İçeriğe Yönlendir

Ford Focus 1 1.6 Lpg - Subap Revizyonu


Olcay Diker

Recommended Posts

Olcay Diker

merhaba arkadaşlar, abilerim, kardeşlerim,

 

2011 de,  81 bin km de bizzat taktırdığım atiker kitimle

bugün itibariyle 235.xx km deyim,

sorunsuz kullandım desem yalan olmaz ,

arıza ışığı yaktığında,  gaz ayar kontrolünü hemen yaptım

çok devirlide kullanmadım genelde ve 154 bin km oldu artık, 

 

son 1 aydır 5. vites 2.000-2.200  devirde başlayan titreme vuruntu, güç kaybı ve akabinde yakıt artışı da başladı...

bu durum yavaş yavaş 4. 3. viteslere de indi

rölantide pır pırlayarak çalışma ve arıza lambası da tabi ki

artık 2. ve 3. vites düşük hızlarda cam açık fıs fıs kaçırma sesleri de eşlik ediyor

 

velhasıl, yarın bırakıcam ustaya 1 gün kalacak , sorun supap yanması dedi , ilk kez kapak açılacak, taşlanacak , sorun halledilecek inşallah,

fiyat olarak 5 bini bulur dedi ,  maliyetlerin arttığından bahsetti, devamlı ustam bu arada, 

supap takımı 1.250 tl olmuş, kapakçıya gidecek, usta işçilik yazacak , contalar vs...

trigerim devirdayimim  9 ay önce değişti bu arada

durum bu , paylaşma istedim sizlerle , bilgi amaçlı 

yorum, tecrübe ve tavsiyelerinize.. iyi geceler.  

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Koray Demir

🧿🧿 üst kapak revizyonu ile araç yeni gibi olacaktır. Açılmışken iki iş yapmamak için segman ve gömlekleri de kontrol ederlerse çok çok iyi olur. Buji+buji kablosu+bobin sıfırı takılmalı. İlaveten supaplarda yanma olduysa genellikle katalizör de bu durumdan dolaylı olarak etkilenebiliyor. LPG’li focus 1 candır. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Olcay Diker
(düzenlendi)
Koray Demir yazdı:

🧿🧿 üst kapak revizyonu ile araç yeni gibi olacaktır. Açılmışken iki iş yapmamak için segman ve gömlekleri de kontrol ederlerse çok çok iyi olur. Buji+buji kablosu+bobin sıfırı takılmalı. İlaveten supaplarda yanma olduysa genellikle katalizör de bu durumdan dolaylı olarak etkilenebiliyor. LPG’li focus 1 candır. 

bujileri değiştik 3 bin km oldu, bobin buji kablosu üstünde de durdum ısrarla, ama tekleme yok araçta, ustada aynısını söyledi teste çıktık,

ateşleme olsa tekleme yapar illaki dedi, benzin lpg farketmiyor ,

inşallah, bende işlem sonrası eski gücünü bekliyorum 👍

 

ama şunu da eklemek isterim

buji kablosu ve bobin takıp denemedik

deneme ısrarıma rağmen ,elektronik parça , takarsak üstünde kalır dedi, 

 

ikisi de motocraft ama 130 bin km dir üstünde

onlardan olabilir mi ,çıkamadım işin içinden şimdi 😑

 

 

tarihinde Olcay Diker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Koray Demir

Mekanik parçada sensör yoktur. Bu yüzden motoru parçalamadan önce kompresyon testi yağlı/yağsız yapılırsa veya yapıldıysa silindirlerin durumu hakkında gerekli ön doneyi vermektedir. 

1. Önce normal ölçüm yapılır, okunan basınç not edilir, düşüklük olacağı muhtemel

2. Sonra yağlı ölçüm yapılır ( 1-2 damla yağ damlatılır) az çıkanlarda yükselme olmuşsa: segmanlarda sıkıntı; yükselme olmamış ise subapda gerçekten sıkıntı vardır.

P30x, P402 tipi arıza kodu olabiliyor ancak arıza lambası yansa bile sadece bu kodlara bakılarak supaplar yanmış denemez erime kaynaklı ateşleme/tekleme, katalizör tıkanması veya O2/hego sensörü karışım sorunları var ise ecuya arıza kodu mutlaka düşer. Sizdeki supaplarla ilgili  durumun motorda titreme, ilk marşta zor çalışma, şıkırtı, çekişten düşme, gaz yememe, atlama, tekleme gibi belirtileri vardır, bu belirtilere istinaden kompresyon ölçülür, şayet söz konusu belirtiler ile şüpheler örtüşür, kompresyon ölçümü de destekler ise supaplar kavlamış teşhisi kesin olarak konabilir. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Levent Güzelkalp

Bence bir olcum yaptirin uzun bir islem degil bildigim kadariyla en azindan sorun kesinlesmis okur 5 bin tl az para degil

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Olcay Diker

ölçüm konusundan daha önce bahsettim yapalım diye,

yıllardır forumdan da tecrübe ettiğimiz üzere

fakat aletleri yokmuş.. bu arada arıza kodum p115 gauge menüde

 

neyse ki son durum; kapak açıldı 4. göz kararmış ve egzoz supapları yanık, diğerlerinde de aşınma mevcut

kapakçıya verildi , süpar takılacak takım olarak

sonucu merakla bekliyorum bende

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Egzoz supapları daha dayanıklı malzeme olanı seçmek lazım. Ama nasıl? 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Olcay Diker
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Egzoz supapları daha dayanıklı malzeme olanı seçmek lazım. Ama nasıl? 

takılacaklar çelik mi diye sordum evet dedi,

ama özel lpg için demedi

üstünden çıkanlardan daha dayanıklı olacakmış

ne kadar doğru bilmem artık

Yorum bağlantısı
Koray Demir
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Egzoz supapları daha dayanıklı malzeme olanı seçmek lazım. Ama nasıl? 

Piyasadaki en dayanıklı olanı takıyorlar başka malzeme talep görmüyor zaten. Bir marka model ve motora göre tek tip uyumlu üretiyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Koray Demir yazdı:

Piyasadaki en dayanıklı olanı takıyorlar başka malzeme talep görmüyor zaten. Bir marka model ve motora göre tek tip uyumlu üretiyor.


birkaç yerli üretici var. Bazıları kullanılan çeliğin içeriğini yazıyor tabi. Ama bunu bizim çözümlememiz zor. Çok teknik konu. Testlerin yapılması gereken bir konu. Onlara güvenip alıyoruz. Ama sonradan takılan supaplar da eriyor. 
 

lpg aşırı temiz tutuyor motoru. İçine biraz yağ katılsa süper olur aslında

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

O kadar km de yapılan yakıt kârının yanında 5000 tl çok iyi rakam. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
İlkay Başaran yazdı:

O kadar km de yapılan yakıt kârının yanında 5000 tl çok iyi rakam. 


sen ne diyorsun. Hesap yapsana bugünün parasıyla;

 

Km’de 60 kuruş kâr yaptığını düşün. 
 

155.000 x 0,6 = 93.000 lira. Bunun taktırma, bakım noter masrafları 10.000 olsa ve supapları da çıkarınca 75.000 lira gibi para kalıyor

 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


sen ne diyorsun. Hesap yapsana bugünün parasıyla;

 

Km’de 60 kuruş kâr yaptığını düşün. 
 

155.000 x 0,6 = 93.000 lira. Bunun taktırma, bakım noter masrafları 10.000 olsa ve supapları da çıkarınca 75.000 lira gibi para kalıyor

 

 

İyi işte onu diyorum.

Tabi eskiden bu kadar açık değildi makas. 75 olmasa da ortalama 30 35 vardır heralde yine kârı.

Güzel para. 4 senelik ısınma bedeli. Al sana hipermil.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
İlkay Başaran yazdı:

İyi işte onu diyorum.

Tabi eskiden bu kadar açık değildi makas. 75 olmasa da ortalama 30 35 vardır heralde yine kârı.

Güzel para. 4 senelik ısınma bedeli. Al sana hipermil.


2016’da lpg’li araba kullanırken 25 kuruş kar ederdim. 
 

0,25/5 lira desen = 0,05 dolar ediyor

 

şimdi kâr 60 kuruş olsun

 

0,6/17,3 = 0,03 dolar

 

Hadi diyelim 0,04 dolar kâr etsin ortalama

 

0,04 x 155.000km = 6200 dolar. 
 

daha da hesaplamıyorum

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Koray Demir
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Ama sonradan takılan supaplar da eriyor. 
 

lpg aşırı temiz tutuyor motoru. İçine biraz yağ katılsa süper olur aslında

Kullanım tarzına, kitin kalitesine ve ayara göre süre değişiyor ama maalesef ondan kaçış yok. Arada benzinle kullanmak lazım 7-8 depo LPG akabinde 1 depo benzin şeklinde sorun çıkarma ihtimali azalacaktır.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Koray Demir yazdı:

Kullanım tarzına, kitin kalitesine ve ayara göre süre değişiyor ama maalesef ondan kaçış yok. Arada benzinle kullanmak lazım 7-8 depo LPG akabinde 1 depo benzin şeklinde sorun çıkarma ihtimali azalacaktır.


supap eritmesindeki temel sorunun lpg’nin yandığında kurum bırakmaması olduğu yönünde. Hatta bi dergide egzoz valfi üstünde biriken kurum tabakasının supapların ısınmasını ne kadar azalttığı araştırılmıştı. 7-8 depo lpg kullanıp sonra benzin kullanmak ne kadar işe yarar bilinmez

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Koray Demir yazdı:

Kullanım tarzına, kitin kalitesine ve ayara göre süre değişiyor ama maalesef ondan kaçış yok. Arada benzinle kullanmak lazım 7-8 depo LPG akabinde 1 depo benzin şeklinde sorun çıkarma ihtimali azalacaktır.

