İçeriğe Yönlendir

0,9 TCS Sporttourer Clio VS 1.5 DCI Sporttourer VS 1.4 Fire VS 1.3 MTJ Egea


Murat Sahın

Recommended Posts

Murat Sahın
Ümit Türk yazdı:

Kalbimi kırıyorsun. 

Ümit biz arkadaşız, acı söylemem gerekir maalesef. Şirketin Egea ile çok yoğun dur kalk trafikte kaza yapmıştım. Tahminen 2005 falan bir symbol'e arkadan çarptım. Hızım 40 felandı zaten ve ciddi frenden sonra çarptım. Hatta çarpmayı değilde durmayı bekledim araçtan, duramadı. Azıcık tıkladım. Symbolün arka tamponda çok hafif ezik ve bir kaç çizik vardı. Ben egeanın tamponu farları panjuru bagaja koyup devam ettim yola. Denetleme için birini alacaktım, otele vardım, adam sağ ön kapıyı açamadı. İnip baktığımda çamurluğun geri gelip kapıyı kastırdığını gördüm. Bu kazada çarpma hızım 20 km yoktu. Önümdeki araç bilemedin 900 kiloluk bir symboldü. Symbol sürücüsü benim arabamda bir şey yok deyip yoluna devam etti, asgari ücret 2500 lira dolaylarındayken yetkili servis bizim araca 9500+KDV masraf çıkartmıştı :D Zaten ben fiatın güvenli araba yaptığına, yapıyorsa da bizim ülkeye sattığına şahit olmadım.

 

Bu arada, 

Üzgünüm Ümit, realite bu dostum.

Yorum bağlantısı
Cem Işık

Arkadan çarpma kıstas olarak alınmamalı bence. Fren yaparak aracın önü alçalıyor ve en zayıf yerinden çarpıyor duran bir araca. Biz 2 yaşında mazda ile torosa çarpmıştık duramayıp 98 senesinde, torosta hasar yokken mazda kaputu haşat olmuş, 2ye katlanmıştı. Kabin güvenliği önemli.. :)

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
(düzenlendi)
Cem Işık yazdı:

Kabin güvenliği önemli.. :)

Tabi ki kıstas bu olmalı ama, Ncap sonuçları ortada. Gerçi araç aslında B segmenti, öyle bakınca sonucu diğerlerinden kötü değil. Hatamız C segmenti olarak değerlendiriyor olmamız. Yoksa ilk Egealar B+ oalrak çıkmıştı. Clionun (özellikle symbol olanı) yada accentlerin daha güvenli olduğunu da düşünmüyorum. 

 

Bu arada, yanlış anlaşılma olmasın, araç sınıfına ve fiyatına göre değerlendirilmeli. 1.3 MTJ Urban paket parasına 1,25 fiesta almak pek mümkün değil mesela. Haliyle kıstas polo yada fiesta olmamalı. Kendi fiyat aralığında 301-symbol-accent var egeanın. Bunların hiç birinin araç olarak egeadan üstün/güvenli olduğunu düşünmüyorum. Egea kötü demiyorum, sadece benim güvenlik kriterimin altında kalıyor.

İlk mesajda bahsettiğim güzergahı dolmuşlar, otobüsler, hafriyat kamyonları, traktörler, zaman zaman at arabaları ve servis minibüsleri ile paylaşıyoruz. Hep mesai başlangıç ve mesai bitiş saatlerinde hızlı akan ama yoğun olan bir trafikte seyrediyorum. Bu bahsettiğim araçların çoğu kırmızıda geçiyor, kafasına göre şerit değiştiriyor, ters yöne giriyor. Hız sınırı 82 ama 90 ile giderken ego otobüsleri ve hafriyat kamyonları sıkıştırıyor. Birde çoğunlukla çocuklardan mütevellit hanımı servise yetiştirmek için hızlı gidiyorum, benim için güvenliğin en önemli kriteri aracın direksiyona vereceği tepki. Mondeo ile 150-160 la giderken önüme atlayan traktörden kaçmak için ayna kontrolünden sonra frensiz 2 şerit değiştirebiliyorum sert şekilde, bunu B segmentleri ile yapamam. Ya her gün geç kalırım, ya kaza yaparım :D Kişisel görüşüm, kaza yaptıktan sonra değişken çok, yoldan çıkıp aracı yatırıp tavandan direğe çarpılırsa maybach olsa korumaz mesela. Arkasında 2 römorkuyla tren şeklinde gelen traktöre kafadan çarpınca da sonuç değişmez. Benim derdim kaza oluşmadan önlemek için araç bana ne sağlıyor. Fren mesafesi, direksiyona vereceği cevap vb.

