Erdem Hakkı Bağama 19 Ağustos 2022 Paylaş 19 Ağustos 2022 1997 model 2.0 motor 400.000 km de motorunda elektronik bir arıza olan Safrane aldım. Elinde safrane ile alakalı döküman olan varsa paylaşabilir mi ? Durumu adım adım buradan paylaşacağım. Araç durumu ile alakalı video da paylaşacağım. 1 Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık 19 Ağustos 2022 Paylaş 19 Ağustos 2022 Hayırlı olsun kolaylıklar diliyorum @Ali Darbaz döküman konusunda yardımcı olabilir sanırım 2 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 19 Ağustos 2022 Paylaş 19 Ağustos 2022 Bunu buldum sadece https://procarmanuals.com/pdf-online-renault-engine-type-852-j8s-workshop-manual/ 2 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 19 Ağustos 2022 Paylaş 19 Ağustos 2022 https://avtobase.com/en/1583-electrical-wiring-diagrams-for-renault-megane-scenic-renault-scenic-i.html böyle böyle sitelerden veri toplanabilir mesela 2 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 19 Ağustos 2022 Paylaş 19 Ağustos 2022 Döküman yabancı sitelerde daha çok oluyor. Ama bunun parça tedariği nasıl olacak. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 19 Ağustos 2022 Paylaş 19 Ağustos 2022 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Döküman yabancı sitelerde daha çok oluyor. Ama bunun parça tedariği nasıl olacak. 8 renk x 100 mt kablo dan yeni tesisat evde dizilebilir mesela başlangıç için arıza nedir bilmem de 1 Yorum bağlantısı
Erdem Hakkı Bağama 27 Ağustos 2022 Yazar Paylaş 27 Ağustos 2022 ilk video eski telefonumla çekildi diğer iki video yeni aldığım ama alırken kamera özelliklerini önemsemediğim telefonum yüzünden kalitesiz oldu... Kusura bakmayın. Durum ve sprun hakkında videolarda bilgi verdim yorumlarınızı bekliyorum.. İşe tesisatı düzenleme ve oksijen sensörünü aktif etmeyle başlayacam motor sensör tesisat şemasını halen bulamadım. 4 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 27 Ağustos 2022 Paylaş 27 Ağustos 2022 emme manifoldunda kaçak testi için köpüklü su kullanırlar Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 27 Ağustos 2022 Paylaş 27 Ağustos 2022 Tesisat sorunu çok görünüyor. Onları düzeltmeden mekanik kusur aramayın. Oksiyen sensörü 4 pinli universal takılmış olabilir. O soket oksijen sensörü soketine benziyor. Belki de aracınız iki pinle okuyordur. Yorum bağlantısı
Erdem Hakkı Bağama 28 Ağustos 2022 Yazar Paylaş 28 Ağustos 2022 Mehmet Ozyurek yazdı: Tesisat sorunu çok görünüyor. Onları düzeltmeden mekanik kusur aramayın. Oksiyen sensörü 4 pinli universal takılmış olabilir. O soket oksijen sensörü soketine benziyor. Belki de aracınız iki pinle okuyordur. Sensor ucunda iki kablo görünüyor ama soket takılı değildi sensör ucları boştaydı... bukadar dengesiz bir çalışmayı sadece oksijen sensöründen dolayı yapacağını sanmıyorum ama onun da araca uggun olanını alıp takacağım. Çağlar Bayur yazdı: emme manifoldunda kaçak testi için köpüklü su kullanırlar Nasıl yapıyorlar acaba basınçtan ziyade vakum kaçağı olacak. Tansu Kalafatoğlu yazdı: Döküman yabancı sitelerde daha çok oluyor. Ama bunun parça tedariği nasıl olacak. Parça konusunda sorun olacağını sanmıyorum ne lazımsa bulabildim ama heniz satın almadım 🙂 Oğuzkan Erışık yazdı: Hayırlı olsun kolaylıklar diliyorum @Ali Darbaz döküman konusunda yardımcı olabilir sanırım Araca birebir uyumlu şemayı halen bulamadım elimdeki lagunaya ait Yorum bağlantısı
