Çağlar Bayur 9 Ekim 2022 Paylaş 9 Ekim 2022 Erdem Hakkı Bağama yazdı: müşürü multimetre ile test ettim o da arızalı idi açık devre ve ohm değeri yok, yenisini aldım gelince takacağım. 2 kablolu mu 3 mü? adım adım gidersek, Erdem Hakkı Bağama yazdı: 10 saniye içinde ısındıkça 1000 lere düştü bir müddet rolantide çalıştırdım sonra bahçe içinde birkaç tur attım ama araç ısındıkça rolanti patır putur patlamaya başladı stop etmeler ve sıcakken geç çalışmalar vs... gaz kelebeği potansiyometre bilgisi sağlık mı gelir aklıma? Erdem Hakkı Bağama yazdı: Araç bu halde denedim hararet göstergesinde bilgi yok borular ve radyatör sıcaktan el tutulmuyor ama fan açmadı. Fan tesisatını inceledim 2 fan 3 röle ile kontrol ediliyor bu rölelerin tesisatı yanık kopuk ve yanlış bağlı idi. Tesisatı yeni kablolar ile yeniden düzenledim röleleri kontrol ettim orjinal ve sağlamlardı. su sıcaklık bilgisi yok ise zaten bu bölüm sağlıklı olsa da fak açmayacak Yorum bağlantısı
Erdem Hakkı Bağama 25 Ekim 2022 Yazar Paylaş 25 Ekim 2022 Çağlar Bayur yazdı: 2 kablolu mu 3 mü? adım adım gidersek, gaz kelebeği potansiyometre bilgisi sağlık mı gelir aklıma? su sıcaklık bilgisi yok ise zaten bu bölüm sağlıklı olsa da fak açmayacak Hararet müşürü ( sadece göstergeye bilgi veren müşür) iki kablolu açık devre şeklinde arızalı kalmış idi. Yenisini alınca sorun düzeldi inceledim gövdesi şase sıcaklık arttıkça bir kablodan direnç azaltarak göstergeye bilgi gönderiyor eğer sıcaklık aşırı artar ise diğer kablodan da göstergedeki kırmızı ikaz lambasını yakıyor. Rölanti dalgalanması kanister ve manifold basınç sensöründen olduğunu fark ettim düzeldi. Fanların müşürü ayrı idi radyatör üzerinde 3 kablolu... bir tanesi şase diğer ikisi sıcaklığa göre şase olan uçla kısa devre olarak fanları açıyor. Fan tesisatı da yeni kablolarla düzenledim şu an sağlıklı. İş yoğunluğundan dolayı araçla pek ilgilenemedim ama şu an aracım sorunsuz sıkıntısız saat gibi yaklaşık 2 ay gibi bir sürede sanayiye gitmeden usta eli değmeden tüm problemleri giderilmiş halde... Başa dönecek olursak aracı komple motor yapılacak niyeti ile aldım araç elime geçip incelediğimde uzun marşlar sonucu zorlanarak çalışma, yüksek devir, dalgalı devir, tekleme ,egzozda patlamalar, kara duman ve kurum atmalar vardı. Ben elektronik aksamdan başlamak istedim. Öncelikle Tüp tesisatını araçtan kaldırdım. Tüm ECU sensör tesisatını service manuelden bakarak yeni kablolarla sıfırdan çektim ( ekler lehimleme ve makaronlama ile yapıldı) bunun sonucunda sadece çalışması kolaylaştı diğer sorunlar devam etti. ECU ya motor suyu sıcaklık bilgisini gönderen termostat üzerindeki sıcaklık sensörü açık devre olarak arızalı idi araştırdım açık devrede ECU motor sıcaklığını -40 olarak bilip ona göre enjektörleri komuta ediyordu müşürü yenilediğimde yüksek devir sorunu düzeldi devir 1000 devre düştü diğer problemler devam etti. Ateşleme sistemini kontrol ettiğimde 2. ve 3. gözlerin kararsız ve çok zayıf kıvılcım çıkardığını gördüm. Bobin, buji kablo ve bujileri değiştirdim. Tekleme ve Egzoz patlatma olayı ortadan kalktı. Diğer sorunlar devam etti. Yüksek devir ( 1000 ), dalgalı devir ve kara dumanın zengin karışım neticesi olabileceğini öğrenerek zengin karışıma sebep olacak