İçeriğe Yönlendir

Elektrikli Araçlara Geçiş Takvimi Anketi


Tansu Kalafatoğlu

Elektrikli Araçlara Geçiş Takvimi  

52 oy

Bu ankete oy verme veya sonucunu görme izniniz yok Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Tansu Kalafatoğlu

Türk kahvesi yapma ayrıcalığıyla :) 

 

 

 

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Tamer Topaç yazdı:

Fırına bağlı :biggrin:

1800' lü yıllarda elektrikli araçlar vardı.

Vardı ve fakat yürütülebilir ekonomik olmaktan çıktı benzin motoru çok daha ekonomik ve güçlü oldu hızla gelişti. 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Buharlı trenlerin elektrikli olması lazım. Hatta dizellerin de. Hibrit de olabilir

Dizeller hibrit zaten. doğrudan şafta bağlı değil motor. 

image.png.141f4cc2bf28fd2871969579b16b26d3.png

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Buharlı trenlerin elektrikli olması lazım. Hatta dizellerin de. Hibrit de olabilir

Ben yazacaktım Mehmet hoca yazmış. Bizdeki DE ile başlayan tüm lokomotifler hybrid. 24 serilerindekiler fransız pielstick v16 2400 hp. Jeneratörü çevirir elektriği bojilerdeki elektrik motoruna gönderir. Kaloriferi de on numaradır :spiteful:

  • Teşekkür 2
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
İlkay Başaran yazdı:

. Kaloriferi de on numaradır :spiteful:


nanet olasıca federaller 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


nanet olasıca federaller 

Beyzbol maçını unutma.

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Çağlar Bayur yazdı:

şanzımanı da yoktur bunların?

Sesinin de eşi benzeri yok.

 

 

  • Beğen 2
  • Teşekkür 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

şanzımanı da yoktur bunların?


Şanzuman yokmuş transaxle varmış bunlarda 

 

:) 

İlkay Başaran yazdı:

Sesinin de eşi benzeri yok.

 

 


Bunun kavrama ile kalkış yapıp hızlanmasını düşünemedim

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Çağlar Bayur yazdı:

taunus gt 92 mi gts mi o

1.6 gibi sanki. Rüzgarlık yok gibi gördüm.

Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Şanzuman yokmuş transaxle varmış bunlarda 

 

:)


Bunun kavrama ile kalkış yapıp hızlanmasını düşünemedim

Denizaltılar da hibrit kategorisine girer sanırım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
İlkay Başaran yazdı:

1.6 gibi sanki. Rüzgarlık yok gibi gördüm.

Denizaltılar da hibrit kategorisine girer sanırım.


O zaman hibrit arabalar da nükleer kategorisine girer. Herkes akıllı olsun :crazy:

  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
İbrahim Arslan

10 yıl sonra yeni arabaların tamamını elektrikli üretmek mecburi olacak.

Yoğuşmalı kombi, yüksek güçlü elektrik motorlarının yüksek verimli olması nasıl yasal zorunluluk olduysa aynen elektrikli oto da mecburi olacak.

Hatta sanayi sitelerinde, dönüşüm dükkanları açılacak. Fosil yakıtlı motorlar sökülüp hazır kitlerle elektrikliye geçeceğiz.

Tabii bence 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Herhangi bir kara deniz taşıtı ağır hizmet veya ağır yük taşıyor ise hibrit yapılır. Hem güç hemde daha kolay kontrol edilir extrem güçler. Fındık kadar araçlarda inatla hibrit yolunda gidilmemesi de düşündürücü 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz
İlkay Başaran yazdı:

Ben yazacaktım Mehmet hoca yazmış. Bizdeki DE ile başlayan tüm lokomotifler hybrid. 24 serilerindekiler fransız pielstick v16 2400 hp. Jeneratörü çevirir elektriği bojilerdeki elektrik motoruna gönderir. Kaloriferi de on numaradır :spiteful:

 

Bu kamyonlar da elektrikli galiba, dizel jeneratör elektrik üretiyor

 

image.jpeg.f18c3dd89908328aabd1deaafee5ac9a.jpeg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Köksal Yılmaz yazdı:

 

Bu kamyonlar da elektrikli galiba, dizel jeneratör elektrik üretiyor

 

image.jpeg.f18c3dd89908328aabd1deaafee5ac9a.jpeg

Öyleyse çok mantıklı. Hafriyatta manevra çok. Dizel motordan hareket ederse çok fazla kayıp enerji olur

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Öyleyse çok mantıklı. Hafriyatta manevra çok. Dizel motordan hareket ederse çok fazla kayıp enerji olur

Daima yüksek tork var bunlarda. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Servet Aydın yazdı:

Daima yüksek tork var bunlarda. 

Alan sargıları kontrolu vesaire yöntemlerle muazzam kalkış gücü elde edilebiliyor devirden bağımsız.

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Servet Aydın yazdı:

Daima yüksek tork var bunlarda. 

Sanırım hidrolik hidromotor ile tahrikli bunlar. Cer sistemleri de var(evrensel dişli). Bizdeki mikser kazanlarını hidromotor çeviriyor. 12 m3 lük kazanın tahrik motorunun gücü 110 bin nm. girişteki 2000 devri 6 devire düşürüyor. Donmuş olan kazanı çevirmeye kalkıp mikseri olduğu yerde deviren santral vardı. Donmuş olan 30 tonluk yükü çeviremeyince kamyonu çevirmiş olduğu yerde.

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Erhan Doruk

Bizim yönetim elektrikliye geçilmesi konusunda bilgilendirme yaptı, gelenecek 5 yılda CO2 salınımımızı belli bir orana düşürmeyi hedeflemişler. Ülkemizin elektrikli araçlarla ilgili henüz yeterli altyapı olmadığı gibi bir açıklama yaptık. Ancak avrupada fosil yakıtların bırakılmasıyla ilgili merkezden ciddi baskı başlamış. Bu da şunu gösgeriyor ki önümüzdeki 2-3 yılda elektrikli araçlar ciddi bir ivme kazanacak.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
İlkay Başaran yazdı:

Sitesinde çift redüksiyonlu planet tipi aks tahrik sistemi demiş. Redüksiyon dediğine göre hidromotor ile tahrik var. 20 silindirli dizel yağ pompasını çalıştırıyor. Kalan iş yağ pompasında.

 

https://www.cat.com/tr_TR/products/new/equipment/off-highway-trucks/mining-trucks/18093014.html

 


şanzıman yok yani

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


şanzıman yok yani

7 ileri demiş. Çıkışı hidromotora bağlı demekki redüksiyon diyor çünkü. Yok mu baraj kamyonu olan üye kardeşim.

Bizim hitachide zf powershift var. 5 ileri 5 geri.

Yorum bağlantısı
Murat Sürmeli

Elektrikliler yerine samanlılar gelebilir yakında 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Mehmet Göktürk yazdı:

Alan sargıları kontrolu vesaire yöntemlerle muazzam kalkış gücü elde edilebiliyor devirden bağımsız.

Hocam 7.5kw motora kalkışta jiroskop eğim hissederse 400 amper gidiyor. İmansız patinaj yaparak uzuyor 

İlkay Başaran yazdı:

Sanırım hidrolik hidromotor ile tahrikli bunlar. Cer sistemleri de var(evrensel dişli). Bizdeki mikser kazanlarını hidromotor çeviriyor. 12 m3 lük kazanın tahrik motorunun gücü 110 bin nm. girişteki 2000 devri 6 devire düşürüyor. Donmuş olan kazanı çevirmeye kalkıp mikseri olduğu yerde deviren santral vardı. Donmuş olan 30 tonluk yükü çeviremeyince kamyonu çevirmiş olduğu yerde.

Hidromotor olmaz yürüyüşte exavatör gibi yavaş yürüyen taşıt yoksa. Hidromotor yavaş yüksek tork ve verimi düşük sistem. Baraj vs yerlerdeki taşıtlar çift veya 4 tekere bağlı motorlar ile yürüyor. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...