İçeriğe Yönlendir

0,9 TCS Sporttourer Clio VS 1.5 DCI Sporttourer VS 1.4 Fire VS 1.3 MTJ Egea


Murat Sahın

Recommended Posts

Çağlar Bayur
Süleyman Can yazdı:

Yakıtta yaşanan talep enflasyonu son bulunca motorin benzinden tekrar daha ucuz olacaktır.

mazot üretimi daha maliyetli denmişti ama?

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Çağlar Bayur yazdı:

mazot üretimi daha maliyetli denmişti ama?

Teknik olarak ham petrol işlendiğinde benzine nazaran daha fazla mazot çıkıyor diye biliyorum ama tabi bu işleme aşamasının maliyeti konusunda fikrim yok :) 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Murat Sahın yazdı:

Teknik olarak ham petrol işlendiğinde benzine nazaran daha fazla mazot çıkıyor diye biliyorum ama tabi bu işleme aşamasının maliyeti konusunda fikrim yok :) 

almanyalı evleri ısıtmak için çok stoklandı ondan yüksek diyor, amerikalı vergiler dieselde daha yüksek ondan diyor, biz de talep dieselde çok ondan denir, opec+ ise arzı kısayım bu petrol çok ucuzladı diyor :crazy:

vesile bol, sonuçta olan portakal fiyatına oluyor.

Yorum bağlantısı
Süleyman Can
Çağlar Bayur yazdı:

mazot üretimi daha maliyetli denmişti ama?

 

Petrolün nereden çıktığına göre değişse de 100 ton ham petrolden 48 ton benzin, 18 ton motorin ve 11 ton lpg çıkıyor. Benzinin yaklaşık 2 yıl öncesine kadar pahalı oluşu dizel yakıtın üretimden lojistiğe kadar girdi maliyetinde önemli rol oynaması. Devletlerin benzinden aldığı vergi daha fazla iken dizeli enflasyon artmasın diye az vergileyip sübvanse ediyordu. 

 

Özellikle korona döneminde binek araç kullanımı yasaklar ile azalınca benzin arzı fazla verdi. Aynı süreçte lojistik ve üretim devam edince mazot üretimi talebi karşılayamadı. Sonucunda talebi azalanın fiyatı düştü artanın ise fiyatı arttı. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Süleyman Can yazdı:

Devletlerin benzinden aldığı vergi daha fazla iken dizeli enflasyon artmasın diye az vergileyip sübvanse ediyordu. 

bizim coğrafyada böyle idi, dünya piyasa fiyatını biz belirlemiyoruz ama ? alman da başka şeyler oluyor sanıyor mesela bu arada, rus opec başkanı viyanada gezebiliyor mesela , ama bize anlatılan o değil?

Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Konforu da güzel. 

Eşşekten inip bunlara binersen evet güzel 😃 babamda var 2015den beri biniyor. Hiç konforlu değil abi ama genişlik on numara.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Oğuzkan Erışık yazdı:

Eşşekten inip bunlara binersen evet güzel 😃 babamda var 2015den beri biniyor. Hiç konforlu değil abi ama genişlik on numara.


yani bi e klas değil ama ben 2 kere uzun yol yaptım arka koltukta. Yeterli bir araba. Özellikle diz mesafesi iyi. İçerisi basık değil. Corolla daha basık mesela.
 

Yakıtı iyi olduğu için dedim. Ayda 3000km iyi rakam. Yakıt önemli bence. Dci clio yerine ben olsam kesinlikle egea veya 301 alırdım. Clio’nun içi boğucu geliyor bana

Yorum bağlantısı
Süleyman Can
Çağlar Bayur yazdı:

bizim coğrafyada böyle idi, dünya piyasa fiyatını biz belirlemiyoruz ama ? alman da başka şeyler oluyor sanıyor mesela bu arada, rus opec başkanı viyanada gezebiliyor mesela , ama bize anlatılan o değil?

Monopol piyasalardaki istisnalar hariç bir ürünün fiyatını talep belirliyor. AB'nin özellikle tarım için mazot desteği bizden daha fazla. Korona bitse de bir müddet etkisi devam edecek deniliyordu. Elektrik teşviki için dizeller ambargo yer ise tam normalleşme ile mazot benzinden yine ucuz olacaktır. Yani mazotu ucuzlatan koyacağı yasaklar ile yine devletler olacak lakin o saatten sonra kim alır biner bilinmez.

 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

İçerisi basık değil. Corolla daha basık mesela.

Ferah iç mekan seven corolladan uzak dursun. Uzay kapsülü gibi kokpit. :)

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Oğuzkan Erışık yazdı:

Eşşekten inip bunlara binersen evet güzel 😃 babamda var 2015den beri biniyor. Hiç konforlu değil abi ama genişlik on numara.

 

Mondeodan sonra herhangi bir B yada C segmenti araç konforlu gelmeyecek zaten. Kriter konfordan öncelikli olarak yakıt tüketimi ve işletme giderleri :) 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Süleyman Can yazdı:

Monopol piyasalardaki istisnalar hariç bir ürünün fiyatını talep belirliyor. AB'nin özellikle tarım için mazot desteği bizden daha fazla. Korona bitse de bir müddet etkisi devam edecek deniliyordu. Elektrik teşviki için dizeller ambargo yer ise tam normalleşme ile mazot benzinden yine ucuz olacaktır. Yani mazotu ucuzlatan koyacağı yasaklar ile yine devletler olacak lakin o saatten sonra kim alır biner bilinmez.

 

Ferah iç mekan seven corolladan uzak dursun. Uzay kapsülü gibi kokpit. :)


kokpitten ziyade arkası klostrofobik. Ön koltuk başlıkları büyük mesela. Cla’da aynı. Bunun gibi çok araç var. Neden o kadar büyük yaparlar bilmem. Arkadaki adam daralıyor, anlamıyorlar


cla. Adam nasıl görecek önü. 

 

images?q=tbn:ANd9GcSaVSKq3T5iNdVgkO0idBn

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Süleyman Can yazdı:

mazot benzinden yine ucuz olacaktır.

ben dünyadaki rakamlara bakıyorum diesel hep daha pahalı idi oran olarak, bizde de yeniden  daha ucuz olması için para lazım o da ileriki yıllarda bizde biraz az olacak.

Yorum bağlantısı
Murat Sahın

Bu dizellerde en az yakanı hangisi ki? Muhtemelen Clio yada 301/C Elysee dir ama hangisi daha az yakar onu bilemedim :) 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mert Gülkokan yazdı:

aralarında bir fark yok yakma olarak ama c elyse boş teneke tadı veriyor 

clio daha konforlu hissettirir


ama clio arkasında ezilip büzülürsün. 301’de bacaklarını açarak oturursun. clio 4 asla kalite hissi vermez bence

 

yakıt olarak, clio daha hafif sanırım, yarım litre daha az yakar

Yorum bağlantısı
Mustafa Erkan

Murat bey Mondeo gibi geniş ve lüks bir araçtan, clio veya linea gibi B sinifi bir araca geçmek,  kızgın kumlardan serin sulara diyecem ama daha daha kötüsü olacak ve  buzlu denizlere düşmüş gibi hissettirecek . Tek sorun yakıt tüketimi ise 1.2 lt motor hacmine sahip benzinli vw polo, golf veya jetta listenizde neden yer almiyor?.

Arkadaşimdan duydugum kadari ile 1.2 polo uzun yolda 4 lt ortalamada 5 lt yakiyor. Benim kullandigim jetta uzun yolda 4.5 ila 5 lt ortalamada 6 lt yakiyor. Bence listeye ekleyin .

Yorum bağlantısı
Abdullah Aladı

Benzer şartlarda ben egea 1.4 easy plus + LPG kullanıyorum. Aracım 2020 model eski kasa LPG montajını ben yaptırdım. Balıkesir-susurluk arası haftaiçi hergun git gel yapıyorum. Ev okul arası 43+43 km+ çocuğu okula bırak falan derken günlük minimum 100 km yol yapıyorum. Yakıt olarak çok makul 7.3 ile 7.7 lt LPG aradında değişiyor. Araç gayet ferah tavanın yüksek olmasının çok etkisi var. Uzun yola da egea ile gider olduk diğer aracımız jetta dinleniyor egea alındığından berı. Aracın gidişinde düzde bir sorun yok(aracın gücüne göre beklentiniz varsa) rampada ise 6 ile zorlamazsanız 5veya 4 e düşerseniz gayet güzel çikiyor tabii bir turbo ile karşılaştırmak haksızlık olur. Başka sorularınız olursa elimden geldiğince cevaplamaya çalışırım. 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Mustafa Erkan yazdı:

Murat bey Mondeo gibi geniş ve lüks bir araçtan, clio veya linea gibi B sinifi bir araca geçmek,  kızgın kumlardan serin sulara diyecem ama daha daha kötüsü olacak ve  buzlu denizlere düşmüş gibi hissettirecek . Tek sorun yakıt tüketimi ise 1.2 lt motor hacmine sahip benzinli vw polo, golf veya jetta listenizde neden yer almiyor?.

