksa kimse şehiri çinde 30-40 ile giderken kütükleşmiş direksiyon istemez. Ama bunun için city moda gerek yok, onu diyorum ben. Golfü park ederken gayet yumuşak direksiyonu, hızlandıkça sertleşiyor. City modu da yok. 

Yorum bağlantısı
Ümit Türk
Murat Sahın yazdı:

O işin sonu yok ki, herkes tesla alsın, araba otopilotta gitsin o mantıkla bakınca :) 

İnsanların mantığı aynı olsa herkes aynı silindir hacminde aynı segmentte aynı performansta aynı renk araçlara binerdi. 

Teknoloji nimetlerinden faydanalım diyorum güzel ağbiğcim :D :D 

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
(düzenlendi)
Ümit Türk yazdı:

Teknoloji nimetlerinden faydanalım diyorum güzel ağbiğcim :D :D 

Dediğin gibi olsa ödüllü direksiyon focus direksiyonu değil fiat direksiyonu olurdu. :fiuw:

 

Kaza esnasında koltukları kırılan, ncapta 3 yıldız alabilen arabanın her yanı teknoloji olsa ne olur, bildiğimiz tofaşın modernize hali hepsi bu :D 

tarihinde Murat Sahın tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...