İçeriğe Yönlendir

HULK


Murat Sahın

Recommended Posts

Mehmet Göktürk
Murat Sahın yazdı:

Bu yeşil değil ama hocam :) 

 

valla hulk abi bu.. yeşili de bulunur.. çocukluğumuzun kralı. çok da efendi adamdır gerçek hayatta.

 

image.png.63037a62af0b53c904d66647def2f8c9.png

 

 

 

 

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Bunun bi teknesi vardı. Denizin kara şimşek’i gibi bir şeydi. Güzel diziydi

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
(düzenlendi)
Çağlar Bayur yazdı:

tayt şort giyilen uzun saçlı yıllar

Abi arka Z rotları tekrar değişti. Yine verim alamadık. 

Rotçuya göre sorun şu, askı rotlarının viraj demiri ile birleştiği noktada iki demir birbirine vidalanmış, burada hiç esneme yok, taşıyıcıya bağlanan kısımdan esniyor, sesin sebebi bu dedi. Parçayı suçladı. Parçacıya orjinalini getir alayım dedim, bulamadı. Bu parça kaliteli, hiç sıkıntı yaşamadım şimdiye kadar dedi, ustayı suçladı. 2 tane yeni arka Z rotu alıp yanımıza, parçacı ile ustanın yanına gittik, söktük taktık, yine olmadı. Parçacı ustayı, usta rotçuyu, rotçu parçacıyı suçluyor. Bunların hepsi tanıdığım bildiğim insanlar. Hiç biri kötü niyetli değil ama sonuç olarak sorunumu çözemiyorum. Parçacı yeni Z rotlarına para almadı, zorladım, çayını içtiysen kalk git hadi deyip kovaladı, usta ikinci kez yaptığı işçilik için para almadı, zaten ilinde de doğru düzgün para almamıştı. Zorladım, babanın arkadaşıyım, döverim seni yürü git dedi. Rotçu hiç bir kontrole para almamıştı, gene almadı. 

Yani hiç para vermeden ikinci kez yapıldı, ilkinde hiç olmamıştı, bu kez biraz olmadı...

İlk Z rotları takıldığında tak tak demir demire vuruyordu. yaptılar, daha az, daha tok bir tıkırtı başladı. Z rotları tekrar değişti, bu sefer saçma bir gıcırtı başladı. 

Ne yapacaz? Ses harici sıkıntı yok. Bir yol göster bana. 

tarihinde Murat Sahın tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Murat Sahın yazdı:

Bir yol göster bana. 

bi foto olsa, arka bölümdeki z rot larda burçlarda, tornacıda teflondan veya her ne yerel malazmee kullanıyorsa parçaya modifye veya ses kesme işlemi yaptırırdık.

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Çağlar Bayur yazdı:

bi foto olsa, arka bölümdeki z rot larda burçlarda, tornacıda teflondan veya her ne yerel malazmee kullanıyorsa parçaya modifye veya ses kesme işlemi yaptırırdık.

 

Hiç aklıma gelmedi, yarın triger değişimi yaptıracağım İvedikte. Orda ustaya soracağım, hallederim derse yaptırırım tekrar, yoksa fotoğraf çekerim.

 

https://www.otomert.com.tr/mondeo-arka-viraj-aski-rotu-z-rot-burclu-1996-2000-pmu4312

 

Kullanılan parça bu, burçlu diyor ama civatası sıkılınca burç falan kalmıyor...

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Sanayi ortamını Allah bozmasın. Paramizla selam veremez olduk biz birak is yaptırmayi :)

  • Beğen 1
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Sanayi ortamını Allah bozmasın. Paramizla selam veremez olduk biz birak is yaptırmayi :)

Ya tanıdıklar var, haklarını inkar edemem, uğraşıyorlar ama tecrübeleri yetmiyor sanırım.

Koray Demir yazdı:

Bsg marka genelde memnun etmiyor.

Marka BSG değil, ama tasarım birebir aynı. Rotçu tasarımsal hata var parçada diyor :D Parçacı herkese bundan satıyorum, senden başka ikinci kez gelen yok diyor. Usta bu böyle takılır, başka yolu yok ki diyor. Çıkamadık işin içinden. Tabi ilçenin küçük sanayisi. Yarın merkeze gideceğim triger için. Trigeri ilçede elletmeyi göze alamadım, sente tutturamazlar falan, direk ford ustasına gideceğim. Bakalım belki Z rotu işini de araya sıkıştırırım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
(düzenlendi)

Aracı İvedik sanayisinde Ford ustasına getirdim. Kaputu acar açmaz sürpriz bir gelişme oldu. Soğutma suyu borusunda delik varmış ve ordan inceden işiyor araç. Boru metal. Serçe parmak kalınlığında. O yapılacak. Triger seti ve yağ ile antifriz değişecek. Alt takım kontrol edilecek. İnşallah akşama teslim ederiz dedi ustam. Yıllardır babamın focusu getirdiğimiz iyi bir Ford ustası. Yakın zamana kadar yoğun şekilde emniyetin araçlarını da yapıyordu. İşçiliği ve ustalığı iyidir. Tek sorun hep çok yoğun olması ve genelde arabayı bırak yarın al, yine çok yoğunum demesiydi. Ama 15 yıldır geliriz, her işimizi halleder. İlçede yağ bile değiştirmeme kararı aldım. 

 

tarihinde Murat Sahın tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Sanayi ortamını Allah bozmasın. Paramizla selam veremez olduk biz birak is yaptırmayi :)

ustaya iş tarif edersen daha çok levye yersin , bwn kapıda bırakırım 3 gün sonra tel açaınca gider alırım

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Çağlar Bayur yazdı:

ustaya iş tarif edersen daha çok levye yersin , bwn kapıda bırakırım 3 gün sonra tel açaınca gider alırım

Zengin zamanlarım da öyle yapıyorum ben de ama her zaman avantadan para gelmiyor :)

 

 

Yorum bağlantısı
Ümit Türk

Murat Hocam bu kadar masrafı çıkan yada çıkacak aracı niye aldınız ? diye sormadan edemicem :D 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Zengin zamanlarım da öyle yapıyorum ben de ama her zaman avantadan para gelmiyor :)

 

 

usataya akıl verdikçe toplam ödediğin rakam artar

Yorum bağlantısı
Murat Sahın

Aracımı teslim aldım, hatta başka işlemler de yaptırıp sonra iç dış yıkattırdım eve geldim. Son 4 günde yapılanlar;

 

1- Triger değişti. 

2- Su kaçıran metal boruya lehim yapıldı. Aracın altında yağ zannettiğimiz şeyin antifriz olduğu, araçta karterdeki hafif terletme harici yağ kaçağı olmadığı tespit edildi.

3- Sistemdeki soğutma suyu zaten akıp gitti, temizlenip antifriz konuldu. 

4- Yağ, yağ filtresi ve hava filtresi değişti. 

5- Bujiler değişti.

6- Ön arka askı rotları değişti.

7- Frenler kontol edildi, ayarları yapıldı, fren hidroliği kontrol edildi.

8- Direksiyon hidroliği kontrol edildi.

9- Rot ayarı yapıldı.

10- Boğaz kelebeği ve rölanti valfi temizlendi. 

11- LPG sistemi kontrol edildi, filtresi değişti, ayarları yapıldı. 

12- El freni ayarı yapıldı. 

13- Anten değişti.

14- Klima faal hale getirildi. Kaçak kontrolü, kompresör kontrolü yapıldı, her şey uygun bulunup gaz boşaltılıp yeni gaz basıldı.

15- İç dış güzelce temizlendi.

16- Yedek anahtar yapıldı. Kapatırken öne yatıp sıkışan şoför kapısı camı onarıldı. 

 

Yapılacak olanlar;

 

1- Airbag ışığı 4 kez yanıp söndükten sonra sönüyor, sonra tekrar 4 kez yanıyor. Gösterdim, hata kodu tesisat, direnç vb. yok, sistem orjinal, geniş zamanda gelin kontrol edelim ama muhtemelen koltuğun altından çıkacak dediler. Sonuç olarak kurcalanmamış olduğunu bilmek güzel.

2- Direksiyonun deri kılıfı değişecek, çok çirkin bir şey yapmışlar.

3- Kapıları açınca iç aydınlatma yanmıyor, bakılacak.

4- Sol stopu gösterdim, tamir edilir dedi ustası, müsait bir zamanda yapılacak. Arka tampon değişecek. Son olarak pasta cila ile işi tamamlayacağız.

 

 

Ümit Türk yazdı:

Murat Hocam bu kadar masrafı çıkan yada çıkacak aracı niye aldınız ? diye sormadan edemicem :D 

 

Ümit dostum, yapılanlar fiyata dahil. Alırken masrafları hesaplayıp fiyattan düşmüştük.

Yani ben yaptırıyorum, düzgün yapıldığından emin oluyorum ama para benden çıkmıyor :) Eğer bunların yapılmışını alsaydım mesela triger hep kafamda soru işareti olarak kalacaktı. Yağ ve antifriz illa değişecekti. Şöyle söyleyeyim, bu masrafların en az %50 si kesinlikle yapılacaktı. Ve parası benden çıkacaktı. Biz bu aracı alırken bunlar hep hesaplandı, aşağı yukarı hesaplar tutuyor. Hatta şimdilik kardayım.

Tek sürpriz su işeyen boru oldu ki o da çok mühim değil. Triger değişim işçilik ücretine dahil edildi :D 

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Çağlar Bayur yazdı:

usataya akıl verdikçe toplam ödediğin rakam artar

Abi triger değişim aralığı kaç km bunlarda? Benim usta 90 bin km dedi ama?

Yorum bağlantısı
Murat Sahın

Bu arada polen filtresini unuttuğumuzu farkettim. 

Neredeydi ki? Daha doğrusu var mı?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Murat Sahın yazdı:

Abi triger değişim aralığı kaç km bunlarda? Benim usta 90 bin km dedi ama?

usta işi biliyor 90 :nazar:

Murat Sahın yazdı:

El freni ayarı yapıldı. 

o ustayı bırakma

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
(düzenlendi)
Çağlar Bayur yazdı:

usta işi biliyor 90 :nazar:

o ustayı bırakma

 

Abi işçilik ücreti sanayiden fazla, servisten ucuz. En güzeli tanıdık, derdimi tasamı dinliyor, çözüm üretiyor. Deneme yanılma yok, hep nokta atışı arıza tespiti. Babamın focusu da götürdük mesela, onun trigeri de değiştirdik. Babamın şikayeti üzerine direk bakmadan şanzuman kulağını söktü, patlak çıktı :) Değiştirince babamın şikayeti gitti. Bırakmam, mümkün değil. 

 

Triger değişim işçiliği, antifriz, yağ ve filtrelerin değişimi, alt takım kontrolü, boğaz kelebeği ve rölanti valfi temizliği, kaçıran borunun tamiri ve klimanın kontrol edilmesi ve aracın genel kontrolleri için 1500 tl işçilik ödedim. Tabi bu bana tanıdık fiyatı :) Muhtemelen normal tarifede 2000 lira oluyordur. 

tarihinde Murat Sahın tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...