İçeriğe Yönlendir

2014 500L Rockstar


Onur Demir

Recommended Posts

Sani Gerşon

Bende ddct var, maksimum verebileceği tork belli. Üstü zarar. Dualogic'in bu bilgi / belgesi yok mu?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Onur Demir
Çağlar Bayur yazdı:

kurum temizliğini ihmal etme , yetkilide zaten standart bakımda yapılıyor km si ne göre.

 

Bu mesajın son cümlesinden yetkili serviste bakım yaptır dediğini anlıyorum :)

 

Çağlar Bayur yazdı:

mis gibi olur, beygiler gelecek diye değil, vites değişme karakteri de değişecek çekiş gücü artınca, daha pürüzsüz olacak üst viteste daha uzun süre kalacak

 

Aynen beygir derdim yok gerçekten. sakin kullanıyorum. ama özellikle 2ci viteste düşük devirde kararsız kalıyor 1 e  mi insem 2de mi kalsam diye. 

 

Selçuk Bakış yazdı:

500 grubunda genelde chip konusunda bilgisi olan yoki birde alışmışlar whatsapp grubundan sorup cevap almaya facede biraz sönük ilerliyor, chip konusunda Çağlar abiye kulak verirdim.

 

Whatsapp grubunu da girdim. herkes farklı alemde. çıktım gerisin geriye.

 

Mert Gülkokan yazdı:

yaptır bence o aracın yazılıma ihtiyacı var

 

Altta Sani'nin konusu önemli olabilir. netleştirirsem şanzımanlık durumu yaptırcam zaten. 

 

gerçi Çağlar Abinin dediği gibi daha az gereksiz vites hareketi yapacak, teoride zararsız olması lazım.

 

 

Sani Gerşon yazdı:

Bende ddct var, maksimum verebileceği tork belli. Üstü zarar. Dualogic'in bu bilgi / belgesi yok mu?

bilmem ki. nerden bakarız o duruma.

 

 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Onur Demir yazdı:

bilmem ki. nerden bakarız o duruma.

 

İnternette bulamadım ama belki facebook gruplarında vardır?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Onur Demir yazdı:

bilmem ki. nerden bakarız o duruma.

çıtır yazılımdan gelecek olan tork artışını hissetmez bile şanzıman , bakma sen tuninkçilere,

Sani Gerşon yazdı:

facebook gruplarında vardır?

suya yazılan bilgiyi bulursan haber et :rofl:

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Çağlar Bayur yazdı:

suya yazılan bilgiyi bulursan haber et :rofl:

Bir pdf vs abi, fiat tarafından yazılmış vs. Suya yazılmışı niye kaale alalım ki...

 

Misal, bendeki ddct c635 model şanzımanın teknik bilgisi:

 

https://archive.md/20130803104626/http://www.fiatpowertrain.com/products/en-UK/Transmissions/DualClutch/Pages/C635DDCT.aspx

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Çağlar Bayur yazdı:

tork 365 girilnce patlıyor mu? yani

Onu bilemem ama teknik olarak 365'i geçmeyin diyor. Güvenli sınır bu verilmiş.

Sen teknik adamsın, anlarsın.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Sani Gerşon yazdı:

Onu bilemem ama teknik olarak 365'i geçmeyin diyor. Güvenli sınır bu verilmiş.

Sen teknik adamsın, anlarsın.

gazla gitsin 1.6 mjet zaten şanzımandan önce patlar

  • Mutlu 2
  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Dualogic şanzıman debrajli değil mi tork şanzıman a zarar vercek kadar olmaz en fazla balata cabuk biter.

 

Ben mcp şanzıman psa için cok düşündüm. Baskı volan degisince o korkum bitti. Şimdi dpf yi bekliyom ilk hatasinda kırbacı verecem mesela

Birde şunu gordum benim arabanin turbo selenoidi bozukmus değişince bu kadar mi farkeder yakit ve performans

 

Onu beklemeden yenile cekisin artinca yakit da azalıyor alt devirli sürüş de 

 

6 litrelerle gezerken 5 in altina düştü neredeyse. Şanzımanin kararligi bile artti cok rahat ust viteste devam ediyor sürüş 

 

 

O araç cok rahat 5 in altinda yakmalı arkadas İstanbul da kullandi yıllarca

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Onur Demir
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Şimdi dpf yi bekliyom ilk hatasinda kırbacı verecem mesela

 

Dpf nedir?

Mustafa Tüfekçi yazdı:

Onu beklemeden yenile cekisin artinca yakit da azalıyor alt devirli sürüş de 

O kim neyi beklemeden neyi yenileyeyim?

Mustafa Tüfekçi yazdı:

O araç cok rahat 5 in altinda yakmalı arkadas İstanbul da kullandi yıllarca

benim araçtan mı vardı arkadaşta. yazılım varmıydı onda

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Onur Demir yazdı:

 

Dpf nedir?

O kim neyi beklemeden neyi yenileyeyim?

benim araçtan mı vardı arkadaşta. yazılım varmıydı onda

Dpf dizelin belasi  katalitik konvertörun bi ust leveli e5 motor da var 

 

Turbonun vanasi sende nasil bilmiyorum ama turbo basincini ayarlayan parça. Zamanla randıman düşüyor turboyu iyi yonetemiyor 

 

Evet vardi sattı şanzıman titremeye başlayınca  ( balatasi bitiyor yoğun trafikte) 

 

Yazilim yapmadi garantisi var diye o zamam arabanin

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Onur Demir yazdı:

Dpf nedir?

kötüyü çağırma :) gazla gitsin

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Çağlar Bayur yazdı:

kötüyü çağırma :) gazla gitsin

Her e5 motor bi gün dpf yi tadacak sonra bi yazılım poff 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Her e5 motor bi gün dpf yi tadacak sonra bi yazılım poff 

nasılsa rektifiyesi de yok sonra bi de sandık motor

Yorum bağlantısı
Onur Demir

Eveeet, 100bin bakımı (benim de araca yaptırdığım ilk bakım) için bugün aracı bıraktım. henüz 99600 km ama olsun.

 

Yetkili serviste kararlıydım ancak bir arkadaşımın tavsiyesi ile Çorlu Yeni sanayide bir usta ile tanıştım. Eski yetkili servis çalışanı, giden arkadaşlarım memnun. En önemlisi de 500L müşterileri var. Hatta komple dualogic değişmişliği bile varmış. 

 

Motor yağı değişimi

Yağ-hava-polen-yakıt filtreleri değişimi

yapıldı. 

cumartesi günü farkettiğim ve kısa sürede şiddeti artan direksiyonu çevirdiğimde lakırdama sesi için de amortisör takozlarının değiştirdik. (kronik olduğunu hem o söyledi hem de daha önce okumuştum)

 

yaptığı her işlemi fotoğraflamış, değiştirdiği parçalara kadar. hepsini tek tek paylaştı. 

 

İzmir'de ford konusunda içim hep rahattı, umarım burada da fiat kısmında içim rahat olur. 

 

ilk izlenimim olumlu gibi. detayları akşam aracı alınca göreceğiz...

 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Onur Demir
Mert Gülkokan yazdı:

hayırlısı olsun

kafa usta bulmak çok önemli

araç konusunda takıntılı olunca insanın aklında hep bir soru işareti kalıyor

Evet kıl adamın derdi hep daha çok olur.  🤣

 

 

Yorum bağlantısı
Emre Şimşek

Aracınız hayırlı olsun(yeni gördüm).

Bu sınıfa binen kolay kolay binek araçlara dönemez tecrübeyle sabit. Çok seveceksiniz, çok alışacaksınız. Haklısınız da 😃

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Onur Demir
Emre Şimşek yazdı:

Aracınız hayırlı olsun(yeni gördüm).

Bu sınıfa binen kolay kolay binek araçlara dönemez tecrübeyle sabit. Çok seveceksiniz, çok alışacaksınız. Haklısınız da 😃

Hep alçak araç sevmişimdir. son 10 yıldır da sedan kullanan biri olarak çok yadırgayacağımı düşünmüştüm. ama dediğiniz gibi alışkanlık yapıyor. bir sonraki aracım muhtemelen ; 500X , mini Countryman veya yine 500L nin yenisi olur gibi düşünüyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Onur Demir
Mert Gülkokan yazdı:

500x L ye göre ufak geliyor boyut olarak

,500L nin yenş kasası çıkmadı sanırım

Evet X ve mini L ye göre ufak/dar

 

L nin yenisi değilde makyajlısı diyelim. Cross plus vb eklentileri ve ufak farklılıkları var.

Mini yeni cooper çıkarmadığı sürece 500 de kasa ve model değiştirmez. Anca ufak dokunuşlar.

 

Yorum bağlantısı
Onur Demir
Selçuk Bakış yazdı:

Ustanın adı neydi, kesenize bereket 

Ayhan Usta.

 

dükkanın ismi de öyle :) 

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
Onur Demir yazdı:

Ayhan Usta.

 

dükkanın ismi de öyle :) 

Gruplarda Kamil usta vs baya aktifti de o sandım bir an 😅

Yorum bağlantısı
  • 7 ay sonra...
Onur Demir
(düzenlendi)

Herkese merhaba,

İş güç derken baya bi ara vermişim foruma.

500L artık yok. Şubat ayında sattım.

 

Çok memnundum gayet iyidi aramız ama eşim kullanmadı bir türlü. Vites geçişleri vs derken olmadı bir türlü.

 

Kullanımı ve alım satımı nispeten kolay bir araba olan clio5 e geçiş yaptım. (Ayrıca bir konu açarım sanırm)

 

Kısa bir maceraydı güzel bir araçtı.

Yorum yazan iyi dileklerini ileten herkese teşekkürler.

tarihinde Onur Demir tarafından düzenlendi
  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...