İçeriğe Yönlendir

MK3 Mondeo Yedek Su Depo Sorunu


Yusuf Davaz

Recommended Posts

Yusuf Davaz
(düzenlendi)

Merhaba arkadaşlar. 

Birkaç gündür aracımda su eksiltme sorunu vardı. Su azalınca da hararet hemen yükseliyordu. Su ekleyip kaçağı bulmaya çalışıyordum.  Dün akşam kaçağın yedek su deposundan olduğunu gördüm. 

Resimde göstermeye çalıştım ama tam belli olmuyor. Depo geri dönüşündeki 2 giriş plastiğin alt tarafındaki boğazda kılcal bir çatlama olmuş. Geçici olarak japon yapıştırıcısı ile yaptım ama sağlıklı bir şey olmadı. Depoyu degiştirmelimiyim yoksa tamir yoluna gidip kullanmaya devam ediyim mi ? Depo olarak bi ara yan sanayinin sorun çıkarttığını okudum diye hatırlıyorum. Depo alırsak ne alalım, Eski depomdaki kapak yeni dopo ile sorunsuz çalışır mı. yoksa depo ile kapakdamı alıyım. Tamir yapılır sorun olmaz ise daha önce yapıp da sorunsuz kullanan arkadaşımız var ise tavsiyesi varmıdır ?

de.jpeg.d2097a6e1a361c2ee58c7290503a17bf.jpegde2.jpg.28d05603e6fad4513061fa9b0766bb8c.jpg

 

kale depo.jpg

tarihinde Yusuf Davaz tarafından düzenlendi
resim
Yorum bağlantısı
Tamer Topaç

Kesinlikle orjinal depo ve kapak. Araca hararet yaptırırsanız ortalama 30.000 TL. para çıkacak cebinizden.

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan

Yan sanayi Kale marka depolar var ancak onlar bir süre sonra bozuluyor. Kapak orjinalse ellemeyin dursun.

 

Bence yan sanayi alın takın depoyu, ancak elinizdeki orjinali atmayın tamir ettirin. 

 

Yorum bağlantısı
Fatih Keskin

depo kale marka kullananlar memnun ama kapak mutlaka orjinal olmalı mk3 hararet yaptırılmaması gerek sonrası çok pahalıya malolur

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yusuf Davaz
Tamer Topaç yazdı:

Kesinlikle orjinal depo ve kapak. Araca hararet yaptırırsanız ortalama 30.000 TL. para çıkacak cebinizden.

Ankara Şaşmazda 4 5 tane parçacıyı aradım orjinal bulamazsın uzun zamandırda yok dediler.  

Harun Kocaçalışkan yazdı:

Yan sanayi Kale marka depolar var ancak onlar bir süre sonra bozuluyor. Kapak orjinalse ellemeyin dursun.

 

Bence yan sanayi alın takın depoyu, ancak elinizdeki orjinali atmayın tamir ettirin. 

 

parçacılarda şuanda zaten kale marka var. mecbur onu takacaksın diyorlar. musait bir zamanda söküp epoxi ile tamir etmeyi planlıyorum

Fatih Keskin yazdı:

depo kale marka kullananlar memnun ama kapak mutlaka orjinal olmalı mk3 hararet yaptırılmaması gerek sonrası çok pahalıya malolur

tamir etmeyi düşünüyorum. olmaz ise mecbur kale marka alacam. yanlız kale marka depoya orjinal kapagı takınca bir sorun yaratır mı onu düşünüyorum

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Depo sanırım 17psi falan basınç üretiyor. Bu sebeple gayet yüksek bir basınç var. Tamir yerine değişim bence uzun vadede daha mantıklı olacak. 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Fatih Keskin yazdı:

depo kale marka kullananlar memnun ama kapak mutlaka orjinal olmalı mk3 hararet yaptırılmaması gerek sonrası çok pahalıya malolur

depo marka kale de olabilir tabi. :D

 

 

başkent oto sanayide Esenboğa ford var oraya sormak lazım.

 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Cemal Demirezen
Tamer Topaç yazdı:

Özelden telefonunu attım. Arayıp konuşabilirsiniz.

Merhaba Tamer bey, banada iletebilirmisiniz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Tamer Topaç yazdı:

Özelden telefonunu attım. Arayıp konuşabilirsiniz.

