İçeriğe Yönlendir

0,9 TCS Sporttourer Clio VS 1.5 DCI Sporttourer VS 1.4 Fire VS 1.3 MTJ Egea


Murat Sahın

Recommended Posts

Murat Sahın

Selamlar,

 

Konu basit aslında, çok biniyor olmamız ve eşimin de araç kullanması ihtimalinin doğması sebebiyle Yeşil Dev ile yolları ayırmayı planlıyoruz. Bakmayın bahane bulduğuma, ekonomik olarak önümüzdeki 10 yılın son dönemecinde olduğumuza inanıyorum. Bir şeyler alabilmek için son fırsat olarak gördüğüm (kesinlikle yatırım tavsiyesi değildir) şu günlerde araç yenilemek mantıklı geldi. Tabi biraz da hanımın baskısı mevcut. Mondeo çok büyük ben bunu nasıl park edeceğim deyip duruyor :D 

 

Konunun özü şu aslında, ayda yaklaşık 3bin km çeviriyoruz. Bunun büyük çoğunluğu (en az %70'i) trafiğin 80-90 km hız ile stabil aktığı, dur kalk kısmının ise 3 tane trafik lambasından ibaret olduğu bir güzergah. Bu kolullarla sabah 40 km yapıyoruz akşam 40 km.

Senede 2 en fazla 3 kez uzun yolumuz var ve bu araç tercihimi uzun yola uygun olarak yapma gereksinimi uyandırmıyor.

 

Taşıt kredisi ile finanse edeceğim araçları incelediğimde bütçeme uygun araçlar başlıkta belirttiğim araçlar. Clio Sport tourer versiyonu yani sw ve 2017 model ve üzeri olarak şekilde, karşıma 2 seçenek çıkıyor. 0,9 TCE ve 1,5 DCİ. İki araçta da tercih manuel. Dizel olan zaten dizel, benzinli olanı da benzinli kullanmayı düşünüyorum ancak çekiş, yakıt, motor ömrü, arıza eğilimi gibi soru işaretleri çok TCE motorda. 4 yıllık kredi finansmanı ile alınacağından bu süreçte satılması pek olası değil. 250 bin km civarı yol yaparım bu süreçte. Dolayısı ile hem yakıt hem motor ömrü önemli. Burada tercih hangi motora yönelik olmalı. DCİ motorun uzun ömürlü, güzel performanslı ve düşük yakıtlı olduğunu biliyorum, benzer şartları sağlayacaksa tercihimi daha çabuk ısınacak, daha az gürültü yapacak ve daha az titreşecek TCE'den yana yaparım açıkçası. 0,9 TCE ve 1,5 DCİ motorları yakıt, performans ve kullanım ömrü açısından kıyaslayabilecek arkadaş var mı?

 

Bunları araştırırken bütçeye uygun aynı modellerde egea gibi bir de seçenek var. 1.3 MTJ motorda easy plus donanım çok denk geliyor ancak urban donanım çok nadir de olsa bütçeye uygun gibi görünüyor. 1.4 fire motorda ise urban hatta urban plus bulmak mümkün, motor lpgye uyumlu ama performans konusunda çokça şikayet var, şirkette de kullandık, çok deneyimleme şansım olmadı ama beğenmemiştim performansını. Ama bildiğimiz az yakıtlı uzun ömürlü 1.4 fire motor. Öte yandan 1.3 mtj seçeneğinde ise yakıt lpgliye göre bir tık fazla ama performans epey iyi. Urban denk getirilebilirse donanımı da güzel. Dizel egeayı da çok kullandık şirkette, 1.3 mtj motora da aşinayım ama bizim bindiğimiz dönemde mazot halen benzinden ucuzdu :D Şimdi yakıtları nerelerdedir bilemiyorum. Aramızda 1.4 fire motorlu egea hakkında yorum yapabilecek arkadaş var mıdır? Bu arada 1.6 MTJ seçeneği de karşıma çıkıyor ama o araçlar hakkında hiç bir fikrim yok.

 

Sonuç olarak bu araçlardan hangisi hangi motorla alınır? Yahut bu fiyat aralığında (300-350) nispeten bagajı da olan, taşıt kredisine uygun başka araç öneriniz olur mu?

 

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Sport tourer olmayan clio var elimizde :) 2020 model 0.9 tce manuel hb. Yakıtı aşırı makul . 

 

Dizele gerek yok ona bakınca :)

Bagaj lazım olmasa verirdik de onu sana :P 20 bin de felan kmsi

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

dci alt devirlerde daha canlı ve daha az yakıyor gibi. Ama multijet daha yumuşak çalışıyor bence. Clio nun vites oranları epey uzun, egea vites oranları benzinli araç gibi.  Egea daha konforlu ve bir üst sınıf gibi.  sport tourer bagajı kullanışlı ,sw doğal olarak. 

