Tansu Kalafatoğlu 28 Ağustos 2022 Paylaş 28 Ağustos 2022 Artık internetten satın alınan ve tüketiciye teslimi yapılmış olan cep telefonu, akıllı saat, tablet ve bilgisayarlar kutusu jelatini açılmamış olsa bile 14 gün cayma hakkı çerçevesinde iade edilemeyecek. Yani kısaca iadesi mümkün değil. Sadece kırık, ayıplı mal çerçevesinde iade edilebilecek. Ayrıca diğer internet alışverişlerindede iade ettiğiniz ürünün geri gönderim kargo ücretini alıcı karşılayacak yürürlüğe giriş tarihi 1 ekim 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 28 Ağustos 2022 Paylaş 28 Ağustos 2022 Yani satıcı bana sahte ürün gönderecek. Bunu iade edeceğim ve kargo parası mı ödeyeceğim. İnternet alışverişinin güvencesi buydu. Zaten ucuz değil artık. O zaman neden internetten alayım. 3 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 28 Ağustos 2022 Yazar Paylaş 28 Ağustos 2022 Mehmet Ozyurek yazdı: Yani satıcı bana sahte ürün gönderecek. Bunu iade edeceğim ve kargo parası mı ödeyeceğim. İnternet alışverişinin güvencesi buydu. Zaten ucuz değil artık. O zaman neden internetten alayım. ayıplı mal durumunda iade kargo satıcıya ait 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 28 Ağustos 2022 Paylaş 28 Ağustos 2022 Malın ayıplı olduğu kararını kim verecek. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 28 Ağustos 2022 Yazar Paylaş 28 Ağustos 2022 İnternet fiyatları genele bakarsak hala ucuz bence. Ayrıca siteler de kampanya yapıyor. Mesela ben dün sonax deri temizleme kremi aldım. Sonax’ın yıkama yerinde 200 lira fiyat dedi. İnternette 155 lira. Sonaxshop satıyor. Hb kampanya yaptı gece, 135’e geldi. Mehmet Ozyurek yazdı: Malın ayıplı olduğu kararını kim verecek. internet sitesi. Siteye foto atınca hemen karar veriyorlar zaten. Birkaç site haricinde yapılan alışverişler problem olabilir tabi Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan 28 Ağustos 2022 Paylaş 28 Ağustos 2022 (düzenlendi) Çakma youtuber’lar ürünleri alıp video çekip sonra iade ede ede artık satıcıların canına tak etmişti. E-ticaret yapanları ciddi zor durumda bırakıyordu. Ama tüketici için berbat bir durum oldu bu. Başka bir çözüm bulunabilir miydi bilmiyorum. İnternet alışverişinin en güzel tarafı buydu zaten. Ama şöyle bir durum var. E-ticaret platformaları kendi bünyelerinde yaptıkları satışlar için müşteri çekmek adına iade işlemlerini devam ettirebilir. Örneğin Amazon’da zaten iade süresi yasal süreçten daha uzundu. Hiç bir sorunda çıkarmıyorlar iadede. Amazon bunu devam ettirirse ciddi müşteri çeker bence. 28 Ağustos 2022 tarihinde Mustafa Arıkan tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 28 Ağustos 2022 Paylaş 28 Ağustos 2022 Mustafa Arıkan yazdı: Amazon bunu devam ettirirse ciddi müşteri çeker bence. Amazondan, yurt dışından bir ürün aldım. Ürün çalışmadı. Başta satıcı iadeyi kabul etti ancak ücretli bir iade yolu gösterdi. Bunu amazona ilettiğimde, tavrı net ve samimi olarak aynen şuydu : siparişiniz bizim güvencemizde, biz müdahale edeceğiz, haber bekleyin. Sakın o şekilde iade yapmayın. Sonuçta satıcı ürün iadesi istemekten vaz geçti ve para iadesi yapıldı. Başka bir satıcıdan yine yurt dışından benzer ürün aldım. ürün çok kaliteli geldi. Daha sonra whatsaptan satıcı ulaştı bana ve üründen memnun olup olmadığımı, sorun yaşayıp yaşamadığı sordu. Tabi memnun olmam durumumda yorum yapmamı da istedi ama olsun. 4 Yorum bağlantısı