Erdem Hakkı Bağama 28 Ağustos 2022 Yazar Paylaş 28 Ağustos 2022 Ali Darbaz yazdı: Bunu buldum sadece https://procarmanuals.com/pdf-online-renault-engine-type-852-j8s-workshop-manual/ Muhtemelen benim motor değil Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 28 Ağustos 2022 Paylaş 28 Ağustos 2022 Erdem Hakkı Bağama yazdı: Nasıl yapıyorlar acaba basınçtan ziyade vakum kaçağı olacak. manifoldu söküp dışarıda içine hava basarak , zaten sökmeden altı üstü gözükmez, birleşim yerlerine bakılamaz Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 28 Ağustos 2022 Paylaş 28 Ağustos 2022 Siz soketleri ile birlikte komple motor işletim tesisatı alın. Yorum bağlantısı
Erdem Hakkı Bağama 28 Ağustos 2022 Yazar Paylaş 28 Ağustos 2022 (düzenlendi) Çağlar Bayur yazdı: manifoldu söküp dışarıda içine hava basarak , zaten sökmeden altı üstü gözükmez, birleşim yerlerine bakılamaz Şimdi oldu tamamdır... hiç sökmeden içerş duman verip çıkacağı yerleri gözlemliyorlar. Önce o yöntemi deneyecem. Mehmet Ozyurek yazdı: Siz soketleri ile birlikte komple motor işletim tesisatı alın. Aracın kendi tesisatıjı sıfır olarak buşamadık çıkma olarak da bendekinden farksız çıkabilir o topa girmek istemiyorum şimdilik. Ayrıca bir tesisatın başına gelebilecek arıza kablo kısa devre veya kırılması olacak ise onarımı kolay olmaz mı yenşsini almaya gerek varmıdırki. 28 Ağustos 2022 tarihinde Erdem Hakkı Bağama tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 28 Ağustos 2022 Paylaş 28 Ağustos 2022 Açıkçası aşırı derecede kurcalandığını ve denemeler yapılıp son hali ile bırakıldığını düşünüyorum. Kablolarınız fiziki olarak sağlam görünse bile kurcalanmıştır. Kesilmiş eklenmiştir. Enjektörlerin bile tesisatını doğrulayamadık. Yada çalışan bir emsal araç bulup kıyaslayın. 1 Yorum bağlantısı
Erdem Hakkı Bağama 28 Ağustos 2022 Yazar Paylaş 28 Ağustos 2022 Mehmet Ozyurek yazdı: Açıkçası aşırı derecede kurcalandığını ve denemeler yapılıp son hali ile bırakıldığını düşünüyorum. Kablolarınız fiziki olarak sağlam görünse bile kurcalanmıştır. Kesilmiş eklenmiştir. Enjektörlerin bile tesisatını doğrulayamadık. Yada çalışan bir emsal araç bulup kıyaslayın. Bi şema bulabilsem çözecem bir çok aracın şemadı lazım oldu hep buldum şu ana kadar ama bu öyle bi motor ki hakkında bilgi, döküman, onarım videosu vs çok az. Yorum bağlantısı
Erdem Hakkı Bağama 29 Ağustos 2022 Yazar Paylaş 29 Ağustos 2022 Fotodaki soket emme manifoldunun arkasına giren soket neye takılıyor bilemedim ama kablosujun orjinali yalıtımlı muhtemelen uc kısmı bir karışlık alan yalıtımsız ve ekli kalmış. 10 euro ksrşılığı aracın servis manuel dökümanlarıjı orjinal aldım. İşime yarayacak mı yükleme işlemleri bitince belli olacak. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 29 Ağustos 2022 Paylaş 29 Ağustos 2022 motor tesisatı bir ampül yakma veya hoparlöre akım taşıma mantığı gibi çalışmaz, yani biz kabloyu multimetre ile sağlam olarak okusak bile, beyin için 1 ohm değişiklik birçok veriyi bozar, ordan 1 ohm hatalı okuma, burdan 0.5 volt eksik akım ile sensör ölçme derken garip garip arıza ile boğuşursunuz aklınızda olsun, mesela bir kablo 0.5 lik ise devamı da aynı olmalı 0.75 ise keza aynı olmalı. 3 Yorum bağlantısı
