İçeriğe Yönlendir

Yetkili Servis Parça Çalar mı?


Ergin Şahin

Recommended Posts

Ergin Şahin

İyi geceler, Ford marka aracımın garanti süresi bittikten sonra bakımlarını yetkili serviste yaptırmaya devam ettim. Bu arada aracimin kilometresi 60000 km bile olmadı. Garanti sonrası ilk bakımdan sonra aracın konforu bayağı bozuldu. Amartisorler bitik dediler. Şimdi de ikinci bakımdan sonra klima açıkken ses yapmaya başladı. Kompresor arızalı diyorlar. Her servise gittikten sonra bu tarz arızalar çıkıyor. Yetkili servis bu parçaları arızalı olanlarla değişiyor müdür? Parça calabilirler mi? Yoksa denk mi geliyor. 

Yorum bağlantısı
Levent Güzelkalp
Ergin Şahin yazdı:

İyi geceler, Ford marka aracımın garanti süresi bittikten sonra bakımlarını yetkili serviste yaptırmaya devam ettim. Bu arada aracimin kilometresi 60000 km bile olmadı. Garanti sonrası ilk bakımdan sonra aracın konforu bayağı bozuldu. Amartisorler bitik dediler. Şimdi de ikinci bakımdan sonra klima açıkken ses yapmaya başladı. Kompresor arızalı diyorlar. Her servise gittikten sonra bu tarz arızalar çıkıyor. Yetkili servis bu parçaları arızalı olanlarla değişiyor müdür? Parça calabilirler mi? Yoksa denk mi geliyor. 

Düşük İhtimal olsa da insanın olduğu heryerde olabilir dediğiniz şey 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Kutluay Selçuk

ambalaja çok bakmamak gerek,başında durmadığın araçta herşey olabilir.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Murat Öngür
(düzenlendi)

yetkili serviste de çalışan da insan özel serviste de çalışan da insan, sonuçta araç lifte iken ustanın elin de iken yetkili servis müdürü yada yetkilisi ustanın başında durmuyor , usta ile Allah arasında ,

olmayacak iş değil.

tarihinde Murat Öngür tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Çalmak yani sağlam parçayı söküp arızalı parçayı takmak duymadım ama arıza tespiti için yedek parça olmayınca müşterinin aracından söküp deneme yapan sonra da tekrar takan duydum. 

 

Servislerde çalışanlar da insan olduğu için kaçak işler yapılabilir ama tesadüf olma ihtimali de var. Bu durumu servisle konuştunuz mu? Ya da bir sonraki bakım için varsa başka servise gidin derim. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Ümit Türk yazdı:

Bunun tek çaresi değişen parçaları isteyin. 

A aracında bozuk olan parçayı B aracından çıkan gibi teslim edip parası alma yolunun önüne geçmez. 

 

Özeti yapmak isteyen her türlü yapar. Aracın başında bekleseniz dahi bir anlık gözden kaçma ile yine olur. İnsan dürüst olmadıktan sonra ne yapsak boş

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ümit Türk
Ü.Emre Kartal yazdı:

A aracında bozuk olan parçayı B aracından çıkan gibi teslim edip parası alma yolunun önüne geçmez. 

 

Özeti yapmak isteyen her türlü yapar. Aracın başında bekleseniz dahi bir anlık gözden kaçma ile yine olur. İnsan dürüst olmadıktan sonra ne yapsak boş

Yetkili serviste aracın başında beklenebiliyor mu? 

Ben zannetmem ki başı ağrıyacağı bir işe girmez. 

Nihayetinde kurumsal bir yer.  Şikayet oluşmasını istemezler. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Ümit Türk yazdı:

Yetkili serviste aracın başında beklenebiliyor mu? 

Ben zannetmem ki başı ağrıyacağı bir işe girmez. 

Nihayetinde kurumsal bir yer.  Şikayet oluşmasını istemezler. 

Araç başında beklemek iş güvenliği kanununca aslında hiçbir yerde mümkün değil. Çalışma alanı olarak geçen yere o alanda görevli personel harici giriş çıkış yapamaz. Müşteriyi araç başında bekletmek bu bakımdan olası değil. Ama yapan varmı bilemem. 

 

Kurumsal diye bakmayın, bahsettiğim şeyin kanıtlanması güç. Yani sizin aracınızdaki bozuk parçayı sizden parasını alıp değişip sonra bana da parça sağlam olmasına rağmen aynı parçayı bozuk deyip sizin parçanızı verse geçmiş olsun. Herkes araç üzerinden çıkanı almıyor, garantiden yapılanları zaten alamaz müşteri. Yani dürüstlükle ilgili konu. Kurum vs diye bakmamak lazım. 

 

Şikayet oluşmasını istememek ile öyle davranmak arasında fark var. Ciddi yaptırımlar da yok sanıyorum, çünkü alakasız çok kurumsal firmada çok fazla şey duyuyoruz

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ümit Türk

Evet aslında sadece bu konu değil diğer bir kaç konu ile şöyle bir düşününce dediklerinizde haklısınız. Olmayacak bir durum değil. 

Yorum bağlantısı
Erhan Doruk

Şöyle düşünün; Servisin sahibi ne daha çok para kazanmak istiyor, ne yapıyor, çalışan ustalara ömrü dolan veya dolmaya yakın parçaları değiştirin diyor, siz servise gidince fatura kabarıyor. Ancak siz onaylamazsanız da ömrü dolan parça ile devam ediyorsunuz ve sıkıntılar çıkıyor.

 

Sanayideki ustanın tavrı ise " Abi gittiği yere kadar gitsin,sorun çıkarsa gel" sorun çıkınca gidiyorsun, parça değişiyor araç düzeliyor ve daha memnun ayrılıyorsun.

 

Aslında servisin yaptığı doğru ama bu ekonomik koşullarda meblağlar bizi  zorluyor.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

çalar. tabi yetkili servis kendi başına zan altında olmamalı. ne oluyosa karaktersiz ustalardan oluyor. bir kere parasını verdiğimiz periyodik bakım malzemelerinde olmuştu hemde yetkili mercedes benz servisinde. ikincisi ise jeep servisinde olmuştu ki servis sahibi arkadaşımdı ben gidip haber verdim. bu kadar fütursuz olaibliyor bazı şeref yoksunları.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Doğan Arşiray yazdı:

çalar. tabi yetkili servis kendi başına zan altında olmamalı. ne oluyosa karaktersiz ustalardan oluyor. bir kere parasını verdiğimiz periyodik bakım malzemelerinde olmuştu hemde yetkili mercedes benz servisinde. ikincisi ise jeep servisinde olmuştu ki servis sahibi arkadaşımdı ben gidip haber verdim. bu kadar fütursuz olaibliyor bazı şeref yoksunları.

Yine bir mercedes servisi, aracınla gidiyorsun 2x fiyat çekiyorlar serviste. Usta diyor ki sen akşam bana gel, sana x liraya hallederim. Bütün parayı usta alıyor tabi. Hem de baş usta, ekibi kurmuş, sanayide başka dükkanda bu şekilde çalışıyor. Yakalanınca hepsine yol verildi. 

 

Vw servisi, garantiden dsg değişiyor. Sonra çıkan şanzımandaki kart, başka bir serviste yine araç üzerinden çıkıyor. Anlaşılıyor ki çıkan şanzımanlardaki sağlam kartları el altından satıyorlarmış. 

Hyundaki servisi, gelen müşterilere yan sanayi parça taktığı tespit edildi. 

 

Gibi bir sürü örnek var. İnsanın olduğu her yerde de olabilir. 

  • Beğen 2
  • Üzgün 2
Yorum bağlantısı
Barış Özarslan

Nissan yetkili serviste NOYPA ismi ile parça takıyor (nissan onaylı yedek parça) yağ bakımı sonrası  fabrika bacası gibi duman atmaya başlamıştı. Külbitör kapağını mı değiştirdiler o zaman? :D 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

komprsör gibi bir parçayı sök taka girmezler, yükte ağır pahada hafiftir, yetkilide müşteriden çamaya değecek bir parça olmaz, sıfır cillop rafta bir sürü dururken, ne yaparlar nasıl ederler yazmam, yapanlar ceo oldu ama onu yazarım :rofl:

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

müşteriden çalmıyor zaten, takacağını takmıyor, taktım diyor. ödenen parayı çalıyor hırsız.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Rıdvan Ergün

Elbette kurumsal olarak böyle şey yakıştırılmaz. Ama işin içerisinde insan unsuru var. Kurumsal işleyişin dışına çıkan bir personel her yerde olabilir tabii ki. 

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Çağlar Bayur yazdı:

komprsör gibi bir parçayı sök taka girmezler, yükte ağır pahada hafiftir, yetkilide müşteriden çamaya değecek bir parça olmaz, sıfır cillop rafta bir sürü dururken, ne yaparlar nasıl ederler yazmam, yapanlar ceo oldu ama onu yazarım :rofl:

Araç arıza nedeniyle geliyor ama yedek parça yok. Müşteri de önemli, aracın da acil çıkması lazım. Showroomdaki araçtan parça alınıp müşteriye takılıyor ve müşteri gönderiliyor. Showroom aracına daha sonra gelen sağlam parça takılıyor.  

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mahmut Yıldız yazdı:

Araç arıza nedeniyle geliyor ama yedek parça yok. Müşteri de önemli, aracın da acil çıkması lazım. Showroomdaki araçtan parça alınıp müşteriye takılıyor ve müşteri gönderiliyor. Showroom aracına daha sonra gelen sağlam parça takılıyor.  

rutin işlem o yedek parça rafı ile bayi otoparkı aynı şeydir servisçi gözünde

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Ayhan Asil
Levent Güzelkalp yazdı:

Düşük İhtimal olsa da insanın olduğu heryerde olabilir dediğiniz şey 

+1

 

Yorum bağlantısı
Ergin Şahin

Konuya yazılan cevaplardan sonra daha da işkillenmeye başladim. Yetkili servis dışında birkaç olaya ben de denk gelmiştim:

 

Birincisi, Eski aracımı ufak bir boya işlemi için götürdügüm özel serviste sıra beklerken hasar danışmanının  ustaya o parçayı şu araçtan sök nasılsa sahibi şehir dışında dediğini işittim. 

 

İkincisi ise babamın aracı için yedek  parça alırken, perte çıkacak bir müsteri aracının, perte çıkmaması için exper ve parça sorumlusunun anlaşarak fiyatta %72 indirimli fatura kestiklerine şahit oldum. 

 

Her iki durumda da mekanı terkederek plaka sahiplerine ulaşıp bilgi verdim. 

 

Konuya dönecek olursak parcanin servis tarafından arızalı ile değiştirildiğinin tespit ve ispatı icin birsey yapılamaz mı? Sonuçta parçanın üzerindeki etikette stok numarası, üretim tarihi vb var. Burdan kıyas yoluna gidemez miyiz? Hiç sanmıyorum ama Fabrika şasi noya göre parça numaralarını kayıt tutuyor mudur?

 

Diger taraftan kuruntu ile kimseyi zan altinda birakmak da istemiyorum. İyi akşamlar

 

 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Yeni yazılır, hasarlı olarak tespiti yapılan sağlam parça daha önceden (ç)alınan araçtan sorunlu araca takılır. Depodan çıkan parça işi bilenin bodrumunda streçe sarılı satılmayı bekler. Yapanlar çoktur aklınız almayacak kadar. Vw'de ve mercedes'te audi'de zordur çünkü far gibi basit parçadaki kod araç şasi no ile karşılaştırma ile değişip değişmediği belli olur. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...