tarihinde Murat Sahın tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ümit Türk
Murat Sahın yazdı:

Ümit biz arkadaşız, acı söylemem gerekir maalesef. Şirketin Egea ile çok yoğun dur kalk trafikte kaza yapmıştım. Tahminen 2005 falan bir symbol'e arkadan çarptım. Hızım 40 felandı zaten ve ciddi frenden sonra çarptım. Hatta çarpmayı değilde durmayı bekledim araçtan, duramadı. Azıcık tıkladım. Symbolün arka tamponda çok hafif ezik ve bir kaç çizik vardı. Ben egeanın tamponu farları panjuru bagaja koyup devam ettim yola. Denetleme için birini alacaktım, otele vardım, adam sağ ön kapıyı açamadı. İnip baktığımda çamurluğun geri gelip kapıyı kastırdığını gördüm. Bu kazada çarpma hızım 20 km yoktu. Önümdeki araç bilemedin 900 kiloluk bir symboldü. Symbol sürücüsü benim arabamda bir şey yok deyip yoluna devam etti, asgari ücret 2500 lira dolaylarındayken yetkili servis bizim araca 9500+KDV masraf çıkartmıştı :D Zaten ben fiatın güvenli araba yaptığına, yapıyorsa da bizim ülkeye sattığına şahit olmadım.

 

Bu arada, 

Üzgünüm Ümit, realite bu dostum.

Abi şaka yapıyorum bende farkındayım durumun. Araç belli malzeme belli.  

Egeayı sevdim. Nihayetinde ekonomi için yapılmış bir araç. Yoksa hepimiz istiyoruz dolu oldu güvenli araçlara binmeyi. :) 

Ama gel gör ki bütçemiz yetmiyor. 

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Ümit Türk yazdı:

Abi şaka yapıyorum bende farkındayım durumun. Araç belli malzeme belli.  

Egeayı sevdim. Nihayetinde ekonomi için yapılmış bir araç. Yoksa hepimiz istiyoruz dolu oldu güvenli araçlara binmeyi. :) 

Ama gel gör ki bütçemiz yetmiyor. 

 

Abi aslında burda temel mesele şu, hanımı ikna etmeye çalışıyorum o da kullansın diye. Kullanırsa ek iş olarak servis çekmekten kurtulacağım. Ama o da yüksek model düşük km diyor. Egeaya binilir, nelere bindik, ama mondeoyu satıp üzerine çekeceğim kredi ile egea bana yaklaşık 500 bine gelecek. Bende diyorum ki boşver taşıt kredisini, satalım, üzerine ekleyip mondeo alalım yine :D Accenten sonra çok iyi araba. Lineayı sattığımda alsaydım, yada şahini sattığımda, kesinlikle çok iyi arabaydı. Mondi ile çoktan 10 bin km yaptık. Alıştım kendisine. Şimdi mondiden sonra B'ye geçmek :unsure2:

 

Amaç tamamen hanımı ikna etmek, yoksa hiç benim tercihim olmadı bu değişim, hatta bana kalsa aracımın tüm eksiklerini tamamlar, kendimce bazı modifikasyonlar yapar binerim, mk3'e geçmek bile işime gelmiyor :D 

Yorum bağlantısı
Mustafa Erkan

Murat bey aslında yenge hanımı ikna edebilsen sorun çözülecek gibi görünüyor. Ablamın kızı 1,55 boy 50 kg olmasına rağmen eniştemin MK 4 Mondeosuna öyle bir alıştı ki, İstanbul trafiğinde gitmediği yer yok. Enişte Focusu veriyor, olmaz Mondeo ile gidecem diyor.

