Olcay Diker 14 Temmuz 2022 Paylaş 14 Temmuz 2022 merhaba arkadaşlar, abilerim, kardeşlerim, 2011 de, 81 bin km de bizzat taktırdığım atiker kitimle bugün itibariyle 235.xx km deyim, sorunsuz kullandım desem yalan olmaz , arıza ışığı yaktığında, gaz ayar kontrolünü hemen yaptım çok devirlide kullanmadım genelde ve 154 bin km oldu artık, son 1 aydır 5. vites 2.000-2.200 devirde başlayan titreme vuruntu, güç kaybı ve akabinde yakıt artışı da başladı... bu durum yavaş yavaş 4. 3. viteslere de indi rölantide pır pırlayarak çalışma ve arıza lambası da tabi ki artık 2. ve 3. vites düşük hızlarda cam açık fıs fıs kaçırma sesleri de eşlik ediyor velhasıl, yarın bırakıcam ustaya 1 gün kalacak , sorun supap yanması dedi , ilk kez kapak açılacak, taşlanacak , sorun halledilecek inşallah, fiyat olarak 5 bini bulur dedi , maliyetlerin arttığından bahsetti, devamlı ustam bu arada, supap takımı 1.250 tl olmuş, kapakçıya gidecek, usta işçilik yazacak , contalar vs... trigerim devirdayimim 9 ay önce değişti bu arada durum bu , paylaşma istedim sizlerle , bilgi amaçlı yorum, tecrübe ve tavsiyelerinize.. iyi geceler. 1 Yorum bağlantısı
Koray Demir 14 Temmuz 2022 Paylaş 14 Temmuz 2022 🧿🧿 üst kapak revizyonu ile araç yeni gibi olacaktır. Açılmışken iki iş yapmamak için segman ve gömlekleri de kontrol ederlerse çok çok iyi olur. Buji+buji kablosu+bobin sıfırı takılmalı. İlaveten supaplarda yanma olduysa genellikle katalizör de bu durumdan dolaylı olarak etkilenebiliyor. LPG’li focus 1 candır. 1 Yorum bağlantısı
Olcay Diker 14 Temmuz 2022 Yazar Paylaş 14 Temmuz 2022 (düzenlendi) Koray Demir yazdı: 🧿🧿 üst kapak revizyonu ile araç yeni gibi olacaktır. Açılmışken iki iş yapmamak için segman ve gömlekleri de kontrol ederlerse çok çok iyi olur. Buji+buji kablosu+bobin sıfırı takılmalı. İlaveten supaplarda yanma olduysa genellikle katalizör de bu durumdan dolaylı olarak etkilenebiliyor. LPG’li focus 1 candır. bujileri değiştik 3 bin km oldu, bobin buji kablosu üstünde de durdum ısrarla, ama tekleme yok araçta, ustada aynısını söyledi teste çıktık, ateşleme olsa tekleme yapar illaki dedi, benzin lpg farketmiyor , inşallah, bende işlem sonrası eski gücünü bekliyorum 👍 ama şunu da eklemek isterim buji kablosu ve bobin takıp denemedik deneme ısrarıma rağmen ,elektronik parça , takarsak üstünde kalır dedi, ikisi de motocraft ama 130 bin km dir üstünde onlardan olabilir mi ,çıkamadım işin içinden şimdi 😑 14 Temmuz 2022 tarihinde Olcay Diker tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Koray Demir 14 Temmuz 2022 Paylaş 14 Temmuz 2022 Mekanik parçada sensör yoktur. Bu yüzden motoru parçalamadan önce kompresyon testi yağlı/yağsız yapılırsa veya yapıldıysa silindirlerin durumu hakkında gerekli ön doneyi vermektedir. 1. Önce normal ölçüm yapılır, okunan basınç not edilir, düşüklük olacağı muhtemel 2. Sonra yağlı ölçüm yapılır ( 1-2 damla yağ damlatılır) az çıkanlarda yükselme olmuşsa: segmanlarda sıkıntı; yükselme olmamış ise subapda gerçekten sıkıntı vardır. P30x, P402 tipi arıza kodu olabiliyor ancak arıza lambası yansa bile sadece bu kodlara bakılarak supaplar yanmış denemez erime kaynaklı ateşleme/tekleme, katalizör tıkanması veya O2/hego sensörü karışım sorunları var ise ecuya arıza kodu mutlaka düşer. Sizdeki supaplarla ilgili durumun motorda titreme, ilk marşta zor çalışma, şıkırtı, çekişten düşme, gaz yememe, atlama, tekleme gibi belirtileri vardır, bu belirtilere istinaden kompresyon ölçülür, şayet söz konusu belirtiler ile şüpheler örtüşür, kompresyon ölçümü de destekler ise supaplar kavlamış teşhisi kesin olarak konabilir. 2 Yorum bağlantısı
