Çağrı Alaf 23 Şubat Yazar Paylaş 23 Şubat Metin Uzunoğlu yazdı: Ne yazık ki ülkemiz şartlarında motor çok tehlikeli bir o kadarda riskli bir ulaşım aracı. Kesinlikle Metin Hocam. Sürekli haberlerden duyuyoruz. Normalde gelişmiş ülkelerde trafikte birilerinin ölmesi anormal bir şey, haberlere infial olarak çıkan hadiseler. Bizde ise yaşamın normal bir parçası. Trafik dersinden Türk toplumu sınıfta kaldı ne yazık ki. Arabalar 2. kez evriliyor, endüstriyel çağ atlıyorlar ancak bizimkiler hala trafik yön ve işaretçilerine kulak asmamaya devam ediyorlar. Bu da herkes için tahlike yaratıyor, en büyük tehlike en az korunaklı seyehat edenin. Cezalar çok yetersiz. 1 Yorum bağlantısı
Murat Sahın 23 Şubat Paylaş 23 Şubat Metin Uzunoğlu yazdı: Ne yazık ki ülkemiz şartlarında motor çok tehlikeli bir o kadarda riskli bir ulaşım aracı. Motor dünyanın her yerinde tehlikeli hocam. Mesela Çağrı kazayı burada yapmadı. Yıllarca kullandım, bir anlık dalgınlığı affetmez derler hep, eksiktir. Başkasının bir anlık dalgınlığını da affetmez motor. Virajda denk gelen 25 kuruşluk bozuk para bile bariyerde son bulacak bir kaymayı başlatabilir mesela. Türkiye için trafik komple hepimiz için tehlikeli. Araç fark etmez. Hummer H1 kullanıyor olsanız onu da konserve edecek ağırlıkta ve hızda seyir yapan manyaklarımız var çok şükür. Bu sabah hafriyat kamyonunun yanında hızı eşitleyyip kontrol ettim, 120 km idi Motor, otomobil, minibüs, ne varsa konserveye çevirir. Çağrı Alaf yazdı: Kesinlikle Metin Hocam. Sürekli haberlerden duyuyoruz. Normalde gelişmiş ülkelerde trafikte birilerinin ölmesi anormal bir şey, haberlere infial olarak çıkan hadiseler. Bizde ise yaşamın normal bir parçası. Trafik dersinden Türk toplumu sınıfta kaldı ne yazık ki. Arabalar 2. kez evriliyor, endüstriyel çağ atlıyorlar ancak bizimkiler hala trafik yön ve işaretçilerine kulak asmamaya devam ediyorlar. Bu da herkes için tahlike yaratıyor, en büyük tehlike en az korunaklı seyehat edenin. Cezalar çok yetersiz. Tekrardan geçmiş olsun. İş insanlarda bitiyor Çağrı. Mevcut kültür seviyesi ile araçları yasakla, insanlar ata binsin, onunla da becerip ölümlü kaza yaparlar. Yolunu 200-300 metre kısaltmak için bölünmüş yolda tersten giden araçlar var trafikte. Bunun cezası para olmamalı mesela. Bazı şeylerde ehliyete el konulup araçlar yediemine çekilmeli, bel bükecek cezalar verilmeli. Mesela ben Ankara'da şu ana kadar yaya geçidinde yayaya yol vereni görmedim. Yol vermek için durduğunda seninle kavga ediyorlar birde trafiği ortasında durdun diye Hiç bir trafik kuralına uymayan hafriyat kamyonlarını hepimiz biliyoruz mesela. Kırmızıda durmaz, yükünü örtmez, hız sınırını aşar, milleti sıkıştırır. Başka ülkede olsa aracın direksiyonuna oturamazlar bir daha, bizde ağır vasıta kullanarak para kazanıyorlar. İnsanları kültürlendirmek önemli. O yükün neden örtülmesi gerektiğini bilecek. Bile bile uymuyorsa kurala öyle bir ceza yazacaksın ki direksiyona her oturduğunda içinde sızısını hissedecek. Adamlar havuz yapmış, ceza yiyen olursa ortaklaşa ödüyorlarmış. Adam başı günlük 3 kuruşa denk geliyor. Umurlarında değil ceza falan. Ehliyetini iptal edip aracını bağla bakalım ne oluyor... 2 Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı 23 Şubat Paylaş 23 Şubat Tekrar çok geçmiş olsun, umarım kısa sürede iyileşirsiniz. 1 Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf 23 Şubat Yazar Paylaş 23 Şubat İsa Acar yazdı: Geçmiş olsun Çağrı kardeşim... Teşekkür ederim abi. H.Cenk Bayrakçı yazdı: Tekrar çok geçmiş olsun, umarım kısa sürede iyileşirsiniz. Hocam çok sağolun. Murat Sahın yazdı: Tekrardan geçmiş olsun. İş insanlarda bitiyor Çağrı. Mevcut kültür seviyesi ile araçları yasakla, insanlar ata binsin, onunla da becerip ölümlü kaza yaparlar. Yolunu 200-300 metre kısaltmak için bölünmüş yolda tersten giden araçlar var trafikte. Bunun cezası para olmamalı mesela. Bazı şeylerde ehliyete el konulup araçlar yediemine çekilmeli, bel bükecek cezalar verilmeli. Mesela ben Ankara'da şu ana kadar yaya geçidinde yayaya yol vereni görmedim. Yol vermek için durduğunda seninle kavga ediyorlar birde trafiği ortasında durdun diye Hiç bir trafik kuralına uymayan hafriyat kamyonlarını hepimiz biliyoruz mesela. Kırmızıda durmaz, yükünü örtmez, hız sınırını aşar, milleti sıkıştırır. Başka ülkede olsa aracın direksiyonuna oturamazlar bir daha, bizde ağır vasıta kullanarak para kazanıyorlar. İnsanları kültürlendirmek önemli. O yükün neden örtülmesi gerektiğini bilecek. Bile bile uymuyorsa kurala öyle bir ceza yazacaksın ki direksiyona her oturduğunda içinde sızısını hissedecek. Adamlar havuz yapmış, ceza yiyen olursa ortaklaşa ödüyorlarmış. Adam başı günlük 3 kuruşa denk geliyor. Umurlarında değil ceza falan. Ehliyetini iptal edip aracını bağla bakalım ne oluyor... Abi diğer ülkelerde de kültür yüzünden her şey çok güzel olmuyor ki. Ben multinasyonal bir ülkede yaşıyorum mesela adam geçen haftasında Pakistan'da tarlada motor sürüyor oluyor ancak buraya geldiğinde tam bir Avrupa beyefendisi gibi trafikte. Ceza bence yeterli ancak cezanın neviyen değişmesi gerek. Dediğini anladım ben senin. Bak mesela; https://www.drive.com.au/news/a-brutal-message-from-victoria-police-we-will-crush-your-car/ Ehliyet iptali burada standart prosedür. Dahası da var. Avustralya'da eğer yeterince kuralları aştıysan elinden arabayı alır bir de güzel gözünün önünde ezerler böyle. Bu kurallar Türkiye'de uygulansa yolda araba kalmaz. Dış ithalat azalır, arabaya ihtiyaç kalmaz, hepimiz ihya oluruz. 40 olan okul yolundan 60 ile geç bakalım kaç sınav sonrası bir daha kaç sene sonra direksiyona geçebiliyorsun. Elbette hapisten çıktıktan sonra. Murat Sahın yazdı: Motor dünyanın her yerinde tehlikeli hocam. Mesela Çağrı kazayı burada yapmadı. Türkiye'de yapsam ölürdüm ama. Ben Türkiye'de Scooter'la bile 100'den aşağı düşmüyordum ki, burada 50'yi geçirtmiyorlar ve ben 55 ile düştüm. Bir şekilde kurallara uymamanın sonuçları beni korkuttu ve ben o gün 55 ile seyehat ettim. Nihayetinde yaşıyorum. Kaza yaşansa da ölüm oranlarına bakmak o trafiğin ve trafiğin sahiplerinin kültür seviyeleri hakkında daha net çıkarımlar yapmamızı sağlar. 3 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts