İçeriğe Yönlendir

2022 Honda Civic VTEC Turbo ECO Elegance Yolda Kaldı


Gökhan Tuna

Recommended Posts

Gökhan Tuna
(düzenlendi)

Kiymetli Dostlar,

 

2022 Mart cikisli 12000 km'deki Honda Civic VTEC Turbo ECO Elegance ile (esimin sirket araci) gectigimiz hafta carsamba gunu yolda kaldim. Bir gun once saat gibi calisan araba supriz yapti.

Evden ciktiktan 3-4 dakika sonra bir gariplik oldugunu hissettim, araba sanki gaza tepki vermiyordu, biraz daha gaz verdigimde ise ileriye aniden atildigi icin Bahcekoy-Cayirbasi orman yolunda yokus asagi dortluleri yakarak dikkatli bir sekilde inip ilk bosluga cektim ve orman yolu dar oldugu icin reflektoru uygun bir mesafeye koyup saglamlastirdim.

 

15 dakika bekledikten sonra arabayi tekrar calistirdim, ne D ne R ile hareket etmedigini gordum, P'de iken ise dip gaz yaptigimda 4500 devir civarinda arabanin kafa salladigini ve daha yuksek devir cevirmedigini farkettim. Bu esnada vites gecislerinin (P->D, D->R, D->N gibi) normal olmadigini da farkettim. Dogru nasil ifade edecegimi bilmiyorum; ama hissediyorsunuz bir sekilde.

 

Araci kapatarak Honda yol yardimi aradim ve teknik bir kisi ile gorusturerek araci cekmenin en dogru yontem olduguna karar verildi. 1.5 saat sonra cekici geldiginde, mucizevi bir sekilde araba nazli nazi da olsa geri de gitti, ileriye de gitti, cekiciye yukledik ve yetkili en yakin Honda servise gittik. Tesaduf eseri, burasi aracin da alindigi ve 10K bakiminin yapildigi yer.

 

Ilk gun bir sey bulamadilar, persembe gunu de bir sey bulamadiklari icin aramizda su konusma gecti:

"Abi bu araba cok yeni o yuzden derdini anlayamadik, beynini sokup Maltepe'ye yolluyoruz bugun, sanzimandan supheleniyoruz" 

 

Ikame arac istedim, evin tek araci oldugu icin, fakat 10 is gunu gecmeden ikame arac veremiyorlarmis, acikcasi bana cok garip geldi. Idareten esimin sirketinden bir Clio SW bulduk; ancak Honda'nin bu yaklasimina biraz alerji kaptim acikcasi. DIger firmalarda da boyle mi acaba? Bu arada bugun itibariyle halen problemi bulamadiklarini da eklemem lazim.

 

Elbette ki, konuyu mangala baglamadan once, sizlerden ariza ve servis ile ilgili degerli yorumlarinizi rica ediyorum.

 

 

tarihinde Gökhan Tuna tarafından düzenlendi
  • Beğen 5
  • Şaşkın 2
Yorum bağlantısı
Ümit Türk

Umarım basit ve saçma sapan bir arızadır. Fena gülerim Honda'ya. 

Honda'nın eski cazibesi kalmadı artık gözümde. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Gökhan Tuna
Doğan Arşiray yazdı:

akü bitmiştir :) olurmu olur yani. yeni arabalar başa bela.

Keske aku bitmis olsa; hadi ben anlamadim da servis de anlamadiysa akunun bittigini :-) Bu arada eklemis olayim, kadranda herhangi bir uyari/ariza isigi yoktu ve arac ilk calistirmada hic nazlanmiyordu. Is hareket etmeye gelince naz yapiyordu.  

 

Ümit Türk yazdı:

Umarım basit ve saçma sapan bir arızadır. Fena gülerim Honda'ya. 

Honda'nın eski cazibesi kalmadı artık gözümde. 

Umarim; ancak vites degisiminde duydugum ses beni biraz urkutuyor dogrusu

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

bunu dünkü saçma deneyimime dayanarak yazdım. grandcherokee de 90 amper kocaman bir akü var. 2.5 3 seneden eski değil. çelik akü marka. problem aracın kısa mesafe biniliyor olması aslında ama yinede garip. sabah evden çıktım. park ettim. çocukları okula bıraktım. yakıt almak için durdum. yakıtı aldım ama araba çalışmadı. tık ediyor ama ışıklar farlar korna normal. benzincinin rabasından atlama yaptık çalıştı dedim akü zayıf. şarj edeyim iş yerinde. birde tamir modu var alette. başlarken 12 volt yüzde 80 dolu gösteriyor. akşama kadar şarj oldu. tamam dedi. bir ölçtüm 11 volt. çöp olmuş. belliki akünün plakaları kopmuş yada birbirine yapışmış. marş basmamasının sebebi de plakların esnemesiymiş belliki. yani yük olmasa mesela karavanda lamba yakıyor olsa daha 2 sene çalışır.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Akü bitik olsa marş alırken sorun yaşatır veya belli eder kendini. Yine de bakmak lazım. 
 

