İçeriğe Yönlendir

1.5 TDCI Fiesta Intercooler Ekleme


Murat Yirmibeş

Recommended Posts

Murat Yirmibeş

Herkese selam çok bilgim yok konu hakkında bilgi almak için yazıyorum yardımcı olursanız memnun olurum.

*intercooler boruları alüminyum veya paslanmaz krom olması çok aşırı fark eder mi?

*intercooler oldu ki alüminyum yaptığımız boruları ısıya dayanaklı izole bant kaplaması yapsak bir sorun teşkil eder mi_? iyi veya kötü yönde?

*intercooler boru çapları yazılım+downpipe göre yani bunların olduğu bir araca göre kaç çap olması ideal olur_?

şimdilik bu kadar aklımda olan sizlerin tavsiyelerinide dinlerim herkese şimdiden teşekkür ederim

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

ben emektar 1.4 dizel fiestama çok düşünmüştüm, baktımki bu iş sadece interkulla bitmiyor, tek başına işe yaramadığı gibi güçte kaybettiriyor, vazgeçmiştim, 2 yolu var,

ya adam gibi interkul turbo değişimi ve vs. lere ilave yazılım yapılacak yada araba değişecek, ben 2. yolu tercih ettim mesela :)

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
Murat Yirmibeş yazdı:

Herkese selam çok bilgim yok konu hakkında bilgi almak için yazıyorum yardımcı olursanız memnun olurum.

*intercooler boruları alüminyum veya paslanmaz krom olması çok aşırı fark eder mi?

*intercooler oldu ki alüminyum yaptığımız boruları ısıya dayanaklı izole bant kaplaması yapsak bir sorun teşkil eder mi_? iyi veya kötü yönde?

*intercooler boru çapları yazılım+downpipe göre yani bunların olduğu bir araca göre kaç çap olması ideal olur_?

şimdilik bu kadar aklımda olan sizlerin tavsiyelerinide dinlerim herkese şimdiden teşekkür ederim

 

*O güçte ki bir araç hiç bir farkı olmaz.

*Slikon renkli borular var ve görüntüleri çok hoş.

*İntercoolerın çapına göre borular kullanılması gerekirken, intercoolerın çapı ve büyüklüğü çok teknik detay bir bilgi. Bu işi yapan profesyonel firmalar yapılacak olan modifiyenin durumuna göre hesaplamalar yapmalı.

 

Gelelim tavsiyeye. Çok para harcayacaksınız. Turbo, downpipe, egzoz, yazılım ve yakıt sistemi. Öncelikle profesyonel bir modifiye firması ile görüşülecek ve yazılan reçetenin fiyatları gözden geçirilecek. Tüm bunlarla birlikte fren sistemi ve alttakım işine de girilmeli ki sağda solda kara tren gibi gezip oraya buraya patlayan araçlar dolu.

Bu işler 5' e de 15' e de yapılır. Birinde sanayiden çıkmazsınız, birinde mutlu mesud gezersiniz.

Sonuç ise, ortalama 100 ps güçte 1,6 turbo dizel bir araç alıp stage 1 yazılım yaptırmak daha mantıklı.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Murat Yirmibeş

Araçta intercooler olmadığı için 1.5 tdcı courier intercooler takmayı düşünüyorum çok extra bir performans beklemek değil amaç sadece aracı biraz daha rahatlatmak amaçlı downpipe+Stage 1 yazılıma uyum ve rahatlama olsun diye amaç

Yorum bağlantısı
Murat Yirmibeş

yapmak istediğim sistem resimde belirtildiği gibi resimde bir arkadaş uygulamasını yapıp atmış alıntıdır

ancak arkadaşım aracında downpip+yazılım+hybrturbo+intercolor mevcut ben o kadar düşünmüyorum

ben daha çok uzun ve sağlık turbo ve motor kullanımı için ve aracı performans odaklı değil rahatlatmak odaklı düşünüyorum yoksa hız tutkulusu değilim

rsm1.png

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

intercooler a yapılacak masraf o motorda aşırı acaip şeyler ilave edilmeyecek ise havaya gider, takılacak ise de boruların cinsi  yalıtım vs zaten gereksiz

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Araçta hic mi intercooler yok. Eski 1.4 HDI da intercooler olanla olmayan arasında 7 ps felan fabrikasyon fark vardı 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Araçta hic mi intercooler yok. Eski 1.4 HDI da intercooler olanla olmayan arasında 7 ps felan fabrikasyon fark vardı 

eurobeş sonrası cebeş gibi oldu bütün motorlar tatsız tuzsuz

Yorum bağlantısı
Murat Yirmibeş

Araçta malesef fabrikasyon olarak mevcut değil ama sonrasında üretilen aynı motor kullanılan 1.5 tdcı courierlerde bulunuyor bende onlarda kullanılan intercooler kullanmayı planlıyorum illaki tahminimce yararı olur diyorum 

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Turbolari birebir ayni mi acaba. İntercoller turbo lag yapabilir illaki yazılım ile cozulecek ama imkan varsa satıp 95 lik alırdım 

Araç kurye sandim Fiesta imiş. Onda yok galiba 95 lik 

 

 

 

 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Eski kasa 1.6 tdci 95 olan alın arasında uçurum vardır.

 

Mk6 da 1.4 tdci 68 lik kullandim, 1.6 tdci sport da. O fark intercooler vs ile çözülecek iş değil degmez

 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mustafa Tüfekçi yazdı:

1.6 tdci sport da.

onu ayır diğerlerinden ondaki şanzıman subaru da yok

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Aşırı besleme olan araçta hava ısınır. İntercoler ise mutlaka motorun verimli çalışması için fayda sağlar. Soğuk hava sayesinde ancak, doğru hesabı yapılmayan hortum kıvrımı ve çapı ile hava sürtünmesi artış gösterebilir. 

Dci reno birebir aynı motorda intercoler olmayan 65 olan 70 bg güç sunuyor. Tüm harita aynı. 

  • Teşekkür 2
Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz
(düzenlendi)

ben kendi aracıma yapmıstım 2019da güzel sogutuyor diger türlü tamponun içindeydi crom boruları eksozcuda yaptırdım istedigim kıvrımda ölcüde, aracımda yazılım var öncesinde ve sonrasında güncellendi. lag felan olmadı alttan alıyor hemen. öncesinde hybrit turbom vardı yag basınca tekrar orjinala döndüm sonra oda tekrar yag bastı en son cagre sıfır turbo aldım suan 45k olmus sorunsuz gidiyor sıfır gibi duruyor bakınca :)
eger isterseniz elimde cıkma fiat doblo intercoleri var onu satabilirim size.

20190314_195024.jpg

 

305746782_10159936396824210_3777477921575583084_n.jpg

tarihinde Okay Kaygusuz tarafından düzenlendi
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Murat Yirmibeş

ben aldım intercooler radyatörümü teşekkür ederim ben resimde paylaştığım arkadaşın çap 45 lik boru kullan diye yazmış bana ben bu konuda sizlerin tecrübesinden yararlanmak isterim ayrıca dediğim gibi alüminyum boru mu?paslanmaz krom boru mu_? bir yorumdada renkli silikon hortumlar diye gördüm ?

benim için şuanki adım

boru çapı?

boru veya hortum kullanımı önemli_?

kısaca artık bu projeye giriş yaptık sonunda ya hüsran ya mutluluk :) yaşayıp görcez

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Servet Aydın yazdı:

İntercoler Turbo gecikmesine neden olmaz. Gecikme az yakıt nedeniyle olur 

olması gerekenden büyük hacimli coller takınca şaapıyor turbolar.

Murat Yirmibeş yazdı:

arkadaşın çap 45 lik boru kullan diye yazmış bana

çap sizin elinizde değil zaten, turbo daki çıkış çapı bellidir, altına inilmez üstüne çıkınca debi azalır, silikon hortumun basınç altında genişleme avantajı var ama ben ufak turobda metal olmalı derim. alu boruyı kıvırabilecek yer var mı bence zor o yüzden çoğu krom kullanır

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Tamer Topaç

Tüm işlemler ayrıca bir noktada yapılır ise, yalnızca intercooler sonrası araç tepkimelerini paylaşır mısınız?

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Serkan Toker

İntercooler her türlü işe yarar bahsettiğiniz motorda. Aşırı sıcak havalarda etkisi çok hissedilir. Ben silikon hortumdan yana oyumu kullanırım..

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
Serkan Toker yazdı:

İntercooler her türlü işe yarar bahsettiğiniz motorda. Aşırı sıcak havalarda etkisi çok hissedilir. Ben silikon hortumdan yana oyumu kullanırım..

Güzel de görünüyor. Birçok rengi var. 

2004-2011-Ford-odak-MK2-C-Max-1-8-TDCi-araba-silikon-hava-Turbo-Intercooler-hortum.jpg.672c7c09b86c9b036829a9ef11e87d99.jpg

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Çağlar Bayur yazdı:

olması gerekenden büyük hacimli coller takınca şaapıyor turbolar.

 

Kapalı sistem gecikme olmaz ki. Ha liebherr cooler takılırsa şaapabilir 

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal

Klima borularına da işlem gerekecek, radyatörün değişmesi de gerekebilir. Kesme biçme yapılıp takılırsa başka tabi. 

 

Orjinal intercooler yerini klima boruları kapatıyor çünkü. Fiestada intercooler olan motorlarda parçası boruları vs açıkça görülüyor. 

 

Tabi orjinal parçanın fiyatı yakabilir 🙂

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Servet Aydın yazdı:

Kapalı sistem gecikme olmaz ki. Ha liebherr cooler takılırsa şaapabilir 

finduk kadar turboyla salon kada ryere hava  basınca diğer kapıdan esinti çıkar ancak

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...