İçeriğe Yönlendir

Ideal Motor Devri


Caner Altin

Recommended Posts

Caner Altin

Herkese Iyi Gunler,

 

Her motor tipi icin farkli oldugunu dusunerek, sorumu kendi aracim icin spesifik olarak sormak istiyorum. 

 

Yakit tuketimini tamamen goz ardi ederek, saglikli bir motor icin 1.8T benzinli bir motorda ideal motor devri kac olmalidir. Tecrubeli abilerimizin goruslerini merak ediyorum.

 

Tesekkurler.

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Yolun durumuna, aracın yüküne, hızına, rüzgara göre değişiyor. Kendi arabamla (1,6 atmosferik 110 hp) yüzde 5 eğimde hız sabitleyici ile 5.vites 100 ile çıkmaya çalışırsam araba da dolu ise 11-11.5 anlık gösterirken 4 e alırsam daha yüksek devirde ama daha düşük tüketimle çıkıyor. Düzde isem daha yüksek viteste daha az yakıyor. Katı kuralları olan bir konu değil.

Yüzde 10 eğim olan yolda 5 le 110 kasmak baya gaz isterken 4 e alıp tork devrinde daha az gaz ihtiyacı ile çıkılıyor.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

2000-2500 devirde rahat ve  sessiz çalışır diye düşünüyorum. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Berke Kaya yazdı:

Dizellerde maksimum torku verdiği devir ne ise en ideali o oluyor. Genelde 1750-2000 devir

Güçlü dizellerde işe yarar ancak 90 hp ve altı dizellerde eğimli yolda zorlar. Torku veriyor ama hp olarak düşük kalıyor. 

 

Misal 3500 devire kadar tork max ise 3000 devirlere çıkmak gerekebiliyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Caner Altin
Çağlar Bayur yazdı:

hangi hızda?

Ayni araba icin farkli hizlarda bu deger degisir mi ?

İlkay Başaran yazdı:

Yolun durumuna, aracın yüküne, hızına, rüzgara göre değişiyor. Kendi arabamla (1,6 atmosferik 110 hp) yüzde 5 eğimde hız sabitleyici ile 5.vites 100 ile çıkmaya çalışırsam araba da dolu ise 11-11.5 anlık gösterirken 4 e alırsam daha yüksek devirde ama daha düşük tüketimle çıkıyor. Düzde isem daha yüksek viteste daha az yakıyor. Katı kuralları olan bir konu değil.

Yüzde 10 eğim olan yolda 5 le 110 kasmak baya gaz isterken 4 e alıp tork devrinde daha az gaz ihtiyacı ile çıkılıyor.

Hocam benim sorum aslinda tuketimi tamamen goz ardi ederek , saglikli bir motor icin ideal devir hangisidir.

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Caner Altin yazdı:

 

Hocam benim sorum aslinda tuketimi tamamen goz ardi ederek , saglikli bir motor icin ideal devir hangisidir.

Yine yola ve duruma göre. 2500 devir 5.viteste tam gaz sıkmak yerine 4.vites 3500 devirde daha az gaz vererek daha rahat gider. 

Düz yolda 4.vites 3500 gitmektense 5.vites 2500 devirde daha rahat gider gibi. Bunu kullanırken zaten anlıyor insan. Jişet gibi keskin kuralı ya da yolu yok malesef.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Caner Altin yazdı:

saglikli bir motor icin ideal devir hangisidir.

yol şartına ve gidilen hıza göre değişir yoksa vites olmazdı zaten , sağlıklı devir zaten yoktur uygun devir vardır

  • Beğen 3
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Çağlar Bayur yazdı:

yol şartına ve gidilen hıza göre değişir yoksa vites olmazdı zaten , sağlıklı devir zaten yoktur uygun devir vardır

 

Doğru cümle bu işte. Bir dünya laf kalabalığıyla bu cümleyi anlatmaya çalışmıştım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
İlkay Başaran yazdı:

Bir dünya laf kalabalığıyla bu cümleyi anlatmaya çalışmıştım.

bekledim, kendini hırpala diye, sonra yazdım ben de

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Çağlar Bayur yazdı:

bekledim, kendini hırpala diye, sonra yazdım ben de

 

Sallama kepçe ile ateş istemeye gel diyorsun yani Çağlar abi?

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Celal Aydın

Gaza dokunduğunda tepkisiz kalmayacak motor, işte o zaman yanlış devirdesin demektir.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Celal Aydın yazdı:

Gaza dokunduğunda tepkisiz kalmayacak motor, işte o zaman yanlış devirdesin demektir.

 

güzel tespit, bu dediğin olduğunda üstte yazılanların hepsi olur...

 

düz yolda ise turbo dizel ve turbo benzinlide maks torku verdiği devirin az üstünde ve en üst viteste gidilir, burada benzinli kurum vs. olmadığından daha avantajlı, dizelde devre dikkat gerekir, benzinli daha toleranslı ve zarar görmez, vuruntu olmadıkça tabii, araç otomatikse oda olamaz zaten,  atmosferik benzinlide ise biraz daha yüksek devir iyidir,

 

sabah işim vardı dolanıp geldim, Edremit - Burhaniye yi biraz geçip döndüm, hız 90 vites 7 devir 2000 altı, ortalama yakıt 3.9 lt. hız sabitleme açık, yan camlar az açık.

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Ali Cihangiroğlu yazdı:

güzel tespit, bu dediğin olduğunda üstte yazılanların hepsi olur...

 

düz yolda ise turbo dizel ve turbo benzinlide maks torku verdiği devirin az üstünde ve en üst viteste gidilir, burada benzinli kurum vs. olmadığından daha avantajlı, dizelde devre dikkat gerekir, benzinli daha toleranslı ve zarar görmez, vuruntu olmadıkça tabii, araç otomatikse oda olamaz zaten,  atmosferik benzinlide ise biraz daha yüksek devir iyidir,

 

sabah işim vardı dolanıp geldim, Edremit - Burhaniye yi biraz geçip döndüm, hız 90 vites 7 devir 2000 altı, ortalama yakıt 3.9 lt. hız sabitleme açık, yan camlar az açık.

Kokluyor maşallah :D
Benzin iyi iyi de, yakıtı yakma skalası çok yüksek.

Aynı araçta 3.9 lt yaktırmak da senin elinde, 12 lt yaktırmak da.
Dizel bu konuda çok iyi, fiesta basarsan 6 lt basmazsan 5 lt yakıyordu :D

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Celal Aydın yazdı:

Kokluyor maşallah :D
Benzin iyi iyi de, yakıtı yakma skalası çok yüksek.

Aynı araçta 3.9 lt yaktırmak da senin elinde, 12 lt yaktırmak da.
Dizel bu konuda çok iyi, fiesta basarsan 6 lt basmazsan 5 lt yakıyordu :D

merak etme bunda fiesta gibi basarsan ondan daha az yakıp daha hızlı gidiyor, yakıtı iyi harbiden, normal kullanımda yani fiestayı kullandığım gibi kullandığımdaki genelde böyle kullanırım, daha az yakıyor, bu açıdan memnunum açıkcası, basıncada yani habire kalkış değilde bastın uzun yol yaptın, yine az yakıyor, çok farkı yok ...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Ali Cihangiroğlu yazdı:

merak etme bunda fiesta gibi basarsan ondan daha az yakıp daha hızlı gidiyor, yakıtı iyi harbiden, normal kullanımda yani fiestayı kullandığım gibi kullandığımdaki genelde böyle kullanırım, daha az yakıyor, bu açıdan memnunum açıkcası, basıncada yani habire kalkış değilde bastın uzun yol yaptın, yine az yakıyor, çok farkı yok ...

O zaman olmuş bu motor abi  :D :nazar:

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Ali Cihangiroğlu yazdı:

 

sabah işim vardı dolanıp geldim, Edremit - Burhaniye yi biraz geçip döndüm, hız 90 vites 7 devir 2000 altı, ortalama yakıt 3.9 lt. hız sabitleme açık, yan camlar az açık.

4 litre bedava gerçekten . otomatik  d4d corolla ile binbir takla ile en düşük 4.1 litre görebilmiştim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Doğan Arşiray yazdı:

4 litre bedava gerçekten . otomatik  d4d corolla ile binbir takla ile en düşük 4.1 litre görebilmiştim.

sakin gidersen komik rakamlar görüyorsun, 110-120 gittiğindede 5 lt civarı 3 kişi varken yakıyor, normal daha ne olsun, tabii hep sabit gitmoyoruz, arada sollama basma daha yavaş gitmelerde oluyor, anlık gaza gelme falan :)

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Celal Aydın yazdı:

Kokluyor maşallah :D
Benzin iyi iyi de, yakıtı yakma skalası çok yüksek.

Aynı araçta 3.9 lt yaktırmak da senin elinde, 12 lt yaktırmak da.
Dizel bu konuda çok iyi, fiesta basarsan 6 lt basmazsan 5 lt yakıyordu :D

 

Dizel büyük olmadıkça basıp basmamak arasında 1 litre ancak oynuyor. Yokuş yukarı hız farkı da basıp basmamak arasında 10 km oynamıyor bile. 2 litre ve üzeri dizellerden bahsetmiyorum. Fındıklar böyle. 
Şirket araçları fiestaydı bir ara 1.4 tdci. Abi süper ya diyor arkadaş ucuyla dokunuyorum 100 le çıkıyor dedi yokuşu. Tam bas bakalım ne olacak dedim 110 ancak demedi bile.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Tarifle olmaz bu arkadaşlar.. Hissedilir. 

Rahat yürüdğü rahat hızlandığı devir ideal devirdir.. 

Motora ve şanzımana göre değişmek şartıyla, Düz yolda 1500 olurken, rampada 1800-2200 bile olabilir. 

Ben mesela düzde giderken 1500 devir 5. vites yürüyorum. Ancak rampa çıkarken 80 ile 4. viteste çıkıyorum. 

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer

Aracın kendini iyi hissettigi devirleri kullanmak lazım.. İstekli oldugu baygınlasmadıgı kademeler tercih edilmeli.. Tabi yol durumları dahilinde.. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...