 " Hanımı ikna etme yolları " kitabı bölüm 1 der ki ;

image.png.f8e3a3cfc48dc8330dcfd311cfe7daa1.png

 

Baktın burun kıvırıyor, bölüm 2:

image.jpeg.06efff477f4726a3ca62006ca8314bb6.jpeg

İkisi birden bile alsan yine kazançlı çıkarsın  :)

  • Mutlu 6
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)

C elyese 

 

benim boyum 170

şöför 175 ama zayıf

 

durum bu. Koltuk genişliği 45cm

 

 

739B4689-622D-467A-8DBC-8858F7E16C80.jpeg

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ümit Türk

301 ve  c elyese aynı değil mi?  Ablamın eşinde  301 şirket aracı olarak var. 

Ve Hergün  istanbul trafiğinde aktif olarak kullanmakta. 1.3 vermişlerdi bir ara isyan etti gitmiyor diye. Sollama yapsam kırk kere düşünüyorum dediydi :D  

Sonra değiştiler oh çekti. 

Bagaj ve diz mesafeleri çok iyi ama konfor yok işte. Ben ikisinide kullandım.  Egea daha konforlu.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ümit Türk yazdı:

bir ara isyan etti gitmiyor diye.

ceo olsam lpgli 1.2 alırdım filoya

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ümit Türk
Çağlar Bayur yazdı:

ceo olsam lpgli 1.2 alırdım filoya

İnadına mı :D 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mert Gülkokan yazdı:

Aynı araç sadece markaları farklı 301 ya da c elyese alınacak ise üst donanım almak lazım bu araçlar b sedan olarak geçiyor egea ise b ve c segment arasına konumlandırıldı zaten 301 ile egeayo kıyaslamak 301 e haksızlık olur

 

 


bu araba tam fiyat performans arabası. Yani amaç yakıt, yeni olması, ucuz olması ve segmentte geniş olması. Donanımlı olsa nolurki. Zaten severek sürülecek araç değil

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


bu araba tam fiyat performans arabası. Yani amaç yakıt, yeni olması, ucuz olması ve segmentte geniş olması. Donanımlı olsa nolurki. Zaten severek sürülecek araç değil

Öyle deme, donanım donanımdır. Kaldı ki yurdum insanı bunları sevmek zorunda bırakılıyor... 

Mustafa Erkan yazdı:

Murat bey aslında yenge hanımı ikna edebilsen sorun çözülecek gibi görünüyor. Ablamın kızı 1,55 boy 50 kg olmasına rağmen eniştemin MK 4 Mondeosuna öyle bir alıştı ki, İstanbul trafiğinde gitmediği yer yok. Enişte Focusu veriyor, olmaz Mondeo ile gidecem diyor.

 " Hanımı ikna etme yolları " kitabı bölüm 1 der ki ;

image.png.f8e3a3cfc48dc8330dcfd311cfe7daa1.png

 

Baktın burun kıvırıyor, bölüm 2:

image.jpeg.06efff477f4726a3ca62006ca8314bb6.jpeg

İkisi birden bile alsan yine kazançlı çıkarsın  :)

 

Abi ikisine de kanmaz, kafaya koyunca çok değişmiyor fikirleri ama yavaş yavaş ikna ediyorum B segmenti bize göre değil diyerek.

 

Akşam iş dönüşü diyalog;

-Bu ne?

+Clio HB

-Bak ne kadar güzel yeni görünüyor!

+Çamurlukları plastik onun, akülü araba alalım tam olsun.

-Plastik mi? Cidden mi? Kötüymüş o zaman.

-Peki bu ne? Güzelmiş.

+İnsignia, güzeldir.

-Bundan alalım?

+Tamam evi satıp alıyoruz.

-Hayır olmaz!