Eski kitlerde benzin haritasından kopyaladığı için belki fakir karışımı önler ama yenilerde zaten bu olay yok. Kendi haritasını yapıyor. Sübaplarda da hasar varsa benzinde kullanmanın faydası olacağını zannetmiyorum. Zira mekanik istirahatle düzelmiyor.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Olcay Diker
(düzenlendi)

akşam üzeri gittim toplamışlar baya ve ilk marş bana kısmetmiş

sonuç muazzam, kısa bir vidyoda çektim ama yüklemeyi beceremedim az önce

 

motor ilk marşta, gaza dokunmadan çalıştı ,

tıkır tıkır işviçre saati misali, anlatılmaz yaşanır derler ya 🙂

titreşimden eser kalmamış, hoplayıp zıplayan egzoz stabil ve çıkan gazın kokusu bile değişmiş resmen

hiç hararet görmediğim için kapağıda taşlamamışlar sadece yüzeyi temizlemişler , yağ yakma olayı da olmayacakmış

yarın sabah teslim alıcam, kaldı orda son kontrol ve motor temizliği için

gayet tatmin edici oldu, sürüş için sabırsızlanıyorum ☺️

 

bu arada hiç kurum yoktu ne supaplarda, ne egzoz manifoltunda , ne kapakta

temiz kalmış gerçekten şaşırdım bende

tarihinde Olcay Diker tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Olcay Diker
İlkay Başaran yazdı:

Eski kitlerde benzin haritasından kopyaladığı için belki fakir karışımı önler ama yenilerde zaten bu olay yok. Kendi haritasını yapıyor. Sübaplarda da hasar varsa benzinde kullanmanın faydası olacağını zannetmiyorum. Zira mekanik istirahatle düzelmiyor.

aynen , benzin haritasını kopyalıyor harita çiziyor benimki de

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Güle güle kullanın. 

Bu arada artık alıştı o her ay sübap değişeceksiniz :crazy:

Kulağı trmizletme tembelleşir hesabı. (Şaka tabi)

Yosun çıkmıştı kulağımdan. Temizletme diyor adam. Birde mangrov ekelim bari.

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Olcay Diker
İlkay Başaran yazdı:

Güle güle kullanın. 

Bu arada artık alıştı o her ay sübap değişeceksiniz :crazy:

Kulağı trmizletme tembelleşir hesabı. (Şaka tabi)

Yosun çıkmıştı kulağımdan. Temizletme diyor adam. Birde mangrov ekelim bari.

aman diyeyim şimdilik bu hesap yeter bana 😁

teşekkür ederim

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Olcay Diker
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


2016’da lpg’li araba kullanırken 25 kuruş kar ederdim. 
 

0,25/5 lira desen = 0,05 dolar ediyor

 

şimdi kâr 60 kuruş olsun

 

0,6/17,3 = 0,03 dolar

 

Hadi diyelim 0,04 dolar kâr etsin ortalama

 

0,04 x 155.000km = 6200 dolar. 
 

daha da hesaplamıyorum

bence de bunca km sonra güzel kar bıraktı gibi ,

bu günün hesabını da oradan mahsup sayabiliriz 👍

 

Yorum bağlantısı
Koray Demir
(düzenlendi)
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


supap eritmesindeki temel sorunun lpg’nin yandığında kurum bırakmaması olduğu yönünde. Hatta bi dergide egzoz valfi üstünde biriken kurum tabakasının supapların ısınmasını ne kadar azalttığı araştırılmıştı. 7-8 depo lpg kullanıp sonra benzin kullanmak ne kadar işe yarar bilinmez

Özellikle yabancı forum sitelerinde benzinlerine kurşun katkısı ekleyenler oluyor bu konuda. Çünkü kurşun katkısı, aslında supaplar üzerinde koruyucu bir tabaka oluşturmaya yarayan bir elementmiş zamanında. Fakat günümüzde ekolojik kaygılarla artık benzinler kurşunsuz satılıyor.
Her motorda, LPG kullanımında supaplar zamanla zarar görür, bazı motorların çalışma sistemi yapısı dolayısı ile bu daha çabuk oluyor bazılarında ise malzeme kaynaklı. Bilimsel değil tecrübesel bu arada yaklaşık 340 bin kilometredir LPG’li araç kullanıyorum ara sıra benzinle kullanım istiyor meret bu şekilde risk faktörü azalıyor diyebiliriz. Bir de LPG’deyken yüksek devirde kullanmayın en faydalı yöntemler bunlar.

İlkay Başaran yazdı:

Sübaplarda da hasar varsa benzinde kullanmanın faydası olacağını zannetmiyorum. Zira mekanik istirahatle düzelmiyor.

Hasarı engellemek babında ilk montajdan itibaren olacak şekilde söylemiştim 😊

tarihinde Koray Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Olcay Diker
Levent Güzelkalp yazdı:

Bence bir olcum yaptirin uzun bir islem degil bildigim kadariyla en azindan sorun kesinlesmis okur 5 bin tl az para degil

test yapmadan biraz kumar niyetine gözümüzü karartıp giriştik ama şükür teşhis doğru çıktı👍

teşekkür ederim

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...