Buradan yazsana, başka gelip ihtiyacı olanlar da faydalanır :flowers:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yusuf Davaz
(düzenlendi)

birkaç gündür iş yogunlugundan dolayı bakamadım depo olayına .sadece tek bir kırık için depo degişimine pek sıcak bakmıyorum. ucuk bir rakamı var çunkü.  akşam depoyu söküp tamir etmeye çalışacam, epoxi ile tamir edebilirsem edecem. yoksa aşagıdaki sistemi yapıcam uygun ölçülerde parça bulabilirsem. bir sorun olmaz düşüncesindeyim. sizlerinde fikrini almak istedim.

 

2042625317_sudeposurekoru.jpg.e984d5fbca39cee794c53d9e74767fbc.jpgfssg.jpg.4e8be1468fd0f51d70011fd0eb61b58d.jpg

p.jpg

tarihinde Yusuf Davaz tarafından düzenlendi
resim
Yorum bağlantısı
Tamer Topaç

Fiyatı uçuk değil. Mevcut piyasa koşullarında ise, hiç de uçuk değil. Aslında işin içinde para olduğu zamanlar pek girmek istemiyorum bu konulara ama, bana söylenen tutar orjinal depo ve kapak için gayet uygun.

Tavsiyemi tekrarlayayım. Çok kişinin canın yandı. Kaş yapayım derken göz çıkarmayın.

Yorum bağlantısı
Yusuf Davaz
Tamer Topaç yazdı:

Fiyatı uçuk değil. Mevcut piyasa koşullarında ise, hiç de uçuk değil. Aslında işin içinde para olduğu zamanlar pek girmek istemiyorum bu konulara ama, bana söylenen tutar orjinal depo ve kapak için gayet uygun.

Tavsiyemi tekrarlayayım. Çok kişinin canın yandı. Kaş yapayım derken göz çıkarmayın.

ucuk fiyat derken sadece bir boru girişi için verecegim para miktarı için söyledim. depoda tamir edilebilir gördügüm bir alan oldugu için tamir olayına sıcak bakıyorum. yoksa fiyatlar aldı başını gitti. herkes bunun farkında. sanayilerde öyle işler yapılıyorki onlar bile sorunsuz kullanılıyor nerdeyse. adamlar matkapla depoyu delip hortumu silikonla tutturuyor.  bende yaparsam sağlam birşey olsun. sorunsuz kullanıyım istiyorum. sizi anlıyorum sıkıntılı bir parça ama dönüş hattı oldugu için gidiş hattına oranla daha basınçsız , bundan dolayıda ilk önceligim tamir olacak. orjinal depo ve kapak alıpda aracı hararet yapan bile olmuş nette gezerken. birazda şans işi gibi

Yorum bağlantısı
Abdulkadir Civaş

Merhaba,

 

Öncelikle geçmiş olsun. Hararet sorunu yüzünden conta yaktım. Tamirat esnasında depo ve kapağın orjinalini bulamadığım için hala eskilerini kullanıyorum. Kale marka olanlarda tek çıkış var sanırım. İkinci çıkışı delerek açıyorlar. Alttaki hortumu monte ediyorlar. Çok sağlıklı olacağını düşünmüyorum. Bence epoksi ile güzelce tamir edip deneyin. Gözünüz hararette olsun. Bu arada çıkma bakarsınız.

 

Bu aracın parçaları neden getirilmiyor bilmiyorum. Bir çok ucuz parçayı çok pahalıya alıyoruz.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Tamir olur ama japonla olmaz.. 

Kaçağı bulamama sebebin de basınç düşükken kaçırmamasıdır. 

Ben Mk2'yi tamir etmiştim. onda da çatlak vardı. 

 

Yorum bağlantısı
Yusuf Davaz
Abdulkadir Civaş yazdı:

Merhaba,

 

Öncelikle geçmiş olsun. Hararet sorunu yüzünden conta yaktım. Tamirat esnasında depo ve kapağın orjinalini bulamadığım için hala eskilerini kullanıyorum. Kale marka olanlarda tek çıkış var sanırım. İkinci çıkışı delerek açıyorlar. Alttaki hortumu monte ediyorlar. Çok sağlıklı olacağını düşünmüyorum. Bence epoksi ile güzelce tamir edip deneyin. Gözünüz hararette olsun. Bu arada çıkma bakarsınız.

 

Bu aracın parçaları neden getirilmiyor bilmiyorum. Bir çok ucuz parçayı çok pahalıya alıyoruz.

