İçeriğe Yönlendir

Fiesta 1.4 Dizel Rölanti ve Isınma Sorunu


Hakan iltas

Recommended Posts

Hakan iltas

2012 model Ford Fiesta dizel aracım normal bir şekilde giderken bazen rölanti yükseliyor. Işıklarda veya kavşakta durduğumda farkediyorum. Rölanti yüksek oluyor ve fan sürekli çalışıyor. Araba giderken de gazdan ayağımı çekince tekleme yapıyor. Bu durum 5-6 dakika sürüyor sonra rölanti normale dönüyor fan da kapanıyor. Birkaç ustaya söyledim ama araç bu durumdayken goturemedigim için birşey yapamayız dediler. Bu sıkıntının ne olabileceği konusunda fikri veya tecrübesi olan varsa, bilgi verebilir mi? Bu durum 1 senedir vardı. Yazın 3000 km uzun yol yaptım. Birkaç ay kesildi, şimdi tekrar başladı.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
  Hakan iltas yazdı:

Bu durum 5-6 dakika sürüyor sonra rölanti normale dönüyor fan da kapanıyor. Birkaç ustaya söyledim ama araç bu durumdayken goturemedigim için birşey yapamayız dediler.

Genişlet  

müşteriye yazık, kombi ustası mı onlar? aracınızda dpf var sanırım?

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
  Hakan iltas yazdı:

2012 model Ford Fiesta dizel aracım normal bir şekilde giderken bazen rölanti yükseliyor. Işıklarda veya kavşakta durduğumda farkediyorum. Rölanti yüksek oluyor ve fan sürekli çalışıyor. Araba giderken de gazdan ayağımı çekince tekleme yapıyor. Bu durum 5-6 dakika sürüyor sonra rölanti normale dönüyor fan da kapanıyor. Birkaç ustaya söyledim ama araç bu durumdayken goturemedigim için birşey yapamayız dediler. Bu sıkıntının ne olabileceği konusunda fikri veya tecrübesi olan varsa, bilgi verebilir mi? Bu durum 1 senedir vardı. Yazın 3000 km uzun yol yaptım. Birkaç ay kesildi, şimdi tekrar başladı.

Genişlet  

DPF rejenerasyon yapıyor muhtemelen. Sürekli olmaya başladıysa sökülüp temizlenme vakti gelmiştir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hakan iltas

Bilgi için teşekkürler. Biraz araştırdım da galiba durum bu. Yazın uzun yol gittiğim ve yüksek devirde kullandığım için bir miktar temizlenmiş galiba. Onun için birkaç ay sıkıntı çıkarmamış, doğru mudur?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

en doğru yöntemi, şu an yapılması gereken, yapılmaz ise ileride masrafı x10 olacağı için kesin olması gereken, ve genelde söylense de yapılmayan , buna rağmen ustaların uyarmadığı şey: manuel rejenerasyon, ford cihazı ile, serviste.

  • Beğen 4
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Süleyman Can
  Çağlar Bayur yazdı:

en doğru yöntemi, şu an yapılması gereken, yapılmaz ise ileride masrafı x10 olacağı için kesin olması gereken, ve genelde söylense de yapılmayan , buna rağmen ustaların uyarmadığı şey: manuel rejenerasyon, ford cihazı ile, serviste.

Genişlet  

Abi düzlüğe çıkınca 4000 devir çevir temizler o ya :biggrin:

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Mustafa Erkan

Hakan bey, Çağlar beyin verdigi dedigini mutlaka  uygulayin. Sonrasi cok masrafli olur. Besyüzden kacarken yirmibesbini bulur. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hakan iltas
  Çağlar Bayur yazdı:

en doğru yöntemi, şu an yapılması gereken, yapılmaz ise ileride masrafı x10 olacağı için kesin olması gereken, ve genelde söylense de yapılmayan , buna rağmen ustaların uyarmadığı şey: manuel rejenerasyon, ford cihazı ile, serviste.

Genişlet  

Partikül filtresi temizletmekle manuel reenerasyon farklı şeyler mi?

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
  Hakan iltas yazdı:

Partikül filtresi temizletmekle manuel reenerasyon farklı şeyler mi?

Genişlet  

Temizletmek dediğiniz sökerek veya sökmeden araç üstünde çeşitli kimyasallarla yapılır. 

 

Manuel rejenerasyon ise araca yazılımsal olarak kurum yakma işlemini yaptırıyorsunuz. Eğer aşırı dolu değilse bu yeterli geliyor(belki tekrarlı yapmak gerekir fazlaysa) 

 

Temizletince yazılımsal olarakta resetlemek lazım yoksa yine sıkıntı olur. Tabi temizlendi resetlendi kesin çözüldü diye bakmayın. Yetersiz olabiliyor

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
  Hakan iltas yazdı:

Partikül filtresi temizletmekle manuel reenerasyon farklı şeyler mi?

Genişlet  

manuel rejeneresyon sonrası dpf içinde kalan kül miktarı ile kalan ömrü de görebilirsiniz, ve öncesinde de birikmiş partükül miktarını gözlelersiniz, ve zaten bu işlem balşarılı olmaz ise dpf sökülerek temizliğie gidecek demektir o sonraki aşama

Yorum bağlantısı
Hakan iltas

Mesaj yazan herkese teşekkür ederim. Hem manuel rejenerasyon hem de partikül filtresi temizliği yapıldı. Dünden beri sıkıntı yok araçta. İnşallah böyle devam eder.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Dpf, kaloriferde fuel oil yakanların bize attığı en büyük kazık bence. 

 

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
  Mehmet Ozyurek yazdı:

Dpf, kaloriferde fuel oil yakanların bize attığı en büyük kazık bence. 

 

Genişlet  

tabela yap duvara as yazıyı

adbluen yok senin dimi?

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
  Mehmet Ozyurek yazdı:

Dpf, kaloriferde fuel oil yakanların bize attığı en büyük kazık bence. 

 

Genişlet  

Alamanlar

  Çağlar Bayur yazdı:

tabela yap duvara as yazıyı

adbluen yok senin dimi?

Genişlet  

Benim de yok. 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Hakan iltas
  Çağlar Bayur yazdı:

en doğru yöntemi, şu an yapılması gereken, yapılmaz ise ileride masrafı x10 olacağı için kesin olması gereken, ve genelde söylense de yapılmayan , buna rağmen ustaların uyarmadığı şey: manuel rejenerasyon, ford cihazı ile, serviste.

Genişlet  

 

Manuel rejenerasyon ve partikül filtre temizliğinden sonra iki aydır hiç yaşamadım sıkıntıyı ancak İki ay sıkıntısız sonra yine aynı sorunla karşı karşıyayım. Ne yapacağım bilmiyorum 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...