İçeriğe Yönlendir

Nem ve Sıcaklığın Motor Verimi ve Performansa Etkisi


Tansu Kalafatoğlu

Recommended Posts

Tansu Kalafatoğlu

İyi bayramlar herkese. Forumu boşlamayalım :) 

 

birkaç yerde önüme çıkınca merak ettiğim bir konuyu burada açayım dedim. 
 

Hava sıcaklığının sıcak motorda verimi ve performansı düşürdüğünü düşünüyorum. Çünkü ısınan hava yoğunlaştıkça birim hacimdeki oksijen sayısı azalıyor. Ecu basınç ve sıcaklıktan bunu anlayıp yakıtı kısıyor. Performans azalıyor. Ama olması gereken oksijen miktarı olmadığı için verim de düşüyor. Ayrıca sıcak motorda soğuk havanın patlaması daha fazla basınç oluşturduğunu düşünüyorum. Zaten kendi aracımın grafiklerinde bunu görüyorum. Turbo eklentili motorlar bu verim ve performans kaybını daha az yaşıyor. 
 

gelelim nem konusuna. Bu daha karmaşık. Öncelikle nemim motor korozyonuna etkisi var. Ama verim konusunda bazı kişiler nemli havanın verim ve performansı düşürdüğünü söylüyor. Çünkü birim havada su fazla olunca oksijen miktarı daha az oluyor haliyle. 
 

ama bazı motorlarda silindir içine püskürtülen su zerreleri olduğunu biliyoruz. O zaman nem konusunda bi belirsizlik mi var? Sıcak parlamada suyun da ayrışması acaba daha fazla enerji açığa çıkmasına sebep olabilir mi? 
 

ya da aynı rakımda kıyı şehrinde yapılan 0-100 ile kuru iklimli şehide yapılan 0-100 farkı nedir merak ediyorum

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer

Atmosferik aracta yuksekliğin etkisi cok farkediliyor... Bir cok kez ciddi fark denemelerim oldu. Yüksek rakım soğuk hava daha performanslı,  sıcak hava baygın.. Nemli bölge deniz kıyısı soğuk hava seri, sıcak hava baygın performans.. 

Turbo arac ciddi fark gormedim.. Ama soyle bir durum var ; Arac birkac marş stop sonrası daha farkedilir performans gosteriyor.. Sanki zamanla sürece uyum sağlıyor gibi.. 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

Turbo dizel arac ozellikle cok soguk havada daha iyi cekis üretiyor. Turbo benzinli de ise pek fark edilmiyor. Nem ise belirgin bir fark yaratmiyor bence.

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Soğuk havada motorun çekişi hissedilir derecede iyi oluyor. Yakıtta tam zıttı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat

tabiki böyle yoksa millet neden cold air intake ile uğraşsın :) motorun ısıttığı havayı çekmemek için adamlar farı delip hava emişi yapıyor. ne kadar soğuk hava o kadar iyi yanma

 

d5j5tp7otem81.jpg.34abdc62b004a399e048d3d1895d006a.jpg

  • Beğen 2
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Mehmet Cihat yazdı:

tabiki böyle yoksa millet neden cold air intake ile uğraşsın :) motorun ısıttığı havayı çekmemek için adamlar farı delip hava emişi yapıyor. ne kadar soğuk hava o kadar iyi yanma

 

d5j5tp7otem81.jpg.34abdc62b004a399e048d3d1895d006a.jpg

Mercedes dizellerine farin hemen arkasina taşıyorlar bu sekilde. 

Yorum bağlantısı
Onur Çelebi
Doğan Arşiray yazdı:

Turbo dizel arac ozellikle cok soguk havada daha iyi cekis üretiyor. Turbo benzinli de ise pek fark edilmiyor. Nem ise belirgin bir fark yaratmiyor bence.

Biraz önce Kuşadası'ndan otobandan gelirken aynısını yaşadım 1.4 TDCI Fiesta ile birde klima açık olunca gaz pedalı sünger gibi oluyor sanki boşa basıyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Onur Çelebi yazdı:

Biraz önce Kuşadası'ndan otobandan gelirken aynısını yaşadım 1.4 TDCI Fiesta ile birde klima açık olunca gaz pedalı sünger gibi oluyor sanki boşa basıyorum.

Metanol kitleri intercooleri soğutmaya yarıyor. Bu sekilde verim artiyor mesela. Dizel benzinden daha az hassas, siyah duman atar ama gitmeyec evam eder karisim orani zengin ise.

 

Yorum bağlantısı
Onur Çelebi
Doğan Arşiray yazdı:

Metanol kitleri intercooleri soğutmaya yarıyor. Bu sekilde verim artiyor mesela. Dizel benzinden daha az hassas, siyah duman atar ama gitmeyec evam eder karisim orani zengin ise.

 

Ahh işte 2002-2008 Fiesta'ların en büyük sorunlarından biri bu intercooler olmadığı için sıcak havada performans düşüklüğü bariz hissediliyor.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

tdci focus + yazılım tüm dertlere devadır

Deniz kum güneş falan 😁

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Fatih Keskin yazdı:

2.0 tdci soğuk sıcak klima farketmiyor
Mondeo nun gözünü seveyim

yat limanı konusu burada değil yüksek torklar yazmasın konu kasıyor

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Onur Çelebi yazdı:

Biraz önce Kuşadası'ndan otobandan gelirken aynısını yaşadım 1.4 TDCI Fiesta ile birde klima açık olunca gaz pedalı sünger gibi oluyor sanki boşa basıyorum.

Bugün bende otobanı kullandım, 1.5 dizel fiesta ile. İntercooler yok, klima açık şekilde güncel hız limitine sabitleyerek gidip geldim. 

 

Öyle bir hisse kapılmadım, bazı rampalarda elbette biraz daha fazla devirlenme veya biraz hızı düşürmem gerekti ama öyle aşırı bir rahatsızlık olmadı. 

 

Sizin araca özgü bir durum olabilir. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ü.Emre Kartal yazdı:

Bugün bende otobanı kullandım, 1.5 dizel fiesta ile. İntercooler yok, klima açık şekilde güncel hız limitine sabitleyerek gidip geldim. 

 

Öyle bir hisse kapılmadım, bazı rampalarda elbette biraz daha fazla devirlenme veya biraz hızı düşürmem gerekti ama öyle aşırı bir rahatsızlık olmadı. 

 

Sizin araca özgü bir durum olabilir. 

10 yıl kadar da bir yaş farkı var olacak o kadar.

Yorum bağlantısı
Koray Demir
Çağlar Bayur yazdı:

tdci focus + yazılım tüm dertlere devadır

Sonra sırayla gelsin siyah duman atma, enjektör, turbo, katalizör, egr vb sorunlar. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

1.5 ler 10 yıl sonraya bloğu sağlam kalırsa ona şükretmeli

Koray Demir yazdı:

Sonra sırayla gelsin siyah duman atma, enjektör, turbo, katalizör, egr vb sorunlar. 

lastik te aşınmasın diye otobüse mi binelim araba kullanılrıken de bir keyif vermeli , egr dir körlenir, enktördür değişir, bağajda yedekleri mevcut zaten

Yorum bağlantısı
Koray Demir
Çağlar Bayur yazdı:

lastik te aşınmasın diye otobüse mi binelim araba kullanılrıken de bir keyif vermeli , egr dir körlenir, enktördür değişir, bağajda yedekleri mevcut zaten

Herkeste böyle imkanlar yok 🧿👏 Parçacısı sanayicisi gidince öpüyor 🤦‍♂️

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Koray Demir yazdı:

Herkeste böyle imkanlar yok 🧿👏 Parçacısı sanayicisi gidince öpüyor 🤦‍♂️

face den satın alıyorum oldukça uygun hem müşteri  referansaları çok değerli birçok yorum oluyo r

snayide adamı parçalarlar

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Gündüz 45 derece sıcakta adana otoyoluna 160ı geçmeyen araç akşam saatinde 180i görebiliyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Servet Aydın yazdı:

Gündüz 45 derece sıcakta adana otoyoluna 160ı geçmeyen araç akşam saatinde 180i görebiliyor.

45 C gündüz ortamında ne işin var arabada, kano yap kayak yap jetskide benzin yak yelken bas say say bitmez

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Çağlar Bayur yazdı:

yat limanı konusu burada değil yüksek torklar yazmasın konu kasıyor


Kaçın üstü yüksek sayılıyor?

Yorum bağlantısı
Onur Çelebi
Ü.Emre Kartal yazdı:

Bugün bende otobanı kullandım, 1.5 dizel fiesta ile. İntercooler yok, klima açık şekilde güncel hız limitine sabitleyerek gidip geldim. 

 

Öyle bir hisse kapılmadım, bazı rampalarda elbette biraz daha fazla devirlenme veya biraz hızı düşürmem gerekti ama öyle aşırı bir rahatsızlık olmadı. 

 

Sizin araca özgü bir durum olabilir. 

Çağlar abinin dediği gibi 10 yıl fark birçok parçanın aşınmasında, tıkanmasında etkendir muhtemelen.

Birde 7bg, 25Nm fark benim klima kapalı olunca fena değil demem gibi etkiliyordur. ( 1.5 TDCI 185 Nm / 1.700 rpm,           1.4 TDCI 160 Nm / 2.000 rpm)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...