İçeriğe Yönlendir

Ford Fiesta Flair İçinden Çıkamadığım Sorunum


Raşit Yüksel

Recommended Posts

Raşit Yüksel

Merhaba arkadaşlar

 

 

 

Yaklaşık 1 ay önce 98 model bir fiesta aldım. Sahibi her ne kadar yağlasa da yaşlı bir araba olduğu için muhtelif sorunları olabileceğinin farkında olarak aldım. Düşündüğüm gibi de oldu. İlk önce yedek su bidonu, devir daim pompası ve termostatı değişti. Sonrası için sorun yaşamamak adına on bin bakımı, triger kayışı değişimi, v kayışı bilya değişimi ve hidroliğin boşalması sebebiyle de debriyaj alt merkez değişimi oldu. Buraya kadar her şey kabul edilebilir. Arabayı aldım işe geldim ve otoparkın karanlığında gösterge ışığı yanınca farkettim ki hararet göstergesi en sonda, bir tık daha gitmesi mümkün değil. Eyvah dedim yanıyoruz. İndim kaputu açtım kaynama vesaire yok. Atladım geri döndüm. Yok kilometreci, yok elektrikçi yok kendi ustam, yok kablo sökelim yok müşür sökelim derken gösterge sorununu anlamsız bir şekilde pahalıya patlasa da çözdük.

 

 

 

Şimdi asıl sorunum şu ki fan araç hiçbir şekilde fan açmıyor ve rölantide 2000 devirde çalışıyor. Fan müşürü de değişti, ısı müşürü de değişti, kabloları da kontrol edip şase vs ihtimaline karşı makaronla kapladık ama hala çalışmıyor. Ustanın mı kötü niyetlisine denk geldik arabada mı sorun var bilmiyorum. Fikrinizi ve ne yapabileceğim konusundaki önerileriniz önemli.


 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

müşüe soketine kısa devre yapınca da fan açmıyor ise tesisat ta sorun var

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Raşit Yüksel yazdı:

Merhaba arkadaşlar

 

 

 

Yaklaşık 1 ay önce 98 model bir fiesta aldım. Sahibi her ne kadar yağlasa da yaşlı bir araba olduğu için muhtelif sorunları olabileceğinin farkında olarak aldım. Düşündüğüm gibi de oldu. İlk önce yedek su bidonu, devir daim pompası ve termostatı değişti. Sonrası için sorun yaşamamak adına on bin bakımı, triger kayışı değişimi, v kayışı bilya değişimi ve hidroliğin boşalması sebebiyle de debriyaj alt merkez değişimi oldu. Buraya kadar her şey kabul edilebilir. Arabayı aldım işe geldim ve otoparkın karanlığında gösterge ışığı yanınca farkettim ki hararet göstergesi en sonda, bir tık daha gitmesi mümkün değil. Eyvah dedim yanıyoruz. İndim kaputu açtım kaynama vesaire yok. Atladım geri döndüm. Yok kilometreci, yok elektrikçi yok kendi ustam, yok kablo sökelim yok müşür sökelim derken gösterge sorununu anlamsız bir şekilde pahalıya patlasa da çözdük.

 

 

 

Şimdi asıl sorunum şu ki fan araç hiçbir şekilde fan açmıyor ve rölantide 2000 devirde çalışıyor. Fan müşürü de değişti, ısı müşürü de değişti, kabloları da kontrol edip şase vs ihtimaline karşı makaronla kapladık ama hala çalışmıyor. Ustanın mı kötü niyetlisine denk geldik arabada mı sorun var bilmiyorum. Fikrinizi ve ne yapabileceğim konusundaki önerileriniz önemli.


 

Ankara'da Öner oto var. ORaya bi gösterin derim.

Yorum bağlantısı
Raşit Yüksel

Müşürü çıkardığımızda direkt açılıyordu fan. Müşür yeni ve sökük durumda şu an o şekilde sürekli çalıstıgı için söktürttüm hararet yapmasından iyidir diye. Ama şimdi bu şekilde de çalısmayı durdurdu. Gerçekten çok ilginç.

Yorum bağlantısı
Coşku Mert

musur soketi takiliyken fan devreye giriyorsa musur arizali demektir

aslinda sorunu tam anlamadim. musur soketi takiliyken kontagi acar acmaz fan devreye giriyor, durmadan calisiyor dogru mu?


Yorum bağlantısı
Raşit Yüksel

Yok hocam müşür soketi takılıyken hiçbir şekilde devreye girmiyor. Müşürü söktüğümüzde ise motoru çalıstırınca direkt devreye giriyor.

Yorum bağlantısı
Coşku Mert

tesisatta kisa devre var oyleyse. kablo demetleri acilip sorunlu noktanin tespit edilmesi lazim

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Raşit Yüksel yazdı:

Yok hocam müşür soketi takılıyken hiçbir şekilde devreye girmiyor. Müşürü söktüğümüzde ise motoru çalıstırınca direkt devreye giriyor.

müşür soketi söklülü iken devryee girmesi güvenlik önlemi o zaman sorun basit ? müşür bozuk?

Coşku Mert yazdı:

tesisatta kisa devre var oyleyse. kablo demetleri acilip sorunlu noktanin tespit edilmesi lazim

soketi çekince fan açması lazım? önlem olarak tasarım piste girmeden önce soketi sökerdik :fiuw:

Yorum bağlantısı
Coşku Mert

ilginc bi durum oyle ise. bu konu bildigimi de unutturacak. müsadenizle ben cekiliyorum [emoji3]

Yorum bağlantısı
Raşit Yüksel
Çağlar Bayur yazdı:

müşür soketi söklülü iken devryee girmesi güvenlik önlemi o zaman sorun basit ? müşür bozuk?

soketi çekince fan açması lazım? önlem olarak tasarım piste girmeden önce soketi sökerdik :fiuw:

Evet işte ilk akla gelen müşür sorunu biz de haliyle müşürü değiştirdik ama değişen bir şey yok.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Raşit Yüksel yazdı:

Evet işte ilk akla gelen müşür sorunu biz de haliyle müşürü değiştirdik ama değişen bir şey yok.

başka müşür alıp taktırın başka bir şekli yok soket sökünce fan açıyorsa sistem sağlam

Yorum bağlantısı
Raşit Yüksel

Peki bu fiesta 98 lerde fanı hangi noktada açar? Gösterge NORMAL şeklinde tasarlanmış L nin başlangıcına kadar gelince arabayı cekıyorum artık sağa.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

normal yazısı içi normaldir maalesef ibra sabit değildir, eski tasarımda su sıcaklığı ile oynar o ibre yeni nesilde ortada çakılı kalır, su sıcaklığı her motorda 80-100 civarı arasında gezer.

Yorum bağlantısı
Raşit Yüksel

Çok teşekkür ederim hocam, rölantide devrin 2000'e kadar çıkması için de fikrinizi alabilirsem kapatayım çenemi :)

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Raşit Yüksel yazdı:

Çok teşekkür ederim hocam, rölantide devrin 2000'e kadar çıkması için de fikrinizi alabilirsem kapatayım çenemi :)

teker dönerken vites boşta iken mi , teker dururken mi

Yorum bağlantısı
Raşit Yüksel

Vites boşta ve araç dururken ya da ayağım debriyajdayken işte

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

teker dönmüyor ise rölanti düşmeli, teker dönüyor araç boşta ise düşmez. bu motor da ilk olarak akü kutup başı söküp sonra 20-30 km yol yaparak denenmeli , düzelebilir, düzelmedi ise ustasına başvurmalı

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...