Erdem Hakkı Bağama 29 Ağustos 2022 Yazar Paylaş 29 Ağustos 2022 Çağlar Bayur yazdı: motor tesisatı bir ampül yakma veya hoparlöre akım taşıma mantığı gibi çalışmaz, yani biz kabloyu multimetre ile sağlam olarak okusak bile, beyin için 1 ohm değişiklik birçok veriyi bozar, ordan 1 ohm hatalı okuma, burdan 0.5 volt eksik akım ile sensör ölçme derken garip garip arıza ile boğuşursunuz aklınızda olsun, mesela bir kablo 0.5 lik ise devamı da aynı olmalı 0.75 ise keza aynı olmalı. +1 Katılıyorum. Yorum bağlantısı
Coşku Mert 30 Ağustos 2022 Paylaş 30 Ağustos 2022 çağlar abi ye kaıtılıyorum, tesisatta kullanılan kablo tipi ne ise aynı o tipte kablo ile ek yapılması lazım. yerinizde olsam ek yapılan yerleri tek tek açıp lehimle birleştirirdim. enjektör tarafındaki soketlerin çoğu universal soketmiş. onları da yenileriyle değiştirirdim. sonrası izolasyon ve toparlama zaten. 1 Yorum bağlantısı
Erdem Hakkı Bağama 11 Eylül 2022 Yazar Paylaş 11 Eylül 2022 10 euro karşılığı araca uygun service manueli satın alıp ECU ve sensörler şemasını karşılaştırdığımda. * 2. ve 3. benzin enjektörlerinin birbirinin yerine yanlış bağlandığını ( Ben tüpü iptal edince yanlış bağlamış olabilirim ama ben de üzerindeki sıralamaya göre yaptığım için öncesinden de yanlış bağlanmış olabilir. * Fan rölesinin ECU 23 nolu bacaktan tetiklenmesi gerekirken, 23 nolu bacağa sürekli 12v gönderdiğini anladım. * Bunların dışında yan sanayi olan ve genelde yan sanayisi takıldığında rolantiyi ayarlayamayan rolanti motorunun 1600 liraya pierburg marka olanını aldım. * Gez kelebek sensörünü ilk söktüğümde multimetre ile ölçtüğümde hiç değer vermiyordu daha sonra araç üzerinde ve araç dışında denemelerimde değer verdiğini farkettim her ihtimale karşı 450 liraya magnet marelli marka kelebek sensörünü aldım. * Araç üzerinde takılı olan Lambda 2 pinli ve iptal edili şekilde olduğu ama tesisattaki soket 4 pin olduğu için araca uygun Lambda sensörünü 650 liraya aldım. * Tesisatta; krank sensörü, egzantrik sensörü, emme manifold basınç sensörü, emilen hava sıcaklık sensörü, rolanti motoru, gaz kelebek konum sensörü, 4 adet benzin enjektör sensörlerinin hepsinin her hatta en az bir kaç adet ek olduğu ve bu eklerin far ampulune ek yapar gibi olması sebepleriyle bir kaç renk 0,75 mm 50 metre kablo aldım. Beyni beyinciye kontrol etmesi için verdim yaklaşık 3 gün sonra abi bunun immobilizeri iptal edilmiş onun dışında beyinde problem var mı yok mu ben anlayamadım çözemedim demesiyle beyni geri alıp onunla ilgilenmeyi en sona bıraktım. Tesisatı yenileyip yeni malzemelerle dizdiğimde sonucu paylaşacağım yaklaşık bir hafta sürebilir. 8 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 11 Eylül 2022 Paylaş 11 Eylül 2022 geçmişte, arızayı başka arıza oluşturup günübirlik çözünce iş yaptığını sanmışlara güzel örnekler, kolay gelsin. 1 Yorum bağlantısı
Erdem Hakkı Bağama 11 Eylül 2022 Yazar Paylaş 11 Eylül 2022 4 nolu pin = Command for injectör n°3 via earth 25 nolu pin = Command for injectör n°2 via earth 30 nolu pin = Command for injectör n°4 via earth (flywheel end) 53 nolu pin = Command for injectör n°1 via earth (timing end) Hangi pin hangi enjektöre gittiğini gösteren içerikte; flywheel in debriyaj, timing in de triger olduğunu düşünürsek... enjektör sıralaması soldan sağa 1,2,3,4 doğru mu ? 2 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 11 Eylül 2022 Paylaş 11 Eylül 2022 genel numaralandırma prensibi, şanzımanın aksi yönündeki 1 den başlar. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts