Ozkan çoban 13 Temmuz 2022 Paylaş 13 Temmuz 2022 (düzenlendi) Herkese selamlar öncelikle bugün başıma gelen durum hakkında bilgi almak isterim yokuş inişi sırasında (en yüksek viteste ve gaza basmıyordum) birde hararet göstergesine baktım ki bir miktar düşme olmuş sonrasında yokuş bitti düzlükte gaza basıp yoluma devam ettim ve çok kısa sürede tekrar ideal seviyeye geldi ve bir daha hiç inmedi normal midir başına gelenler oldu mu iyi günler.. 13 Temmuz 2022 tarihinde Ozkan çoban tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Serkan Maden 13 Temmuz 2022 Paylaş 13 Temmuz 2022 (düzenlendi) Termostat bozulmuş büyük ihtimalle. Değiştirin. 13 Temmuz 2022 tarihinde Serkan Maden tarafından düzenlendi Yanlış parça isminden 2 Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu 13 Temmuz 2022 Paylaş 13 Temmuz 2022 Bence normal bir durum, yokuş inişlerde büyük vites veya boşta araç motor ısısı düşer. Özellikle kış aylarında çok daha net görülür.. 2 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat 13 Temmuz 2022 Paylaş 13 Temmuz 2022 termostat bozuktur. motor sıcaklığı düştüğü zaman termostat kapanır suyun radyatörden geçmesi engellenir su sıcaklığının düşmemesi sağlanır. 1 Yorum bağlantısı
Tayfun Aydın 13 Temmuz 2022 Paylaş 13 Temmuz 2022 termostat sıkıntısı da olabilir. Hava soğuk ise hafif ibre düşmesi de görülebilir hocam.. 1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 13 Temmuz 2022 Paylaş 13 Temmuz 2022 %99 termostatınız açık kalıyor, su kaçıyor ve soğuyor. 2 Yorum bağlantısı
Uğur Barbaros Özdemir 13 Temmuz 2022 Paylaş 13 Temmuz 2022 Normal seviyeden daha aşağı gelmiş ise termostat açık kalmıştır. Aynısı başıma geldi. Termostat açık kalmış. 1 Yorum bağlantısı
Ozkan çoban 13 Temmuz 2022 Yazar Paylaş 13 Temmuz 2022 İlkay Başaran yazdı: Termostat arızası gibi. Mehmet Cihat yazdı: termostat bozuktur. motor sıcaklığı düştüğü zaman termostat kapanır suyun radyatörden geçmesi engellenir su sıcaklığının düşmemesi sağlanır. Tayfun Aydın yazdı: termostat sıkıntısı da olabilir. Hava soğuk ise hafif ibre düşmesi de görülebilir hocam.. Sani Gerşon yazdı: %99 termostatınız açık kalıyor, su kaçıyor ve soğuyor. Uğur Barbaros Özdemir yazdı: Normal seviyeden daha aşağı gelmiş ise termostat açık kalmıştır. Aynısı başıma geldi. Termostat açık kalmış. Çok teşekkür ediyorum termostatın açık kalma durumu birkaç yıl önce başıma gelmişti araç rölanti halinde ısınıp hareket halinde aniden soğuyordu hararet göstergesi en dibe kadar ve ısınmıyordu şimdi durum farklı şaşırttı açıkçası Yorum bağlantısı
Doğukan Özdemir 15 Temmuz 2022 Paylaş 15 Temmuz 2022 Bu olay normal degil mi? Benim aracimda yokuş asagi inerken gauge testten kontrol ettim sicaklik degeri düşüyor. 1 Yorum bağlantısı
Rıdvan Ergün 15 Temmuz 2022 Paylaş 15 Temmuz 2022 Ozkan çoban yazdı: Çok teşekkür ediyorum termostatın açık kalma durumu birkaç yıl önce başıma gelmişti araç rölanti halinde ısınıp hareket halinde aniden soğuyordu hararet göstergesi en dibe kadar ve ısınmıyordu şimdi durum farklı şaşırttı açıkçası Her arıza bire bir aynı belirtiyi vermeyebilir, ama şu anki arızanız %99 termostat arızası. 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 15 Temmuz 2022 Paylaş 15 Temmuz 2022 Ne kadar süre yokuş indiniz? Yakıt yakmayacak kadar dik miydi? Motor cut off durumunda ateşleme yapmayacağı için sıcaklık üretmeyecek. Motor suyunun da soğuması normal. Birde klima açıksa daha hızlı soğur 1 Yorum bağlantısı
Behlül Baş 15 Temmuz 2022 Paylaş 15 Temmuz 2022 50.000 km önce değiştiğim termostat bende de aynısını yapmaya başladı sanki. 86 dereceye gelince ortaya geliyor benim arabada ama son zamanlarda rampa inerken 82ye kadar düştüğü oldu. Aşırı düşmediği için pek üzerinde durmadım da bilemiyorum. Her zaman yapmadı bunu tabi bazen de 87ye gelip daha da inmesine izin vermedi 1 Yorum bağlantısı
Rıdvan Ergün 15 Temmuz 2022 Paylaş 15 Temmuz 2022 Behlül Baş yazdı: 50.000 km önce değiştiğim termostat bende de aynısını yapmaya başladı sanki. 86 dereceye gelince ortaya geliyor benim arabada ama son zamanlarda rampa inerken 82ye kadar düştüğü oldu. Aşırı düşmediği için pek üzerinde durmadım da bilemiyorum. Her zaman yapmadı bunu tabi bazen de 87ye gelip daha da inmesine izin vermedi Diyarbakır sıcaktır şimdilerde. Termostat bozuksa havalar soğuduğu zaman daha kolay anlaşılır Yorum bağlantısı
Mustafa Çayır 15 Temmuz 2022 Paylaş 15 Temmuz 2022 ne müşürü yahu? normal durum bu. uzun süre rampa inilmişse motorun soğuması çok normal. tüm araçlarımda (3 adet) aynı şey oluyor. köye çıkarken yüksek. sonra inerken hararet bir miktar düşüyor. bu çok normal. 1 Yorum bağlantısı
Önder Özcan 15 Temmuz 2022 Paylaş 15 Temmuz 2022 Ozkan çoban yazdı: Herkese selamlar öncelikle bugün başıma gelen durum hakkında bilgi almak isterim yokuş inişi sırasında (en yüksek viteste ve gaza basmıyordum) birde hararet göstergesine baktım ki bir miktar düşme olmuş sonrasında yokuş bitti düzlükte gaza basıp yoluma devam ettim ve çok kısa sürede tekrar ideal seviyeye geldi ve bir daha hiç inmedi normal midir başına gelenler oldu mu iyi günler.. İndiğiniz süreyi ve sıcaklığın ne kadar düştüğünü bilemiyoruz ama düzlükte hemen normal yerine geldiyse sanırım ki sorun yok. Termostat arızasında genellikle hararet sürekli olarak, olması gereken yerden 1-2 tık aşağıda durur, normal yerine gelmez ve yokuş inişlerinde daha aşağı gelir. Yani termostat arızalıysa hele kışın motor ısınamaz. 1 Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf 15 Temmuz 2022 Paylaş 15 Temmuz 2022 Normal. Araç viteste, motor içerisinde ki dikey hareketi tekerlerden şanzımana aktarılan güç ile yaptırıyorsunuz ve enjeksiyon beyni burada benlik iş kalmadı diyerek yakıt göndermeyi kesiyor. Araç içerisinde yanma - patlama olmadığından sıcaklık giderek düşmeye başlıyor önce termostat kapanıyor sonra fanlar devre dışı kalıyor ancak radyatör önden süratle hava almaya devam ettiği için soğumanın etkisini hissediyorsunuz. Zararlı bir şey değildir kışın çok daha fazla hissedilir Analog takolarda hararet göstergesi dibi bile vurabilir. Ben şahsen aracımın dinlendiği hissine kapılıyorum. Hararet ideal sınırların sonunda yokuş tırmanırken birden yokuş aşağı bir yere denk geliyorum ve ayağımı gazdan çekiyorum 3-5 derece azalmaya başlıyor. Araç tarafından gelen böyle geribildirimler hoşuma gidiyor nedendir bilinmez. 1 1 Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 15 Temmuz 2022 Paylaş 15 Temmuz 2022 Yazın da kışın da hararetin düşmemesi lazım. Termostatın görevi zaten motoru rejim sıcaklığında tutmak. Bozuk termostat özellikle kışın aracı inişlerde 60 70 dereceye kadar düşürür hatta daha da fazla. Bu motor kısmında rahatlamadan çok aşınma yapar. Zaten alet o derecede rahat olacak olsa o derecede çalıştırılırdı bir şekilde. Sonuçta cot off da olsa motorda bir hareket ve sğrtünme var. Sadece yanma odasında ısı üretilmiyor. Zaten öyle olsa şanzıman defransiyel ısınmazdı. Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 15 Temmuz 2022 Paylaş 15 Temmuz 2022 İşlemin sağlaması olarak hava kompresörlerinin silindirlerine dokunmanızı öneririm. Oluşturdukları ısıyı görmek açısından. Onlarda da yağlama var hava ile soğutma var. Sübapları var. Yaptığı iş hava basmak. İşlemin sağlaması olarak hava kompresörlerinin silindirlerine dokunmanızı öneririm. Oluşturdukları ısıyı görmek açısından. Onlarda da yağlama var hava ile soğutma var. Sübapları var. Yaptığı iş hava basmak. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 15 Temmuz 2022 Paylaş 15 Temmuz 2022 İlkay Başaran yazdı: Yazın da kışın da hararetin düşmemesi lazım. Termostatın görevi zaten motoru rejim sıcaklığında tutmak. Bozuk termostat özellikle kışın aracı inişlerde 60 70 dereceye kadar düşürür hatta daha da fazla. Bu motor kısmında rahatlamadan çok aşınma yapar. Zaten alet o derecede rahat olacak olsa o derecede çalıştırılırdı bir şekilde. Sonuçta cot off da olsa motorda bir hareket ve sğrtünme var. Sadece yanma odasında ısı üretilmiyor. Zaten öyle olsa şanzıman defransiyel ısınmazdı. köyden şehire inerken motor ne kadar sürede ısınıyor? İniş yolu dikse çok az ısınır. Hatta motor dizelse hiç ısınmıyor. tabi sürtünmenin etkisiyle ısınır ama daha az. Zaten son vites düşük devirde gaza basmadan demiş arkadaş. Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 15 Temmuz 2022 Paylaş 15 Temmuz 2022 Tansu Kalafatoğlu yazdı: köyden şehire inerken motor ne kadar sürede ısınıyor? İniş yolu dikse çok az ısınır. Hatta motor dizelse hiç ısınmıyor. tabi sürtünmenin etkisiyle ısınır ama daha az. Zaten son vites düşük devirde gaza basmadan demiş arkadaş. Rejim sıcaklığına ulaşmış motorun soğumaması lazım inişte. Benim kastım bu. Benim araba düşüyor termostat bozuk. Termostatı bozuk olmayan aracın düştüğünü hiç görmedim. 3 5 derece zaten dikkate alınmaz. İlk çalışmada dizele bakarsak yarım depo mazot yaksa 70 e gelmez ısısı rolantide. Yorum bağlantısı
Hamit inan 16 Temmuz 2022 Paylaş 16 Temmuz 2022 Soğuk aracı çalıştır. Elini radyatörde beklet. Hararet 50-60 Lara gediğine radyatör sıcak veya ılık ise termostat bozuk. Hararet 80-100 arasına geldiğinde birden ısınmaya başlıyorsa sağlamdır. Fana dikkat et açtığında eline çarpmasın 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 16 Temmuz 2022 Paylaş 16 Temmuz 2022 Hamit inan yazdı: Soğuk aracı çalıştır. Elini radyatörde beklet. Hararet 50-60 Lara gediğine radyatör sıcak veya ılık ise termostat bozuk. Hararet 80-100 arasına geldiğinde birden ısınmaya başlıyorsa sağlamdır. Fana dikkat et açtığında eline çarpmasın Güzel öneri. 2 Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya 16 Temmuz 2022 Paylaş 16 Temmuz 2022 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Ne kadar süre yokuş indiniz? Yakıt yakmayacak kadar dik miydi? Motor cut off durumunda ateşleme yapmayacağı için sıcaklık üretmeyecek. Motor suyunun da soğuması normal. Birde klima açıksa daha hızlı soğur Ben hergün 2 km rampa iniyorum. Motor çıkışda çok ısınmadıysa inişe geçince yakıtı hemen kesiyor. ( kullanıcı el kitabındada; rampa inişinde motor yeterli soğuma yapamamışsa, bir müddet daha yakıt alır, sonrasında yakıtı keser diyor) Hararet göstergesinin soğuma yönünde kıpırdadığını bile gözlemleyemedim. Scopioda dediğimin dışında olurdu. Zaten scorpioda sıradışı bir arabaydı. Toprağı bol olsun. Farklı 7 markal araba ile olan gözlemlerimde aynı idi. Şehir içinde hararetde biraz yükselme oluyorsa, bencede termostad arızası. Şehir içi 89/90 çakılı duruyorsa. Oyum termostatdan yana değil. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 16 Temmuz 2022 Paylaş 16 Temmuz 2022 Mert Gülkokan yazdı: tam ısınmamış motorda hava sıcaklığına bağlı olarak göstergede düşme olması çok normal ama 90 a geldikten sonra bir daha düştüğü hiçbir zaman görmedim zamane tasarım mantığında gösterge ibresi sabitleniyor , kullanıcı tedirgin olmuyor iyi bir şey, su sıcaklığı devamlı değişir ibre birebir takip edince bilyon tane soru geliyordu 2 Yorum bağlantısı
Recommended Posts