şeyleri araştırdım. Bunlar ; Enjektörler, rail basınç regülatörü, kanister valfi vs. - Enjektörleri açıkta marş yaparak gözlemledim işeme veya damlama olmadı sağlıklı püskürttüler. - Rail basınç müşürü; Emme manifoldundan vakumlanan bir diyaframa sahip bu diyafram patlar ise manifolda sürekli benzin kaçacak idi. Kontrol ettim kaçak yoktu ve raildeki yakıt basıncı da yerinde idi - Kanister valfi yakıt deposundan buharlaşan yakıtı ihtiyaç anında manifolda gönderen ve bu gönderimi ECU tarafından 12v ile kontrol eden bir valfle yapıyordu. Kontol ettim bendeki arızalı sürekli açık ve sürekli emme manifolduna yakıt buharı gönderiyor. zZengin karışımıın ve karadumanla kurum atmanın sebebi buymuş şu an geçici olarak körledim ( yenisini alana kadar) kara dumandan kurumdan kurtuldum. Geriye sadece rolantideki dalgalanma aniden gaza basınca stop etme konuları kaldı. Gaz kelebek potansiyometresinin sıfır orjinalini almıştım değişiklik olmamıştı üçüncü kez araca ait çıkma orjinal rolanti motoru aldım yine fayda etmedi. Daha önce manifold basınç sensörünün soketini çıkarınca araç stop etmişti bende sağlıklı çalıştığını düşünmüştüm. Yanılmışım. Benim araçta bu sensör manifold üzerine takılı değil manifold ile arasında bir vakum hortumu var ben bu vakum hortumunun tamamen tıkalı olduğunu fark ettim hortumu değiştim ve araçtaki rölanti dalgalanması ile stop etme sorunları da ortadan kalktı. Fan tesisatı yanıktı komple yeni kablolarla revize ettim şu an sağlıklı... 3 adet ısı sensörü var; Termostat üzerinde ECU ya motor sıcaklık bilgisini veren, motor bloğu şanzuman tarafında takılı olan göstergeye motor sıcaklık bilgisi veren, termostat üzerinde takılı olup fanları kontrol eden... Yedek su kabı ve eskimiş su boruları yenilendi... şu an için su eksiltme kaçırma vs. yok. Hareret göstergesi sağlıklı çalışıp, hararet değerleri olması gereken değerlerde sabit. Mekanik olarak da bir sorunu olmadığını düşünüyorum sıcakta soğukta tek marş çalışmalar rolantiyi 800 civarı sabit tutmalar vs. saat gibi. Sonradan başıma bela olan son sorunum stop etme... olur olmaz yerde çok nadiren stop ediyor bazen ilk çalıştırmada çalışmıyor bazen kırmızıda durunca stop ediyor bazen yolda giderken stop ediyor ama her defasında en fazla 1-2 dakika içerisinde tekrar çalışır hale geliyor. Teşhisi o süre içerisinde koymak gerek. yaklaşık bir haftadır kafayı yedirtti bana... Arıza anlarında yaptığım gözlem ve ölçümlerde... Yakıt pompasına, enjektörlere ve bazı sensörlere (+) veren bir röle var. Bu rölenin çalışması için, kontak açınca (+) direk geliyor. Ecu nun 48 nolu pininden de (-) alması gerekiyor. arıza anlarında ECU bu röleye şaseyi vermiyor yani 48 nolu pinden röleye şase vermiyor. Sorun bu... Buradan geriye dönük yaptığım kontrollerde.. Arıza anlarında bu röleye kendim haricen şase verdim röle çalıştı yakıt geldi ama ateşleme olmadı. Arıza anlarında ECU ya artı ve eksi olan besleme bağlantıları da sağlıklı geliyordu bu durumda sorunun ECU içerisinde başlayıp ECU içerisinde bittiğini anladım. Ya ECU içerisinde arızalı bir compadent, soguk veya çatlak lehim veya kırık bacak konusu vardı ya da ECU bir sebepten dolayı Röleye şase vermiyordu. Örneğin Yakıt kaçağını algılayıp yangın ihtimaline karşı yakıt ve ateşlemeyi kesmek gibi. Bu arızayı hem çok nadir yapıyor hem çok çabuk normale dönüyor. Günlerdir kafayı yedirtti. Bugün arıza anında ECU ya sert bir tokat attım röle çalıştı daha sonra araç çalışırken bi tokat daha attım rölenin şasesini hemen kesti. O an aklıma bu başlık altında öncesinden de fotoğrafını paylaştığım ECU mikroişlemcisinin hasar görmüş ayakları geldi. ECU nun bacaklarını büyüteç yardımı ile düzeltip lehimleri yeniledim. Aracı uzun süre denedim gözlemledim tokat-yumruk fark etmiyor stop etme olayı bitti. Muhtemelen o bacaklarda bir temassızlık vardı. Geriye tüp tesisatını araç üzerine geri takmak kaldı. Onu da haftaya yapacağım. Tüp enjektör soketleri elektrik tesisatı ve gaz borularını yenileyerek montajı yapacağım. 14 4 Yorum bağlantısı
Coşku Mert 26 Ekim 2022 Paylaş 26 Ekim 2022 sanayiye gitseniz bir arpa boyu yol alamazdınız, yaptığınız maliyetinde çok daha fazlasını harcardınız. sorunları kendi çözmenin verdiği mutluluk paha biçilmez, tebrik ederim 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 26 Ekim 2022 Paylaş 26 Ekim 2022 Erdem Hakkı Bağama yazdı: ECU ya sert bir tokat attım röle çalıştı bu yöntemi ben de çok severim türk usulü denir ama işe yarar Erdem Hakkı Bağama yazdı: inceledim gövdesi şase sıcaklık arttıkça bir kablodan direnç azaltarak göstergeye bilgi gönderiyor eğer sıcaklık aşırı artar ise diğer kablodan da göstergedeki kırmızı ikaz lambasını yakıyor. 2 soketli gibi gözüken ama 3 soket mantığı ile çalışıyor, saç baş yoldurur 1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 26 Ekim 2022 Paylaş 26 Ekim 2022 Valla helal Güle güle kullanın artık aracı 1 Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu 26 Ekim 2022 Paylaş 26 Ekim 2022 Vallahi helal olsun, bu yaptıklarınızı para ile yaptırma şansınız dahi yok. Bu yaptıklarınızı videoya alıp paylaşsaydınız bir çok kişinin işine yarardı. Kendinizin yaptığınız için safrane paha biçilemez artık. 1 Yorum bağlantısı
Erdem Hakkı Bağama 26 Ekim 2022 Yazar Paylaş 26 Ekim 2022 Çağlar Bayur yazdı: bu yöntemi ben de çok severim türk usulü denir ama işe yarar 2 soketli gibi gözüken ama 3 soket mantığı ile çalışıyor, saç baş yoldurur Aynen öyle delirtti beni ölçümü iki kablo arasında yaptım hep açık devre... 3 kere müşür aldım meğer sorun bendeymiş sensörler sağlammış 😀 Sani Gerşon yazdı: Valla helal Güle güle kullanın artık aracı Sağolun. 😊 Yapıp satma niyetiyle almıştım yaklaşık bir ay test ederim bir olumsuzluğu yoksa satacağım. Metin Uzunoğlu yazdı: Vallahi helal olsun, bu yaptıklarınızı para ile yaptırma şansınız dahi yok. Bu yaptıklarınızı videoya alıp paylaşsaydınız bir çok kişinin işine yarardı. Kendinizin yaptığınız için safrane paha biçilemez artık. Sağolun. Dediğiniz gibi benden önceki sahibi yaptıramamış. Aracı çıkmacıya satmışlardı psrçalanacaktı muhtemelen. Ben çıkmacıdan aldım. Video çekemedim aslında kırmızı siztede kendime bu niyetle açtım ams birşeyi yaparken bir de video çekmek gerçekten büyük emek gerektiriyprmuş bir kaç kere denedim altından kalkamadım. Niyetim arızalı araç alıp onarıp bu süreci kanaldan paylaşıp en son satışta şeffaf olmaktı. İleriki projelerimde daha prof olabilirim şu an başlardayım. Düzcede 2000 model bi omega vsr sahibini ikna edemedim yoksa onu alacaktım halen sarı sitede mi bilmiyorum. Şu an çıtır çerez niyetine bi escort aldım onla ilgilencem 😀 İş yükü ve mesai saatleri ağır olan bi sektörde devlet memuruyum o yüzden pek hızlı ilerleyemiyorum. 3 Yorum bağlantısı
Halil İbrahim KÖSE 2 Aralık 2022 Paylaş 2 Aralık 2022 Erdem Hakkı Bağama yazdı: Hararet müşürü ( sadece göstergeye bilgi veren müşür) iki kablolu açık devre şeklinde arızalı kalmış idi. Yenisini alınca sorun düzeldi inceledim gövdesi şase sıcaklık arttıkça bir kablodan direnç azaltarak göstergeye bilgi gönderiyor eğer sıcaklık aşırı artar ise diğer kablodan da göstergedeki kırmızı ikaz lambasını yakıyor. Rölanti dalgalanması kanister ve manifold basınç sensöründen olduğunu fark ettim düzeldi. Fanların müşürü ayrı idi radyatör üzerinde 3 kablolu... bir tanesi şase diğer ikisi sıcaklığa göre şase olan uçla kısa devre olarak fanları açıyor. Fan tesisatı da yeni kablolarla düzenledim şu an sağlıklı. İş yoğunluğundan dolayı araçla pek ilgilenemedim ama şu an aracım sorunsuz sıkıntısız saat gibi yaklaşık 2 ay gibi bir sürede sanayiye gitmeden usta eli değmeden tüm problemleri giderilmiş halde... Başa dönecek olursak aracı komple motor yapılacak niyeti ile aldım araç elime geçip incelediğimde uzun marşlar sonucu zorlanarak çalışma, yüksek devir, dalgalı devir, tekleme ,egzozda patlamalar, kara duman ve kurum atmalar vardı. Ben elektronik aksamdan başlamak istedim. Öncelikle Tüp tesisatını araçtan kaldırdım. Tüm ECU sensör tesisatını service manuelden bakarak yeni kablolarla sıfırdan çektim ( ekler lehimleme ve makaronlama ile yapıldı) bunun sonucunda sadece çalışması kolaylaştı diğer sorunlar devam etti. ECU ya motor suyu sıcaklık bilgisini gönderen termostat üzerindeki sıcaklık sensörü açık devre olarak arızalı idi araştırdım açık devrede ECU motor sıcaklığını -40 olarak bilip ona göre enjektörleri komuta ediyordu müşürü yenilediğimde yüksek devir sorunu düzeldi devir 1000 devre düştü diğer problemler devam etti. Ateşleme sistemini kontrol ettiğimde 2. ve 3. gözlerin kararsız ve çok zayıf kıvılcım çıkardığını gördüm. Bobin, buji kablo ve bujileri değiştirdim. Tekleme ve Egzoz patlatma olayı ortadan kalktı. Diğer sorunlar devam etti. Yüksek devir ( 1000 ), dalgalı devir ve kara dumanın zengin karışım neticesi olabileceğini öğrenerek zengin karışıma sebep olacak şeyleri araştırdım. Bunlar ; Enjektörler, rail basınç regülatörü, kanister valfi vs. - Enjektörleri açıkta marş yaparak gözlemledim işeme veya damlama olmadı sağlıklı püskürttüler. - Rail basınç müşürü; Emme manifoldundan vakumlanan bir diyaframa sahip bu diyafram patlar ise manifolda sürekli benzin kaçacak idi. Kontrol ettim kaçak yoktu ve raildeki yakıt basıncı da yerinde idi - Kanister valfi yakıt deposundan buharlaşan yakıtı ihtiyaç anında manifolda gönderen ve bu gönderimi ECU tarafından 12v ile kontrol eden bir valfle yapıyordu. Kontol ettim bendeki arızalı sürekli açık ve sürekli emme manifolduna yakıt buharı gönderiyor. zZengin karışımıın ve karadumanla kurum atmanın sebebi buymuş şu an geçici olarak körledim ( yenisini alana kadar) kara dumandan kurumdan kurtuldum. Geriye sadece rolantideki dalgalanma aniden gaza basınca stop etme konuları kaldı. Gaz kelebek potansiyometresinin sıfır orjinalini almıştım değişiklik olmamıştı üçüncü kez araca ait çıkma orjinal rolanti motoru aldım yine fayda etmedi. Daha önce manifold basınç sensörünün soketini çıkarınca araç stop etmişti bende sağlıklı çalıştığını düşünmüştüm. Yanılmışım. Benim araçta bu sensör manifold üzerine takılı değil manifold ile arasında bir vakum hortumu var ben bu vakum hortumunun tamamen tıkalı olduğunu fark ettim hortumu değiştim ve araçtaki rölanti dalgalanması ile stop etme sorunları da ortadan kalktı. Fan tesisatı yanıktı komple yeni kablolarla revize ettim şu an sağlıklı... 3 adet ısı sensörü var; Termostat üzerinde ECU ya motor sıcaklık bilgisini veren, motor bloğu şanzuman tarafında takılı olan göstergeye motor sıcaklık bilgisi veren, termostat üzerinde takılı olup fanları kontrol eden... Yedek su kabı ve eskimiş su boruları yenilendi... şu an için su eksiltme kaçırma vs. yok. Hareret göstergesi sağlıklı çalışıp, hararet değerleri olması gereken değerlerde sabit. Mekanik olarak da bir sorunu olmadığını düşünüyorum sıcakta soğukta tek marş çalışmalar rolantiyi 800 civarı sabit tutmalar vs. saat gibi. Sonradan başıma bela olan son sorunum stop etme... olur olmaz yerde çok nadiren stop ediyor bazen ilk çalıştırmada çalışmıyor bazen kırmızıda durunca stop ediyor bazen yolda giderken stop ediyor ama her defasında en fazla 1-2 dakika içerisinde tekrar çalışır hale geliyor. Teşhisi o süre içerisinde koymak gerek. yaklaşık bir haftadır kafayı yedirtti bana... Arıza anlarında yaptığım gözlem ve ölçümlerde... Yakıt pompasına, enjektörlere ve bazı sensörlere (+) veren bir röle var. Bu rölenin çalışması için, kontak açınca (+) direk geliyor. Ecu nun 48 nolu pininden de (-) alması gerekiyor. arıza anlarında ECU bu röleye şaseyi vermiyor yani 48 nolu pinden röleye şase vermiyor. Sorun bu... Buradan geriye dönük yaptığım kontrollerde.. Arıza anlarında bu röleye kendim haricen şase verdim röle çalıştı yakıt geldi ama ateşleme olmadı. Arıza anlarında ECU ya artı ve eksi olan besleme bağlantıları da sağlıklı geliyordu bu durumda sorunun ECU içerisinde başlayıp ECU içerisinde bittiğini anladım. Ya ECU içerisinde arızalı bir compadent, soguk veya çatlak lehim veya kırık bacak konusu vardı ya da ECU bir sebepten dolayı Röleye şase vermiyordu. Örneğin Yakıt kaçağını algılayıp yangın ihtimaline karşı yakıt ve ateşlemeyi kesmek gibi. Bu arızayı hem çok nadir yapıyor hem çok çabuk normale dönüyor. Günlerdir kafayı yedirtti. Bugün arıza anında ECU ya sert bir tokat attım röle çalıştı daha sonra araç çalışırken bi tokat daha attım rölenin şasesini hemen kesti. O an aklıma bu başlık altında öncesinden de fotoğrafını paylaştığım ECU mikroişlemcisinin hasar görmüş ayakları geldi. ECU nun bacaklarını büyüteç yardımı ile düzeltip lehimleri yeniledim. Aracı uzun süre denedim gözlemledim tokat-yumruk fark etmiyor stop etme olayı bitti. Muhtemelen o bacaklarda bir temassızlık vardı. Geriye tüp tesisatını araç üzerine geri takmak kaldı. Onu da haftaya yapacağım. Tüp enjektör soketleri elektrik tesisatı ve gaz borularını yenileyerek montajı yapacağım. Ağabey tebrik ederim , Şiir gibi iş yapmışsın . Sırf şu 1 sayfalık yazında yaptıklarını sanayide 1 yılda yapamazlar. Yorum bağlantısı
Recommended Posts