Levent Güzelkalp 15 Temmuz 2022 Paylaş 15 Temmuz 2022 Bence bir olcum yaptirin uzun bir islem degil bildigim kadariyla en azindan sorun kesinlesmis okur 5 bin tl az para degil 1 Yorum bağlantısı
Olcay Diker 15 Temmuz 2022 Yazar Paylaş 15 Temmuz 2022 ölçüm konusundan daha önce bahsettim yapalım diye, yıllardır forumdan da tecrübe ettiğimiz üzere fakat aletleri yokmuş.. bu arada arıza kodum p115 gauge menüde neyse ki son durum; kapak açıldı 4. göz kararmış ve egzoz supapları yanık, diğerlerinde de aşınma mevcut kapakçıya verildi , süpar takılacak takım olarak sonucu merakla bekliyorum bende Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 15 Temmuz 2022 Paylaş 15 Temmuz 2022 Egzoz supapları daha dayanıklı malzeme olanı seçmek lazım. Ama nasıl? 1 Yorum bağlantısı
Olcay Diker 15 Temmuz 2022 Yazar Paylaş 15 Temmuz 2022 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Egzoz supapları daha dayanıklı malzeme olanı seçmek lazım. Ama nasıl? takılacaklar çelik mi diye sordum evet dedi, ama özel lpg için demedi üstünden çıkanlardan daha dayanıklı olacakmış ne kadar doğru bilmem artık Yorum bağlantısı
Koray Demir 15 Temmuz 2022 Paylaş 15 Temmuz 2022 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Egzoz supapları daha dayanıklı malzeme olanı seçmek lazım. Ama nasıl? Piyasadaki en dayanıklı olanı takıyorlar başka malzeme talep görmüyor zaten. Bir marka model ve motora göre tek tip uyumlu üretiyor. 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 15 Temmuz 2022 Paylaş 15 Temmuz 2022 Koray Demir yazdı: Piyasadaki en dayanıklı olanı takıyorlar başka malzeme talep görmüyor zaten. Bir marka model ve motora göre tek tip uyumlu üretiyor. birkaç yerli üretici var. Bazıları kullanılan çeliğin içeriğini yazıyor tabi. Ama bunu bizim çözümlememiz zor. Çok teknik konu. Testlerin yapılması gereken bir konu. Onlara güvenip alıyoruz. Ama sonradan takılan supaplar da eriyor. lpg aşırı temiz tutuyor motoru. İçine biraz yağ katılsa süper olur aslında 1 Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 15 Temmuz 2022 Paylaş 15 Temmuz 2022 O kadar km de yapılan yakıt kârının yanında 5000 tl çok iyi rakam. 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 15 Temmuz 2022 Paylaş 15 Temmuz 2022 İlkay Başaran yazdı: O kadar km de yapılan yakıt kârının yanında 5000 tl çok iyi rakam. sen ne diyorsun. Hesap yapsana bugünün parasıyla; Km’de 60 kuruş kâr yaptığını düşün. 155.000 x 0,6 = 93.000 lira. Bunun taktırma, bakım noter masrafları 10.000 olsa ve supapları da çıkarınca 75.000 lira gibi para kalıyor 2 Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 15 Temmuz 2022 Paylaş 15 Temmuz 2022 Tansu Kalafatoğlu yazdı: sen ne diyorsun. Hesap yapsana bugünün parasıyla; Km’de 60 kuruş kâr yaptığını düşün. 155.000 x 0,6 = 93.000 lira. Bunun taktırma, bakım noter masrafları 10.000 olsa ve supapları da çıkarınca 75.000 lira gibi para kalıyor İyi işte onu diyorum. Tabi eskiden bu kadar açık değildi makas. 