İçeriğe Yönlendir

Nem ve Sıcaklığın Motor Verimi ve Performansa Etkisi


Tansu Kalafatoğlu

Recommended Posts

Ü.Emre Kartal
Onur Çelebi yazdı:

Çağlar abinin dediği gibi 10 yıl fark birçok parçanın aşınmasında, tıkanmasında etkendir muhtemelen.

Birde 7bg, 25Nm fark benim klima kapalı olunca fena değil demem gibi etkiliyordur. ( 1.5 TDCI 185 Nm / 1.700 rpm,           1.4 TDCI 160 Nm / 2.000 rpm)

Genel olarak 1.4 üniteler daha atik denir aslında. DPF vs olmadığı için muhtemelen. Aracın bakım durumu nasıl bilmiyorum ama, bazı parçalar ne yazıkki kronik şekilde sıkıntı yapıyor ve değişene kadar da belli etmiyor kendini. Model yılı mutlaka farkeder, ama pedal sünger gibi de duyarsızlaşmamalı bence

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Çağlar Bayur yazdı:

yat limanı konusu burada değil yüksek torklar yazmasın konu kasıyor

510nm ile otelden cikis yapiyorum az sonra

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Doğan Arşiray yazdı:

510nm ile otelden cikis yapiyorum az sonra


Çimento mu indirdiniz 510nm ile ne yaptınız?

Yorum bağlantısı
Ali Gök
Doğan Arşiray yazdı:

Bagaj acinacak halde. Yuk cekiyoruz. Aloevera saksısı bile eklendi.

 

IMG-20220711-WA0023.jpg

Selamlar 

 

  • Teşekkür 1
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Behlül Baş

Daha sıcak havada kesinlikle performans daha düşük ama nem konusunda bir yorum yapamıyorum

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Bu arada lpg ile ilgili bir durum var. 
 

lpg gaz fazına geçtikten sonra motor sürekli ısınıyor. Isınan lpg birim hacimde daha az bulunuyor. Bu da verimi ve performansı azaltıyor

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Doğan Arşiray yazdı:

Bu aloevera degilki, aloavörö bence.


aloavörö daloavörö 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Atmosferik focusum adanada, nevşehirden 20 km daha hızlı giderdi.  
Basınç da önemli.  

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Çağlar Bayur yazdı:

45 C gündüz ortamında ne işin var arabada, kano yap kayak yap jetskide benzin yak yelken bas say say bitmez

2 tane tdi v8 cat var teknede. İlk marş anında senkron marş basmalarını istiyoruz ve bir türlü ayarlayamadık. Sıra sıra çalışıyorlar. Maduruz. Tüm tadım kaçtı. Sahil güvenlikle gazlayayım biraz başka rakip yok etrafta malesef.

  • Beğen 2
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
İlkay Başaran yazdı:

2 tane tdi v8 cat var teknede. İlk marş anında senkron marş basmalarını istiyoruz ve bir türlü ayarlayamadık. Sıra sıra çalışıyorlar. Maduruz. Tüm tadım kaçtı. Sahil güvenlikle gazlayayım biraz başka rakip yok etrafta malesef.

Nasıl tekneymiş, maşallah. 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
İlkay Başaran yazdı:

2 tane tdi v8 cat var teknede. İlk marş anında senkron marş basmalarını istiyoruz ve bir türlü ayarlayamadık. Sıra sıra çalışıyorlar. Maduruz. Tüm tadım kaçtı. Sahil güvenlikle gazlayayım biraz başka rakip yok etrafta malesef.


ısuzu’yu tek geçerim

 

 


 

 

 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
İlkay Başaran yazdı:

2 tane tdi v8 cat var teknede. İlk marş anında senkron marş basmalarını istiyoruz ve bir türlü ayarlayamadık. Sıra sıra çalışıyorlar. Maduruz. Tüm tadım kaçtı. Sahil güvenlikle gazlayayım biraz başka rakip yok etrafta malesef.

İste bu dramdir.

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Tayfun Aydın

Soğuk hava da oksijen yüksek olması sebepli motor da daha performanslı olacak. Motorda soğukken basmak istenmemesinin sebebi yağlamanın tam anlamıyla olmasının istenmesi ve yanma odalarında çizik oluşmaması içindir. Bakınız aşağıda biraderin yarışlara sokup rekor kırdığı ef kasa k24 motorlu civic aracımız var. (  ekstra güçlendirmeler de mevcut beyin,yazılım,piston vs) Sırf soğuk hava alsın diye koydukları hava filtresini görüyorsunuz..

 

 

 

 

IMG_20220713_123209.jpg

  • Beğen 2
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Tayfun Aydın yazdı:

Sırf soğuk hava alsın diye koydukları hava filtresini görüyorsunuz..

Yolu açmak için megafona daha çok benzettim. 🙂

 

Şaka bir yana neden tek nokta yapılmış acaba?

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Tayfun Aydın yazdı:

Soğuk hava da oksijen yüksek olması sebepli motor da daha performanslı olacak. Motorda soğukken basmak istenmemesinin sebebi yağlamanın tam anlamıyla olmasının istenmesi ve yanma odalarında çizik oluşmaması içindir. Bakınız aşağıda biraderin yarışlara sokup rekor kırdığı ef kasa k24 motorlu civic aracımız var. (  ekstra güçlendirmeler de mevcut beyin,yazılım,piston vs) Sırf soğuk hava alsın diye koydukları hava filtresini görüyorsunuz..

 

 

 

 

IMG_20220713_123209.jpg

Çok şık bir aksesuar ama. 🙂

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tamer Topaç

Performansı etkileyen faktörler, rakım, atmosfer basıncı, sıcaklık ve nem (ne derece etkiliyor bilgim yok). Eski oto dergilerde hava verilerini yazarlardı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Süleyman Can

Ben yaz ve kışta neredeyse hiç fark hissetmedim. Gerçi yaşadığım yerde gece 12 gündüz 28 derece olduğu için fazla bir sıcakta yok aslında. Klimanın 4. kademesi gaz pedalınin yarısını alıyor, sadece o kadar. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Süleyman Can yazdı:

Ben yaz ve kışta neredeyse hiç fark hissetmedim. Gerçi yaşadığım yerde gece 12 gündüz 28 derece olduğu için fazla bir sıcakta yok aslında. Klimanın 4. kademesi gaz pedalınin yarısını alıyor, sadece o kadar. 

Benim 1.4 benzin lpg'li Fiesta 80 beygirden 60 beygire rahat düşüyor klimayı açtığım anda :D Şu sıra maşallahı var havanın 38 derecenin altına indiği yok.

Makyajsız kasanın klima performansı daha iyi gibi geldi bana, güçten çok düşmüyor, fan sesini bile çok az duydum dizelinde, belkide motor sesi fan sesini bastırdığındandır.

Yorum bağlantısı
Süleyman Can
Celal Aydın yazdı:

Benim 1.4 benzin lpg'li Fiesta 80 beygirden 60 beygire rahat düşüyor klimayı açtığım anda :D Şu sıra maşallahı var havanın 38 derecenin altına indiği yok.

Makyajsız kasanın klima performansı daha iyi gibi geldi bana, güçten çok düşmüyor, fan sesini bile çok az duydum dizelinde, belkide motor sesi fan sesini bastırdığındandır.

KW cinsinden guc benzinliye göre daha fazla olduğu için 1-2-3 kademeleri etkilemiyor olabilir. Sadece 4. Kademe fazla geliyor. Fan sesi de dediğin gibi motor sesi fazla olduğu için bastırıyor sesi. Yoksa fan motoru aynıdır.

Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Süleyman Can yazdı:

KW cinsinden guc benzinliye göre daha fazla olduğu için 1-2-3 kademeleri etkilemiyor olabilir. Sadece 4. Kademe fazla geliyor. Fan sesi de dediğin gibi motor sesi fazla olduğu için bastırıyor sesi. Yoksa fan motoru aynıdır.

KW değil N.m cinsinden daha fazla, yani Tork yüksek. Alt devirler daha canlı.
Dizeli hep sevmişimdir, yürümesi bir başka yolda.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...