 

araç hararet yapmıyor.  yedek depoda su eksilince sogutma tam saglanmıyor ve fan devamlı calışmaya başlıyor. anlıyorumki su eksilmiş. ama ilk zamanki eksiltme yok. çatlak olan boruyu gecici olarak tamir ettim ve güzel bir epoxi ile tamiri sonlandırcam.  kale markada çift çıkış yapmışlar galiba. direk takılıyor. bugun  3 4 parçacıya baktım hepsi kale takacaksın, orjinaller şu anda ya gelmiyor yada çok pahalı oluyor diyorlar. bu ara zaten obd takılı bir şekilde geziyorum. göz hararette ve su deposunda.

 

Mehmet Ozyurek yazdı:

Tamir olur ama japonla olmaz.. 

Kaçağı bulamama sebebin de basınç düşükken kaçırmamasıdır. 

Ben Mk2'yi tamir etmiştim. onda da çatlak vardı. 

 

 

japonu kılcal çatlakları doldurmada kullandım abi.  şırınga ucu ile iyice doldurdum gözenekleri. ısıya dayanıklı tutunması saglam olan bir epoxi ile o borudaki çatlagı kapatacam.  şu anda kacak ciddi derecede azaldı. çatlak olmayan dip kısımdanda bi kelepçe attım zaten.  gözle görülür yapılabilecegini düşündügüm bir kaçak için başka bir sorunu olmayan orjinal depoyu degiştirmek istemiyorum açıkcası. depo dışında olsa basınçdan etkilenir. ama kırık olan boru termostat açınca gelen su borusu. basınç devamlı yok orda

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Gök
(düzenlendi)

bence macera aranıyor ama siz bilirsiniz hayırlısı olsun

o parça arabanın en riskli bir kaç tane parçasından bitanesi

 

tarihinde Ali Gök tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Coşku Mert
(düzenlendi)

ben de genleşme kabım çatladığında tamir etme hevesiyle neler denedim neler... epoksi yapıştırıcı, iran yapıştırıcısı, plastik kaynak, çelik macun vs.

sonuç zaman ve para kaybı + antifriz kaybı.

 

yüksek basinca maruz kalan bi parca oldugu icin en fazla 1 hafta sonra yine antifiriz kaciriyordu.

 

yine de deneyin tabi denemeyince insan ikna olmuyor :)

tarihinde Coşku Mert tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Orhan Karadağ
(düzenlendi)

3 yıldır yan sanayı kullanıyorum bir sorun görmedim.kapak zaten orjinal,yan sanayi de kapak gelmiyor.

depo değişiminde havası alınmalı.

tarihinde Orhan Karadağ tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Yusuf Davaz
Coşku Mert yazdı:

ben de genleşme kabım çatladığında tamir etme hevesiyle neler denedim neler... epoksi yapıştırıcı, iran yapıştırıcısı, plastik kaynak, çelik macun vs.

sonuç zaman ve para kaybı + antifriz kaybı.

 

yüksek basinca maruz kalan bi parca oldugu icin en fazla 1 hafta sonra yine antifiriz kaciriyordu.

 

yine de deneyin tabi denemeyince insan ikna olmuyor :)

kabın gövdesinde olsa dikiş tutmaz. hortumun girdigi yerde oldugu için yapıştırma ve kelepçe ile kurtarırım diye düşünüyorum. 

su eksiltme vardı araçda. Şaşırıyordum hatta damla damla nasıl bu kadar eksiliyor diye. odak noktam hep depoydu çünkü. geçen hafta motoru yıkamıştım. dün arkadaşla motora bakalım bi dedik bobinin alt tarafındaki ince bir borudan kaçak oldugunu gördük. . hemen patlak olan yeri kesip geri taktık. şimdi depoda damla halinde bi sızıntı oluyor. sıcaklık ve hararetde sorun yok. güzel bi kelepçe bakıyorum. boru capında iyice sararsa sorun gidecek inş.

Orhan Karadağ yazdı:

3 yıldır yan sanayı kullanıyorum bir sorun görmedim.kapak zaten orjinal,yan sanayi de kapak gelmiyor.

depo değişiminde havası alınmalı.

benimde en son çarem olacak. yan sanayi depolarda kapaklar çok dandik. orjinal kapak şart.  depo degişiminde hava yapacak bir durum yok gibi. sökerken boru uçları sonda oldu için hava otomatik olarak kendi kendine çıkıyor gibi geliyor bana

Yorum bağlantısı
Fatih Keskin
Ali Gök yazdı:

bence macera aranıyor ama siz bilirsiniz hayırlısı olsun

o parça arabanın en riskli bir kaç tane parçasından bitanesi

 

ustalar taş mı yesin birader

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...