İçeriğe Yönlendir

Çakmaklık Elektriğini Nasıl Keserim?


Ümit Türkel

Recommended Posts

Ahmet Göçmen

Merhaba elindeki mevcut takımlar aletler edavatlar nelerdir bilmiyoruz ki bir fotosunu koy seni ona göre yönlendirelim 

Yorum bağlantısı
Ferit Gür
Mehmet Ozyurek yazdı:

Ford kapatmaz. Ben mondeoda çok akü bitirdim. 
çakmaklık hattına Kontağa bağlı röle takmıştım 

 Sonradan sigorta kutusundan sigortanın yerini değiştirerek kapanabileceğini öğrenmiştim. 
 

Abi fiesta 5’lerde de iki tane çakmaklık sigorta yeri var. Ben diğerine taksam kontağa bağlı mı olacak yani?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Abi fiesta 5’lerde de iki tane çakmaklık sigorta yeri var. Ben diğerine taksam kontağa bağlı mı olacak yani?

Bilemem. :)
Şemaya bakmak lazım.
En kötü ihtimal, denersin bir şey olmaz.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ferit Gür
Tamer Topaç yazdı:

Mondeo' da çakmak için iki ayrı sigorta vardı. Biri kontağa bağlı diğeri direkt. Tercihe bağlı idi. Kullandığım Focusların MK2-MK2,5 kapanmıyor, MK3 ise bir süre sonra kapanıyordu. 2006 Fiesta' da da kapanmıyor.

Santa-Fe' de çok farklı bir sistem var. 1 çakmaklık 3 ayrı 12 volt çıkışı var. Çakmaklık kontağa bağlı, önde çakmaklık yanındaki 12 volt çıkışı bir süre sonra kapanıyor. Arka koltuklardaki ve bagajdaki çıkışlar ise, kontağa bağlı. Ama her biri için sigorta kutusunda direkt ya da, kontağa bağlı yapılabiliyor. Sadece bagaj için yapılamıyor.

Fiesta 5’lerde de iki tane çakmaklık sigorta yeri var. Biri direkt diğeri kontağa mı bağlı acaba. Eğer öyleyse hiç uğraşmadan kendi hattını kullanırım

Yorum bağlantısı
Ferit Gür
Mehmet Ozyurek yazdı:


Bilemem. :)
Şemaya bakmak lazım.
En kötü ihtimal, denersin bir şey olmaz.

Şemasında çakmaklık işareti olan iki yuva var

 image.jpeg.c892a9a73401c8a81f0bbf4ebaf9ae7f.jpeg

 

ilk baktığımda neden iki tane olduğunu anlamamıştım

Mehmet Ozyurek yazdı:
Yorum bağlantısı
Ersen Tapan
Ferit Gür yazdı:

Şemasında çakmaklık işareti olan iki yuva var

 image.jpeg.c892a9a73401c8a81f0bbf4ebaf9ae7f.jpeg

 

ilk baktığımda neden iki tane olduğunu anlamamıştım

F51 in hiç işlevi yok. 

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Ferit Gür yazdı:

Abi fiesta 5’lerde de iki tane çakmaklık sigorta yeri var. Ben diğerine taksam kontağa bağlı mı olacak yani?

Arkada ayrı bir çakmaklık olan donanım var mı? Varsa onun sigortası da olabilir. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ferit Gür
Ü.Emre Kartal yazdı:

Arkada ayrı bir çakmaklık olan donanım var mı? Varsa onun sigortası da olabilir. 

Hiçbir donanım paketinde görmedim arkada ya da bagajda çakmaklık olduğunu, ama ikinci hattın boş olduğunu yazmışlar hat çekilmemiş

Yorum bağlantısı
Serkan Toker
Ferit Gür yazdı:

Hiçbir donanım paketinde görmedim arkada ya da bagajda çakmaklık olduğunu, ama ikinci hattın boş olduğunu yazmışlar hat çekilmemiş

 

2011 Focusta arka stop grubuna gelen kablo demetinin içinde kırmızı kalın bir kablo bulmuştum, boşta duruyordu bagaja 12 volt yapmıştım..

Yorum bağlantısı
Celal Aydın

Ford candır.

Her daim kullanabilirsin diyor araç, daha ne desin, çok şarj ettim telefonu elektrikler kesildiğinde, powerbank gibi araba :D 

  • Beğen 1
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Ahmet Göçmen yazdı:

Merhaba üzerinde devamlı elektrik olsun mu kontak kapalıyken elektrik olmasın mı nasıl bir şey istiyorsunuz önce onu belirleyin daha sonra işlem kolay

 

Olmasın demiş yazıda

Ahmet Göçmen yazdı:

Merhaba elindeki mevcut takımlar aletler edavatlar nelerdir bilmiyoruz ki bir fotosunu koy seni ona göre yönlendirelim 

Polo demiş..

 

 

 

benim önerim çakmak sigortasını sökün. Sonra oraya teyp sigortasından çakmağa giden bacağa jump yapın..hoş görünsün isterseniz aparatı da var 5-10 tl

Bunlarla. Birinde sigorta takılmayacak https://www.amazon.com.tr/Viofo-VFT3-Fuse-Tap-Kırmızı/dp/B08292RTG2

Yorum bağlantısı
Ali Gök
Mehmet Ozyurek yazdı:

Ben mondeoda çok akü bitirdim.

şimdi akü bitirmek 1000 TL den başlıyor hey gidi eski güzel günler

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ümit Türkel
Ahmet Göçmen yazdı:

Merhaba üzerinde devamlı elektrik olsun mu kontak kapalıyken elektrik olmasın mı nasıl bir şey istiyorsunuz önce onu belirleyin daha sonra işlem kolay

 

Kontak kapattığımda çakmaklık elektriğinin kesilmesini istiyorum.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Ali Gök yazdı:

şimdi akü bitirmek 1000 TL den başlıyor hey gidi eski güzel günler

 

Koltuk ısıtma takmıştım mondeoya, çakmaklıktan enerji alıyordu.. Hep unutuyordum :)

 

Allahtan C5 var şimdi. 3 dakikada ısınıyor içi. 

Ümit Türkel yazdı:

Kontak kapattığımda çakmaklık elektriğinin kesilmesini istiyorum.

 

Polo'da bir yazılımla olur muhtemelen bu.. 

@Erdem Dertsiz  olur mu böyle.. Bir kod girilse çakmaklığın elektriğini kontağı kapatınca kes denebilir mi ?

 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Koltuk ısıtma takmıştım mondeoya, çakmaklıktan enerji alıyordu.. Hep unutuyordum :)

 

Allahtan C5 var şimdi. 3 dakikada ısınıyor içi. 

 

Polo'da bir yazılımla olur muhtemelen bu.. 

@Erdem Dertsiz  olur mu böyle.. Bir kod girilse çakmaklığın elektriğini kontağı kapatınca kes denebilir mi ?

 

Benim tiguanda 3 dakika sonra felan kapanıyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
Selçuk Bakış yazdı:

2006 Fiesta varken enerjiyi kesmiyordu, Uno kesmiyor 500L ve puglar kesiyor. 

2000 model 306da enerjiyi kesiyormuş, süpürgeyi çalıştırmak için kontak açmak lazım geldi :) 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Mehmet Göktürk yazdı:

Benim tiguanda 3 dakika sonra felan kapanıyor. 

C5 de kontak kapadıktan yarım dakka sonra kapatıyor. 
Güzelliği şu.  Bu yarım dakika için cam ayna vs çalışıyor.  
Voltaj düşerse kökünden kesiyor.  Motor çalışmadan kontak açsan bile hiç bi yere elektrik vermiyor.  

Yorum bağlantısı
Ümit Türkel

Tavan lambasından elektrik çekerek sorunu çözdüm arkadaşlar. Yorum yapan herkese teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Erdem Dertsiz
Mehmet Ozyurek yazdı:

Polo'da bir yazılımla olur muhtemelen bu.. 

@Erdem Dertsiz  olur mu böyle.. Bir kod girilse çakmaklığın elektriğini kontağı kapatınca kes denebilir mi ?

 

 

Yok abi çakmak direk sigorta paneli üzerinden dönüyor.

en kolay yöntem sigorta sökülür çakmak tesisatı olan taraftan konttak elektriği olduğu yere sigorta çekilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Burak Güler2

Merhaba, konuyu baştan sona okudum. Araç fiesta değil mi, konu da burada zaten? Niye polo denmiş sürekli anlayamadım o kısmı :)

 

Fiesta 2010 trend araç var, benim de gördüğüm kadarıyla araba kitliyken bile çakmaklığa güç geliyor. Mondeoda sigorta yeri değiştirilerek kontak açıldığında çalışabileceği söylenmiş. Fiestada da böyle bir alternatif olabilir mi?

 

2. Si tavan lambasında 3 hat var: 1 si sürekli 12V, 1 i GND, 1 i de kapı switchlerinden geliyor. Tavan lambasındaki 12V araç kitlendikten sonra kesiliyor mu bilgisi olan var mı? En azından bir süre daha yanıyor diye gözlemledim ben belki sonradan kesiyordur. Eğer öyleyse ayak altı aydınlatma için gücü buradaki sigortadan almayı planlıyorum (max 10 watt). İkinci olarak da tavan lamasına delik açarak kırmızı ambiyans ledi koymayı planlıyorum bunu bu sefer sigortaya değil direkt tavandaki güç hattına bağlamayı planlıyorum. Üçüncüsü arabada aux-to bluetooth takılı çakmaklıktan güç alıyor, soru yine aynı çakmaklığı bir süre sonra kapattırabilir miyiz :)? Veya sizce bunlar özellikle kışın aküyü bitirebilir mi? Veya başka alternatif fikriniz var mıdır :)? Yazdıklarım belki sizlere de fikir verir en azından :) iyi forumlar

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Ayak aydınlatmasını herhangi bir hattan değil, direk ampul duyundan alın. Bu sayede kapı açınca veya tavan lambasını açınca da yanacak ve daha kullanışlı olacaktır. 

Ben mondeoda ayrı bir sigorta duyu olduğunu bilmediğim için, çakmaklığa röle bağlamıştım, kontağı kapatınca elektriği keser hale getirmiştim. Alternatif yoksa siz de böyle yapabilirsiniz. 

Ambians ışığı için park hattından paralel çekmiştim diye hatırlıyorum. 

Ancak tavanda sabit şasi bulamazsınız, şasi de çekmek gerekir. Tavan lambaları genelde eksi tetikleme ile çalışıyor. Önce ölçüp tespit yapın. 

10 watt tüketim açık kalırsa tabi ki aküyü bitirir. 10 watt çok bir wattır. Led kullanacağınız için tüketiminiz o kadar olmaz diye düşünüyorum. 

Tavan lambası belirli bir süre sonra sönüyor muydu hatırlamıyorum. Muhtemelen sönüyordur. 

 

,

 

Yorum bağlantısı
Burak Güler2
Mehmet Ozyurek yazdı:

Ayak aydınlatmasını herhangi bir hattan değil, direk ampul duyundan alın. Bu sayede kapı açınca veya tavan lambasını açınca da yanacak ve daha kullanışlı olacaktır. 

Ben mondeoda ayrı bir sigorta duyu olduğunu bilmediğim için, çakmaklığa röle bağlamıştım, kontağı kapatınca elektriği keser hale getirmiştim. Alternatif yoksa siz de böyle yapabilirsiniz. 

Ambians ışığı için park hattından paralel çekmiştim diye hatırlıyorum. 

Ancak tavanda sabit şasi bulamazsınız, şasi de çekmek gerekir. Tavan lambaları genelde eksi tetikleme ile çalışıyor. Önce ölçüp tespit yapın. 

10 watt tüketim açık kalırsa tabi ki aküyü bitirir. 10 watt çok bir wattır. Led kullanacağınız için tüketiminiz o kadar olmaz diye düşünüyorum. 

Tavan lambası belirli bir süre sonra sönüyor muydu hatırlamıyorum. Muhtemelen sönüyordur. Mondeoqda ayrı sigorta hangisiydi hatırlar mısınız denerim belki tutar, yine de ters röle fikri güzel öyle yaparım ben de teşekkür ederim.

 

,

 

Mehmet Bey cevabınız için teşekkür ederim :) ayak altı aydınlatmayı aynı zamanda ambiyans gibi de kullanmayı düşündüğüm için canlı 12V dan almayı düşündüm açıkcası. Aslında belki 2 tane takıp birisini dediğiniz gibi daha parlak ve tavan ampül duyuna bağlayıp diğerini de parklara bağlayıp daha kısık yanacak şekilde daha güzel olabilir ama 1 taneyle yetinirim gibi :) 10w kısmını ayak altı aydınlatmalar için demiştim tavana takacalarım 5mm led onlar bişi harcamayacaktır pek de yine de kestiremedim.

 

Mondeoada ayrı sigorta dediğiniz yer nasıldı hatırlar mısınız fiesta için de deneyebilirim belki tutar :) ya da ters röle fikri güzelmiş teşekkür ederim öyle yaparım.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...