Erdem Gun 10 Ağustos 2022 Paylaş 10 Ağustos 2022 Arkadaşlar iyi günler bir konuda fikirlerinizi almak istiyorum, 2012 benzinli manuel vites fiestamın debriyajı degisecek bununla beraber sanzıman yagınıda degistirecegim fakat ilgili spesifikasyonu karsılayan castrol yağın 1 lt fiyatı 300 tl civarinda (CASTROL, SYNTRANS MULTIVEHICLE 75W-90-TRANSMAX MANUAL MULTIVEHICLE 75W-90, ) illaki bu yağı mı kullanmam gerekiyor. Yoksa başka marka 75w90 yağ kullanabilirmiyim. 3 litre castrol neredeyse 900tlyi buluyor. Bu durumda nasıl bir yol izlememi tavsiye edersiniz. Teşekkürler. Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal 10 Ağustos 2022 Paylaş 10 Ağustos 2022 Şanzıman yağınız 2 litredir, 2.3 litre tam kapasite olması lazım. O da dişliler sökülürse vs alır. 2 litre size yetecektir. Yağın sertifikası var, o kodu sağlayan her marka olur. 1 Yorum bağlantısı
Behlül Baş 10 Ağustos 2022 Paylaş 10 Ağustos 2022 300 lira olan tam sentetiktir daha ucuza yarı sentetik bulup koyabilirsiniz ama sanırım ömrü daha kısa oluyor 1 Yorum bağlantısı
Erdem Gun 10 Ağustos 2022 Yazar Paylaş 10 Ağustos 2022 (düzenlendi) Mobil 75W-90 MULTI-VEHICLE bu yağ da speklere uyuyor gözüküyor. 10 Ağustos 2022 tarihinde Erdem Gun tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 11 Ağustos 2022 Paylaş 11 Ağustos 2022 düz şanzıman yağını bence dişlilerde vs de işlem yapılmadıysa değiştirmeye gerek yok düşük kmler sözkonusu ise. 1 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 11 Ağustos 2022 Paylaş 11 Ağustos 2022 160bin kmde değiştirmedim, vites geçişleri normal. 1 Yorum bağlantısı
Koray Demir 11 Ağustos 2022 Paylaş 11 Ağustos 2022 Yağın rengi, yapısı ve tortusu incelenir bozulma vs durumlar varsa değişir. Genelde baskı balata değişimlerinde Mobil veya Castrol ile yeniliyorum ben. 1 Yorum bağlantısı
Erdem Gun 11 Ağustos 2022 Yazar Paylaş 11 Ağustos 2022 Koray Demir yazdı: Yağın rengi, yapısı ve tortusu incelenir bozulma vs durumlar varsa değişir. Genelde baskı balata değişimlerinde Mobil veya Castrol ile yeniliyorum ben. Bende baski balata degisiminde degistirmeyi dusunuyorum spesifikasyonu(WSD-M2C200-C) saglamasina dikkat ediyormisunuz yoksa üniversal yaglari mı kullanıyorsunuz. Evren Erakçora yazdı: 160bin kmde değiştirmedim, vites geçişleri normal. Benim aracimda 145000 fakat baskı balata degiseceginden zaten ilave olacak diye dusundugumden degistirmek istedim 1 Yorum bağlantısı
Koray Demir 11 Ağustos 2022 Paylaş 11 Ağustos 2022 Erdem Gun yazdı: Bende baski balata degisiminde degistirmeyi dusunuyorum spesifikasyonu(WSD-M2C200-C) saglamasina dikkat ediyormisunuz yoksa üniversal yaglari mı kullanıyorsunuz. Uygun Ford onayına sahip Mobil, Fmy, Opet veya Castrol hangisi olursa onu kullanıyorum 1 1 Yorum bağlantısı
Erdem Gun 12 Ağustos 2022 Yazar Paylaş 12 Ağustos 2022 Ü.Emre Kartal yazdı: Şanzıman yağınız 2 litredir, 2.3 litre tam kapasite olması lazım. O da dişliler sökülürse vs alır. 2 litre size yetecektir. Yağın sertifikası var, o kodu sağlayan her marka olur. Emre bey 2 litre yeteceğine eminmisiniz eger öyleyse fazla alip ziyan etmiyim. Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal 12 Ağustos 2022 Paylaş 12 Ağustos 2022 Erdem Gun yazdı: Emre bey 2 litre yeteceğine eminmisiniz eger öyleyse fazla alip ziyan etmiyim. 2 litre yetiyor, zaten fabrikasyon dolumu 2.3 litre değil mi? Dişli vs sökülmediği sürece 2 litre rahatlıkla yeter. 1 Yorum bağlantısı
Erdem Gun 12 Ağustos 2022 Yazar Paylaş 12 Ağustos 2022 Ü.Emre Kartal yazdı: 2 litre yetiyor, zaten fabrikasyon dolumu 2.3 litre değil mi? Dişli vs sökülmediği sürece 2 litre rahatlıkla yeter. Katalokta gözüken 2.3 litre Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal 12 Ağustos 2022 Paylaş 12 Ağustos 2022 Erdem Gun yazdı: Katalokta gözüken 2.3 litre Sorun yok o zaman 2 litre rahatlıkla yeter 1 Yorum bağlantısı
Fatih Emre 18 Ağustos 2022 Paylaş 18 Ağustos 2022 (düzenlendi) Ben 97 mondeoda sentetik bazlı ELF 75w-80 NFJ Tranself manuel şanzıman yağı kullanmıştım. Bir bidon 3 litre. Sıkıntı görmedim. Turkoilmarket isimli sitede fiyatı şuan 379TL imiş. Elf Tranself NFJ 75W-80 Çok ağır yükler ve zor koşullar altında çalışan manuel dişli kutuları için dizayn edlimiştir sentetik bazlı (şanzıman) dişli yağıdır. " J " tipi TL4 ve NDX dişli kutularının kullanıldığı RENAULT; TWINGO, CLIO, MODUS, MEGANE (Megane/ScenicII PK4 hariç), LAGUNA ( 2.2 DT, dci ve V6 motorlar hariç ) , ESCAPE (2,0 ve 1,9 TDI)ve KANGOO modelleri için adapte edilmiş kapalı dişli kutusu yağıdır. Prinç senkromesh ringler içeren (single ve multi-cone ) dişli kutularının gereksinimlerini karşılayan özelliklere sahiptir. Uluslararası API GL4+ spesifikasyonlarını karşılar. JXX, TL4, NDX dişli kutularındaki kullanımı RENAULT tarafından onaylıdır ve tavsiye edilir. Soğuk şartlardaki akışkanlığı sayesinde düşük sıcaklıklarda vites değişimlerini kolaylaştırır Yüksek sıcaklıktaki viskozitesi sayesinde vites değişimlerinde ses oluşumunu engeller Vites geçişlerini kolaylaştırıcı formülasyonu sayesinde dişli aşınmalarını önler Aşırı basınç katkıları sayesinde ağır yükler altında çalışan dişlilerde aşınmayı önler Dişli kutusunun ömrü boyunca, sürtünmeye dayanımı sayesinde tüm hız değişimlerine uyum sağlar Aşınmaya karşı üstün koruma sağlar, özellikle dişli kutusunun mekanik bölümlerinde Oksidasyona karşı mükemmel koruma sağlar ve sıcaklık değişimlerine karşı dayanıklıdır Kesme mukavemetine karşı yüksek dayanımı vardır Paslanmaya ve korozyona karşı üstün koruma sağlar Yeni formülasyonu sayesinde suya karşı daha az hassastır 18 Ağustos 2022 tarihinde Fatih Emre tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts