İçeriğe Yönlendir

Şüpheli Hararet


Gökhan DOĞAN

Recommended Posts

Gökhan DOĞAN

Merhabalar herkese ,

babama 2000 model focus aracı alalı 1 yıl oldu Çanakkale'den alınıp Erzurum'a sorunsuz şekilde getirmiştim. alındıktan hemen sonra triger yağ bakımları yapıldı. antifriz olarak orjinal skoda kırmızı antifrizi konuldu saf antifriz su ilave edilmedi. kış aylarında özellikle uzun yolda kesinlikle hararet normal seviyeye gelmeyip rampa aşağı dibe vuruyordu kalorifer ısıtmıyordu TERMOSTAT ARIZALI muhtemelen. babam haftada veya 2 haftada bir kere kullandığı için doğrusu önemsemedik bu durumu. yaklaşık 3 ay önce uzun bir yolculuğa çıktım +2000 rakım rampada bile bile sıkıştırdım hararet orta seviyeyi hafif geçti gaz kesince anında normal seviyeye geldi ve sonrasında problem olmadı. 1 ay önce yine bir uzun yolda rampada aynı sorunu yaptı sıkıştırmadan varacağım noktaya sorunsuz geldim. şimdilerde ise şehir içi hafif rampalarda hararet yine aynı şekilde yükseliyor gaz kestiğim an normal seviyeye geliyor. yedek su kabında kaynama fokurdama vs yok. hararet emaresi yok gibi sezdim fakat size sormak istedim. bu gerçek bir hararet mi  "yalancı" diye tabir edilen hararet mi yoksa tamamen termostata dayalı bir problem mi? Teşekkür ederim..

Yorum bağlantısı
Ümit Türk
(düzenlendi)

Tıkanma var gibi geldi bana. Benzer durum başıma gelmişti. Radyatör tıkalı çıkmıştı. Önemsememiştim sonra conta yedik. 

tarihinde Ümit Türk tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç

Son susturucuyu da kontrol ettirin içi parçalanıp dolabiliyor.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Termostat arızalı zaten. Öncelikle o bi değişecek. Sonra da sistemin havası güzelce alınmalı. Focus'ların havası zor alınır, yöntemi vardır. Bir Ford'çuya götürün mutlaka.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Fatih Evcin
(düzenlendi)
Sani Gerşon yazdı:

Termostat arızalı zaten. Öncelikle o bi değişecek. Sonra da sistemin havası güzelce alınmalı. Focus'ların havası zor alınır, yöntemi vardır. Bir Ford'çuya götürün mutlaka.

Her fordçuyum diyen alamıyor havayı ben 2 ay uğraştım :) 

Geceleri araba aşağı bakacak şekilde dik bayır bulup,  yedek su deposu kapağını açık bırakıyordum :D 

tarihinde Fatih Evcin tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
  • Mutlu 4
Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül
Fatih Evcin yazdı:

Her fordçuyum diyen alamıyor havayı ben 2 ay uğraştım :) 

Geceleri araba aşağı bakacak şekilde dik bayır bulup,  yedek su deposu kapağını açık bırakıyordum :D

😂😂😂Bu şekilde bir video izlemiştim arabanın arkasını falan kaldırıyorlar.

Yoruma yazdım ford bu arabaya fabrikada ilk suyu koymak için rampa mı yapmış diye 😂😂

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

başlık taki şüphe bende pek uyanmadı, bence termostat açık kalıyor + devirdaim gidici su basıncı azalmış. ihmal etmemli bir ustaya göstermeli

Sani Gerşon yazdı:

Focus'ların havası zor alınır,

havalı araba ondandır :f1: zor alınmaz da lpg hortummları bazen işi bozuyor

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal

Anlamadığım şey şu neden su ile karışom yapılmadı? Saf şekilde kullanılınca soğutma verimi düşer ve ayrıca sağa sola zarar verme ihtimali artar. 

 

Devirdaim ve termostata ek müşürü de ben olsam listeye alırdım

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tamer Topaç yazdı:

Eskilerden, Ford' u yağsız bırakın ama, susuz bırakmayın...

eski güzel günler, euro5 ten sonra ne kadar kaçarsan kaç o üst kapak sıfır alıncak dönemi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
Çağlar Bayur yazdı:

eski güzel günler, euro5 ten sonra ne kadar kaçarsan kaç o üst kapak sıfır alıncak dönemi

Üst kapak dedin de Abi, MK3' e fıldır fıldır üst kapak arıyordum. Bakmadığım yer kalmamıştı. Fiyatlar el yakan cinstendi. Otosan' ı seviyorum bazen, faturalı kapalı kutulu, çıkmacı/kapakçılardan daha ucuza gelmişti.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Alpay Köse
Fatih Evcin yazdı:

Her fordçuyum diyen alamıyor havayı ben 2 ay uğraştım :) 

Geceleri araba aşağı bakacak şekilde dik bayır bulup,  yedek su deposu kapağını açık bırakıyordum :D 

2012 c Max benzinli aracımın havasını kendim almayı öğrendim.aracta termostatla ilgili bir sorun yok ise zor değil.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Gökhan DOĞAN
Alpay Köse yazdı:

2012 c Max benzinli aracımın havasını kendim almayı öğrendim.aracta termostatla ilgili bir sorun yok ise zor değil.

tarif eder misiniz rica etsem aklımda kalmış olur mantığı

Yorum bağlantısı
Erkan SAHIN

Antifrizi değiştirdiğim de benimde başıma geldi hatta Kırıkkale de bir ustaya götürdüm Usta Filtre kutusunu felan söktü oraları hortumları temizledi  yaptığı işin gizli olduğunu bu işten ekmek yediğini söyledi bana da göstermedi :) Kıllandım fakat motor suyu sıcaklığı hemen 100 leri felan görüyordu şuan 92 nin üstüne çıkmıyor . Hatta artık havasını alma derdimiz olmadığını direk antifiriz ekleyeceğimizi söyledi Perşembe günü antfiriz koyacağız bakalım...
Uğraşmak istemeyen ustalar yalancı hararet bu , başka gün gel ,bu şekilde ölene kadar binersin vb bahaneler uydurarak başlarından atıyorlar. Ben yalancı hararetin o kadar masum olduğunu da düşünmüyorum

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül
Erkan SAHIN yazdı:

Antifrizi değiştirdiğim de benimde başıma geldi hatta Kırıkkale de bir ustaya götürdüm Usta Filtre kutusunu felan söktü oraları hortumları temizledi  yaptığı işin gizli olduğunu bu işten ekmek yediğini söyledi bana da göstermedi :) Kıllandım fakat motor suyu sıcaklığı hemen 100 leri felan görüyordu şuan 92 nin üstüne çıkmıyor . Hatta artık havasını alma derdimiz olmadığını direk antifiriz ekleyeceğimizi söyledi Perşembe günü antfiriz koyacağız bakalım...
Uğraşmak istemeyen ustalar yalancı hararet bu , başka gün gel ,bu şekilde ölene kadar binersin vb bahaneler uydurarak başlarından atıyorlar. Ben yalancı hararetin o kadar masum olduğunu da düşünmüyorum

Filtre kutusunun orda üst kapak tepe noktasına ulaşan ince su hortumu var onu söküp ordan bir miktar havalı suyun çıkmasını beklemiştir mantıklı olan bu zaten. Çok gizli değil  😃

Yorum bağlantısı
Erkan SAHIN
Ömer Sarıgül yazdı:

Filtre kutusunun orda üst kapak tepe noktasına ulaşan ince su hortumu var onu söküp ordan bir miktar havalı suyun çıkmasını beklemiştir mantıklı olan bu zaten. Çok gizli değil  😃

yok hocam o hava alma işlemi her su değiştirme işleminde tekrarlanıyor. Bir de termostat fanının soketini söktürüp hararet yaptırma o sırada fan soketini takma işlemi var

Yorum bağlantısı
Alpay Köse
Gökhan DOĞAN yazdı:

tarif eder misiniz rica etsem aklımda kalmış olur mantığı

Benim aracta yedek depoya gelen iki ince  hortum var.aracı çalıştırıp yedek depo kapağını açıyorum.sonra 1 kişi aracı 2500 devire sabitliyor.arac hararet ibresi ortaya gelince kapağı kapatıp yedeğe gelen iki hortumu hafifçe çıkartıp tam çıkarmadan antifiriz yedeğe akacak sekilde sabit devirde devam ediyoruz.(elimizi yakmadan dikkatli)5 dk sonra bize göre soldaki hortumu yerine takıyoruz.(zannedersem motor bloğundan gelen).bundan 5 dk sonra sağdaki  diğer hortumuda takıyoruz.(radyatör den geleni).bu esnada 2500 devir de çalışma devam ediyor olmalı.sonrasında fan 2 defa  açana kadar aynı devirde çalışmaya devam.sonrasında.işlem tamam.bu işlem esnasında aracın hava kabarcıklarını attığını görürsünüz.15 dk civarında bitiyor.yedek depoda bir miktar su eksilir onuda araç soğuyunca ekler tamamlarsınız.tabiiki hava sıcaklığına göre süre değişebilir.(aracım LPG'li)

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...