İçeriğe Yönlendir

Yol Deverine Göre Direksiyon Açıları


Tansu Kalafatoğlu

Recommended Posts

Tansu Kalafatoğlu

Şöyle deverli ama düz bir yolda ileri giderken direksiyon tam düz durursa araç sola kayar. O yüzden böyle bir yolda direksiyon birkaç derece sağa kırık olmalı. 
 

peki aynı yol çok çok hafif sola virajlı olursa, o zaman da direksiyon düz durunca virajı döner mi sizce?

 

 

7624C0FA-931D-4AF1-BC0A-9A46374449E7.jpeg

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Getz ile 30, fiesta ile 20 derece falan:)

 

Dönebilir.

Hıza bağlı tabii.

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Furkan Bakırel
(düzenlendi)
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Şöyle deverli ama düz bir yolda ileri giderken direksiyon tam düz durursa araç sola kayar. O yüzden böyle bir yolda direksiyon birkaç derece sağa kırık olmalı. 
 

peki aynı yol çok çok hafif sola virajlı olursa, o zaman da direksiyon düz durunca virajı döner mi sizce?

 

 

7624C0FA-931D-4AF1-BC0A-9A46374449E7.jpeg

Mantıken yolun yatay yönde ki eğimine ve virajın açısına göre direksiyona herhangi bir açı vermeden araç virajı alabilir.Bu olay da esasen araç dönmüyor yolun yatay yöndeki eğimi aracın ağırlık merkezinin  değişmesine sebep oluyor ve araç dikey yöndeki hareketi ile birlikte yol eğimine bağlı olarak sürükleniyor.Ek olarak düz yolda dever olmaz ki  yatay ve dikey yönlü eğim olur eğer eğim merkez kaç kuvvetine tepki kuvveti oluşturmak için yapılırsa dever olur , merkez kaç kuvveti de dönüşlerde olur 🙂🙂 .

tarihinde Furkan Bakırel tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Furkan Bakırel yazdı:

Mantıken yolun yatay yönde ki eğimine ve virajın açısına göre direksiyona herhangi bir açı vermeden araç virajı alabilir.Bu olay da esasen araç dönmüyor yolun yatay yöndeki eğimi aracın ağırlık merkezinin  değişmesine sebep oluyor ve araç dikey yöndeki hareketi ile birlikte yol eğimine bağlı olarak sürükleniyor.Ek olarak düz yolda dever olmaz ki  yatay ve dikey yönlü eğim olur eğer eğim merkez kaç kuvvetine tepki kuvveti oluşturmak için yapılırsa dever olur , merkez kaç kuvveti de dönüşlerde olur 🙂🙂 .


şehir içinde su akması için dever gibi eğim oluyor

 

şimdi aklıma takılan şu. Eski arabalarda dediğin gibi yolun deveri arabayı kendi kendine döndürüyordu. 
 

benim corolla’yı rottan yeni çıkardım. Düz ve her yönde eğimsiz yolda direksiyon 0 açı ile şeridi takip ediyor.
 

Ama iş yola gelince; 

 

Üstteki yol gibi ve çok hafif sola dönüştü yolda bazen direksiyonu 1 derece sağa kırmam gerekebiliyor. Bazen düz tutuyorum
 

bu sorun direksiyonun elektrik destekli olmasından kaynaklanıyor olabilir mi? 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

arabanın bu davranışı ön düzenin arabadan arabaya farklı olmasıyla ilişkili. toyotalar tırt olduğu için yolu takip ediyor tabi otopilot olarak da düşünülebilir. Kavşaktan çıkınca toparlama davranışı da araçtan araca değişir. Özellikle mersedeste bi değişik. 

Ayrıca kamber açısı ve toe açısı da araçtan araca tasarımda farkediyor. Bunlar da etkiliyor. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mehmet Göktürk yazdı:

arabanın bu davranışı ön düzenin arabadan arabaya farklı olmasıyla ilişkili. toyotalar tırt olduğu için yolu takip ediyor tabi otopilot olarak da düşünülebilir. Kavşaktan çıkınca toparlama davranışı da araçtan araca değişir. Özellikle mersedeste bi değişik. 

Ayrıca kamber açısı ve toe açısı da araçtan araca tasarımda farkediyor. Bunlar da etkiliyor. 


o zaman mercedes’e tırt diyebilir miyiz hocam :) 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


o zaman mercedes’e tırt diyebilir miyiz hocam :) 

uzmanı söylesin ben 190ı epey kullandım çok değişik ama nasıl değişik anlamadım bi değişik. bağımlılık yapıyor. 

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Focus1 sanki kendi kendine dönerdi öyle güzel bir direksiyonu vardı.  : ) Kullananlar bilir .

Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç
Evren Erakçora yazdı:

Focus1 sanki kendi kendine dönerdi öyle güzel bir direksiyonu vardı.  : ) Kullananlar bilir .

Ben F1 deki direksiyonu çok arabada bulamadım nasıl bir mühendis yaptıysa 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Çağatay Kılınç yazdı:

Ben F1 deki direksiyonu çok arabada bulamadım nasıl bir mühendis yaptıysa 

BMW lerde var ama onlar arkadan itiş. 

Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç
Evren Erakçora yazdı:

BMW lerde var ama onlar arkadan itiş. 

Ben daha BMW aşamasına gelemediysem😁

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Ben ellerimi bırakıp yol çizgisine girersem denemek için arabahı o tarafa çekiyor. Sağdaki düz çizgiye girersem daha kontrollü ama daha çabuk çekiyor. Kesik kesik olan ortadaki çizgi evlere şenlik. Bende çok severim böyle denemeleri. 

Geçenlerde motorla yolun kenarında gidiyorum tam stabilizenin başladığı yerdeyim lastik bir kısmı asfaltta sayılır. Frende ya da elimi bırakırsam gevşek zemine doğru gidecek o kesin, ben gazı tam açınca ne yapacağını merak edip açtım ve tarlaya girmeyi seçti motor. Toparladım hemen ama bi aksiyon oldu gereksizce.

  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu


ben de tam emin değilim ama bi gariplik var, çözemedim. Video çekeyim en iyisi

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

lpg candır


kokusunu çekince dert tasa kalmıyor di mi ☺️

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


kokusunu çekince dert tasa kalmıyor di mi ☺️

88 sene öncesinde kalma gel günümüze teknoloci gelişti faydalan, hala AE101 kafası nedir yahu

vesile ile direksiyon ile sağ sol ve  deverde sağ sol yapması ayrı şeyler, uçaktan örnekelrsek biri rudder ,  diğeri aileron ile yapar ya ona benzer.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


kokusunu çekince dert tasa kalmıyor di mi ☺️

Ben yolda şahin falan denk gelirse geçmiyor arkasından devam ediyorum. Ciddi tasarruf oluyor onun eksozdan çıkan çiğ lpg ile.

  • Beğen 1
  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

88 sene öncesinde kalma gel günümüze teknoloci gelişti faydalan, hala AE101 kafası nedir yahu

vesile ile direksiyon ile sağ sol ve  deverde sağ sol yapması ayrı şeyler, uçaktan örnekelrsek biri rudder ,  diğeri aileron ile yapar ya ona benzer.


hah tamam güzel oldu. Aynen şöyle sürüyorum kibriti :) 

 

images?q=tbn:ANd9GcRAGllmANYHufOMAsm_tJm

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Oğuzkan Işık
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


ben de tam emin değilim ama bi gariplik var, çözemedim. Video çekeyim en iyisi

Gündüz mü çekeceksin yine farları yakmadan yaanin😃

Yorum bağlantısı
Erdem Doğan

bi efsane vardı. Mercedesler hep sola çekermiş. Almanyadaki yollar sağa eğimli olduğu için araçlar düz gitsin diye öyle ayarlanmış. O yüzden TRde araçlar sola çekermiş. Gördüğümde bi gülme gelmişti :D

  • Mutlu 4
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Oğuzkan Erışık yazdı:

Gündüz mü çekeceksin yine farları yakmadan yaanin😃


iphone 13 aldım bunun için. Gece karanlığında iyi çekiyormuş :) 

  • Mutlu 2
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...