Ramazan Alptekin 17 Eylül 2022 Paylaş 17 Eylül 2022 Abilerim / ustalarım hayırlı akşamlar. 3 yıl yokum görev nedeniyle arabamı nasıl muhafaza edebilirim çürümemesi için ? ankarada bildiğiniz kapalı otopark varmıdır ? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 17 Eylül 2022 Paylaş 17 Eylül 2022 her ay birisi sürüş yapıp havalandıracak Yorum bağlantısı
Murat Sahın 17 Eylül 2022 Paylaş 17 Eylül 2022 Çürür. Kapalı garaja koyman yetmez, escort kesin çürür. Aileden birileri belirli aralıklarla kısa da olsa bir tur atsın, en olmadı yerinde çalıştırıp camları falan açıp havalandırsın. Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 17 Eylül 2022 Paylaş 17 Eylül 2022 kapalı otoparkta nispeten iyi muhafaza edilir. bu şekilde uzun süre muhafaza edebilecek bir otopark neresi ben bilmiyorum. Yorum bağlantısı
Erhan Doruk 17 Eylül 2022 Paylaş 17 Eylül 2022 Uzun süre deyince havalimanı geldi aklıma ama 1 aydan fazla abonelik yaparlar mı bilmiyorum. Yorum bağlantısı
Ozkan çoban 17 Eylül 2022 Paylaş 17 Eylül 2022 Çağlar Bayur yazdı: her ay birisi sürüş yapıp havalandıracak Çağlar abi akü durumu ve içerisinde bulunun sıvılar bozulmaz mı veya bozulmaması için ne yapmalı ? Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 17 Eylül 2022 Paylaş 17 Eylül 2022 Ozkan çoban yazdı: Çağlar abi akü durumu ve içerisinde bulunun sıvılar bozulmaz mı veya bozulmaması için ne yapmalı ? Akü 6 aydan uzun süre şarj edilmeden kalırsa ömrü bayağı kısalıyor. Bu sebeple aküyü arada bir şarj etmek yerinde olur. Yorum bağlantısı
Mehmet Zincirkıran 17 Eylül 2022 Paylaş 17 Eylül 2022 sizin için özel bir araç mı hocam, neden satmıyosunuz? merakımı mazur görün Yorum bağlantısı
Koray Demir 17 Eylül 2022 Paylaş 17 Eylül 2022 Üç yıl otoparkta kalması çok uzun bir süre. Kapalı otoparklar bu sebeple yüksek ücretler isteyecektir. Bir tanıdığın tarlası, bağı, bahçesi ya da apartmanında yer alan garajı, barakası veya deposu daha makul olabilir. Hiçbir şekilde çalıştırıp yol yapma imkanı yoksa; 1. Aküyü komple kutup başlarından söküp aracı askıda kalacak şekilde takoza alın. 2. Araç içerisinde koku küf vs yapacak her şeyi çıkartın mümkünse kapalı bir garajda lastikleri siyah poşete geçirip brandasına çekmek suretiyle el freni ve vites boşta bırakın. 3. Deponuz çürümemesi için tamamen dolu olsun ancak gelişinizde bozulan benzini bir şekilde çekip eritmeniz gerekiyor. 3. Dönüşte yağ, yağ filtresi, triger kayışı, lastikler ve tüm sıvılarını değiştirin. 4. Aracın altına ve kaput içine kedi fare vs türememesi için naftalin atabilirsiniz. Yorum bağlantısı
Murat Sahın 18 Eylül 2022 Paylaş 18 Eylül 2022 Ben 3 ay diye okumuşum, 3 yıl ise ne yaparsan yap çürür. Bu modellerde ford araçları çürümesi ile bilinir ki hatırladığım kadarı ile senin araçta zaten çürüme başlangıcı vardı. Hızla büyür ve devam eder. Sat arabayı. Yorum bağlantısı
Kutluay Selçuk 18 Eylül 2022 Paylaş 18 Eylül 2022 Ankarada çürümez,nemli tuzlu yerde çürür,Ankarada kocatepe caminin kapalı otoparkında yıllardan beri yatan araçlar var,hiçbirşey olmuyor, aracı takoza bindir,aküyü sök başka birşeye gerek yok. Yorum bağlantısı
Ramazan Alptekin 18 Eylül 2022 Yazar Paylaş 18 Eylül 2022 Mehmet Zincirkıran yazdı: sizin için özel bir araç mı hocam, neden satmıyosunuz? merakımı mazur görün Satıp ne alayım abi 10 yıldır bindigim araba Yorum bağlantısı
Ramazan Alptekin 18 Eylül 2022 Yazar Paylaş 18 Eylül 2022 Murat Sahın yazdı: Ben 3 ay diye okumuşum, 3 yıl ise ne yaparsan yap çürür. Bu modellerde ford araçları çürümesi ile bilinir ki hatırladığım kadarı ile senin araçta zaten çürüme başlangıcı vardı. Hızla büyür ve devam eder. Sat arabayı. Abi satsam ne Alaçam focus. 1 e adam 200 yazmış oda cenaze aracı olmuş artık. Yorum bağlantısı
Murat Sahın 18 Eylül 2022 Paylaş 18 Eylül 2022 Ramazan Alptekin yazdı: Abi satsam ne Alaçam focus. 1 e adam 200 yazmış oda cenaze aracı olmuş artık. 3 yıl sonra bir escort parası harcarsın aklında bulunsun. Paranı nakite çevir, sonra başka bir yatırım yap, 3 yıl sonra ne olur bilinmez. Ama tabi karar senin. 1 Yorum bağlantısı
Emrah Altun 18 Eylül 2022 Paylaş 18 Eylül 2022 En mantıklısı satıp parayı dolar, altın veya benzeri değerini koruyacak bir şeye yatırmak. 3 sene sonra arabanın değeri düşecek, mtvsi ödenecek, trafik sigortası yapılacak, acaba ne oldu diye kafa sürekli arabada stresi olacak, 3 sene sonra bakımı, lastiği, çekicisi ustası derdi olacak vb. 2 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 18 Eylül 2022 Paylaş 18 Eylül 2022 Emrah Altun yazdı: En mantıklısı satıp parayı dolar, altın veya benzeri değerini koruyacak bir şeye yatırmak. 3 sene sonra arabanın değeri düşecek, mtvsi ödenecek, trafik sigortası yapılacak, acaba ne oldu diye kafa sürekli arabada stresi olacak, 3 sene sonra bakımı, lastiği, çekicisi ustası derdi olacak vb. 2020 öncesi 2007 aralığına kadar bu hesap doğru, 2020 sonrası dönem için hesap tutmuyor, eylül 2020 den bu yana araba fiyatı döviz bazında %20 civarında arttı mesela 1 Yorum bağlantısı
Murat Sahın 18 Eylül 2022 Paylaş 18 Eylül 2022 (düzenlendi) Çağlar Bayur yazdı: 2020 öncesi 2007 aralığına kadar bu hesap doğru, 2020 sonrası dönem için hesap tutmuyor, eylül 2020 den bu yana araba fiyatı döviz bazında %20 civarında arttı mesela 3 yıl sonra ödenecek tamirat/bakım bedelleri amorti eder diye düşünüyorum En basitinden 4 tane lastik 4 bin lira oldu, yağını suyunu pasını falan da hesap etmek gerek. Üzerine muayene, mtv, sigorta da cabası. 3 yılda 15 bin lira sigorta çıkar o arabaya 4 lastik + sigortalar 20 bin eder. Escortun döviz karşılığı üzerinden %20'yi de hesap etmek gerek ama bence satmak mantklı. 18 Eylül 2022 tarihinde Murat Sahın tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 18 Eylül 2022 Paylaş 18 Eylül 2022 Mehmet Göktürk yazdı: SAT Katılıyorum. 3 yıl saklanacak bi araç yok ülkemizde bence, klasik olmadığı sürece. Üstüne üstlük 3 yıl boyunca sigortası, vergisi de ödenecek. Dönüldüğünde bakım masrafı da fena olacak. 1 Yorum bağlantısı
Murat Sahın 18 Eylül 2022 Paylaş 18 Eylül 2022 Matematik basit ki benim matematiğim çok kötüdür. Kötü matematiğim ile, 3 yıl sonra bu günkü maliyetler ile; Akü 4 adet lastik (muhtemelen yazlık/kışlık lazım olacak ve 8 adet alınacak ama 4 diyelim) 3 yıllık mtv 3 yıllık sigorta Triger, filtreler ve sıvıların komple değişimi 3 yıllık süreçte oluşacak çürüklerin onarımı 1 depo benzin (ya dolu bırakılıp 3 yıl sonra çekilecek, ya depo paslanacak yeni depo alınacak) Çekici (bütün bu bakımlar yapılmadan aracın marşlanması büyük sorunlar doğurabileceğinden çekici ile bakıma gitmesi öngörülecektir) Muayene ve muayene gecikme cezası Bütün bunları toplayınca kabaca bir escort parası tutar. Yani eldeki escortu kullanabilmek için neredeyse escort parası harcanacak. Mevcutta araç satılsa ve para başka bir yatırım aracına bağlansa, 3 yıl sonra satılıp mevcut araca harcanacak escort parası da üstüne eklense daha iyi bir araç alınabileceği aşikar. Tabi eklemekte fayda var, o kadar uzun süre yatacak aracın sıvılarının yağ dahil boşaltılması önerilir. Bu aşamada ya tamirci getirilip park noktasında bu işlem yapılacak, yada tamirhanede yapılıp çekici ile araç park noktasına taşınacak. Nereden bakılsa gereksiz masraf. Üstelik bahsettiğimiz araçta halihazırda çürümeler mevcut. Bu 3 yıllık süreçte çok daha karmaşık bir hal alacaktır çürükler. 2 Yorum bağlantısı
Serkan Toker 18 Eylül 2022 Paylaş 18 Eylül 2022 İlla bekletecekseniz bence çekme belgeli hale getirin, sigorta muayene işlemesin.. 4 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 18 Eylül 2022 Paylaş 18 Eylül 2022 Aracı satın 3 yıllık eurobond alın. gelince paranız olsun. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 18 Eylül 2022 Paylaş 18 Eylül 2022 Mehmet Göktürk yazdı: eurobond alın. bir rus bu bondlardan geçen sene almış olsa şu an bozdurabiliyor mu? vesile ile aklıma geldi 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 18 Eylül 2022 Paylaş 18 Eylül 2022 Çağlar Bayur yazdı: bir rus bu bondlardan geçen sene almış olsa şu an bozdurabiliyor mu? vesile ile aklıma geldi Türk eurobondu aldıysa bozdurur. Rus da bozdurur. Bunun adı eurobond. euro ile ilgisi yok ki. Devlet iç borçlanma senedi. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts