İçeriğe Yönlendir

160 binde 2. Kez Sübap Yakan Focus


Görkem Karakaş

Recommended Posts

Görkem Karakaş

Merhabalar. 2019 Kasım'da 120 binde performans düşüklüğü hafif tekleme şikayetleriyle servise götürdüğüm arabamda sübaplar yanık dendi. Kompresyon testi yapıldı. Düşük görüldü. Üst kapak açıldı ve yapıldı. Aşağıya ekliyorum.

Dün yolda giderken hiç bi tekleme performans sorunu yokken bi anda araba sallandı. Motor kulakları değişim istediği için önce komple kulak gitti sandım. Motor arıza ışığı yandı bilgisayara bağlandı. 2. Silindirde zengin karışım vs gösterdi. Kompresyon testi yapıldı ve 2. Silindirdeki basınç 0 . Arabayı bıraktım. 8 bin ortalama masrafı çıkar dediler. 

Bu arabanın 30 bin sonra tekrar yakması moralimi çok bozdu. Neden yapar nedir bu arabanın hastalığı.

Focus 2 benzinli 115 Hp

IMG_20191122_103600.jpg

Yorum bağlantısı
Görkem Karakaş
Sani Gerşon yazdı:

LPG var mı araçta?

Var. Değiştiğinde çelik sübap takılacağı söylendi. Değiştirecek yeni servise içindeki durumu hakkında bana bilgi vermesini söyledim. Bakalım ne diyecekler

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Yanlış bilmiyorsam, LPG'li araçların subaplar 80-100bin km de bitiyor. Bu sebeple çelik değilde, normal subap takıldıysa durum olağan. Dediğiniz gibi, bakalım ne çıkacak içinden.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Görkem Karakaş
Sani Gerşon yazdı:

Yanlış bilmiyorsam, LPG'li araçların subaplar 80-100bin km de bitiyor. Bu sebeple çelik değilde, normal subap takıldıysa durum olağan. Dediğiniz gibi, bakalım ne çıkacak içinden.

Sani abi senin vasıtanla biraz bilgi vereyim, arabaya lpg 45 binde takıldı.

120 binde performans düşüklüğü sebebiyle gittim. Yani orjinali 45 bin benzin 75 binde lpg ile gitti. Bu sefer ise hem 30 bin gitti hemde 2. Silindir komple çalışmıyor gibiydi. Buji kablosunu çekiyoruz arabanın çalışmasında hiç bi değişme olmuyor. Benim kafam buna takıldı.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Görkem Karakaş yazdı:

Sani abi senin vasıtanla biraz bilgi vereyim, arabaya lpg 45 binde takıldı.

120 binde performans düşüklüğü sebebiyle gittim. Yani orjinali 45 bin benzin 75 binde lpg ile gitti. Bu sefer ise hem 30 bin gitti hemde 2. Silindir komple çalışmıyor gibiydi. Buji kablosunu çekiyoruz arabanın çalışmasında hiç bi değişme olmuyor. Benim kafam buna takıldı.

Hatalı bi işlem olsa 30bin km gitmezdi araba diye düşünüyorum. Yine de bakalım ustanız ne diyecek.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Çelik supap orijinal supaptan dayanıklı mı bunu bilen test eden yok sanırım. 
 

bence ilk üst kapak revizyonunda hatalı şeyler yapıldı. Ya da lpg ayarınız çok kötüydü. 30.000km dayanabildi en fazla

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erdoğan Temur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Çelik supap orijinal supaptan dayanıklı mı bunu bilen test eden yok sanırım. 
 

bence ilk üst kapak revizyonunda hatalı şeyler yapıldı. Ya da lpg ayarınız çok kötüydü. 30.000km dayanabildi en fazla

lpgden önce sübaplar gidiyor. Çelik sübap taktırıyorsun sonra silindir gidiyor. 

Yorum bağlantısı
Görkem Karakaş
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Çelik supap orijinal supaptan dayanıklı mı bunu bilen test eden yok sanırım. 
 

bence ilk üst kapak revizyonunda hatalı şeyler yapıldı. Ya da lpg ayarınız çok kötüydü. 30.000km dayanabildi en fazla

 

Mert Gülkokan yazdı:

ilk kapak işine şüpheli bakmaktansa aracının lpg sistemine ve ayarına bakardım

 

ayarsız lpg aşırı tehlikeli bir durum

Lpg 10-15k önce bakıma girdi. Yakıt ve egzoz değerleri normal olduğu için ekstra bi şey yapılmadı.

 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Görkem Karakaş yazdı:

 

Lpg 10-15k önce bakıma girdi. Yakıt ve egzoz değerleri normal olduğu için ekstra bi şey yapılmadı.

 


bakımda kim baktı? Yola çıkıp bilgisayarla gaz ayarı yapıldı mı?

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Geçmiş olsun, ah ah ekonomi tırt olunca düple vs. uğraşıp motorun canına okumak zorunda bırakan bu durumadır isyanım...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat

bence lpg ayarınızın kötü olmasından dolayı böyle. benim focusumda lpgliydi ben sattığımda 100 binde idi şu an 170 lerde halen subap filan işi olmadı .

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Mert Gülkokan yazdı:

focus2 lerde 2 motor var 115 hp düz vites ve 100 hp otomatik ,

115 lerde daha fazla lpg sorunu var 100 hp ye göre

 

İki motorda da düzgün montaj ve doğru afr ayarı ile sorun yaşanmadan uzun süre binenler var. Taksici arkadaş kullandı, 800 bin km yaptı, bir kez üst kapak yapıldı arabasına. Makyajlı kasaydı, 115likti. 115liklerin subaplar daha hassas ama temel sorun lpg ayarı diyorlar. Mesele yola çıkıp ayar yapan çok az, yaptıran daha da az :) 

 

Görkem Karakaş yazdı:

 

Lpg 10-15k önce bakıma girdi. Yakıt ve egzoz değerleri normal olduğu için ekstra bi şey yapılmadı.

 

 

Bilinenin aksine, aracın az yakması yani fakir karışım da subap düşmanıdır. Yani aracın az yakması yada eksozdan çiğ gaz atmasından ziyade, hava yakıt karışımının doğruluğu önemli. Ankara'ya yolunuz düşerse (Afyonda yada daha yakında var mı bilmiyorum ama, Ankarada 2 kişi var yapan, AFR ayarı yaptırın. 

Ali Cihangiroğlu yazdı:

Geçmiş olsun, ah ah ekonomi tırt olunca düple vs. uğraşıp motorun canına okumak zorunda bırakan bu durumadır isyanım...

 

Abi çok bakındım senin araçtan, uçmuş fiyatlar :) Yoksa sw olanı tadından yenmezdi. Hemde dediğin gibi, gayet benzinle binilesi bir yakıtı var.

 

Gerçi para olsa @Tansu Kalafatoğlu bu konuda iyi bir tercih yaptı, en güzeli hybrid olabilir. Şirkette eşeğe biner gibi biniyoz, yok, ısrarla 5,5 litre yakıyor :D 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Görkem Karakaş
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


bakımda kim baktı? Yola çıkıp bilgisayarla gaz ayarı yapıldı mı?

BRC servisi. Taktırdığım yer. Belki daha sonra fakir/zengin olup ayarı bozuldu ise bilemiyorum. burdan çıkınca tekrar gidip kontrol ettireceğim. 

Murat Sahın yazdı:

 

İki motorda da düzgün montaj ve doğru afr ayarı ile sorun yaşanmadan uzun süre binenler var. Taksici arkadaş kullandı, 800 bin km yaptı, bir kez üst kapak yapıldı arabasına. Makyajlı kasaydı, 115likti. 115liklerin subaplar daha hassas ama temel sorun lpg ayarı diyorlar. Mesele yola çıkıp ayar yapan çok az, yaptıran daha da az :) 

 

 

Bilinenin aksine, aracın az yakması yani fakir karışım da subap düşmanıdır. Yani aracın az yakması yada eksozdan çiğ gaz atmasından ziyade, hava yakıt karışımının doğruluğu önemli. Ankara'ya yolunuz düşerse (Afyonda yada daha yakında var mı bilmiyorum ama, Ankarada 2 kişi var yapan, AFR ayarı yaptırın. 

 

 

Teşekkür ederim. Fakirden ziyade karışık 8-8.5 litre yakıyordu. Dediğim gibi çıkınca afr yaptırırım. Denizlide yaptırıyorum arabayı. Denizlide tavsiye edilen yerler vardı.

 

Çağlar Bayur yazdı:

kompresyon 0 demek, subap kırık çıkacak demek.

Evet abi tahmin ettim. Zaten 3 silindirle çalışıyordu araba. İnanılmaz bi sarsıntı ile. İlk kulak sandım ama böyle çıktı.

Buji kablosunu çıkarınca arabanın çalışmasında hiç değişme olmuyordu

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Murat Sahın yazdı:

 

 

 

Abi çok bakındım senin araçtan, uçmuş fiyatlar :) Yoksa sw olanı tadından yenmezdi. Hemde dediğin gibi, gayet benzinle binilesi bir yakıtı var.

 

Gerçi para olsa @Tansu Kalafatoğlu bu konuda iyi bir tercih yaptı, en güzeli hybrid olabilir. Şirkette eşeğe biner gibi biniyoz, yok, ısrarla 5,5 litre yakıyor :D 

ne yazıkki öyle fiyatlar korkunç, yakıt hakikaten güzel, resmen dizel gibi basıncada sanki koca motor var gibi ama yakmıyorda, motor çok iyi bence...

Korollaya bende niyetlendiydim ama 400 kişi sırada dediler ve beklerken fiyatta uçtu, kibritler evet şehir içinde yakıt olarak harbiden güzel tabii, bende pek farketmezdi aslında, bulunduğum yer itibarıyla yazın en kalabalık zamanlar harici burada sanki uzun yol yapıyor gibi rahat trafik var kısmen, bu durumda arada değmeyecek kadar az yakıt farkı oluyor, bende kasmadan sürdüğümde 5.7 lt. ile geziyorum sen düşün artık, kibritin olayı yoğun şehir içi trafiğinde ortaya çıkıyor...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül

Lpg ayarı bozuk olsa motor arızalanmadan önceleri arıza kodu vermesi gerekir. Muhtemelen subap kalitesi düşük

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ayhan Asil

Büyük geçmiş olsun. Can sıkıcı bir durum. Nadiren görülen durumlardan belki ama o da sizin başınıza gelmiş. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Görkem Karakaş

Herkese teşekkür ederim. Araba çıktıktan sonra afr ayarına girecek. Sonrada 200 km benzinde kullanacağım yeni sübaplar alışsın diye. Sonra salı günü 1200 km kadar bi yol var. Orda göreceğiz performansı yakıtı ve motoru.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Görkem Karakaş yazdı:

. Araba çıktıktan sonra afr ayarına girecek. Sonrada 200 km benzinde kullanacağım

bence tam tersi olmalı sıralama, bir depo benzinde kullanıldıktan sonra yakıt haritası oluşur, lpg ayarına ondan sonra girmeli

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

bence tam tersi olmalı sıralama, bir depo benzinde kullanıldıktan sonra yakıt haritası oluşur, lpg ayarına ondan sonra girmeli


O zamab şu yapılsın. Lpg beyninin sigortası çekilsin. Mazda’da 2 depo benzin yedim benzin haritası değişmedi. Lpg sigortasını çıkarınca düzeldi

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Görkem Karakaş
Çağlar Bayur yazdı:

bence tam tersi olmalı sıralama, bir depo benzinde kullanıldıktan sonra yakıt haritası oluşur, lpg ayarına ondan sonra girmeli

Benim mantığım çok basitti. Ayarsız binmemek en kısa sürede syarı yaptırıp birazda lpg ile binmekti. Ama dediğin doğru abi bunu yapayım. 

Yorum bağlantısı
Emre Şimşek
Çağlar Bayur yazdı:

kompresyon 0 demek, subap kırık çıkacak demek.

Bi bakmışsın supaplar sağlam ama buji kabloları tırtmış. Olur mu böyle?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Emre Şimşek yazdı:

Bi bakmışsın supaplar sağlam ama buji kabloları tırtmış. Olur mu böyle?

yok olmaz kompresyon testinde zaten kablolar bagajda dursa sonuç değişmez, mangala atıp yaksak ta değişmez

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...