Mehmet Muhip Yılmaz 28 Ağustos 2022 Paylaş 28 Ağustos 2022 Amazon bunu sallamaz kendi politikasını uygulamaya devam eder. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 28 Ağustos 2022 Paylaş 28 Ağustos 2022 eski güzel zengin günler hey gidi ne zamanlardı, 7-9 ay falan önce 1 8 Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu 28 Ağustos 2022 Paylaş 28 Ağustos 2022 Şimdilik internet karlı her şekilde. Vatan bilgisayardan telefon baktık eskisini eskisini edecez, değişim indirimi vs derken hepsiburada.com dan aldık eski telefon elimizde kaldı ve daha uyguna geldi. 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan 28 Ağustos 2022 Paylaş 28 Ağustos 2022 Mehmet Ozyurek yazdı: Amazondan, yurt dışından bir ürün aldım. Ürün çalışmadı. Başta satıcı iadeyi kabul etti ancak ücretli bir iade yolu gösterdi. Bunu amazona ilettiğimde, tavrı net ve samimi olarak aynen şuydu : siparişiniz bizim güvencemizde, biz müdahale edeceğiz, haber bekleyin. Sakın o şekilde iade yapmayın. Sonuçta satıcı ürün iadesi istemekten vaz geçti ve para iadesi yapıldı. Başka bir satıcıdan yine yurt dışından benzer ürün aldım. ürün çok kaliteli geldi. Daha sonra whatsaptan satıcı ulaştı bana ve üründen memnun olup olmadığımı, sorun yaşayıp yaşamadığı sordu. Tabi memnun olmam durumumda yorum yapmamı da istedi ama olsun. Amazon TR’de de tutum aynı. Bir ürün aldım. Ben aldıktan kısa bir süre sonra 50TL indirim yapıldı ürüne. Sonrasında benim aldığım fiyatın bile üzerine çıktı. Her neyse bir mail geldi, filan siparişinizde siz aldıktan sonra indirim oldu ve siz faydalanamadınız özür dileriz, size 100TL hediye ediyoruz diye. Dedim süresi kısadır hemen kullanayım diye girdim baktım ki 10 yıl süresi varmış. Sonuç olarak Amazon ülkemiz şartları için fazlasıyla tüketici odaklı. 3-5 fazla verip Amazondan almayı tercih ediyorum. Amazon’un şartlarından ötürü zaten herkes oradan satış yapamıyor. 5 Yorum bağlantısı
Nihat Palolu 28 Ağustos 2022 Paylaş 28 Ağustos 2022 İade ürün kargo ücreti iyi oldu. Adını soyadını yazmayı beceremeyenler daha dikkatli olur artık ürün alırken. 3 2 Yorum bağlantısı
Ahmet Hasan Şendağ 28 Ağustos 2022 Paylaş 28 Ağustos 2022 Çok isabetli bir karar. Canı sıkılan ürünü iade ediyordu. Düşünüp karar verip sipariş versinler 1 Yorum bağlantısı
Metin Akbal 28 Ağustos 2022 Paylaş 28 Ağustos 2022 Çağlar Bayur yazdı: eski güzel zengin günler hey gidi ne zamanlardı, 7-9 ay falan önce Daha dün gibi hatırlıyorum. Dur yahu ben dün zengindim 😅 1 Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 28 Ağustos 2022 Paylaş 28 Ağustos 2022 Yine herşeyin suyunu çıkaranlar yüzünden oldu. İyi de oldu. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 28 Ağustos 2022 Paylaş 28 Ağustos 2022 Mehmet Ozyurek yazdı: Malın ayıplı olduğu kararını kim verecek. Tansu Kalafatoğlu yazdı: internet sitesi. Siteye foto atınca hemen karar veriyorlar zaten. Bir malın ayıplı olduğunu sadece yetkili servisleri söyleyebilir. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 28 Ağustos 2022 Yazar Paylaş 28 Ağustos 2022 Sani Gerşon yazdı: Bir malın ayıplı olduğunu sadece yetkili servisleri söyleyebilir. Ayıplı geniş kapsamlı. Paket yırtık olunca da ayıplı dersek hb, trendyol gibi siteler tüketiciyi mağdur etmiyor benim silecek konusunu hatırlarsınız. Suyu silecek koluna sıkıyor. Servis bunu görüp normal diyor. O zaman corolla ayıplı olmuyor. Servise nasıl güveneceğiz? Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 28 Ağustos 2022 Paylaş 28 Ağustos 2022 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Paket yırtık olunca da ayıplı dersek Diyemiyorsunuz, o zaman tutanak tutulmalı kargo firması tarafından. Tansu Kalafatoğlu yazdı: Servise nasıl güveneceğiz? Güvenemiyorsunuz maalesef, zira kolluk onlarda kıllık onlarda. 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 28 Ağustos 2022 Yazar Paylaş 28 Ağustos 2022 Sani Gerşon yazdı: Diyemiyorsunuz, o zaman tutanak tutulmalı kargo firması tarafından. Güvenemiyorsunuz maalesef, zira kolluk onlarda kıllık onlarda. gelen ürün anlatıldığı gibi değilse? Bu durumda ne servis ne kargo firması. Tamamen siteye kalır işiniz 1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 28 Ağustos 2022 Paylaş 28 Ağustos 2022 Tansu Kalafatoğlu yazdı: gelen ürün anlatıldığı gibi değilse? Bu durumda ne servis ne kargo firması. Tamamen siteye kalır işiniz İşte burası hala net değil. Site derse ki, satıcı ile hallet, ayvayı yedik. Amazon bayağı öne çıkacak gibi. 1 Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal 29 Ağustos 2022 Paylaş 29 Ağustos 2022 Keyfi iadelerde evet mantıklı, hatta hem kargo yükünü azaltmak hem de gereksiz ambalajlama vs yükünden kurtulma açısından güzel bir uygulama. Aynı zamanda a kişisinin alıp iade ettiği ürünü b kişisi almış olmayacak. Zira iade olan ürünlerde ne yazıkki problem çıkabiliyor. Muhattap olunan yer, alınan yerdir. Yani siparişi nereye ilettiysek bir sorun olduğunda da oraya iletmemiz lazım. Aksi durumda kayıtsız şartsız hep satıştan komisyon alma olur fonksiyonu Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 29 Ağustos 2022 Paylaş 29 Ağustos 2022 Telefonu alıp 10 gün kullanıp, inceleme videosu çekip iade edenler, kıyafet alacağı zaman iki farklı bedeni alıp deneyip olmayanı iade edenler yüzünden başımıza geldi bu durum. Kurunun içinde yaş da yandı maalesef. Bu durum bence en çok sitelerin işine yarayacak çünkü kurumsal çalışan, iade durumlarında sorun çıkarmayan firmalar öne çıkacak. İnternet alış verişlerimde satıcı ile değil de site ile muhatap oluyordum, hiç sorun yaşamamıştım. Burada farkını koyan daha çok kazanacak. Çakallar ise kaybedecek. Yorum bağlantısı
Aydın Sert 29 Ağustos 2022 Paylaş 29 Ağustos 2022 Amazon' u tek geçerim. Ardından Hepsiburada gelir. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 29 Ağustos 2022 Paylaş 29 Ağustos 2022 Sani Gerşon yazdı: Amazon bayağı öne çıkacak gibi. amazon bizdeki bu yeni kuralı kabul etmiyor mu? Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 29 Ağustos 2022 Paylaş 29 Ağustos 2022 Çağlar Bayur yazdı: amazon bizdeki bu yeni kuralı kabul etmiyor mu? Bu kural son kullanıcıya dayatılan bi kural. Amazon kendi kurallarını işletmekte özgür. Kanun "son kullanıcı iade edemez" diyor sonuçta. "Satıcı iade alamaz" değil Yorum bağlantısı
Recommended Posts