Arkadaşimdan duydugum kadari ile 1.2 polo uzun yolda 4 lt ortalamada 5 lt yakiyor. Benim kullandigim jetta uzun yolda 4.5 ila 5 lt ortalamada 6 lt yakiyor. Bence listeye ekleyin .

Enteresan şekilde yakıtından memnunum mondeonun. Hanımı kullanmaya ikna edemedim, bu çok büyük park edemem ben bunu diyor. 

Polonun bagajı yok, golf ve jetta ise ya bütçe dışı ya yaş haddinden taşıt kredisi sınırına uymuyor. 

Konfor, yol tutuş vb. konularda çok ödün vereceğimin farkındayım ama şartlar mecbur bıraktı diyelim.

Yorum bağlantısı
Hacı Şenyurt
Mustafa Erkan yazdı:

Murat bey Mondeo gibi geniş ve lüks bir araçtan, clio veya linea gibi B sinifi bir araca geçmek,  kızgın kumlardan serin sulara diyecem ama daha daha kötüsü olacak ve  buzlu denizlere düşmüş gibi hissettirecek . Tek sorun yakıt tüketimi ise 1.2 lt motor hacmine sahip benzinli vw polo, golf veya jetta listenizde neden yer almiyor?.

Arkadaşimdan duydugum kadari ile 1.2 polo uzun yolda 4 lt ortalamada 5 lt yakiyor. Benim kullandigim jetta uzun yolda 4.5 ila 5 lt ortalamada 6 lt yakiyor. Bence listeye ekleyin .

Burada sanırım ilk alım maliyeti devreye giriyor. Bütçe de kritik eşikte bence. Mesela 100 yukarısı olsa belki hibrit koralla bile olabilir. Ki arkada bağımsız suspansiyonla oldukça da konforlu olur. Lakin ben olsam düşük km b+ secerdim. Mesela ben 125 bin kullandım. Supriz bir arıza da görmedim C elizeyi. Evet kalite algısı uzak ama ne yapacaksın şartlar ne ise ona bakmak lazım. Eski aracın bakım maliyetleri de yüksek olur. Bence seçim ne olursa olsun km çok düşük model yılı çok yüksek olan tercih edilmelidir. 

 

Sözlerimin çoğu araç almayı planlayan arkadaşımız içindir. Hakkında hayırlısı olsun. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Abdullah Aladı

Yakıt ortalamam normal kullanıma göre yazdım. Çok sakın kullanmam veya az yaksın diye yavaş gitmem yol şartlarına göre hareket ederim. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


yani bi e klas değil ama ben 2 kere uzun yol yaptım arka koltukta. Yeterli bir araba. Özellikle diz mesafesi iyi. İçerisi basık değil. Corolla daha basık mesela.
 

Yakıtı iyi olduğu için dedim. Ayda 3000km iyi rakam. Yakıt önemli bence. Dci clio yerine ben olsam kesinlikle egea veya 301 alırdım. Clio’nun içi boğucu geliyor bana

Şöför koltuğunda daha yorucu oluyor o yollar abi. Evet arka mükemmek derecede iyi. 

Clio yerine 301 daha mantıklı olur mutlaka. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Mert Gülkokan yazdı:

aralarında bir fark yok yakma olarak ama c elyse boş teneke tadı veriyor 

clio daha konforlu hissettirir

 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:


ama clio arkasında ezilip büzülürsün. 301’de bacaklarını açarak oturursun. clio 4 asla kalite hissi vermez bence

 

yakıt olarak, clio daha hafif sanırım, yarım litre daha az yakar

 

Teknik olarak iki araçta da arka koltuklar çocuk koltuklarına ait olacak. Bana ön koltuklar önemli. Burada önemsediğim kriter arkada çocuk koltuğu sabit iken sürücü koltuğunu ne kadar arkaya çekebileceğim. Bu noktada C elyse/301 daha iyi diye biliyorum. Alında içlerinde tercihim egea olur normalde ama diğer ikisinden 1 litreye yakın fazla yakacaktır. Ayda 3000 km yapacak olunca 1 litre yakıt önem kazanabiliyor :D 