 

:D 

  • Beğen 3
  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Çağlar Bayur yazdı:

ceo olsam lpgli 1.2 alırdım filoya

ne 1.2 si, 0.5 filan olmalı...  yakıt zamları pek umrunda değil çalışanların nasılsa.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Murat Sahın

Biraz araştırınca bir detay bilgi edindim, bu sporttourer clio 4'ün 0,9 TCE olanına lpg uyguluyorlarmış. 3 silindir minnak aşırı beslemeli motora nasıl lpg uygulanıyor ki? Ve lpg takıldıktan sonra motor ömrü ne oluyor? Zaten az tüketen bu motorda lpg ile efsane yakıt değerleri elde etmek mümkün, ama 3 silindir aşırı beslemeli oluşu lpg uyumu açısından düşündürücü. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Murat Sahın yazdı:

Biraz araştırınca bir detay bilgi edindim, bu sporttourer clio 4'ün 0,9 TCE olanına lpg uyguluyorlarmış. 3 silindir minnak aşırı beslemeli motora nasıl lpg uygulanıyor ki? Ve lpg takıldıktan sonra motor ömrü ne oluyor? Zaten az tüketen bu motorda lpg ile efsane yakıt değerleri elde etmek mümkün, ama 3 silindir aşırı beslemeli oluşu lpg uyumu açısından düşündürücü. 


0,9 ve 1.0 reno motorları sıralı enjeksiyon. O yüzden lpg oluyor. 
 

herkes düz trafiksiz yolda gitmediği için tüketim göreceli. Bu motorla 10 litre de yakılır 5 litrede. O yüzden lpg iyidir. Ama bu motor soru işareti. Ustalara sormak lazım sanayide. Reno ustaları bilir

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
(düzenlendi)
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


0,9 ve 1.0 reno motorları sıralı enjeksiyon. O yüzden lpg oluyor. 
 

herkes düz trafiksiz yolda gitmediği için tüketim göreceli. Bu motorla 10 litre de yakılır 5 litrede. O yüzden lpg iyidir. Ama bu motor soru işareti. Ustalara sormak lazım sanayide. Reno ustaları bilir

 

Bazı TCE motorlar yurt dışında fabrikasyon lpgli satılıyor ama 0,9 o grupta mı bunu öğrenmek lazım :) 

 

Sanderoda lpgli varmış sanırım.

tarihinde Murat Sahın tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Murat Sahın yazdı:

 

Bazı TCE motorlar yurt dışında fabrikasyon lpgli satılıyor ama 0,9 o grupta mı bunu öğrenmek lazım :) 

 

Sanderoda lpgli varmış sanırım.


evet 1.0 motor onlar. Lpg depo göstergesi bile aracın göstergesinde zaten. Fabrikasyon deniyor 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


evet 1.0 motor onlar. Lpg depo göstergesi bile aracın göstergesinde zaten. Fabrikasyon deniyor 

1.0 Megane var 3 5 tane satılık olur mu o iş 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Mert Gülkokan yazdı:

0.9 clio ve lpg en az yakan versiyon olur

Konu buraya geldi, kesin biliyorsundur :) 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mustafa Tüfekçi yazdı:

1.0 Megane var 3 5 tane satılık olur mu o iş 


Sadece Manuel seçeneği varmış ve fiyatı 1.3 ile çok yakın olunca kimse tercih etmemiş. Çok az satmış. Motora güveniliyorsa lpg uyumlu zaten

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Sadece Manuel seçeneği varmış ve fiyatı 1.3 ile çok yakın olunca kimse tercih etmemiş. Çok az satmış. Motora güveniliyorsa lpg uyumlu zaten

Cok büyük bi kayip olmuş . Lpg ile sataydi hondaya rakip olurdu

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Murat Sahın yazdı:

https://www.auto-data.net/en/dacia-sandero-ii-facelift-2016-0.9-tce-90hp-lpg-start-stop-27370

 

Şöyle bir şey buldum, 0,9 tce lpgli sandero, ve sanırım fabrikasyon lpgli. 


olabilir hocam. Şimdi satılanları dediydim ben. Forumda birisi sorununa da çözüm arıyordu fabrikasyon 0,9 dacia için, hatırlıyorum. Eskiden 0,9 şimdi ise 1.0 var demekki

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...