İçeriğe Yönlendir

1.5 Ecoblue Otomatik Yeni Kuga Kronik Sorunlar


MUSTAFA DERELİ

Recommended Posts

MUSTAFA DERELİ

Herkese hayırlı günler. Focus aracımınsattım ve 2020 model 1.5Ecoblue Kuga düşünüyorum. Kullanan deneyimi olan kronik sorununu keşfeden bilen arkadaşların yorumları çok önemli şimdiden teşekkürler. 

Yorum bağlantısı
Koray Demir

Üstten çift egzantrikli ve silindir başına 4 supaplar sahip değişken geometrili Garrett GTD1244VZ turbo beslemeli

1560 cm3 hacimde TDCI 120 bg 300nm tork kendini kanıtlamış başrolü bir geçmişe sahip DV6FC kodlu PSA motor ve 8 ileri yağlı tip tam otomatik Ford-Getrag ortak üretimi şanzımanı kombinasyonu ile mekanik olarak sorunsuz bir araçtır. Pug 3008, Hyundai Tucson, Opel Granland’e rakip olması için Focusun uzatılmış ve daha ergonomik hali olarak düşünelim.

  • Beğen 3
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç
MUSTAFA DERELİ yazdı:

Herkese hayırlı günler. Focus aracımınsattım ve 2020 model 1.5Ecoblue Kuga düşünüyorum. Kullanan deneyimi olan kronik sorununu keşfeden bilen arkadaşların yorumları çok önemli şimdiden teşekkürler. 

Genelde adblue menzil sorunu yaşanıyor. 

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Koray Demir yazdı:

Üstten çift egzantrikli ve silindir başına 4 supaplar sahip değişken geometrili Garrett GTD1244VZ turbo beslemeli

1560 cm3 hacimde TDCI 120 bg 300nm tork kendini kanıtlamış başrolü bir geçmişe sahip DV6FC kodlu PSA motor ve 8 ileri yağlı tip tam otomatik Ford-Getrag ortak üretimi şanzımanı kombinasyonu ile mekanik olarak sorunsuz bir araçtır. Pug 3008, Hyundai Tucson, Opel Granland’e rakip olması için Focusun uzatılmış ve daha ergonomik hali olarak düşünelim.

Onno ustayı okur gibi hissettim :)

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç
MUSTAFA DERELİ yazdı:

Şanzıman motor aksamında bi kroniği varmı peki

Şanzıman ve motor(ecoblue adı ile) zaten senedir kullanılıyor bildiğim duyduğum bir kroniği yok. Şanzıman tork konvertörlü olduğu için sağlamdır.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Koray Demir
MUSTAFA DERELİ yazdı:

Şanzıman motor aksamında bi kroniği varmı peki

Şanzımanı sorunsuz çift kavrama değil. Motor zaten kendini ıspatlamış bluehdi ünite yıllardır kullanılıyor.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
İlkay Başaran yazdı:

Onno ustayı okur gibi hissettim :)

kütüphanesini elektronikçisine hibe etti, yağlandı tozlandı gittiler

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Koray Demir
Çağlar Bayur yazdı:

kütüphanesini elektronikçisine hibe etti, yağlandı tozlandı gittiler

E bizde güncelde Çağlar ustadan öğreniyoruz fena mı ☺️

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Ali Tuğberk Avar

Bildiğim bir kronik sorunu olmayan bir araç. Alınız ve keyifle bininiz. Bir tiguanı filan hem özellik bakımından hem de yolda öper geçer. Binip uzun yola da gittik şehir içi de gezdik gerçekten parasını kuruşuna kadar hakeden bir araç. Şişirme değil, hakkıyla. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Mertol Kip
Koray Demir yazdı:

1560 cm3 hacimde TDCI 120 bg 300nm tork kendini kanıtlamış başrolü bir geçmişe sahip DV6FC kodlu PSA motor ve 8 ileri yağlı tip tam otomatik Ford-Getrag ortak üretimi şanzımanı

Bunların neredeyse hepsi yanlış.

 

1560 cc olan motor 1.6 TDCi, bu arabalarda hiç kullanılmadı. Bunların hacmi 1498cc 

Motor PSA motoru değil ford motoru. İkisi arasında pistonlar ve krank dışında ortak yan neredeyse yok. ECU enjektör falan komple farklı. Blok geliştirmesi ortak ama sadece ortak, aynı değil. PSA şanzımanını Ford a takamazsınız mesela priz direk farklı, oturduğu yerler farklı, flanş lazım vs vs blok da aynı değil kısacası. (PSA daki şanzımanın Aisin olması da etken) . 

8 ileri tork konvertörlü 8F35 kodlu şanzıman Ford-GM ortaklığıyla geliştirilen şanzımanın ford versionu (astra K' diesellerde aynı şanzımanın 9 ileri versionu var.)  

Arabanın, 3-4 depoda bir 10lt AdBlue eklemek dışında gıcık olduğum herhangi bir şeyi de yok. Şanzıman falan gayet kararlı çalışıyor. Donanım konusu zaten ziyadesi ile kişisel bir olay. 

Kronik diyebileceğim tek konu da ara sıra teybin ön hoparlöründen ses gelmemeye başlıyor. Factory reset yapıyorsun düzeliyor. (radyo kayıtları falan aynı kalıyor) Update varmış bununla ilgili ama onunla uğraşacak ne zamanım var ne de niyetim. Çalışıyor işte. 

  • Beğen 5
  • Teşekkür 4
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Emisyondan dolayı tork 250NM ye güç 115ps e düşürüldü. 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Kalk kalk kalk forum sağdan say! Mertol paşa geldi ayağa kalk! Hoşgeldin kıymetlimiz 👍🏻

  • Beğen 4
  • Teşekkür 2
Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Evren Erakçora yazdı:

Emisyondan dolayı tork 250NM ye güç 115ps e düşürüldü. 

Kugalarda dizel yok artık. O söylediğiniz focuslarda geçerli. 

 

 

Servet Aydın yazdı:

Kalk kalk kalk forum sağdan say! Mertol paşa geldi ayağa kalk! Hoşgeldin kıymetlimiz 👍🏻

 

Estağfirullah. Hoşbuldum. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Koray Demir
Mertol Kip yazdı:

Bunların neredeyse hepsi yanlış.

 

1560 cc olan motor 1.6 TDCi, bu arabalarda hiç kullanılmadı. Bunların hacmi 1498cc 

Motor PSA motoru değil ford motoru. İkisi arasında pistonlar ve krank dışında ortak yan neredeyse yok. ECU enjektör falan komple farklı. Blok geliştirmesi ortak ama sadece ortak, aynı değil. PSA şanzımanını Ford a takamazsınız mesela priz direk farklı, oturduğu yerler farklı, flanş lazım vs vs blok da aynı değil kısacası. (PSA daki şanzımanın Aisin olması da etken) . 

8 ileri tork konvertörlü 8F35 kodlu şanzıman Ford-GM ortaklığıyla geliştirilen şanzımanın ford versionu (astra K' diesellerde aynı şanzımanın 9 ileri versionu var.)  

Arabanın, 3-4 depoda bir 10lt AdBlue eklemek dışında gıcık olduğum herhangi bir şeyi de yok. Şanzıman falan gayet kararlı çalışıyor. Donanım konusu zaten ziyadesi ile kişisel bir olay. 

Kronik diyebileceğim tek konu da ara sıra teybin ön hoparlöründen ses gelmemeye başlıyor. Factory reset yapıyorsun düzeliyor. (radyo kayıtları falan aynı kalıyor) Update varmış bununla ilgili ama onunla uğraşacak ne zamanım var ne de niyetim. Çalışıyor işte. 