Abdullah Aladı yazdı:

Benzer şartlarda ben egea 1.4 easy plus + LPG kullanıyorum. Aracım 2020 model eski kasa LPG montajını ben yaptırdım. Balıkesir-susurluk arası haftaiçi hergun git gel yapıyorum. Ev okul arası 43+43 km+ çocuğu okula bırak falan derken günlük minimum 100 km yol yapıyorum. Yakıt olarak çok makul 7.3 ile 7.7 lt LPG aradında değişiyor. Araç gayet ferah tavanın yüksek olmasının çok etkisi var. Uzun yola da egea ile gider olduk diğer aracımız jetta dinleniyor egea alındığından berı. Aracın gidişinde düzde bir sorun yok(aracın gücüne göre beklentiniz varsa) rampada ise 6 ile zorlamazsanız 5veya 4 e düşerseniz gayet güzel çikiyor tabii bir turbo ile karşılaştırmak haksızlık olur. Başka sorularınız olursa elimden geldiğince cevaplamaya çalışırım. 

Bu yakıt verisi fark yaratır. Yağ yakma sorunundan bahsediliyor, gerçi bana mantıklı gelmiyor, fire motor yeni teknoloji değil, zaten yıllardır kullanılmakta olan bir ünite. Linealarda puntolarda yoktu bu şikayet, ama yine de sormak istiyorum, var mı hocam öyle bir sıkıntı? Birde LPG girişi depo kapağına oluyor mu yoksa tampon/tamponaltı mı olmak zorunda?

Yorum bağlantısı
Abdullah Aladı
(düzenlendi)

Ben 27 binde aldım aracı 34 bin km de şuan lPG prins ecomax taktırdım.şuan 51 bin km de.Takılırken söyledim ve Depo kapağında benim dolum yeri. Yağ yakma konusunda bir sıkıntı yaşamadım. Ama nette yaşayanlar var diye biliyorum. 

tarihinde Abdullah Aladı tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hacı Şenyurt

Her gün 3-4 saat yol yapilmayacaksa tek yönde, bence yeni model araçlar yeterli olur. Çok gönül işlerine girmeye gerek yok bence. Bakım maliyetleri en uygun hangisi ise o alınıp geçilmeli. Gerisi olursa üzücü olur. 2009 1.6 turbo insginia vardı bende, süper bir aletti ama kalsa bakım maliyetleti beni zorlardi. Hele 3 bin yapsam ayda. 3 bakım artı lastik artı eskiyen değişmesi gereken parça farkalri felan 1 yılda aradaki fark hiç olmazsa 20 bin olur. Para çoksa başka mesele tabi. Bütçe ise olay dedigim gibi düşük km yüksek model seçilip, parça fiyatları karşılaştırıp çıkan sonuç ne işe işte birinci marka model alınıp gecilsin. Zaman ilerlerse bu kredi oranları da  kaçabilir. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Murat Sahın yazdı:

Enteresan şekilde yakıtından memnunum mondeonun.

geçmiş zaman mk1 otomatik almıştım , satma aşamasında birisi çok ilgilendi uzun süre görüştük, ağbisi otomatik  hunday aldırdı, 1 ay sonra yine müşteri olmak için tel açtı tüketimden yandım diye, ben çoktan satmıştım ama mondeoyu

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Erkan
Tansu Kalafatoğlu
Hacı Şenyurt yazdı:

Her gün 3-4 saat yol yapilmayacaksa tek yönde, bence yeni model araçlar yeterli olur. Çok gönül işlerine girmeye gerek yok bence. Bakım maliyetleri en uygun hangisi ise o alınıp geçilmeli. Gerisi olursa üzücü olur. 2009 1.6 turbo insginia vardı bende, süper bir aletti ama kalsa bakım maliyetleti beni zorlardi. Hele 3 bin yapsam ayda. 3 bakım artı lastik artı eskiyen değişmesi gereken parça farkalri felan 1 yılda aradaki fark hiç olmazsa 20 bin olur. Para çoksa başka mesele tabi. Bütçe ise olay dedigim gibi düşük km yüksek model seçilip, parça fiyatları karşılaştırıp çıkan sonuç ne işe işte birinci marka model alınıp gecilsin. Zaman ilerlerse bu kredi oranları da  kaçabilir. 

Gerçekten öyle. Lastik bile küçük çok olanından olursa epey ucuza geliyor

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...