75 olmasa da ortalama 30 35 vardır heralde yine kârı. Güzel para. 4 senelik ısınma bedeli. Al sana hipermil. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 15 Temmuz 2022 Paylaş 15 Temmuz 2022 İlkay Başaran yazdı: İyi işte onu diyorum. Tabi eskiden bu kadar açık değildi makas. 75 olmasa da ortalama 30 35 vardır heralde yine kârı. Güzel para. 4 senelik ısınma bedeli. Al sana hipermil. 2016’da lpg’li araba kullanırken 25 kuruş kar ederdim. 0,25/5 lira desen = 0,05 dolar ediyor şimdi kâr 60 kuruş olsun 0,6/17,3 = 0,03 dolar Hadi diyelim 0,04 dolar kâr etsin ortalama 0,04 x 155.000km = 6200 dolar. daha da hesaplamıyorum 1 1 Yorum bağlantısı
Koray Demir 15 Temmuz 2022 Paylaş 15 Temmuz 2022 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Ama sonradan takılan supaplar da eriyor. lpg aşırı temiz tutuyor motoru. İçine biraz yağ katılsa süper olur aslında Kullanım tarzına, kitin kalitesine ve ayara göre süre değişiyor ama maalesef ondan kaçış yok. Arada benzinle kullanmak lazım 7-8 depo LPG akabinde 1 depo benzin şeklinde sorun çıkarma ihtimali azalacaktır. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 15 Temmuz 2022 Paylaş 15 Temmuz 2022 Koray Demir yazdı: Kullanım tarzına, kitin kalitesine ve ayara göre süre değişiyor ama maalesef ondan kaçış yok. Arada benzinle kullanmak lazım 7-8 depo LPG akabinde 1 depo benzin şeklinde sorun çıkarma ihtimali azalacaktır. supap eritmesindeki temel sorunun lpg’nin yandığında kurum bırakmaması olduğu yönünde. Hatta bi dergide egzoz valfi üstünde biriken kurum tabakasının supapların ısınmasını ne kadar azalttığı araştırılmıştı. 7-8 depo lpg kullanıp sonra benzin kullanmak ne kadar işe yarar bilinmez 1 Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 15 Temmuz 2022 Paylaş 15 Temmuz 2022 Koray Demir yazdı: Kullanım tarzına, kitin kalitesine ve ayara göre süre değişiyor ama maalesef ondan kaçış yok. Arada benzinle kullanmak lazım 7-8 depo LPG akabinde 1 depo benzin şeklinde sorun çıkarma ihtimali azalacaktır. Eski kitlerde benzin haritasından kopyaladığı için belki fakir karışımı önler ama yenilerde zaten bu olay yok. Kendi haritasını yapıyor. Sübaplarda da hasar varsa benzinde kullanmanın faydası olacağını zannetmiyorum. Zira mekanik istirahatle düzelmiyor. 2 Yorum bağlantısı
Olcay Diker 15 Temmuz 2022 Yazar Paylaş 15 Temmuz 2022 (düzenlendi) akşam üzeri gittim toplamışlar baya ve ilk marş bana kısmetmiş sonuç muazzam, kısa bir vidyoda çektim ama yüklemeyi beceremedim az önce motor ilk marşta, gaza dokunmadan çalıştı , tıkır tıkır işviçre saati misali, anlatılmaz yaşanır derler ya 🙂 titreşimden eser kalmamış, hoplayıp zıplayan egzoz stabil ve çıkan gazın kokusu bile değişmiş resmen hiç hararet görmediğim için kapağıda taşlamamışlar sadece yüzeyi temizlemişler , yağ yakma olayı da olmayacakmış yarın sabah teslim alıcam, kaldı orda son kontrol ve motor temizliği için gayet tatmin edici oldu, sürüş için sabırsızlanıyorum ☺️ bu arada hiç kurum yoktu ne supaplarda, ne egzoz manifoltunda , ne kapakta temiz kalmış gerçekten şaşırdım bende 15 Temmuz 2022 tarihinde Olcay Diker tarafından düzenlendi 3 Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 15 Temmuz 2022 Paylaş 15 Temmuz 2022 Lpg de kurum yapmış olsaydı zaten literatüre girerdiniz. Yorum bağlantısı
