Turgut Hüseyn 12 Temmuz 2022 Paylaş 12 Temmuz 2022 Otomatik vitesde 1-2, 3-4 geçişlerde çok hafif sessiz vuruntu hissediyorum. Dün yağına baktırdım, yağdan yanık kokusu geliyordu. Değişim zamanı geldiğini söylediler. Ama kararsızım. Çünkü, aracın eski sahibi şanzıman yağı değiştikten sonra 40bin km yaptığını söylemişti. Bu kadar çabuk zamanı gelmiş olabilir mi? Araç: 4runner Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 12 Temmuz 2022 Paylaş 12 Temmuz 2022 Turgut Hüseyn yazdı: Otomatik vitesde 1-2, 3-4 geçişlerde çok hafif sessiz vuruntu hissediyorum. Dün yağına baktırdım, yağdan yanık kokusu geliyordu. Değişim zamanı geldiğini söylediler. Ama kararsızım. Çünkü, aracın eski sahibi şanzıman yağı değiştikten sonra 40bin km yaptığını söylemişti. Bu kadar çabuk zamanı gelmiş olabilir mi? Araç: 4runner koyulan yağ doğru yağ mıydı? Yanık kokusu geliyorsa önceden koyulan yağ fazla koyulmuş olabilir. Fazla yağ köpüklenme yapar. Daha çok ısınır. Yağın özelliğini bozabilir. şanzıman yağ seviyesi mutlaka çıkan yağ ölçülerek koyulmalı. Aksi takdirde üreticinin veya yağ çubuğunun üstünde bulunan sıcaklık çizgilerinin arasında olmalı. mesela yağ çubuğunda 20 derece ve 65 derece olması gereken aralıklar belirtilir. Sensörlerden sıcaklık okunur ve o sıcaklıkta iken seviye ölçülür. Bunlarla uğraşmamak için çıkan yağ kadar koymak gerekir. az yağ da sıkıntı tabi. yanık kokusu otomatik şanzıman kavrama plakalarından da geliyor olabilir Yorum bağlantısı
Turgut Hüseyn 12 Temmuz 2022 Yazar Paylaş 12 Temmuz 2022 Tansu Kalafatoğlu yazdı: koyulan yağ doğru yağ mıydı? Yanık kokusu geliyorsa önceden koyulan yağ fazla koyulmuş olabilir. Fazla yağ köpüklenme yapar. Daha çok ısınır. Yağın özelliğini bozabilir. şanzıman yağ seviyesi mutlaka çıkan yağ ölçülerek koyulmalı. Aksi takdirde üreticinin veya yağ çubuğunun üstünde bulunan sıcaklık çizgilerinin arasında olmalı. mesela yağ çubuğunda 20 derece ve 65 derece olması gereken aralıklar belirtilir. Sensörlerden sıcaklık okunur ve o sıcaklıkta iken seviye ölçülür. Bunlarla uğraşmamak için çıkan yağ kadar koymak gerekir. az yağ da sıkıntı tabi. yanık kokusu otomatik şanzıman kavrama plakalarından da geliyor olabilir valla bu kadarı hakkında bilgim yok. Ama gösterge panelinde kontak açıkken sarı renkte "A/T oil temp" yazıyor. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 12 Temmuz 2022 Paylaş 12 Temmuz 2022 Turgut Hüseyn yazdı: valla bu kadarı hakkında bilgim yok. Ama gösterge panelinde kontak açıkken sarı renkte "A/T oil temp" yazıyor. seviye düşüktür belki. Yağın durumunu tahlil edecek donanım var mıdır bilmiyorum Yorum bağlantısı
Turgut Hüseyn 12 Temmuz 2022 Yazar Paylaş 12 Temmuz 2022 Tansu Kalafatoğlu yazdı: seviye düşüktür belki. Yağın durumunu tahlil edecek donanım var mıdır bilmiyorum her ihtimale karşı yarın yağı değiştirmeyi düşünüyorum. Sizce boşuna masraf mı etmiş olurum, değiştirirsem? Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 12 Temmuz 2022 Paylaş 12 Temmuz 2022 Bence de uygun yağ ile değiştirin 1 Yorum bağlantısı
Selim Bilgin 12 Temmuz 2022 Paylaş 12 Temmuz 2022 Eski sahibinin verdiği değişim bilgisine çok güvenmemek gerek. Bence de değiştirin siz. 1 Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf 12 Temmuz 2022 Paylaş 12 Temmuz 2022 Konu tam isabet olmuş. Geçen sene şanzıman yağı değiştirdim. Yağ değişimi sonrası kışın araç ısınana kadar çok fazla güç uygulayarak vites atmaya başladım. Yazları da ileriye uzun süre gittikten sonra geriye takamıyorum cırtlama yapıyor. Geçiyor ama cırtlıyor. Baskı mı Yanlış yağ mı aceb Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 12 Temmuz 2022 Paylaş 12 Temmuz 2022 Turgut Hüseyn yazdı: her ihtimale karşı yarın yağı değiştirmeyi düşünüyorum. Sizce boşuna masraf mı etmiş olurum, değiştirirsem? Oil Temp yazıyorsa, değiştirin tabi mutlaka. Yağ gereğinden fazla ısınıyor demek. Şanzımanı ele almayın. Çağrı Alaf yazdı: Konu tam isabet olmuş. Geçen sene şanzıman yağı değiştirdim. Yağ değişimi sonrası kışın araç ısınana kadar çok fazla güç uygulayarak vites atmaya başladım. Yazları da ileriye uzun süre gittikten sonra geriye takamıyorum cırtlama yapıyor. Geçiyor ama cırtlıyor. Baskı mı Yanlış yağ mı aceb Sizin sanki baskı balata sorunu gibi duruyor. 1 Yorum bağlantısı
Turgut Hüseyn 13 Temmuz 2022 Yazar Paylaş 13 Temmuz 2022 Sani Gerşon yazdı: Oil Temp yazıyorsa, değiştirin tabi mutlaka. Yağ gereğinden fazla ısınıyor demek. Şanzımanı ele almayın. Sizin sanki baskı balata sorunu gibi duruyor. A/T oil temp ışığı, kontak açarken sarı renkte yanıyor. Aracı çalıştırınca sönüyor. Bu yüzden önemsemiyordum. Yorum bağlantısı
Tamer Topaç 13 Temmuz 2022 Paylaş 13 Temmuz 2022 Turgut Hüseyn yazdı: A/T oil temp ışığı, kontak açarken sarı renkte yanıyor. Aracı çalıştırınca sönüyor. Bu yüzden önemsemiyordum. O test ışığı. Ancak yine de riske girmeyin. Uygun yağ ile değişimi yapın. 1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 13 Temmuz 2022 Paylaş 13 Temmuz 2022 Turgut Hüseyn yazdı: A/T oil temp ışığı, kontak açarken sarı renkte yanıyor. Aracı çalıştırınca sönüyor. Bu yüzden önemsemiyordum. Sönüyorsa sıkıntı yok. 1 1 Yorum bağlantısı
Önder Özcan 13 Temmuz 2022 Paylaş 13 Temmuz 2022 Motor arıza, abs, esp, yağ lambaları da kontak açınca yanar, çalıştırıunca söner. Bunda bir sıkıntı yok. Ama şanzıman yağı değiştiren her zaman kardadır. Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf 13 Temmuz 2022 Paylaş 13 Temmuz 2022 Sani Gerşon yazdı: Oil Temp yazıyorsa, değiştirin tabi mutlaka. Yağ gereğinden fazla ısınıyor demek. Şanzımanı ele almayın. Sizin sanki baskı balata sorunu gibi duruyor. Garajın önünde ki eğimden dolayı paspas pedalın altına kaçıyormuş tam basınca geçti Yine de diğer sıkıntı için şanzıman yağını değiştireceğim ama. 2 Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf 13 Temmuz 2022 Paylaş 13 Temmuz 2022 Aynı vuruntu abimin arabasından geliyordu. 9 ilerinin özellikle 4 ile 7 arasında ani hızlanmalarda bariz araç vuruyordu motor kulağı çıktı bilginize. Yorum bağlantısı
Turgut Hüseyn 13 Temmuz 2022 Yazar Paylaş 13 Temmuz 2022 Çağrı Alaf yazdı: Aynı vuruntu abimin arabasından geliyordu. 9 ilerinin özellikle 4 ile 7 arasında ani hızlanmalarda bariz araç vuruyordu motor kulağı çıktı bilginize. Sanmıyorum, motoru daha yeni değiştirdik. Eski motorda da aynıydı Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu 13 Temmuz 2022 Paylaş 13 Temmuz 2022 Tansiyonu yüksek tutmak iyi değilmiş. Ben araştırdım, meslek gereği de teknik bilgiye haizim. Konunun özüne dönelim, Hiç bir yağ ölümsüz değildir gresler dahil. Her hareketli parçanın yağının belirli değişim aralığı vardır, Otomatik şanzımanlarda yağ değişimi gereklidir, King in de dediği gibi uzun süre değişmemiş yağı değiştirmek de risk taşır. Şanzımandaki çoğu arızanın temeli yağdır. Otomatik araçlarımın hepsinin yağını ilk ben değiştirdim, hatta bana bile bunun yağı değişmez ömürlük olur diyenlerde oldu. Özetle. Babacım, kapı menteşesinin bile yağı değişmesi gerekir. 6 Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf 13 Temmuz 2022 Paylaş 13 Temmuz 2022 Turgut Hüseyn yazdı: Sanmıyorum, motoru daha yeni değiştirdik. Eski motorda da aynıydı Motor ile Motor Kulağı (Takozu) ayrı parçalar hocam. Yine de komple motor ile beraber bunu da değiştirelim dediyseniz elbet bu şıkkı eleyebilirsiniz. 1 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 16 Temmuz 2022 Paylaş 16 Temmuz 2022 Turgut Hüseyn yazdı: Otomatik vitesde 1-2, 3-4 geçişlerde çok hafif sessiz vuruntu hissediyorum. Dün yağına baktırdım, yağdan yanık kokusu geliyordu. Değişim zamanı geldiğini söylediler. Ama kararsızım. Çünkü, aracın eski sahibi şanzıman yağı değiştikten sonra 40bin km yaptığını söylemişti. Bu kadar çabuk zamanı gelmiş olabilir mi? Araç: 4runner Yanik kokuyorsa coktan is isten gecmis demektir. Ancak sanziman sivisi zaten kotu kokar. Yanik testi icin yagi peceteye damlatip tortu olup olmadigina bakmak lazim. 2 Yorum bağlantısı
Recommended Posts