şanzımandan kaynaklı duruyor gibi gelse bile bu kadar yeni araçta çok ihtimal vermiyorum. Merakla bekliyoruz sonucu. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Gökhan Tuna
Tamer Topaç yazdı:

Bu araç suya girdi mi?

 

Bildigim kadariyla ozellikle son 2-3 haftada hayir, yagmur da cok yagmadi o tarihlerde.. Suphelendiginiz husus nedir Tamer Bey?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Kutluay Selçuk

bence elektirksel bir problem,biryerde şase kablosu çıkmış olabilir,p de 4500 deviri bâzı otomatik araçlar izin vermiyor,motor boşta yüksüzken devir yükseltmek motora zarar veriyor

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Gökhan Tuna
Kutluay Selçuk yazdı:

bence elektirksel bir problem,biryerde şase kablosu çıkmış olabilir,p de 4500 deviri bâzı otomatik araçlar izin vermiyor,motor boşta yüksüzken devir yükseltmek motora zarar veriyor

Aslinda haklisiniz; ancak daha once yaptigim denemelerde P ve N'de aracin daha yuksek devirlere ciktigini gormustum. Yuksuzken, 4500 civari devir kesici devreye girdigini varsaysam bile, aracin o esnadaki davranisi cok tuhaf. Eski otomaik Fiat Linea kullananlar (dualogic miydi acaba) bilir, 1'den 2'ye gecerken  araba size bir ileri-geri yaptirirdi sofor koltugunda, onun gibi davraniyor 4500'e gelince

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
Gökhan Tuna yazdı:

 

Bildigim kadariyla ozellikle son 2-3 haftada hayir, yagmur da cok yagmadi o tarihlerde.. Suphelendiginiz husus nedir Tamer Bey?

Şanzıman soketlerim ıslandığında vites konumunu görmüyor, gördüğü zaman da bir yerler koparcasına vitese geçiyor ve vites geçişleri sarsıntılı çalışıyordu. Birkaç gün sonra kendi kendine kurudu ve sorun düzeldi.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Gökhan Tuna
Tamer Topaç yazdı:

Şanzıman soketlerim ıslandığında vites konumunu görmüyor, gördüğü zaman da bir yerler koparcasına vitese geçiyor ve vites geçişleri sarsıntılı çalışıyordu. Birkaç gün sonra kendi kendine kurudu ve sorun düzeldi.

Araba suya girmis olsa nokta atisi diyebilirdim neredeyse Tamer Bey.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
Gökhan Tuna yazdı:

Araba suya girmis olsa nokta atisi diyebilirdim neredeyse Tamer Bey.

Akü kontrolü çok önemli. Bir yerlerde şase yada soket temassızlığı da olabilir.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Akü bitik olsa marş alırken sorun yaşatır veya belli eder kendini. Yine de bakmak lazım. 
 

şanzımandan kaynaklı duruyor gibi gelse bile bu kadar yeni araçta çok ihtimal vermiyorum. Merakla bekliyoruz sonucu. 

 

Hiç belli olmaz. Yolda giderken akünin bittiği bile oluyor. Başıma geldi, 2.5 yıllık aküm araba çalışırken kadran sinyal saçmalamaya başladı, yol bilgisayarı gitti tepkiler değişti vs.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

Linki kaydettim, Japonlar sorunsuz diyene göndereceğim artık. :) 

  • Mutlu 10
Yorum bağlantısı
Ümit Türk
Selim Bilgin yazdı:

Linki kaydettim, Japonlar sorunsuz diyene göndereceğim artık. :) 

Mazda sorunsuzluğunu koruyor yalnız :D

 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Selim Bilgin yazdı:

Linki kaydettim, Japonlar sorunsuz diyene göndereceğim artık. :) 


honda japon geleneklerine saygı duymadı. Nissan da aynı. Bizden değiller :) 

  • Mutlu 10
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


honda japon geleneklerine saygı duymadı. Nissan da aynı. Bizden değiller :) 

 

0-100 10 sanyenin altına indiği için mi? :D

  • Beğen 1
  • Mutlu 7
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
(düzenlendi)

Sensör arızası ya da akü çıkabilir ama daha büyük bir arıza da olabilir, hatta şanzıman bile değişimi olabilir. İnşallah basit bir arızadır.

Geçmiş olsun. 

 

 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:


honda japon geleneklerine saygı duymadı. Nissan da aynı. Bizden değiller :) 

Nissan ile honda ceoları harakiri yapsın bence. :)

tarihinde Mahmut Yıldız tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Selim Bilgin yazdı:

 

0-100 10 sanyenin altına indiği için mi? :D


Nasıl yaparlar bunu, nasıl

:vurduvara:
 

  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Erol Güven

Honda hayat onda derler ama artık bir cazibesi kalmadı öğle görünüyor. Kardeşimde 2019 var dizel o da durduk yerde akü bitti en azından bir uyarı ver sinyal ver o da yok tık dedi kaldı.

 

Tabi sonradan 2,200 aküye verince kendine geldi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erman Uzun
(düzenlendi)

Turbo motor işin içine girince japonda sapıtıyor demek 

tarihinde Erman Uzun tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...