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Sport tourer olmayan clio var elimizde :) 2020 model 0.9 tce manuel hb. Yakıtı aşırı makul . 

 

Dizele gerek yok ona bakınca :)

Bagaj lazım olmasa verirdik de onu sana :P 20 bin de felan kmsi

Bagajsız olmaz, 2 çocukla hiç olmaz :) Yoksa tam benlikmiş. Sen bana şu arabayı biraz anlatsana, yakıtı, çekişi falan nasıl? Su eksiltiyor falan gibi şeyler okudum internette ama naaptılar kim bilir.

Evren Erakçora yazdı:

dci alt devirlerde daha canlı ve daha az yakıyor gibi. Ama multijet daha yumuşak çalışıyor bence. Clio nun vites oranları epey uzun, egea vites oranları benzinli araç gibi.  Egea daha konforlu ve bir üst sınıf gibi.  sport tourer bagajı kullanışlı ,sw doğal olarak. 

Abi Egea B+ bir araç aslında, tam C olmasa da çok yakın. Ama işte iki dizel arasında yakıt farkı ne kadar olur onu kestiremedim. Yoksa egeanın bagajı da azımsanmayacak kadar (500 lt'den büyük) büyük yani. 

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Bagaj hacmi olarak ikiside iyi, ama sport tourer bagajı çok kullanışlı geldi bana, eşik düşük yüklemek kolay , bagaj ağzı geniş. 

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Bizdeki sıfır tadında diye alındı. Bi sıkıntısı yok.  

 

Ben de kullandim bi kaç kez. Çekişi güzel . Sabit gaz hız sınırı icinde iken 5 litreler civarında hatta altında.  

 

Ama çekiş icin düşük devirli kullanmamak lazım .

 

Düşük devirde titresim artıyor biraz. 

 

Bide motorun karakteristik sesi var ben seviyom bazısı gürültü diyor. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Murat Sahın yazdı:

sabah 40 km yapıyoruz akşam 40 km.

teknik meknik gerekemz atmosferik lpg al diyor bu kriter, egea yurdum arabası mis gibi

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Çağlar Bayur yazdı:

teknik meknik gerekemz atmosferik lpg al diyor bu kriter, egea yurdum arabası mis gibi

Abi 1.4 fire motor için herkes gitmiyor diyo :) 1.6 etorq motor da bütçe dışı. Yoksa egea tercih ederim bende. Ama rampaya sarınca kamyoncularla haşır neşir olmak da istemem yani :) 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

gider gider, petrol istasyonundaki rahatlıkla bayağı iyi gider. devir ekonomi devri

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

0,9 su eksiltiyor yav. Her yerde videosu var. O yılların clio’su da gerçekten biraz naylon. 
 

Güzergah uzun yol. 1.6 dizel 301 veya citroen muadili de bakılır. Arka diz mesafesi ve bagajı epey iyi. Konforu da güzel. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erkam Elma

2 yıldır 0,9 sporttourer kullanıyorum 28 bin km yaptım.Buraya kadar sadece 20 bin bakım yapıldı.Harici müdahale yok yakıt ort 5.5 civarı geziniyor.Bagaj müthiş rahat bulduğunu atabiliyosun😀.Performans turbo motora göre gayet tatminkar.Bi test şansı verin 👍

Yorum bağlantısı
Hacı Şenyurt
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

0,9 su eksiltiyor yav. Her yerde videosu var. O yılların clio’su da gerçekten biraz naylon. 
 

Güzergah uzun yol. 1.6 dizel 301 veya citroen muadili de bakılır. Arka diz mesafesi ve bagajı epey iyi. Konforu da güzel. 

Sakin kullanımda çok ciddi düşük yakıt tüketimi var. Kiralık çok var. Bence bir tane kiralayıp arkadaşımız karar verebilir. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Burak Kuşçu

Her zaman paramın alabildiği en dolu arabayı tercih etmişimdir. Egea urban plus benim ilk tercihim olurdu. Egea ve clio arasında kalsam seçimim yine egea olurdu daha geniş bir araç. Fiatın bakım maliyetleride gayet uygun. Sadece 1.4 olması düşündürücü, aynı motora sahip bir puntom vardı 10 ay kadar kullandık. Daha iyi gitmesini gerektirecek bir durum söz konusu olmadı şehir içi ihtiyaçlarımı karşıladı, yakıtı güzeldi, sadece şehirler arası yolculuklarda keşke biraz daha iyi gitmesini isterdim. Kamyonla muhattap ettirmez tabi 150 km bandında ki hızlarda rahat giderdi. 

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Hacı Şenyurt yazdı:

Sakin kullanımda çok ciddi düşük yakıt tüketimi var. Kiralık çok var. Bence bir tane kiralayıp arkadaşımız karar verebilir. 

Aslında kiralayıp denenebilir ancak işte motor dayanımı yahut su eksiltme ile ilgili fikir sahibi yapmaz :) Yoksa yakıt tüketimi konusunda pek şikayet gözlemlemedim.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Hacı Şenyurt yazdı:

Sakin kullanımda çok ciddi düşük yakıt tüketimi var. Kiralık çok var. Bence bir tane kiralayıp arkadaşımız karar verebilir. 


Bizzat denemedim ama herkesin su eksilttiği anlatılan arabayı denemeyi gerek var mı abi?

 

Tek bir su eksiltme videosunun altında bile 500 yorum var ve çok kişi yaşamış. Çözüm arıyorlar ama yok. Servis normal diyor. Su eksilten motor tasarım hatasıdır bence. Sıkıştırınca su eksiltiyor olsa bile yeni bir motorun eksiltmemesi lazım yani

 

 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

suyla çalışıyordur belki


Tüm arabalar su ile çalışsa nolur? Kontrolsüz bir elektroliz durumu ve bir bakmışsız su bitmiş, her yer h2 o2 :) 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Tüm arabalar su ile çalışsa nolur?

hepsini prizden şarj etmekten iyidir ve bir bakmışız buzdolabı için elektrik kalmamış

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

hepsini prizden şarj etmekten iyidir ve bir bakmışız buzdolabı için elektrik kalmamış


5 yıl öncesine kadar buzdolabı mı varmış evlerde. Söyletmeyin beni :) 

 

images?q=tbn:ANd9GcRNwIo3ou_wUKHA0wHgWP0
 

 

  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


5 yıl öncesine kadar buzdolabı mı varmış evlerde. Söyletmeyin beni :) 

 

images?q=tbn:ANd9GcRNwIo3ou_wUKHA0wHgWP0
 

 

salgınsız günler, pirinçler kurtlanmaz, makarna dağılmazdı, hollandayı su basmamıştı elizabet kraliiçe idi :rofl: kısa şortlu uzun saçlı adamlar futbol oyanrdı

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

salgınsız günler, pirinçler kurtlanmaz, makarna dağılmazdı, hollandayı su basmamıştı elizabet kraliiçe idi :rofl: kısa şortlu uzun saçlı adamlar futbol oyanrdı


Erkekler slip mayo giyerdi 😁

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Süleyman Can

1.4 egea konusunda ben tecrübe etmedim ama yağ yakıyor diye çok şikayet var. 0.9 TCE ler ise su eksiltiyor diye yazılıyor. Şehir efsanesi midir ya da normal midir bilmem ama 18 yıllık 1.4 tdci bir gram yağ su eksiltmiyorken ben servislerin, normal bir şey yok demesini pek samimi bulmuyorum.

 

Yerinizde olsam benim tercihim 1.3 multijet egea olurdu. Yakıtta yaşanan talep enflasyonu son bulunca motorin benzinden tekrar daha ucuz olacaktır.

 

 

Yorum bağlantısı
Hacı Şenyurt
Murat Sahın yazdı:

Aslında kiralayıp denenebilir ancak işte motor dayanımı yahut su eksiltme ile ilgili fikir sahibi yapmaz :) Yoksa yakıt tüketimi konusunda pek şikayet gözlemlemedim.

Benim bahsettiğim 301 ve elize dizel içindi. Yanlış anlaşılma oldu sanıyorum. Ben uzun yolda 1200 görecek kadar düşüyordu. 40 lt depo ile. 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Bizzat denemedim ama herkesin su eksilttiği anlatılan arabayı denemeyi gerek var mı abi?

 

Tek bir su eksiltme videosunun altında bile 500 yorum var ve çok kişi yaşamış. Çözüm arıyorlar ama yok. Servis normal diyor. Su eksilten motor tasarım hatasıdır bence. Sıkıştırınca su eksiltiyor olsa bile yeni bir motorun eksiltmemesi lazım yani

 

 

301 ve c elize için dedim. Clio için o kadar küçük hacim işi zaten benimde kafamı bulandırıyor. Şirket aracı değişecek yakında böyle bir motor denk gelse de en az 80 90 bin km ne olduğunu görmüş olurduk. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Murat Sahın

301 ve C elize aklımı çeliyor zaten. Esasen dizel istemiyorum ama benzinlide seçeneğim hep küçük motorlar. Araştırayım ikiz fransızları. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...