Olcay Diker 15 Temmuz 2022 Yazar Paylaş 15 Temmuz 2022 İlkay Başaran yazdı: Eski kitlerde benzin haritasından kopyaladığı için belki fakir karışımı önler ama yenilerde zaten bu olay yok. Kendi haritasını yapıyor. Sübaplarda da hasar varsa benzinde kullanmanın faydası olacağını zannetmiyorum. Zira mekanik istirahatle düzelmiyor. aynen , benzin haritasını kopyalıyor harita çiziyor benimki de Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 15 Temmuz 2022 Paylaş 15 Temmuz 2022 Güle güle kullanın. Bu arada artık alıştı o her ay sübap değişeceksiniz Kulağı trmizletme tembelleşir hesabı. (Şaka tabi) Yosun çıkmıştı kulağımdan. Temizletme diyor adam. Birde mangrov ekelim bari. 1 Yorum bağlantısı
Olcay Diker 15 Temmuz 2022 Yazar Paylaş 15 Temmuz 2022 İlkay Başaran yazdı: Güle güle kullanın. Bu arada artık alıştı o her ay sübap değişeceksiniz Kulağı trmizletme tembelleşir hesabı. (Şaka tabi) Yosun çıkmıştı kulağımdan. Temizletme diyor adam. Birde mangrov ekelim bari. aman diyeyim şimdilik bu hesap yeter bana 😁 teşekkür ederim 1 Yorum bağlantısı
Olcay Diker 15 Temmuz 2022 Yazar Paylaş 15 Temmuz 2022 Tansu Kalafatoğlu yazdı: 2016’da lpg’li araba kullanırken 25 kuruş kar ederdim. 0,25/5 lira desen = 0,05 dolar ediyor şimdi kâr 60 kuruş olsun 0,6/17,3 = 0,03 dolar Hadi diyelim 0,04 dolar kâr etsin ortalama 0,04 x 155.000km = 6200 dolar. daha da hesaplamıyorum bence de bunca km sonra güzel kar bıraktı gibi , bu günün hesabını da oradan mahsup sayabiliriz 👍 Yorum bağlantısı
Koray Demir 15 Temmuz 2022 Paylaş 15 Temmuz 2022 (düzenlendi) Tansu Kalafatoğlu yazdı: supap eritmesindeki temel sorunun lpg’nin yandığında kurum bırakmaması olduğu yönünde. Hatta bi dergide egzoz valfi üstünde biriken kurum tabakasının supapların ısınmasını ne kadar azalttığı araştırılmıştı. 7-8 depo lpg kullanıp sonra benzin kullanmak ne kadar işe yarar bilinmez Özellikle yabancı forum sitelerinde benzinlerine kurşun katkısı ekleyenler oluyor bu konuda. Çünkü kurşun katkısı, aslında supaplar üzerinde koruyucu bir tabaka oluşturmaya yarayan bir elementmiş zamanında. Fakat günümüzde ekolojik kaygılarla artık benzinler kurşunsuz satılıyor. Her motorda, LPG kullanımında supaplar zamanla zarar görür, bazı motorların çalışma sistemi yapısı dolayısı ile bu daha çabuk oluyor bazılarında ise malzeme kaynaklı. Bilimsel değil tecrübesel bu arada yaklaşık 340 bin kilometredir LPG’li araç kullanıyorum ara sıra benzinle kullanım istiyor meret bu şekilde risk faktörü azalıyor diyebiliriz. Bir de LPG’deyken yüksek devirde kullanmayın en faydalı yöntemler bunlar. İlkay Başaran yazdı: Sübaplarda da hasar varsa benzinde kullanmanın faydası olacağını zannetmiyorum. Zira mekanik istirahatle düzelmiyor. Hasarı engellemek babında ilk montajdan itibaren olacak şekilde söylemiştim 😊 15 Temmuz 2022 tarihinde Koray Demir tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Olcay Diker 15 Temmuz 2022 Yazar Paylaş 15 Temmuz 2022 Levent Güzelkalp yazdı: Bence bir olcum yaptirin uzun bir islem degil bildigim kadariyla en azindan sorun kesinlesmis okur 5 bin tl az para degil test yapmadan biraz kumar niyetine gözümüzü karartıp giriştik ama şükür teşhis doğru çıktı👍 teşekkür ederim Yorum bağlantısı
Recommended Posts