İçeriğe Yönlendir

Motor Kaputu Zarar Gören Arabanın Motoruda Zarar Görmüş müdür?


Hamza Bayram

Recommended Posts

İlkay Başaran
Çağlar Bayur yazdı:

stokçu mudur nedir töbee

Piyasadan haberim yok. O kadar da mı etmiyor :D

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Hamza Bayram yazdı:

Anladım hocam önden kazada o ara demir hasar alamadan motor hasar almaz. Peki hocam o ara demirin değişip değişmediği ekper de çıkar mı? 

ön şase kolu demiri sağlamsa da motor hasar almış olabilir, almaz denemez, olasılık çok, tarlaya dalmıştır?

İlkay Başaran yazdı:

Piyasadan haberim yok. O kadar da mı etmiyor :D

ooo acemi satıcı en sevdiğim

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Çağlar Bayur yazdı:

 

ooo acemi satıcı en sevdiğim

 

Kaputu nasıl açarız da motora bakarsın o konu canımı sıkıyor. Yapışmıştır yine.

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Hamza Bayram
Çağlar Bayur yazdı:

ön şase kolu demiri sağlamsa da motor hasar almış olabilir, almaz denemez, olasılık çok, tarlaya dalmıştır?

ooo acemi satıcı en sevdiğim

Onu merak ediyorum hocam o demirden var mı araçlarda?

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
(düzenlendi)
Hamza Bayram yazdı:

Onu merak ediyorum hocam o demirden var mı araçlarda?

Var Hamza bey var.

Mesela kendi aracımdan örnek vereyim, Renegade için resimde üstüne etiket yapıştırılmış parçadır bahsettiğim:

otocikmacom2800293597546IMG_0545.JPG

 

Ancak bu bir etken değil motorun hasar alıp almadığının belirlenmesi için. Araç giderken alttan tümseğe vurabilir, tarlaya çıkar, taşa oturur vs...

Yine kendi aracımdan örnek vereyim, önceki sahibi bir babaya vurmuş ve o demir yamulmuştu bende. Kendim değiştirttim. Motor patlak değil mesela bende :) 

tarihinde Sani Gerşon tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
Önder Özcan yazdı:

Hamza her kaza kendi içinde yorumlanır. Senin sorduğun sorunun kesin bir cevabı olamaz. Motor hasar almıştır da denemez almamıştır da denemez. Aracı görüp kontrol etmeden net cevap verilemez.

 

 

Arka cama buz?

Kanıt yok buz suçsuz :) 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Hamza Bayram
Sani Gerşon yazdı:

Var Hamza bey var.

Mesela kendi aracımdan örnek vereyim, Renegade için resimde üstüne etiket yapıştırılmış parçadır bahsettiğim:

otocikmacom2800293597546IMG_0545.JPG

 

Ancak bu bir etken değil motorun hasar alıp almadığının belirlenmesi için. Araç giderken alttan tümseğe vurabilir, tarlaya çıkar, taşa oturur vs...

Yine kendi aracımdan örnek vereyim, önceki sahibi bir babaya vurmuş ve o demir yamulmuştu bende. Kendim değiştirttim. Motor patlak değil mesela bende :) 

Anladım hocam her araçta olan bir parça yani?

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Hamza Bayram yazdı:

Anladım hocam her araçta olan bir parça yani?

%99 her araçta vardır. Çok ekonomik modellerde belki olmayabilir. Sonuçta aracın yürürüne, yol tutuşuna etken bi yapı taşı değil.

Yorum bağlantısı
Oğuzkan Işık
İlkay Başaran yazdı:

 

Kaputu nasıl açarız da motora bakarsın o konu canımı sıkıyor. Yapışmıştır yine.

260a verirsen biz de ekmek yiyelim 😅

 

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Hamit inan
(düzenlendi)

İyi bir kaportacı şaseye bakar söyler  aracın ağır kazası olup olmadığını. Kaputtan dolayı motora takilmaktan çok motorun genel durumu için daha çok dikkatli olmak lazım.

Hasar kaydida yanıltıcı olabiliyor. Benim bir tampon iki far değişti dört sene önce 8.000 hasar kaydı oldu. Kaputta ise 1 karış hafif ezik.

tarihinde Hamit inan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Hamza Bayram yazdı:

Yukarıda ki abiler den biri motorun önünde motoru koruyan şaseye bağlı bir demir var diyor diğeri yok diyor. Bu konu hakkında bilgi verebilirseniz sevinirim. 

 

Motorun önünde motoru koruyan demir olmaz. 

Şasi uçları olur. 

Motorun önündeki parça kendini zor korur, olan parçanın amacı motoru korumak değildir. 

 

Yorum bağlantısı
Hamza Bayram
(düzenlendi)
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Motorun önünde motoru koruyan demir olmaz. 

Şasi uçları olur. 

Motorun önündeki parça kendini zor korur, olan parçanın amacı motoru korumak değildir. 

 

İyice kafam karıştı hocam yukarıda ki arkadaşlar şasenin iki ucunun ortasında bir demir olduğunu söylüyor.

tarihinde Hamza Bayram tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Hamza Bayram yazdı:

iki ucunun ortasında bir demir olduğunu söylüyor.

radyatörü nereye bağlayacak üretici, yani ortada illa birşey olacak da bunun konu ile alakası yok, görseli konmuş olan da darbe sönümleyici, üreticiler yolcuyu korur, motor aksine ağır çarpışma enerjisi birikirse yere düşecek şekilde tasarlnıarır, sizin baktığınız arabada motor yere mi düşmüş

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Sani Gerşon yazdı:

İki şase ucunu birbirine bağlayan ara demir mevcut. Ancak bunlar kaza anında ezilip enerjiyi geri atmaya yönelik dayanıklı olmayan bağlantılar. Korumadan kastınız, tank gibi koruma değilse, ufak tefek çarpışmalarda tabi korur.

@Çağlar Bayur en başından beri söylüyorum da, Emmi bombayı bıraktı gitti :D 

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Furkan Bakırel
Hamza Bayram yazdı:

İyice kafam karıştı hocam yukarıda ki arkadaşlar şasenin iki ucunun ortasında bir demir olduğunu söylüyor.

Önde tampon demiri olur günümüz araçlarının hemen hemen hepsinde vardır bu demir.Kazayı görmeden sorunun net cevabını vermek imkansız şöyle kabaca yazayım ben.

1)Yüksek bir aracın altına girme :

Tampon demiri genelde zarar görmez ve kaput katlanır eğer çarpışma şiddeti çok değil ise kaput düzeltilir boyanır motor genelde zarar görmez üst bölgede ki plastik (manifold gibi) parçalar kırılabilir.

2) Otomobil-Suv çarpışması :

Çarpışma açısına göre tampon demiri yine zarar görmeyebilir bu durumda far , tampon , radyatör grubu dağılır kaput katlanır ama motor kaza sonrası çalışmaya devam eder ise hararet sebebiyle zarar görebilir.

Çarpışma açısına göre tampon demiri hasar alabilir bu durumda şaseleri de geriye doğru katlayacaktır.Şiddet fazla ise motor kulaklardan ayrılır göğüs sacına yaslanır. Bu tarz hasar alan araçlara yönelmek sıkıntı doğurabilir.

3 ) Sabit ; sivri, köşeli yada yuvarlak bir cisme çarpmak :

Tampon demiri içe doğru eğilir ve bu sırada şaseleri de birbirine doğru büker , şaseler motoru sıkıştırır şiddete bağlı olarak motor çevresinde plastikleri kırar , kulakları koparıp motoru kupanın altına doğru iter motor da bu kazada bayağı hırpalanır . Bu tarz kazalardan sonra da toplanan araba zor adam olur bu tarz araçlara yönelmemek doğru olur.

 

* Orta lüks yada lüks araçlarda ön kısımda standart otomobillere göre fazlaca ekipman yer alır ( Çarpışma önleyici , Şerit takip , ACC , Adaptif farlar , park sensörleri , soğutucu radyatör grupları vs vs ) sanayi de toplanırsa adam olmaz . Ayrıca hava yastığı sistemi eğer devreye girdiyse bu sefer işin içine torpido , hava yastıkları , emniyet kemerleri girer ortalık karışır bu tarz kazalarda araba genelde perte ayrılır ve satılır sonra canlı bomba olur .

 

** Arkadan kazalı düşünülebilir ama önden kazalı geçmişi bilinemeyen arabaya pek girmemek lazım.

 

*** Ufak kazalar göz ardı edilebilir ne kadar hasar aldığı önemlidir.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Sani Gerşon yazdı:

Emmi bombayı bıraktı gitti :D 

Nereye bomba koymuşum len. :)

 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...