Mehmet Ozyurek 18 Ağustos 2022 Paylaş 18 Ağustos 2022 Senin araba frene bastığını zannediyor.. Yürüyünce, yürüdüğüne göre fren yapmıyor bi gariplik var, açayım gazı diyip açıyor.. Vakumla ilgili sorunun olabilir. Yorum bağlantısı
Metin Akbal 19 Ağustos 2022 Paylaş 19 Ağustos 2022 Normal şartlarda frene bastığın zaman zaten frende devrin rolantiye geçmesi gerekmez mi? Bu arabanın rolantisi kaç devir oluyor? Fren müşiri testi yapsana. Meas. Block Group 66 olması lazım. Frene basınca değerlerde değişme olmuyorsa fren müşiri bozuk. Ha tabi belki CC devreye gidiyordur ona yorum yapamam. Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz 19 Ağustos 2022 Paylaş 19 Ağustos 2022 Meas. Block Group 6 dizelde 6. kanal benzinlilerde 66 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan 19 Ağustos 2022 Yazar Paylaş 19 Ağustos 2022 (düzenlendi) Fren pedal müşürü sağlam. Sorun olsa vites P’den çıkmaz, hemde ABS ESP lambası yakar. Şanzıman içinde yağ basınç selenoidinden şüpheleniyorum. Henüz bir ustaya danışmadım ama mantığıma yatıyor biraz. 19 Ağustos 2022 tarihinde Mustafa Arıkan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Metin Akbal 19 Ağustos 2022 Paylaş 19 Ağustos 2022 Mustafa Arıkan yazdı: Fren pedal müşürü sağlam. Sorun olsa vites P’den çıkmaz, hemde ABS ESP lambası yakar. Şanzıman içinde yağ basınç selenoidinden şüpheleniyorum. Henüz bir ustaya danışmadım ama mantığıma yatıyor biraz. Bende Bora varken yakmadı ABS ışığı. Hız sabitleyici devreye girmedi blok ölçümlerinde fren müşiri arızalı çıktı üstelik fren lambası da yanıyordu. Yeşil renk fren mavi renk debriyaj müşiri diye hatırlıyorum sanki. Yorum bağlantısı
Alpay Sumer 20 Ağustos 2022 Paylaş 20 Ağustos 2022 Metin Akbal yazdı: Bende Bora varken yakmadı ABS ışığı. Hız sabitleyici devreye girmedi blok ölçümlerinde fren müşiri arızalı çıktı üstelik fren lambası da yanıyordu. Yeşil renk fren mavi renk debriyaj müşiri diye hatırlıyorum sanki. Bi tanıdıkta benzeri vardı, cc girmiyordu devreye. fren pedalını ayakla geri cekince sorun düzeliyordu. 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan 6 Eylül 2022 Yazar Paylaş 6 Eylül 2022 Mustafa Arıkan yazdı: Sorun 2: Sadece klima açıkken meydana geliyor. Trafikte veya park etmek için durduğumda vites D veya R’de iken ayağım frende beklerken devir düşüyor (700-720d/d) bu esnada egzozdan beyazımsı bir duman atıyor. Klimayı kapatırsam veya vitesi N’ye alırsam normale dönüyor. Peşi sıra hemen D veya R’ye alsam bile sorun olmuyor. Bunu da her zaman yapmıyor. Bazen yapıyor. Sanayide ustama danıştım bu konuyu. EGR'yi kontrol eden N18 valfinden olur, EGR açık kalıyordur dedi. Hatta istersen gel deneyelim EGR'yi manuel açayım devir hemen 700'lere düşer dedi. Bende gelirken EGR'nin vakum hortumunu geçici olarak söktüm. Bu şekilde deneyeceğim bir süre. Yorum bağlantısı
Çözüm Mustafa Arıkan 18 Şubat 2023 Yazar Çözüm Paylaş 18 Şubat 2023 Mustafa Arıkan yazdı: Selamlar herkese; Aracımda iki sorun mevcut şu an. Fikir alışverişi yapmak adına konu açayım dedim. Sorunların birbiri ile bağı olup olmadığını bilemiyorum. Farklı zamanlarda ortaya çıktılar ama. Aracı bilmeyenler için 2003 Passat 1.9 TDI Otomatik. Ön bilgi olarak yakın tarihte, akü, turbo ve egr sıfır olarak değişti. Emme manifoldu kurumları temizlendi. Sorun 1: Soğuk havalarda aracı çalıştırıp hareket etmek istediğimde araç 1100 deviri geçmiyor. Biraz hareket edip 5-10m ilerledikten sonra herşey düzeliyor. Hareket etmeden rölantide gaz verdiğimde devir yükseliyor, vites D veya R’de gaza istediğim kadar basayım 1100 deviri geçmiyor. Elektronik olarak devri kısıtlıyor. Havalar sıcakken sorun neredeyse hiç belli olmuyor. 10 derece altında hissedilir şekle geliyor. Şanzımandan şüphelendim ama manuel şanzımanda da aynı sorunu yaşayanlar olmuş. Yerli yabancı forumlarda çözüm bulabilen yok. Bir yazılımcı ile görüştüm, bir tane 1.9 TDI dosyasını kontrol ettiğinde yazılımsal olarak devir kısıtı bulunmuyor dedi. Beyin fırtınasına açık bir konu. Sorun 2: Sadece klima açıkken meydana geliyor. Trafikte veya park etmek için durduğumda vites D veya R’de iken ayağım frende beklerken devir düşüyor (700-720d/d) bu esnada egzozdan beyazımsı bir duman atıyor. Klimayı kapatırsam veya vitesi N’ye alırsam normale dönüyor. Peşi sıra hemen D veya R’ye alsam bile sorun olmuyor. Bunu da her zaman yapmıyor. Bazen yapıyor. Arıza kodu vermiyor. MAF değeri normal görünüyor. Hareret müşürü değişti, değerlerinde tuhaflık yok. Beyin fırtınasına açık bir konu. Şimdiden teşekkürler. Güncelleme Sorun 1 için; Havalar ciddi soğuk gitmesine rağmen şanzıman yapıldığından beri sorun tekrarlamadı. Şu an gayet iyi 😌 Sorun 2 için; Bir süredir gözlemlemeye devam ediyordum. Dikkatimi çeken şey trafikte bazen durduğumda araç fazla titriyor bu esnada devir düşüyordu. Sorunu takip edebilmek için yol bilgisayarında tork verisini gözlemleyerek kullanıyordum. Normalde vites N’de iken üretilen tork 30Nm, D’de iken 60Nm oluyor. Ancak trafikte bazen durduğumda tork 60Nm olması gerekirken 120Nm oluyordu. Meali motor zorlayan bir şey var. Kışın klima da çalışmadığı için yazınki kadar vahim olmuyordu durum. Bu sorunda şanzıman yapıldığından beri yok. 😌 2 Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış 18 Şubat 2023 Paylaş 18 Şubat 2023 Şanzıman ile alakalı gibi durmuyor ama gel gör ki sorunlar geçmiş, geçmiş olsun Hocam 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan 18 Şubat 2023 Yazar Paylaş 18 Şubat 2023 Selçuk Bakış yazdı: Şanzıman ile alakalı gibi durmuyor ama gel gör ki sorunlar geçmiş, geçmiş olsun Hocam 1. Sorun manuel şanzımanlarda da var. Motorla alakalı bir sorun bulamamıştık. 2. Sorun da artık sorunun şanzımandan olduğuna yavaş yavaş kanaat getirmiştim. Klimanın ek olarak motora yük bindirmesi beni ilk olarak klimaya yönlendirmişti ama klimanın yükü üzerine ek olarak bindiğinden sorun daha belirgin oluyormuş meğer. Neyseki şu an bir sorun yok görünüyor. Havalar ısınınca klima ile de denerim tabiki. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts