Furkan Serin 19 Eylül 2022 Paylaş 19 Eylül 2022 Herkese merhabalar. 2012 C4 e-hdi mcp yarı otomatik aracım var. Her zaman olmamakla birlikte çoğu zaman, kontağı çevirdiğimde sesli bi uyarı ile birlikte “SERVİCE” uyarı ışığı yanıyor. Yol bilgisayarında “Engine Management System Faulty” uyarısı veriyor. Uzun süredir bu şekilde ve aracın çalışmasında belirgin bi sorun yok gibi. Tek sorun Start&Stop çalışmıyor. ELM OBDII wifi cihazını bağladığımda 2 tane P1AA0 hata kodu aldım ekran resmini ekliyorum. Facebook C4 grubunda hata kodlarını içeren bi belgeden baktığımda “P1AA0-Gerilim tutma cihazı: Gerilim ölçümünde açık devre veya toprağa kısa devre” şeklinde açıklamış ama ne anlama geldiğini anlayamadım. Sorun nedir ve nasıl çözülebilir bilgisi olan var mıdır? Şimdiden teşekkür ederim. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 19 Eylül 2022 Paylaş 19 Eylül 2022 universal cihazlar bu tip arızalarda fikir vermez hatta bazen yanıltır, servise başvurun Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 19 Eylül 2022 Paylaş 19 Eylül 2022 Fablite uygulaması var onu indirip bakın. Daha detaylı arıza bilgisi verir Akü üstü sigorta paneli arızası oluyor start stoplularda. Bizde de bi 3008 var akü de değişti ama çözülmedi Yorum bağlantısı
Gencay Bengli 19 Eylül 2022 Paylaş 19 Eylül 2022 (düzenlendi) Yorgun ve yaşlanmış aküm yaklaşık 4 gün yattıktan sonra SERVİCES uyarısı aldım. 5 yıllık varta agm akü değişimi sonrası, aküyü yeniden kodlattım. 100km civarı kullandım sorun ortadan kalktı. servis uyarı ışığı yandığında özel servisteki lexia cihazdan stop start kapasitör voltajı düşük uyarısı alıyordum. Şimdilik sorun yok. Güncel bilgi varta agm 70 amper 2200 tl olmuştur. 19 Eylül 2022 tarihinde Gencay Bengli tarafından düzenlendi 3 Yorum bağlantısı
Furkan Serin 19 Eylül 2022 Yazar Paylaş 19 Eylül 2022 Sani Gerşon yazdı: Akünüz kaç yaşında? 5 yıllık akümü 1 ay önce değiştirdim varta 70 agm ile Çağlar Bayur yazdı: universal cihazlar bu tip arızalarda fikir vermez hatta bazen yanıltır, servise başvurun öneriniz için teşekkür ederim Mustafa Tüfekçi yazdı: Fablite uygulaması var onu indirip bakın. Daha detaylı arıza bilgisi verir Akü üstü sigorta paneli arızası oluyor start stoplularda. Bizde de bi 3008 var akü de değişti ama çözülmedi ona da bi bakayım teşekkürler Gencay Bengli yazdı: Yorgun ve yaşlanmış aküm yaklaşık 4 gün yattıktan sonra SERVİCES uyarısı aldım. 5 yıllık varta agm akü değişimi sonrası, aküyü yeniden kodlattım. 100km civarı kullandım sorun ortadan kalktı. servis uyarı ışığı yandığında özel servisteki lexia cihazdan stop start kapasitör voltajı düşük uyarısı alıyordum. Şimdilik sorun yok. Güncel bilgi varta agm 70 amper 2200 tl olmuştur. aküyü kodlatma ne oluyor hocam çok bilgili değilim. benim aldığım arıza kodunu google a yazdığımda çeşitli yabancı siteler çıkıyor, fransızca bir siteyi google’a çevirttiğimde Start&Stop kapasitör kısa devre vb. şeyler yazıyor tabi net bilgiye ulaşamıyorum ama kapasitörle ilgili bir durum olma ihtimali var sanırım en iyisi bir servise danışmak gibi görünüyor 1 Yorum bağlantısı
Gencay Bengli 20 Eylül 2022 Paylaş 20 Eylül 2022 Furkan Serin yazdı: 5 yıllık akümü 1 ay önce değiştirdim varta 70 agm ile öneriniz için teşekkür ederim ona da bi bakayım teşekkürler aküyü kodlatma ne oluyor hocam çok bilgili değilim. benim aldığım arıza kodunu google a yazdığımda çeşitli yabancı siteler çıkıyor, fransızca bir siteyi google’a çevirttiğimde Start&Stop kapasitör kısa devre vb. şeyler yazıyor tabi net bilgiye ulaşamıyorum ama kapasitörle ilgili bir durum olma ihtimali var sanırım en iyisi bir servise danışmak gibi görünüyor Stop start için ayrı bir parça var bu parçanın adı kapasitör. Akü yeterli voltajı sağlayamayınca kapasitörde düşük voltaj hatası veriyor. Ben bu sorunu akü değişimi yaptırıp aküyü araca tanımlatıp ( bilgisayarla bazı işlemler yapıldı) sonrasında 100km gibi bir mesafe katettikten sonra düzeldi. İstanbul içindeyseniz beylikdüzünde önöz otomotive gidebilirsiniz. 2 1 Yorum bağlantısı
Furkan Serin 21 Eylül 2022 Yazar Paylaş 21 Eylül 2022 Gencay Bengli yazdı: Stop start için ayrı bir parça var bu parçanın adı kapasitör. Akü yeterli voltajı sağlayamayınca kapasitörde düşük voltaj hatası veriyor. Ben bu sorunu akü değişimi yaptırıp aküyü araca tanımlatıp ( bilgisayarla bazı işlemler yapıldı) sonrasında 100km gibi bir mesafe katettikten sonra düzeldi. İstanbul içindeyseniz beylikdüzünde önöz otomotive gidebilirsiniz. Edirnedeyim ama burda bildiğim iyi bir citroen servisi yok, arada bir İstanbul’a geçiyorum söylediğiniz yere uğramaya çalışayım öneriniz için teşekkür ederim Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 24 Eylül 2022 Paylaş 24 Eylül 2022 Gencay Bengli yazdı: Stop start için ayrı bir parça var bu parçanın adı kapasitör. Akü yeterli voltajı sağlayamayınca kapasitörde düşük voltaj hatası veriyor. Ben bu sorunu akü değişimi yaptırıp aküyü araca tanımlatıp ( bilgisayarla bazı işlemler yapıldı) sonrasında 100km gibi bir mesafe katettikten sonra düzeldi. İstanbul içindeyseniz beylikdüzünde önöz otomotive gidebilirsiniz. Bunu demin bi 3008 için yaptırdık. Kodlama yaptı çalıştı start stop ama kapasitör dışında eksi kutup başında bir parça var o da arızali olabilir dedi Kapasitör icin 7000 tl eksi kutup başındaki parça için 1250 lira fiyat verdi. Bakalım bi kac gün sonra arıza net belli olacak. Yorum bağlantısı
Ali Osman SEVİM 26 Eylül 2022 Paylaş 26 Eylül 2022 Furkan Serin yazdı: 5 yıllık akümü 1 ay önce değiştirdim varta 70 agm ile öneriniz için teşekkür ederim ona da bi bakayım teşekkürler aküyü kodlatma ne oluyor hocam çok bilgili değilim. benim aldığım arıza kodunu google a yazdığımda çeşitli yabancı siteler çıkıyor, fransızca bir siteyi google’a çevirttiğimde Start&Stop kapasitör kısa devre vb. şeyler yazıyor tabi net bilgiye ulaşamıyorum ama kapasitörle ilgili bir durum olma ihtimali var sanırım en iyisi bir servise danışmak gibi görünüyor Merhaba, Eskimiş zaman zaman takviye yapmadan çalışmayan Mutlu AGM 70A aküyü, Varta AGM 70A akü ile değiştirdim. Sonrasında herhangi bir işlem yapmadan yaklaşık 30 km sonra start&stop da devreye girdi. (C4 2011 Confort Plus) 2 Yorum bağlantısı
Recommended Posts