Mertol üstat nerelerdeydiniz sizi görmekten çok memnun olduk. Psa ile ortak motor olarak düşünmüşüm tamamen detaylı incelemedim demekki farklıymış. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
Mertol Kip yazdı:

Çalışıyor işte. 

Üstad hoşgeldin.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yunus Gökhan Ay
Mertol Kip yazdı:

Bunların neredeyse hepsi yanlış.

 

1560 cc olan motor 1.6 TDCi, bu arabalarda hiç kullanılmadı. Bunların hacmi 1498cc 

Motor PSA motoru değil ford motoru. İkisi arasında pistonlar ve krank dışında ortak yan neredeyse yok. ECU enjektör falan komple farklı. Blok geliştirmesi ortak ama sadece ortak, aynı değil. PSA şanzımanını Ford a takamazsınız mesela priz direk farklı, oturduğu yerler farklı, flanş lazım vs vs blok da aynı değil kısacası. (PSA daki şanzımanın Aisin olması da etken) . 

8 ileri tork konvertörlü 8F35 kodlu şanzıman Ford-GM ortaklığıyla geliştirilen şanzımanın ford versionu (astra K' diesellerde aynı şanzımanın 9 ileri versionu var.)  

Arabanın, 3-4 depoda bir 10lt AdBlue eklemek dışında gıcık olduğum herhangi bir şeyi de yok. Şanzıman falan gayet kararlı çalışıyor. Donanım konusu zaten ziyadesi ile kişisel bir olay. 

Kronik diyebileceğim tek konu da ara sıra teybin ön hoparlöründen ses gelmemeye başlıyor. Factory reset yapıyorsun düzeliyor. (radyo kayıtları falan aynı kalıyor) Update varmış bununla ilgili ama onunla uğraşacak ne zamanım var ne de niyetim. Çalışıyor işte. 

Mertol bey merhaba, Focus 2020 1.5 ecoblue var bende 8 at fakat onda adblue yok 2020 6 aydan sonrakilerde gelmiş galiba.

Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Yunus Gökhan Ay yazdı:

Mertol bey merhaba, Focus 2020 1.5 ecoblue var bende 8 at fakat onda adblue yok 2020 6 aydan sonrakilerde gelmiş galiba.

 

focuslarda öyle evet. Kuga MK3 dizellerin hepsinde o lanet adblue var. Acayip uyuzum o zımbırtıya.

 

Teşekkürler arkadaşlar.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Emral Kaplan
Mertol Kip yazdı:

 

focuslarda öyle evet. Kuga MK3 dizellerin hepsinde o lanet adblue var. Acayip uyuzum o zımbırtıya.

 

Teşekkürler arkadaşlar.

Kolayı var abi al 1.5 ecoboost 182 bg keyfine bak üzmez 100 km'de karma'da 7.9 tüketimi var.

Yorum bağlantısı
Mertol Kip

İşim olmaz. Benzinli alacak olsam ford almam. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı
Mertol Kip yazdı:

İşim olmaz. Benzinli alacak olsam ford almam. 

Nerdesin Bro? Yurtdışı neresi? Hollanda? Fransa?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mertol Kip
H.Cenk Bayrakçı yazdı:

Nerdesin Bro? Yurtdışı neresi? Hollanda? Fransa?

Paris

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Mertol Kip

Amerikadaki ecoboost 1.5 motorlarda enjektör çatlaması ile ilgili bir geri çağırma bülteni çıkmış. Bakalım bizde olacak mı...

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mertol Kip yazdı:

Amerikadaki ecoboost 1.5 motorlarda enjektör çatlaması ile ilgili bir geri çağırma bülteni çıkmış. Bakalım bizde olacak mı...


yok canım. Uydurmadır o. Evin önünden 3 tane ecoboost fotosu atarım akşama. Taş gibiler :) 

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

ecoboost

 

Öcüüübüsst. 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...